Tupakkapellet

lopettakoot

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=619347

Kysymys ei siis ole enää pelkästään siitä, että saastutetaan oma elämä, mutta jatkuvasti terrorisoidaan toisten elämääkin.

Naapurina ja henkilönä tupakoija on itsekäs. Hän ei arvosta itseään, elämäänsä eikä jälkikasvuaan, vaan perustaa elämän tupakan varmaan. Sitä, että saa jostain turhasta asiasta mielihyvää, joka tulisi saada muuten terveellisin keinoin, on vääristyneen ja addiktoituneen ihmisen tunnusmerkki. Mutta prioriteetit kullakin. Toiset nauttivat elämästä muuten, toiset haluavat tupakoida.

45

2474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stadilainen

myös yksityisautoilijoita. Hekään eivät välitä mistään mitään. Ainoastaan oma napa kiinnostaa.

• Rahamies

Aivan, miksi sun köyhän napa sitten pitäisi kiinnostaa? Mee sä vaan julkisella kun sulla ei ole autoon varaa. Vingu tuskaas!

• Stadilainen
        Rahamies kirjoitti:

Aivan, miksi sun köyhän napa sitten pitäisi kiinnostaa? Mee sä vaan julkisella kun sulla ei ole autoon varaa. Vingu tuskaas!

ja hyvä kunto koska minulla ei ole autoa eikä tule. Stadilaiset eivät tarvitse autoa. Ma ajamme metrolla, bussilla, raitiovaunulla ja taksilla. Maalaisurpot (ja espoolaisjuntit) tarvitsevat,, paksuine perseineen ja huonoine kuntoineen.

• että tollanen

idioottimaisuus ja ns "uskossa" oleminen kielletään ja rangaistus max. vankeutta. Ite oot justiin sitä pahinta kastia, luulet olevas hyväkin, hakeudu psykolle kuule, aiheutat naurunpyrskähdyksiä!

• tupakoisijoita

itsekkäiksi. Minusta sinun viestisi sisältö oli minä itse. Ja tähän loppuun lisään vielä että EN polta.

• Tavallinen dallaaja

Poltit tai et, päässäsi on jotain pahasti vinksallaan jos moista tapaa puolustelet!

• aivan totta!

Minulla on kolme miniää. Yksi heistä poltti tupakkaa vielä raskausaikanakin. Muut eivät polttaneet ollenkaan. Tämän tupakoitsijan lapsi joutui jo pienenä sairaalahoitoon astman takia. Eivätkä voi käydä minunkaan luonani kylässä, minulla on koira. Tämä lapsi saa heti astmakohtauksen koirasta. Toisten miniöiden ja poikieni lapset eivät ole edes allergisia, saati sitten astmaisia. Lisään vielä, että missään suvussa ei ole astmaatikkoja, ei edes tämän tupakoitsijan suvussa.

• syitä on monia

Ensinnäkin tuon tutkimuksen uutisoinnissa kerrottiin: ''Riski keuhkojen toiminnan huononemiseen oli erityisesti niillä nuorilla, joiden äiti oli tupakoinut lapsen ollessa alle kaksivuotias tai joiden ilmatiehyiden tulehduksen oli aiheuttanut RSV-virus.''

Toisekseen ihmettelen, miten MUUT altisteet on tutkimuksessa eliminoitu?

Tässä australialainen tutkimus, missä todetaan
        ''Conclusions: Domestic exposure to VOCs at levels below currently accepted recommendations may increase the risk of childhood asthma.''

Altistuminen kotona haihtuville orgaanisille yhdisteille, joiden pitoisuudet ilmassa ovat alle ns. hyväksyttyjen pitoisuuksien (joiden ei pitäisi aiheuttaa terveyshaittaa), voi lisätä astman riskiä lapsuusiässä.

Noita VOC:eja haihtuu maaleista, lakoista, rakennusmateriaaleista, huonekaluista, elektroniikasta, pesu- ja puhdistusaineista, hajustetuista tuotteista, ja tupakansavusta.

http://thorax.bmjjournals.com/cgi/content/full/59/9/746?eaf

Thorax 2004;59:746-751
        © 2004 BMJ Publishing Group Ltd & British Thoracic Society

ASTHMA

Association of domestic exposure to volatile organic compounds
        with asthma in young children
        ......

Tässä lisää:

http://news.bbc.co.uk/hi/english/sci/tech/newsid_1930000/1930780.stm

Monday, 15 April, 2002, 21:30 GMT 22:30 UK
        Children face environmental risks
        Children are at greater risk than adults from pollution
        By Alex Kirby, BBC News Online environment correspondent

But in western Europe the symptom rate is more than 10 times higher than in the east. One indicator found a rate of 32.2% in the UK, but only 2.6% in Albania.
        The study says this suggests that "a western lifestyle" is linked to aspects that determine the manifestation of allergic diseases in childhood.
        ..

Astma ja allergiat lisääntyvät kiihtyvällä vauhdilla ns. länsimaissa.
        Englannissa jo 32,2 % lapsista sairastaa astmaa, Albaniassa vain 2,6 %.

Ei tupakointi ole ainakaan vähäisempää Albaniassa.
        Yhden tutkimuksen perusteella ei tulisi vetää liian hätiköityjä johtopäätöksiä.
        Valitettavaa on, että uutisointi muualla julkaistuista tutkimuksista on suomeksi minimaalista.

• vahingonkorvaukseen?

Hyvä sauma vetää alakerran matalaottanen syntymätyhmä käryttäjä vahinkovastuuseen.
      Ei kun maksamaan lapselle loppuikä korvauksia.
      Haaste lähdössä alapartsin pöllyttelijälle. Nämä pöllyttelijät on syntymätyhmiä, että korvausten makksu niille oikein.

• 1v tupakatta ja autotta

Voi kun ihmiset uhraisivat tuon saman kiinnostuksen yksityiautoiluun ja ilmastonmuutoksiin, siis oikeasti huolestuttaviin asioihin. Tupakka on pahasta, mutta maailmassa on jotain vielä pahempaa, mikä vie miedät kohti lumettomia talvia ja kuivia kesiä. Ei mene kauan kun ensimmäiset happiautomaatit saapuvat Suomeenkin. Herätkää ihmiset!

• ???

kuin kengännumero,taas kun lukee tupakoitsijoiden "jeremiaadia"vanha sanonta tuntuu pitävän paikkansa.Ei heiltä saa yhtään järkevää vastausta.

• ja...

Kaikki asiat vaikuttavat kaikkeen. Myös tupakoinnilla päästät ilmaan haitallisia yhdisteitä, jotka suurina pitoisuuksina toimivat kasvihuonekaasujen tavoin.

• se on oma valinta

Niin on yksityisautoilukin, mutta tässä puhuttiin nyt tupakan terveysvaikutuksista. Sellainen ihminen, joka tietentahtoen tuhoaa elimistöään tupakanpoltolla ei ole minkäänlaista arvostuskykyä itseään - saati sitten kanssaihmisiä - kohtaan.

Ajatteleeko tuollainen ihminen, että "mä poltan tupakkaa ja nautin elämästä"?

• kaikki autoilijat,
        se on oma valinta kirjoitti:

Niin on yksityisautoilukin, mutta tässä puhuttiin nyt tupakan terveysvaikutuksista. Sellainen ihminen, joka tietentahtoen tuhoaa elimistöään tupakanpoltolla ei ole minkäänlaista arvostuskykyä itseään - saati sitten kanssaihmisiä - kohtaan.

röökaajat, vasenkätiset, roskaajat, kaljut ja muukin rupusakki ekaks oikeuden eteen ja sitten giljotiiniin vaan.

Saavat nämä niuhot sitten olla keskenään.

• mutta kaaliin ei mene. Joka asiasta on pakko valittaa: parveketupakoinnista, autoilusta, metelistä, toisen pärstästä ja niin edelleen. *Syvä huokaus* Kuuluisa sanontakin kuuluu:" Ihminen on toiselle susi", ja se on tullut huomattua useaan otteeseen, kirjoitti sitten Internetissä tai sanoi jollekin päin naamaa.

Itse kyllä henkilökohtaisesti sanon päin naamaa, jos jokin asia ei miellytä. Itse tupakoin, kuten yli puolet Suomen väestöstä. Ketään ei ole vielä häirinnyt, ainakaan ulkopuolisia. Mutta jos kaveripiirissä joku ei pidä tupakoinnista, on hän pyytänyt, että voisimmeko tupakoitsijat polttaa pikkasen kauempana. Helppoa kun avaa suunsa! =) Vittuilemaan ei ole tarvetta lähteä, voi pyytää kauniimminkin.

Olen monesti huomauttanut, että maailmassa on muitakin murheita kuin tupakointi. Suurin ja pahin uhka on ilmastonmuutos, jonka aiheuttajina ovat muun muassa Fortum ja useimmat suuryritykset sekä hillitön saastuttaminen pakokaasuilla ja erilaisilla myrkkypäästöillä, tarkoitan tällä siis muita päästöjä kuin tupakkapäästöjä. Mutta eihän noiden Mister ja Miss Täydellisten päähän mahdu mitään muuta, kun se on jo täynnä potaskaa =) Ja tuollaiset tolvanat johtavat Eduskuntaa. Voi elämä...

• tosi pelle
        Kiara_85 kirjoitti:

mutta kaaliin ei mene. Joka asiasta on pakko valittaa: parveketupakoinnista, autoilusta, metelistä, toisen pärstästä ja niin edelleen. *Syvä huokaus* Kuuluisa sanontakin kuuluu:" Ihminen on toiselle susi", ja se on tullut huomattua useaan otteeseen, kirjoitti sitten Internetissä tai sanoi jollekin päin naamaa.

Itse kyllä henkilökohtaisesti sanon päin naamaa, jos jokin asia ei miellytä. Itse tupakoin, kuten yli puolet Suomen väestöstä. Ketään ei ole vielä häirinnyt, ainakaan ulkopuolisia. Mutta jos kaveripiirissä joku ei pidä tupakoinnista, on hän pyytänyt, että voisimmeko tupakoitsijat polttaa pikkasen kauempana. Helppoa kun avaa suunsa! =) Vittuilemaan ei ole tarvetta lähteä, voi pyytää kauniimminkin.

Olen monesti huomauttanut, että maailmassa on muitakin murheita kuin tupakointi. Suurin ja pahin uhka on ilmastonmuutos, jonka aiheuttajina ovat muun muassa Fortum ja useimmat suuryritykset sekä hillitön saastuttaminen pakokaasuilla ja erilaisilla myrkkypäästöillä, tarkoitan tällä siis muita päästöjä kuin tupakkapäästöjä. Mutta eihän noiden Mister ja Miss Täydellisten päähän mahdu mitään muuta, kun se on jo täynnä potaskaa =) Ja tuollaiset tolvanat johtavat Eduskuntaa. Voi elämä...

"Itse tupakoin, kuten yli puolet Suomen väestöstä. Ketään ei ole vielä häirinnyt,"

Tämä kertoo kaiken ontuvasta älykkyydestä.
        Tyhmiä, alle keskiarvon älyn, olevia tupakoivia miehiä on 25%.
        Määrä vähenemässä rajusti. Uusia ei tule ja vanhat nikot potkii tyhjää.

• tosi pelle kirjoitti:

"Itse tupakoin, kuten yli puolet Suomen väestöstä. Ketään ei ole vielä häirinnyt,"

Tämä kertoo kaiken ontuvasta älykkyydestä.
        Tyhmiä, alle keskiarvon älyn, olevia tupakoivia miehiä on 25%.
        Määrä vähenemässä rajusti. Uusia ei tule ja vanhat nikot potkii tyhjää.

