Olen mietteissä hankkia Tempur-tyynyn jatkuviin huonosti nukuttuihin öihin. Onko se hyvä, kannattaako hankinta?
Tempur-tyyny
12
11405
Vastaukset
- paljolti
koostasi, miten päin nukut jne. tarkoitatko yleiskäsitteellä kaikkia lämpöön reagoivia tyynyjä? on erihintaisia eri valmistajilla..
jos nukut pääsääntöisesti yljelläsi, se on hyvä, mutta mahallaan nukkujalle ei noin korkea käy..
itse suosin möyhittävää untuvaa (ei untuvaistahöyhentä enempää kuin 10%).. - särky
Tempur-tyynyjä on useampia, niin malliltaan kuin
hinnoiltaan. Itselläni on vaikeuksia löytää kunnon tyynyä joka olisi hyvä jatkuvassa käytössä.
Ostin erään aikas kalliin Tempur-tyynyn, erikoismallisen (en nyt muista mikä malli kyseessä),
ei siis niitä normaalin tyynyn mallisia vaan niitä minkä pitäis antaa niskalle/päälle oikean asennon.
Kärsin nimittäin huonosti nukutuista öistä, kroonisesta päänsärystä, jännityspäänsärystä ja migreenistä ja kunnon tyyny on edelleen unelmissa löytää...
Ostamani Tempur-tyyny tuntui kaupassa sopivan korkealta ja pehmeältä, käytössä kuitenkin liian kova, hetken voi olla hyvä mutta pidempääm maatessa jännittyy niska ja hartiat entistä enemmän. Toimii vain selällään maatessa ja ehkä vähän kyljelläänkin. Mutta ei koko yötä. Ihan äkkiä en normaalin tyynyn mallista Tempur-tyynyä raaski mennä ostamaan, sen verran tyyristä kokeilua. Ehkä tulevaisuudessa?
Onnea tyynyn hankintaan! Sinä saatat löytää sen juuri sinulle sopivan tyynyn.- niskat auts!
myös Tempuria halajan mutta pelkään juuri tuota että suuri investointi menee hukkaan eikä tyyny kuitenkaan käy. ostin muotoiltun tyynyn hyvänolon messuilta ja siitä tuli niskat entistä kipeämmäksi. ja miten osaan päätyä oikean kokoiseen tempuriin, originaalia harkitsen. M ja L koko tuntuvat kaupassa kummatkin ihan oklta, onko varmempaa ottaa matalampi? vaihtaahan noita ei saa, eikä palauttaa
- kokeile
niskat auts! kirjoitti:
myös Tempuria halajan mutta pelkään juuri tuota että suuri investointi menee hukkaan eikä tyyny kuitenkaan käy. ostin muotoiltun tyynyn hyvänolon messuilta ja siitä tuli niskat entistä kipeämmäksi. ja miten osaan päätyä oikean kokoiseen tempuriin, originaalia harkitsen. M ja L koko tuntuvat kaupassa kummatkin ihan oklta, onko varmempaa ottaa matalampi? vaihtaahan noita ei saa, eikä palauttaa
kokeilethan uutta tyynyä 2 viikkoa.Sitten vasta tietää sopiiko se
- niskat ei käänny
Minulla on ollut Tempurin Millenium_malli, mutta ostin liian matalan, S-kokoa. Alussa se olikin hyvä, mutta ennenpitkää huomasin, että olkapää jää myttyyn, kun pystyn nukkumaan vain kyljelläni. Se puoli Tempurissa on hyvä, että koska se on niin painava, se pysyy tarkasti siinä mihin sen on illalla asettanut, ei siirry.Olen pohtinut, että nykyään nämä pallokuitutyynyt ovat niin pehmeitä ja peräänantavia, että siksikö nykyään ihmisillä on niin paljon niskavaivoja.Nukuin tuttujen kesäpaikassa vanhalla höyhentyynyllä, joka oli kova ja periksiantamaton kuin mikä, mutta aamulla ei niskat olleet kipeät. Tempurista on tulossa uusi pehmeämpi materiaali, kaupoissa pitäisi vain olla koetyynyt nukkumista varten, koska sillä on niin sikahinta!
- mahdollistaa kokeilun
tarkistappa löytyykö paikkakunnaltasi myyjää, jolla on lainatyynyjä? Ainakin täälläpäin fysikaalisessa on saatavana "koemaattavaksi" kaikkia kokoja.
