Tyyppiviat Opel Vectrassa?

Opelixi

Ostin -97 Opel Vectra 1,6 Gl:n jolla ajettu alle 100tkm. Mitä tyyppivikoja ko. automerkissä on tavattu? Ja voiko "normaali" ajelija tehdä jotain niiden vähenemiseksi/poistamiseksi?

20

7155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noppeli

      Voit myydä auton pois jollekkin heikkolahjaiselle Opel-fanille. Se on paras keino ehkäistä Opelin vikoja. Toinen tapa on avata pankkiin huoltotili jonne pistät 100 euroa kuussa. sitten kun autossa laukeaa jotain parin kuukauden välein, niin käsiraha huoltoihin on jo valmiina.

    • Joakim

      ...tuolta Opel club Finlandin sivuilta.
      http://www.opelclubfinland.net/
      Täällä saat vastauksia pääasiassa puolikuntoisilta lällättäjiltä.

      Onnittelut auton hankinnasta!

      • Ex-Vectra B

        No jos haluat puolueettomia mielipiteitä niin tuskin kannattaa Opel Club Finlandin pojilta/tytöiltä kysyä vioista. Hehän ovat niin kuumeessa omiin B-Vectroihinsa että näköä haittaa.Opel Vectran tyyppiviat ovat:Ekoissa malleissa ohjaustehostimet levisivät, ohjausakseleissa oli häikkää, listat irvistävät useimmissa, 1.6:ssa erittäin heikko tasauspyörästö, venttiilinohjurinkumit(öljyä kuluu), kattoruoteet liimaamalla kiinni.(rämisevät kun irti), etuvilkut usein halki ja kosteutta täynnä aina pesujen,sateen jälkeen, huonot laturit(Remy-Delco) 100 tkm ja selvä, erittäin natinaherkkä kojetaulu, jakohihna vesipumppusekoilu(60 tkm), kampiakselin tiiviste, ekoissa malleissa myös kammentunnistia meni repullinen muita antureita. Halvallahan kyseisiä virityksiä kyllä saa(jälleenmyyntiarvo vitsi) että jos osa noistakin yllämainituista on rempattu niin voit saada(50% mahkut) ihan toimivan auton. Itselläni oli 2.0 B Vectra vm.98.


      • OCF

        Näiltä "lällättäjiltä" on kuitenkin vaadittu rekisteröinti, toisin kuin täällä.

        Autojen vioistakin puhutaan siellä aivan avoimesti, mutta ei mennä siihen provo-/paskanjauhantaan niin kuin täällä on tapana.


      • Ex-Vectra B
        OCF kirjoitti:

        Näiltä "lällättäjiltä" on kuitenkin vaadittu rekisteröinti, toisin kuin täällä.

        Autojen vioistakin puhutaan siellä aivan avoimesti, mutta ei mennä siihen provo-/paskanjauhantaan niin kuin täällä on tapana.

        Puhuttiin sitten Opelin omilla sivuilla tai täällä niin perusehtohan on asiallinen keskustelu. Eikö tässä keskustelussa siis olla asialinjalla? Mielestäni kyllä. Ei kai tietonsa&kokemuksensa ilmaiseminen edellytä rekisteröintiä joka keskustelupalstalle!?


      • OCF
        Ex-Vectra B kirjoitti:

        Puhuttiin sitten Opelin omilla sivuilla tai täällä niin perusehtohan on asiallinen keskustelu. Eikö tässä keskustelussa siis olla asialinjalla? Mielestäni kyllä. Ei kai tietonsa&kokemuksensa ilmaiseminen edellytä rekisteröintiä joka keskustelupalstalle!?

        Ei ollut todellakaan tarkoitus yleistää. Äsköinen viesti ei ollut todellakaan sinulle kohdistettu.

        Mutta sitä ei käy kieltäminen, että näillä sivuilla on luvattoman paljon tyhjänpäiväistä provoilua toisin kuin OCF:n sivuilla.