Ihan sama minulle kuka polttaa ja kuka ei. Suomi on vapaa maa! Ja vasta sitten, kun Eduskunta määrää, että KAIKKIEN on lopetettava tupakointi, lopetan minäkin. Ennen sitä sauhuttelen niin paljon kuin sielu sietää, eikä yksikään pysty sitä estämään niin kutsutuilla "aikuisilla" jorinoillaan xD Oletko pelle?

• ????
        Kiara_85 kirjoitti:

Ihan sama minulle kuka polttaa ja kuka ei. Suomi on vapaa maa! Ja vasta sitten, kun Eduskunta määrää, että KAIKKIEN on lopetettava tupakointi, lopetan minäkin. Ennen sitä sauhuttelen niin paljon kuin sielu sietää, eikä yksikään pysty sitä estämään niin kutsutuilla "aikuisilla" jorinoillaan xD Oletko pelle?

huonosti kasvatetuksi mutta oletkin tyhmä?
        Joku kysyi onko sinulla punaiseksi värjätyt hiukset?????

• ???? kirjoitti:

huonosti kasvatetuksi mutta oletkin tyhmä?
        Joku kysyi onko sinulla punaiseksi värjätyt hiukset?????

mutta enpähän lähde netissä muita haukkumaan. Tarkoitus on keskustella ja vaihtaa mielipiteitä, eikä haukkua toisia. Olivat he sitten köyhempiä, tupakoivia tai autottomia. Ja saanen huomauttaa, että kasvatus on ollut tiukka ja aivan loistava! Siitä kiitos äidilleni.

Ja entäs sitten, vaikka olenkin värjännyt hiukset blondista punaiseen? Vaikuttaako se kenenkään elämään millään lailla? Ööh, EI! Iteppähän pääni kannan! Niin kuin olen aikaisemmin kirjoittanut(mutta ei taida kenenkään kaaliin mennä), että on helppoa Internetissä haukkua, nälviä ja pelotella, mutta kun pitäisi sanoa päin naamaa, menee pupu pöksyyn.

Ja kumma kyllä, kaikki hyökkäävät heti meikäläisen kimppuun kun vähänkin jotain kirjoitan. Enkä muuta tee kuin ilmaisen mielipiteeni. Jo on maailmankirjat menneet sekaisin, kun mielipiteensä ilmaisemisesta nousee valtava haukkujen, nälvintöjen ja uhkailujen hyökyaalto. Kysynpähän vaan, mitä siitä hyödytte? Mitä hyödytte minun loukkaamisestani?

• ei aina huono asia
        Kiara_85 kirjoitti:

mutta kaaliin ei mene. Joka asiasta on pakko valittaa: parveketupakoinnista, autoilusta, metelistä, toisen pärstästä ja niin edelleen. *Syvä huokaus* Kuuluisa sanontakin kuuluu:" Ihminen on toiselle susi", ja se on tullut huomattua useaan otteeseen, kirjoitti sitten Internetissä tai sanoi jollekin päin naamaa.

..tupakan savusta jota aina naapureista tulvi sisään.
        Sitten luin jostakin et jos ite polttaa niin ei registeröi toistenkaan tupakan kitkerää lemua.

Niinpä aloitin sen pahan tavan...eikä tarvi kun kolme röökii päivässä poltella jo alkaa helpottaan!
        Kuulemma pari röökii päivässä ehkäisee peräsuolisyöpää...joten ei huonompi idea ollut!

• Saat tukeni
        Kiara_85 kirjoitti:

mutta enpähän lähde netissä muita haukkumaan. Tarkoitus on keskustella ja vaihtaa mielipiteitä, eikä haukkua toisia. Olivat he sitten köyhempiä, tupakoivia tai autottomia. Ja saanen huomauttaa, että kasvatus on ollut tiukka ja aivan loistava! Siitä kiitos äidilleni.

Ja entäs sitten, vaikka olenkin värjännyt hiukset blondista punaiseen? Vaikuttaako se kenenkään elämään millään lailla? Ööh, EI! Iteppähän pääni kannan! Niin kuin olen aikaisemmin kirjoittanut(mutta ei taida kenenkään kaaliin mennä), että on helppoa Internetissä haukkua, nälviä ja pelotella, mutta kun pitäisi sanoa päin naamaa, menee pupu pöksyyn.

