Kissan rokotus

Voiko kissan...

Meillä on n.7kk vanha kissanpentu. Emme ole rokottaneet emmekä madottaneet sitä. Mutta kastraatio on edessä. Voinko rokottaa kissan samalla ku kissani leikataan? Vai onko jo liian myöhäistä?

15

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti!

      kissa tarvitsee rokotukset 12 viikkoisena ja tehoste 16 viikkoisena sekä vuosittain.
      Madotukset sisä kissalla n. 3-4krt vuodessa, ulko kissa useammin.
      Madotukset aina ennen rokotusta.

    • ....

      kissa saa matoja emoltaan maidosta eli madota ja vähän äkkiä jo, kisu on täynnä suolinkaisia. nyt pari kertaa ja sen jälkeen sisäkissa 2 kertaa vuodessa, ei useammin kuten tuossa aiemmassa viestissä.. kysy rokottamisesta samalla kun soitat lääkärille aikaa.

      • ööö saako sen apteekista il...

        Voiko sen mennä ostamaan ilman reseptiä? Pitääkö mennä joihinkin testeihin ennen kun antaa matokuurin??


      • ...
        ööö saako sen apteekista il... kirjoitti:

        Voiko sen mennä ostamaan ilman reseptiä? Pitääkö mennä joihinkin testeihin ennen kun antaa matokuurin??

        apteekista saa, ilman reseptiä ja maksaisikohan ainakin alle 10 eur?? Mirrix on hyvä sisäkissalle ja Flubenol tai Axilur ulkokissalle. Ei tarvita testejä..mutta rokote voi mennä hukkaan jos kisu on täynnä matoja.


      • Mirrix?
        ... kirjoitti:

        apteekista saa, ilman reseptiä ja maksaisikohan ainakin alle 10 eur?? Mirrix on hyvä sisäkissalle ja Flubenol tai Axilur ulkokissalle. Ei tarvita testejä..mutta rokote voi mennä hukkaan jos kisu on täynnä matoja.

        Onko tämä Mirixx tabletti, piikki vai ruisku? Ja käytetäänkö se heti kaikki? Kuinka kauan yksi matokuuri kestää?


      • ...

      • Mirrixiä
        ... kirjoitti:

        apteekista saa, ilman reseptiä ja maksaisikohan ainakin alle 10 eur?? Mirrix on hyvä sisäkissalle ja Flubenol tai Axilur ulkokissalle. Ei tarvita testejä..mutta rokote voi mennä hukkaan jos kisu on täynnä matoja.

        se on yhtä tehokasta kuin hammastahna:( Kun kissaa ei oel aiemmin madotettu, se tarvitsee paremmat kuurit.
        Anna Axilur kuuri, kestää 3 päivää.


      • ...
        Mirrixiä kirjoitti:

        se on yhtä tehokasta kuin hammastahna:( Kun kissaa ei oel aiemmin madotettu, se tarvitsee paremmat kuurit.
        Anna Axilur kuuri, kestää 3 päivää.

        mutta on myös kissoja jotka kuolleet kun suolet tukkeutuneet niihin kuolleiden matojen paljouteen, parempi siis ainakin aloittaa miedommalla kuten Mirrixillä, varsinkin kun taisi olla nuori kissa kyseessä.


      • ja hän sanoi
        ... kirjoitti:

        mutta on myös kissoja jotka kuolleet kun suolet tukkeutuneet niihin kuolleiden matojen paljouteen, parempi siis ainakin aloittaa miedommalla kuten Mirrixillä, varsinkin kun taisi olla nuori kissa kyseessä.

        Päivystävä eläinlääkäri sanoi kun soitin, että Mirrix on ihan hyvä lääke ja sanoi myös että kuukauden päästä uudestaa antaa.


      • Annoin Mirrixiä
        ... kirjoitti:

        apteekista saa, ilman reseptiä ja maksaisikohan ainakin alle 10 eur?? Mirrix on hyvä sisäkissalle ja Flubenol tai Axilur ulkokissalle. Ei tarvita testejä..mutta rokote voi mennä hukkaan jos kisu on täynnä matoja.

        Sain kuin sainkin annettua mirrixiä kissalleni sekoitin sitä ruokaan. Ja kisulini söi sen verran samalla matolääkettä kissani painaa 2kg ja annoin siihen kakkoseen asti lääkettä.

        Mutta millaisa jälki oireita kissalla kuuluisi olla esim. Kissani on todella väsynyt ja vähän hourailee.

        Entä jos annoin liikaa lääkettä mitä tapahtuu??


      • ...
        Annoin Mirrixiä kirjoitti:

        Sain kuin sainkin annettua mirrixiä kissalleni sekoitin sitä ruokaan. Ja kisulini söi sen verran samalla matolääkettä kissani painaa 2kg ja annoin siihen kakkoseen asti lääkettä.

        Mutta millaisa jälki oireita kissalla kuuluisi olla esim. Kissani on todella väsynyt ja vähän hourailee.

        Entä jos annoin liikaa lääkettä mitä tapahtuu??

        en ole kuullut että Mirrix moista aiheuttaisi mutta kaivoin incat:sta vastaavia vaikutuksia drontalista. tuntuisi että annoit oikean annostuksen mutta yliannostuksestakaan ei toisaalta pitäisi olla haittaa. ripuli on yleisin haittavaikutus ja jos se tulee niin siihen maitohappobakteeri(esim Tehobakt)apteekista auttaa. Toivottavasti kisu on jo pirteämpi.

        http://forum.incat.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1164623432/5


      • Voi paremmin
        ... kirjoitti:

        en ole kuullut että Mirrix moista aiheuttaisi mutta kaivoin incat:sta vastaavia vaikutuksia drontalista. tuntuisi että annoit oikean annostuksen mutta yliannostuksestakaan ei toisaalta pitäisi olla haittaa. ripuli on yleisin haittavaikutus ja jos se tulee niin siihen maitohappobakteeri(esim Tehobakt)apteekista auttaa. Toivottavasti kisu on jo pirteämpi.

        http://forum.incat.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1164623432/5

        Juu nyt kissa voi jo paremmin ja on pirteä ja leikkisä. Tais sillo olla vaa päikkäreiden paikka ;)
        Täytyy soittaa huomenna eläinlääkärille aj kysyä että miten jatkan matokuuria ja millä lääkkeellä vai annanko vielä samaa.


    • duski

      vähintään viikkoa ennen rokottamista pitää madottaa ja rokottaa ei saisi samalla kuin leikataan.

    • catcat

      Vielä ei ole liian myöhäistä. Ensin kannattaa käydä apteekissa ostamassa matolääkettä esim. Flubenolia tai Axiluria. Noin viikon päästä madottamisesta viedään kissa rokotuksiin.

    • Hyvistä neuvoista

      Kiitos erittäin paljon kaikille neuvosta ja niille ketkä valisti päätäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe