Jyrsimen terät?

olighter

Elikkäs pystyneeköhän tollasella käsijyrsimen terällä jyrsimään alumiiniä vai tylsyykö heti?
Vai saisinko jostain alumiinille omat terät?
anteeksi jos meni väärään paikkaan, mutta en metallityö foorumia löytänyt.

8

2718

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koitin

Josku koitin tavallisella pelleterällä noin millistä alumiinilevyä ja ihan hyvin se meni. Paksummissa kokkareissa pitää vaan sovittaa syöttö ja kierrokset synkkaan.
      Nestejäähdytys olisi kova sana. Terien kestosta en osaa sanoa tarkempaa mutta tuskin ainakaan enemmän kuin puulla.

• olighter

Määrittelisitkö "pelleterän"?

• koitin
        olighter kirjoitti:

Määrittelisitkö "pelleterän"?

pelleterä=halpa.

• Alumiiniin

Esim. käsiyläjyrsimen terät, nehän on pikaterästä ja on niitä kovametallisinakin nykyään ihan runsaasti. Eihän ne tylsy alumiinissa yhtään.

Käytäpä tenttua leikkuunesteenä, samoin alumiinia poratessa. Ei tietenkään niin paljon, että koko paja palaa, jos sattuu syttymään, jollain pensselillä sopivasti. Eikä se mulla yrittänykkään syttyä.

• kuitemkaan

Jos nyt ei kuitenkaan tentulla mainitsemastasi syystä.

• olighter

Mikä on tämän leikkuunesteen tarkoitus? jäähdytyskö? Äkkiä luulisi että joku paksu öly pysyy halutulla alueella paremmin.

• joooooooooo
        olighter kirjoitti:

Mikä on tämän leikkuunesteen tarkoitus? jäähdytyskö? Äkkiä luulisi että joku paksu öly pysyy halutulla alueella paremmin.

Sen tarkoitus on jäähdyttää terää. Jos terä kuumenee niin se ei leikkaa ja menee pilalle. Eli alumiini sulaa sen terän ympärille ja tekee siihen kokkareen ja ajot hyytyy siihen.
        En tiedä mikä on paras mahdollinen mutta ainakin vettä,ja palamatonta tulilasin pesunestettä nyt ainakin olen nähnyt käytettävän.
        Tenttuja sun muita palavia en suosittele palo/räjähdysvaaran vuoksi.

• a
        joooooooooo kirjoitti:

Sen tarkoitus on jäähdyttää terää. Jos terä kuumenee niin se ei leikkaa ja menee pilalle. Eli alumiini sulaa sen terän ympärille ja tekee siihen kokkareen ja ajot hyytyy siihen.
        En tiedä mikä on paras mahdollinen mutta ainakin vettä,ja palamatonta tulilasin pesunestettä nyt ainakin olen nähnyt käytettävän.
        Tenttuja sun muita palavia en suosittele palo/räjähdysvaaran vuoksi.

Joo siis voiteluahan siinä haetaan, vähentää kitkaa eikä lämpiä ja tulee parempi jälkikin. Mäntysuopaa käyttävät teollisuudessa, josseivät jaksa tenulla käryttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      82
      3125
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1766
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      84
      1616
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      138
      1479
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1438
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      157
      1364
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1283
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      83
      1241
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1232
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1225
    Aihe