Ja kumma kyllä, kaikki hyökkäävät heti meikäläisen kimppuun kun vähänkin jotain kirjoitan. Enkä muuta tee kuin ilmaisen mielipiteeni. Jo on maailmankirjat menneet sekaisin, kun mielipiteensä ilmaisemisesta nousee valtava haukkujen, nälvintöjen ja uhkailujen hyökyaalto. Kysynpähän vaan, mitä siitä hyödytte? Mitä hyödytte minun loukkaamisestani?

Oli ilo lukea kommenttejasi.
        Olet muuten aivan oikeassa.
        Tumma tunnor bullrar mest - tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
        Sen huomaa, kun noita muita kirjoituksia lukee.

Nainen ja 56 v.

• :) :) :)
        ??? kirjoitti:

kuin kengännumero,taas kun lukee tupakoitsijoiden "jeremiaadia"vanha sanonta tuntuu pitävän paikkansa.Ei heiltä saa yhtään järkevää vastausta.

Voi, voi sentään.Missähän se sinun älykkyystasomääräsi oikein mahtaa pyöriä.
        Eiköhän se viinas ole se mikä laskee sitä älykkyystasomäärää, eikä sen nauttisen lopettaminen edes palauta sitä. Olet aikamoinen satuseppo.

• poltan
        se on oma valinta kirjoitti:

KYLLÄ nautin silti elämästäni vaikka poltankin.
        Jätän teidät hihhulit omaan luokkaanne.

• KIARALLE
        Saat tukeni kirjoitti:

Nainen ja 56 v.

Olen myös Kiaran ja sinun kanssa täysin samaa mieltä. Myös minä annan täyden tukeni hänelle.

• Saat tukeni kirjoitti:

Nainen ja 56 v.

ja kumarran =) Kerrankin minun puoltani pidetään =)

• KIARALLE kirjoitti:

Olen myös Kiaran ja sinun kanssa täysin samaa mieltä. Myös minä annan täyden tukeni hänelle.

tässähän ihan punastuu =) Kiitän kauneimmin ja toivotan mukavaa päivänjatkoa! =)

• touhua...

Tupakointi on ensinnäkin aivan naurettavaa touhua. On tehty tutkimuksia, joissa todetaan, että tupakointi on yleisempää vähemmän kouluttautuneissa piireissä. Tosin mitään yleistystä ei tietenkään voi tehdä.

Tupakoitsijoilla on usein vaikeaa. He valittavat pieniä tulojaan, mutta silti on pakko polttaa tupakkaa. Ihan kuin se nähtäisiin jonkinlaisena perusoikeutena, joka on välttämätön. Fiksu ihminen ei tietenkään tupakoi, sehän on itsestään selvä asia. Fiksu ihminen elä elämää elämistä varten, ei tupakkateollisuutta varten.

Joku tupakoi ja toinen ei,mitä se sulle kuuluu jos ihmiset tupakoivat. Eihän toisetkaan ihmettele sinun peräpukamia. Jokaisella oma elämä ja jokainen nauttii omalla tavallaan. Sinä panettelusta esimerkiksi.

• Savuton eli järkevä
        ****** kirjoitti:

Joku tupakoi ja toinen ei,mitä se sulle kuuluu jos ihmiset tupakoivat. Eihän toisetkaan ihmettele sinun peräpukamia. Jokaisella oma elämä ja jokainen nauttii omalla tavallaan. Sinä panettelusta esimerkiksi.

Tupakoinnin tosiaan pitäisi olla jokaisen aikuisen oma asia. Osa tupakoitsijoista vaan on sen verran välinpitämättömiä, että tekevät siitä myös lähellä olevien ongelman olemalla piittaamatta siitä, minkä verran sivulliset joutuvat heidän typerästä tavastaan kärsimään. Passiivinen, tahdonvastainen tupakointi on paitsi epämiellyttävää, myös vaarallista. Huomaavainen tupakoitsija ei laita ketään muuta siihen tilanteeseen, mutta kaikki tupakoitsijat eivät kykene olemaan huomaavaisia. Voimme vain miettiä, miksi sinä närkästyit tuosta kirjoituksesta. Osuikohan kalikka?