Viikko-kaksi menee, ennenkuin tuntuma, mikä koko on oikea. - Fanni
Kahdelta tutulta kuulin heidän kokemuksensa tyynyn avusta. Juusolla oli meno läppäleikkaukseen, mutta niskat kipeänä. Päätteli, että niskaongelma on yritettävä vaimentaa ennen leikkausta ja kokeili Tempur-tyynyä. Se tepsi. Läppäleikkauskin sen jälkeen oli onnellinen tapaus, sillä oman läpän pystyi korjaamaan ja vuoto estyi.
Jokella oli kelju, jatkuva päänsärky. Sekin parani Tempur-tyynyllä. Helpotus ennen ohitusleikkausta oli siis suuri.
Minä aion edellämainituista rohkaistuneena uhrata yhden leninkirahan tuohon tyynyyn. Sittenhän on taas mukavampi alkaa hammasimplantin laitto lihanpureskelukohtaan ja myös pohtia kaihileikkaukseen meno. Näin näyttää olevan ikääntyneillä.
Avoimeksi jää asentohuimaus. Auttaakohan siihenkin tyyny ? Kuinka kauan on järkevää sietää asentohuimausta ? Se tuli uudelleen parin kuukauden tauon jälkeen. - hattimatti
Fanni kirjoitti:
Kahdelta tutulta kuulin heidän kokemuksensa tyynyn avusta. Juusolla oli meno läppäleikkaukseen, mutta niskat kipeänä. Päätteli, että niskaongelma on yritettävä vaimentaa ennen leikkausta ja kokeili Tempur-tyynyä. Se tepsi. Läppäleikkauskin sen jälkeen oli onnellinen tapaus, sillä oman läpän pystyi korjaamaan ja vuoto estyi.
Jokella oli kelju, jatkuva päänsärky. Sekin parani Tempur-tyynyllä. Helpotus ennen ohitusleikkausta oli siis suuri.
Minä aion edellämainituista rohkaistuneena uhrata yhden leninkirahan tuohon tyynyyn. Sittenhän on taas mukavampi alkaa hammasimplantin laitto lihanpureskelukohtaan ja myös pohtia kaihileikkaukseen meno. Näin näyttää olevan ikääntyneillä.
Avoimeksi jää asentohuimaus. Auttaakohan siihenkin tyyny ? Kuinka kauan on järkevää sietää asentohuimausta ? Se tuli uudelleen parin kuukauden tauon jälkeen.No paransiko se myös Jaakon syövän ja Irmelin varvassilsan?
- Yli-Valvoja
hattimatti kirjoitti:
No paransiko se myös Jaakon syövän ja Irmelin varvassilsan?
Auttoi myös naapurin vaivoihin. Ihme juttu!
- Ei minulle
Tämä taitaa olla makuasia. Mieheni osti Millenium -tyynyn ja on tullut siitä lähes riippuvaiseksi. Minä olin epäileväisempi ja ostin itselleni vähänkäytetyn huuto.netin kautta. Kokeilin jokusen ajan, mutta en osannut sillä (original/S) nukkua. Parasta on siis yrittää saada tyyny joko kokeiluun tai ostaa alkuun hyväkuntoinen käytetty.
- olento5
Mulla on niskankulumat ja herään aina aamuyöstä päänsärkyyn,mikä tyyny ois hyvä
- viidakossa1
Vanha on viesti ja vanha on vastaajakin,mutta en hankkisi enää toista kallista Tempuria päänaluseksi. Kovettui...jäykkä...ei hyvä. Läysin paremmman Twinsiltä joku pallojuttu oli, sain 2 tyynyä 89€. Niitä voi muokata niskan ja pään asentojen mukaan sopiviksi. Helppo pitää puhtaana! Tosin semmoisia lutusia ovat sängyssä,eivät pysy niin geometrisen muotoisena kuin kALLIS paksu Tempur. Nyt mietin Riedeckiin sijoittamista (245€),paksu pitkä täysvillainen. Hengittää,pysyy kuivana,ei punkkeja jne.
Olen pahasti niskavikainen-laaja-alainen nivelrikko potilas
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2042700
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252505En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761698Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2031221Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va561179- 471088
- 99991
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6813- 106798
- 46793