Kuinka moni viettää jouluaaton yksin? Mitä aiotte silloin tehdä? Antakaa vinkkejä, tämä on mun ensimmäinen jouluni yksin..tai no, onneksi saan lapset joulupäivänä, mutta aattona olen ihan total home alone-meiningissä...
Jouluaatto yksin
8
1033
Vastaukset
- rauhoitu
Olin samassa tilanteessa viime vuonna. Etukäteen ahdisti ja ajattelin, että joskohan onnistuu.
Päivällä söin yksin modernisoidun jouluaterian (keräsin Stockalta herkusta) ja illalla kävin vuosien tauon jälkeen joulukirkossa. Joulukirkon jälkeen istahdin kotisohvalle, avasin punaviinipullon ja nautin sen rauhassa herkullisten juustojen ja viinirypäleiden kera. Kerrassaan mukava ja rauhaisa ilta - kyyneltäkään en tirauttanut. Nautin ja rentouduin. Rauhaisaa joulua sinulle! - ei ole..
ollenkaan niin synkkää kuin moni voisi ajatella.Mulla poika menee jouluksi äidilleen,ja saan yksin nauttia joulurauhasta.Sytytän ulkotulia,lämmitän pihasaunan ja joululauluja kuunnellen nautin jouluaterian.Asumme sen verran syrjässä että pimeys on täydellinen,ja kun ulkona vain tulet antavat valoa,niin voi sanoa että,on todellinen joulurauha.Jos vain lumi sataisi vielä,niin sekin toisi oman säväyksensä.Kirkossa voi käydä,samoin haudalla pitää käydä.Viikonloppuisin,niinkuin nyt,kun lapsi on toisaalla,on joskus vähän yksinäistä,mutta on oma rauha toisaalta.Jouluna se vielä korostuu,kun yleensähän silloin ihmiset kerääntyy sukulaisten ja omaisten tykö,mutta on jouluna yksinkin ollessa oma harras tunnelmansa.
- Mä en vois olla ilman
lapsia koskaan, enkä ole. Olen ollut aina siellä missä lapsenikin, varsinkin jouluna.
- koskaan et voi tietää
mitä elämässä tapahtuu. Kyllä joulusta selviää yksinkin, kun vain ottaa levon kannalta.
- kylään?
Voisithan pyytää jonkun ystäväsi kylään, jos joku pääsisi. Edes vähäksi aikaa.
- tsadam
Koita suhtautua jouluun kuin tavalliseen arkeen, ilman turhia tunnelatauksia. Nauti hetken saamastasi hengähdystauosta, rentoudu, hemmottele itseäsi. Et menetä mitään.
Ja jos kova ikävä iskee, siivoa/koristele kotisi tms. vastaanottamaan taas lapset. Kyllä se siitä! Onneksi joulun lisäksi vuodessa on monta päivää, joista voi tehdä ikimuistettavan. Hyvää joulua! - hemmottelua
Tilaa äkkilähtö etelään tai mene kylpylään tai joulukonserttiin. Mene hierojalle tai jalkahoitoon tai vyöhyketerapiaan. Unohda trad. jouluhössötys ja vuokraa videovuokraamosta kasa elokuvia ja osta kaupasta nopeasti valmistettavia herkkuja.
- hermannissa
yksinhuoltajien olohuone jouluaattona, jos asut pääkaupunkiseudulla ota yhteyttä päksyyn niin saat aikuista seuraa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989