Jokainen tupakansavua haistanut tietää, ettei tupakoinnista oikeasti nautita. Se on vain itse aiheutetun riippuvuuden hoitamista. Ehkä sinunkin vain kannattaisi keskittyä peräpukamien ihmettelystä nauttimiseen. Harvinainen kiinnostuksen aihe, mutta mikäs siinä, jos kerran tykkäät.

• se on oikeuteni......

En valitse heitä töihin......
      enkä lähipiiriini.....

• niin minäkin

tekisin jos minulla olisi työtä jollekin tarjota. Vihaan tupakkaa ja pidän tupakoivia typerinä ihmisinä koska he antavat sillä tupakoinnillaan siihen aihetta. Kartan tupakoivia ihmisiä sillä he haisevat todella pahalle, vaikka koettavat kaikilla hajusteilla sitä hajua epätoivoisesti poistaa. Haju on kahta karseampi tupakoivilla hajusteineen, eivätkä he itse edes sitä huomaa. Heillä kun tuo hajuaisti ei oikein pelaa.

• .......................

Naapurina ja henkilönä hieltä haiseva ihminen on itsekäs. Hän ei arvosta itseään, elämäänsä eikä jälkikasvuaan, vaan perustaa elämän hienhajun varmaan. Sitä, että saa jostain turhasta asiasta mielihyvää, joka tulisi saada muuten terveellisin keinoin, on vääristyneen ja addiktoituneen ihmisen tunnusmerkki. Mutta prioriteetit kullakin. Toiset nauttivat elämästä muuten, toiset haluavat haista hieltä.

• Tavallinen dallaaja

Arvostele nyt sitten vielä nekin ihmiset, jotka syövät valkosipulia. Elintarvikkeiden ja kehon omien tuoksujen kategoriointi epämiellyttäviksi asioiksi vain syventää yleistä tupakkakielteisyyttä.

• toinen tallaaja
        Tavallinen dallaaja kirjoitti:

Arvostele nyt sitten vielä nekin ihmiset, jotka syövät valkosipulia. Elintarvikkeiden ja kehon omien tuoksujen kategoriointi epämiellyttäviksi asioiksi vain syventää yleistä tupakkakielteisyyttä.

Hyvin pitkälti asia on juuri tästä. Tupakan hajullahan ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa. Taitaa vaan olla niin, että vain tupakoitsiat eivät saa tuottaa epämiellyttävää hajua, muille se on ihan ok. Hyvä esimerkki on juuri työpaikalta. Yksi kaveri ei ikinä käytä deodoranttia ja haju on myös sen mukainen. Koko huone haisee tämän tampion eritteille ja koko päivän. Toinen on sitten voimakkaat hajuvedet, jotka aiheuttavat hengen ahdistusta astmaa sairastaville. Valkosipuli, ym ym ym... Kyse on aivan samasta asiasta, eli epämiellyttävästä hajusta.

Minä poltan pikkusikaria ja otan huomioon muut siinä määrin kuin se on aiheellista. En polta missä polttaa ei saa. En polta myöskään missään, missä savu jää seisomaan. Siitä en kuitenkaan välitä, jos joku haistaa sikarini tuoksun, esimerkiksi ulkona. En ole yhtään sen kummemmassa asemassa, kuin muut hajujen tuottajat.

• ollenkaan
        toinen tallaaja kirjoitti:

Hyvin pitkälti asia on juuri tästä. Tupakan hajullahan ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa. Taitaa vaan olla niin, että vain tupakoitsiat eivät saa tuottaa epämiellyttävää hajua, muille se on ihan ok. Hyvä esimerkki on juuri työpaikalta. Yksi kaveri ei ikinä käytä deodoranttia ja haju on myös sen mukainen. Koko huone haisee tämän tampion eritteille ja koko päivän. Toinen on sitten voimakkaat hajuvedet, jotka aiheuttavat hengen ahdistusta astmaa sairastaville. Valkosipuli, ym ym ym... Kyse on aivan samasta asiasta, eli epämiellyttävästä hajusta.

