Jyrsimen terät?

olighter

Elikkäs pystyneeköhän tollasella käsijyrsimen terällä jyrsimään alumiiniä vai tylsyykö heti?
Vai saisinko jostain alumiinille omat terät?
anteeksi jos meni väärään paikkaan, mutta en metallityö foorumia löytänyt.

8

2732

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koitin

Josku koitin tavallisella pelleterällä noin millistä alumiinilevyä ja ihan hyvin se meni. Paksummissa kokkareissa pitää vaan sovittaa syöttö ja kierrokset synkkaan.
      Nestejäähdytys olisi kova sana. Terien kestosta en osaa sanoa tarkempaa mutta tuskin ainakaan enemmän kuin puulla.

• olighter

Määrittelisitkö "pelleterän"?

• koitin
        olighter kirjoitti:

Määrittelisitkö "pelleterän"?

pelleterä=halpa.

• Alumiiniin

Esim. käsiyläjyrsimen terät, nehän on pikaterästä ja on niitä kovametallisinakin nykyään ihan runsaasti. Eihän ne tylsy alumiinissa yhtään.

Käytäpä tenttua leikkuunesteenä, samoin alumiinia poratessa. Ei tietenkään niin paljon, että koko paja palaa, jos sattuu syttymään, jollain pensselillä sopivasti. Eikä se mulla yrittänykkään syttyä.

• kuitemkaan

Jos nyt ei kuitenkaan tentulla mainitsemastasi syystä.

• olighter

Mikä on tämän leikkuunesteen tarkoitus? jäähdytyskö? Äkkiä luulisi että joku paksu öly pysyy halutulla alueella paremmin.

• joooooooooo
        olighter kirjoitti:

Mikä on tämän leikkuunesteen tarkoitus? jäähdytyskö? Äkkiä luulisi että joku paksu öly pysyy halutulla alueella paremmin.

Sen tarkoitus on jäähdyttää terää. Jos terä kuumenee niin se ei leikkaa ja menee pilalle. Eli alumiini sulaa sen terän ympärille ja tekee siihen kokkareen ja ajot hyytyy siihen.
        En tiedä mikä on paras mahdollinen mutta ainakin vettä,ja palamatonta tulilasin pesunestettä nyt ainakin olen nähnyt käytettävän.
        Tenttuja sun muita palavia en suosittele palo/räjähdysvaaran vuoksi.

• a
        joooooooooo kirjoitti:

Sen tarkoitus on jäähdyttää terää. Jos terä kuumenee niin se ei leikkaa ja menee pilalle. Eli alumiini sulaa sen terän ympärille ja tekee siihen kokkareen ja ajot hyytyy siihen.
        En tiedä mikä on paras mahdollinen mutta ainakin vettä,ja palamatonta tulilasin pesunestettä nyt ainakin olen nähnyt käytettävän.
        Tenttuja sun muita palavia en suosittele palo/räjähdysvaaran vuoksi.

Joo siis voiteluahan siinä haetaan, vähentää kitkaa eikä lämpiä ja tulee parempi jälkikin. Mäntysuopaa käyttävät teollisuudessa, josseivät jaksa tenulla käryttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73