kysymys

dyyppi

Kun käyn ekaa kerta HYKSissä ei kuulema tarvitse maksaa siellä käynnistä (lukuunottamatta matkaa sinne), joten miten saan jonkin todistuksen siellä käynnistä jotta saisin kelalta matkakorvausta?

7

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Transbat

Pyydä kansliasta matkakorvauslomake. Sillä se hoituu.

• netistäkin..

Kelan sivuilta, mutta kelpaako se ilman mitään todisteita kuten jotain maksukuittia?

• Titix
        netistäkin.. kirjoitti:

Kelan sivuilta, mutta kelpaako se ilman mitään todisteita kuten jotain maksukuittia?

Otitpa sen lomakkeen sairaalasta tai printtasit kotona, niin siihen pitää joka tapauksessa pyytää lääkärin kuittaus, jonka luona käyt.

Eli lappu mukaan lekurille mentäessä ja sitten vain pyydät hätä täyttämään tarvittavat tiedot siihen ja itse täytät loput ja tuuppaat lapun kelalle.

Muita kuitteja et tarvitse, kuin tuon lekurin kuittauksen, jonka luona olet käynyt.

Simple as that.

• vastauksista
        Titix kirjoitti:

Otitpa sen lomakkeen sairaalasta tai printtasit kotona, niin siihen pitää joka tapauksessa pyytää lääkärin kuittaus, jonka luona käyt.

Eli lappu mukaan lekurille mentäessä ja sitten vain pyydät hätä täyttämään tarvittavat tiedot siihen ja itse täytät loput ja tuuppaat lapun kelalle.

Muita kuitteja et tarvitse, kuin tuon lekurin kuittauksen, jonka luona olet käynyt.

Simple as that.

selvä homma :)

• ,,,,,,,,,,,,,
        vastauksista kirjoitti:

selvä homma :)

Tuossa Kelan hakemuslomakkeessakin toivotaan kuitit matkasta liitettäväksi hakemukseen. Itse olen liittänyt käytetyt junaliput, mutta joku sanoi saaneensa korvauksen yleisen kulkuneuvon mukaan kun oli matkustanut omalla autolla.

Koska omavastuu on 9,25€ yhteen suuntaan, niin esim. lähiliikenteen bussimatkoista ei saa korvausta. Mutta jos matkoja kertyy vuodessa niin paljon, että nämä omavastuunkin alle jääneet maksut yhteensä täyttävät vuotuisen maksukaton, korvauksia tulee. Tarkempia tietoja kannattaa lueskella Kelan nettisivulta.

• Titix
        ,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Tuossa Kelan hakemuslomakkeessakin toivotaan kuitit matkasta liitettäväksi hakemukseen. Itse olen liittänyt käytetyt junaliput, mutta joku sanoi saaneensa korvauksen yleisen kulkuneuvon mukaan kun oli matkustanut omalla autolla.

Koska omavastuu on 9,25€ yhteen suuntaan, niin esim. lähiliikenteen bussimatkoista ei saa korvausta. Mutta jos matkoja kertyy vuodessa niin paljon, että nämä omavastuunkin alle jääneet maksut yhteensä täyttävät vuotuisen maksukaton, korvauksia tulee. Tarkempia tietoja kannattaa lueskella Kelan nettisivulta.

Itse ainakin kuljin omalla autolla ja laitoin lappuun matkakilometrit ja sain korvaukset yleisten mukaan, miinus omavastuu.

• *yksinäinen*
        Titix kirjoitti:

Itse ainakin kuljin omalla autolla ja laitoin lappuun matkakilometrit ja sain korvaukset yleisten mukaan, miinus omavastuu.

Mä sain kans yleisten mukaan vaikka liikuin omalla autolla kun täältä muutenkin on todella hankala käyttää julkisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      339
      6326
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3786
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      943
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      860
    5. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      810
    6. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      793
    7. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      54
      783
    8. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      67
      779
    9. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      130
      753
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      681
    Aihe