Minä poltan pikkusikaria ja otan huomioon muut siinä määrin kuin se on aiheellista. En polta missä polttaa ei saa. En polta myöskään missään, missä savu jää seisomaan. Siitä en kuitenkaan välitä, jos joku haistaa sikarini tuoksun, esimerkiksi ulkona. En ole yhtään sen kummemmassa asemassa, kuin muut hajujen tuottajat.

että ne kaikki muut ympäristössämme leijuvat hajut eivät sisällä karsinogeenejä kuten sinun sikarisi taikka tupakka(ja tupakka sisältää muitakin myrkkyjä suunnattomasti enemmän kuin se sinun sikarisi joten plussaa sinulle siitä), eivätkä näinollen aiheuta sivullisille mitään verisuoni- tai sydänperäisiä -sairauksia tai syöpää? Niin, ymmärrätkö?

No et ymmärrä, sen minäkin tiedän ja ymmärrän, mutta sinähän poltat ja se selittääkin sen asian.

• .....................
        ollenkaan kirjoitti:

että ne kaikki muut ympäristössämme leijuvat hajut eivät sisällä karsinogeenejä kuten sinun sikarisi taikka tupakka(ja tupakka sisältää muitakin myrkkyjä suunnattomasti enemmän kuin se sinun sikarisi joten plussaa sinulle siitä), eivätkä näinollen aiheuta sivullisille mitään verisuoni- tai sydänperäisiä -sairauksia tai syöpää? Niin, ymmärrätkö?

No et ymmärrä, sen minäkin tiedän ja ymmärrän, mutta sinähän poltat ja se selittääkin sen asian.

Älä jauha paskaa. Jos pikku nenuusi tulee joskus tupakan savun tuoksua, et takuulla sairastu siihen tupakkaan. Paljon suurempi todennäköisyys on kuolla siihen, että kukkaruukku putoaa päähäsi parvekkeelta. Pitäisikö ne kukkaruukutkin kieltää, mitä? Kaikenlaisia hulluja täällä uikuttaa...

• näkyy
        ..................... kirjoitti:

Älä jauha paskaa. Jos pikku nenuusi tulee joskus tupakan savun tuoksua, et takuulla sairastu siihen tupakkaan. Paljon suurempi todennäköisyys on kuolla siihen, että kukkaruukku putoaa päähäsi parvekkeelta. Pitäisikö ne kukkaruukutkin kieltää, mitä? Kaikenlaisia hulluja täällä uikuttaa...

ruikuttavan ja kukkaruukkujakin jo vertailee tupakkaan.. onpa siinä vitsikäs pellekoulun oppilas taas liikkeellä. Mene taas vetään sauhut se helpottaa kummasti sun angstiasi. Kohta täriset taas pää punasena siellä.

• ....................
        näkyy kirjoitti:

ruikuttavan ja kukkaruukkujakin jo vertailee tupakkaan.. onpa siinä vitsikäs pellekoulun oppilas taas liikkeellä. Mene taas vetään sauhut se helpottaa kummasti sun angstiasi. Kohta täriset taas pää punasena siellä.

Ongelma on sinulla Aino, ei minulla.

• Hajustekemikaaleja
        toinen tallaaja kirjoitti:

On ihmisiä, jotka reagoivat voimakkaasti ei-haitallisille hajuille tai tuoksuille, kuten valkosipuli tai hiki. Jotkut pahasti kalalle allergiset saavat kohtauksen pelkästä kalan hajusta.
        Jotkut astmaatikot saavat astmakohtauksen kukkien voimakkaista tuoksuista.

