Voiko saada syytteen kunnianloukkauksesta, jos kunnianloukkaus on tapahtunut 3 vuotta sitten?
Milloin kunnianloukkaus vanhenee, vai vanheneeko se?
Milloin vanhenee?
2
411
Vastaukset
Kaikki rikokset (poislukien murha ja muutama muu rikosnimike, josta ei ole tuomittu ketään pitkiin aikoihin) vanhenevat joskus.
Kunnianloukkauksen vanhenemisaika on 2 vuotta ja törkeän kunnianloukkauksen (käytännössä joukkotiedotusvälineitä käyttämällä tehty kunnianloukkaus) 5 vuotta.
Eli varsin todennäköisesti syyteoikeus on vanhentunut vuosi sitten.- DEEPER GREEN
Jos kunnianloukkausta jatkuu niin mielestäni se ei vanhene koskaan koska sitä tapahtuu edelleen vaikka se alkaisi jo vuonna jotain.
Suomessa on vaikea puuttua kunnianloukkauseen koska juristit sanovat pitääkö tuosta sitten välittää vaikka herjaus olisi kuinka systemaattista tahansa tarkotuksena saavuttaa taloudellista etua.
Minulla on tilanne se että ajan kunnianloukaus kanteen läpi joka on tuottanut itselleni ja perheelleni haittaa.
Miksi lähden ajamaan asiaa oikeuteen sanoisin olevani KUNNIAN MIES !
T:Marko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3376313Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483776- 81933
- 52860
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 67769
- 49748
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130743Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14671