Hajusteet ovat asia erikseen. Ne sisältävät kymmenistä satoihin erilaisia raaka-aineita, joista suurin osa on synteettisesti valmistettuja (ei vastinetta luonnossa). Joukossa sekä hengitystieherkistäjiä että hengitystieärsyttäjiä.
        Aiheesta löytyy kasapäin tutkimusta.
        Toisin kuin mainokset väittävät, hajusteraaka-aineita ei ole kunnolla tutkittu. Terveysvaikutustietoa löytyy huonosti, ihmiset ostavat ns. sian säkissä ja kalliilla hinnalla.
        Hajusteraaka-aineita ei edes tarvitse testata hengitystievaikutusten osalta, koska ne kuuluvat kosmetiikkadirektiivin piiriin. Kosmetiikan ns. pääasiallisin reitti on iho.
        Myöskään keskushermostovaikutuksia ei tunneta eikä tarvitse tutkia.
        Samoja synteettisiä raaka-aineita käytetään pyykinpesu- ja huuhteluaineissa, siivousaineissa, yms. Ja monet niistä ovat teollisuuskemikaaleja, käytetään aivan muuhun tarkoitukseen. Osa ongelmajätteeksi luokiteltuja kemikaaleja.

Nämä synteettiset ovat halpoja valmistaa ja tasalaatuisia. 'Tuoksujen' hinta muodostuu kyllä muusta kuin itse raaka-aineesta. Mutta tätähän mainonnassa ei kerrota.

• sinä tässä
      • iuhffe

Juuri näin! Aino Vartionotkolla meni savua sieraimeen...

• HAAAaaaaaahahaha

Jos polttaa tupakkaa ja on tupakka "riippuvainen" mitäs helvetin väliä jos käy parkekkeella/ikkunalla polttelemassa?(ellei taloyhtiössä ole tupakka kieltoa),mikä siinä voi häiritä jos käy röökillä?tuleeko tupakan savu vai kotiisi sisään?Jos tulee nii voi laittaa oven tai ikkunan kiinni,(sellaset on keksitty).

• menis

tupakille nyt kaikki kynnelle kykenevät,minä ainaskin meinasin mennä,parvekkeella on nyt raitis ilma tupakoida,tuulee sopivasti=))

• tultu niin

PITÄÄ alkaa myös rajoittaa muitakin ihmistä ja elinympäristöä saastuttavia ja tuhoavia tekijöitä.

On turha täällä lässyttää tupakan vaaroista ja miten itsekäs tupakoitsija on. Ei ole sen enempää kuin suonensa rasvaisella ruolla tukkija, alkoholilla ym. maksansa tuhooja, autolla ajaja, kemikaaleja käyttävä, olemalla töissä paikassa jossa ympäristön ja ihmisten saastuttamisella ei ole merkitystä.

Jokainen joutuu maksamaan näistä haitoista tavalla tai toissella.

Minua ärsyttää enemmän halvan hajuveden tuoksu jota on ruikittu itseensä puoli pulloa ja sitten mennään julkisille paikoille haisemaan ja tukkimaan hengitystiet toisilta.
      Kestän tupakan hajun ja savun paremmin kuin nuo ällöttävät tuoksut joista saa heti päänsäryn.

Toinen on katalysaattorin tuottama ilma ja haju. Helvetillistä kulkea julkisilla paikoilla sen takia.

Joten ihan sama mitä tupakoitsijat tekee niin kauan kuin nämä muutkin ongelmat oavt läsnä.

• Entinen savuttaja

Viisi kuukautta tulee täyteen ilman savuakaan. Toivottavasti saa hyvän putken pidettyä yllä. Siltikään minua ei haittaa pätkääkään muitten savuttelu. Itsehän kiskovat henkoset omiin kitusiinsa. Voin vallan mainiosti istua tupakoitsevien seurassa, sillä kun savutteluun ei kiinnitä liikaa huomiota, niin ei se silloin rankasti haittaakaan. Toki ei sitä jatkuvasti viitsi savussa asua, mutta tilapäinen istuskelu ei ole haitannut. Kai se on vähän siitäkin kiinni, miten herkän klyyvarin omistaa.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6259
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4839
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      100
      3101
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2932
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2165
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1546
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1111
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1110
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1036
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      804
    Aihe