    • ostos

      Auto on mukava ajaa ja kulkee ihan riittävästi tuolla 1.6l koneella ja kulutuskin on tämän kokoiseksi autoksi mukavan pieni.

      Huoleton peli mutta kannattaa katsoa nuo kuluvat osat eli missä kunnossa on jarrulevyt
      ja jos kässäriä ei ole käytetty niin se voipi vanhemmiten jäykistyä.

      Jakohihnan vaihtoväli on tuo 60tkm ja samassa yhteydessä kannattaa aina vaihtaa tuo vesipumppu (29 €..)

      Opelin varaosat ovat suht edullisia ja niitä saapi esim. Motonetista
      ks. http://www.motonet.fi/G5/Malli.php

    • v40 t4

      omaa 1.8 -96 korjattiin 3 vuoden aikana 5000 eur:lla. Meni vaan hermot! Vaihdoin volvoon, ei ole tarvinnut katuaa.
      Vectrassa harmitti se laatu eniten, pidin autosta, se oli hiljainen ja lämmin ja mukava ajaa ja vei tosi vähän bensaa. Mutta ecotechin ongelmat olivat sanoin kuvaamattomat!
      Älä pelästy, jos vikoja alkaa ilmetä, vaihda kärry pois, se tulee halvimmaksi.

      • Provo

        Volvolla kun ajaa, ei tarvitse katua !
        Se nimittäin kulkee pellolla, kuten muutkin paskanlevityksen käytettävät traktorit. Edellinen kirjoitus on oiva esimerkki.

        Eihän V/S 40 ole edes Volvo !


    • vEctrA bEE

      ...auto on! itselläni -97 2.0 cd ja toiminut loistavasti, kerran oli yhden tulpanjohdon kanssa ongelmia, vaihtoi vain ja taas toimi! etuvalojen umpiot päästää kosteutta, muuta vikaa en ole huomannut! kulutus on pieni, mulla kuluttaa sellaiset 7.2 litraa sadalla! hiljainen ja kiva auto! onnittelut ostoksellesi!

    • vespa68

      Minulla ollut reilut pari vuotta 1,6 farkku. Ostin merkkiliikkeestä käytettynä 60 tkm ajettuna kaikki tarvittavat huollot tehtynä. Jonkun takuun antoivat vielä, en nyt muista km rajaa/aikaa.
      Takuuaikana jouduttiin vaihtamaan ohjausvaihde (vuoti öljyt pihalle), onneksi ei tarvinnut maksaa itse. Olisi ollut reilun 2000 Euron tikki.
      Suositeltua jakohihnan vaihtoa ei ollutkaan tehty 60tkm huollon yhteydessä, vaihdettiin 75 tkm huollon jälkeen kun asiasta huomauttivat. Ei riittänyt pelkkä hihnan vaihto vaan kaikki hihnapyörätkin menivät uusiksi. Kustannus lähes 600 Euroa.
      78 tkm kohdalla piti uusia koko katalysaattorin jälkeinen pakoputkisto.
      Nyt 90 tkm huollon yhteydessä huomasivat, että kampiakselin vuotava stefa pitäisi vaihtaa ja takatukivarren pusla on väljä. Kampiakselin stefa on vuotanut öljyä em. vaihdetulle hihnalle joka sekin tulisi sitten taas vaihtaa.

      Muita ilmenneitä vikoja / kummallisia ominaisuuksia:
      - Kojelauta pitää kummallista natinaa pakkasella
      - Kattopelti rämisee ikäänkuin olisi pintapelti ja tukirakenne irti toisistaan
      - Takaovien keskuslukitus toimii pakkaskeleillä satunnaisesti, aina pitää erikseen tarkistaa tulikos kaikki ovet lukkoon
      - Lumet pakkautuu takaluukun ja katon väliseen rakoon ja jäätyy sinne, ahdistaen avautuvaa takaluukkua
      - Käsijarrua vedettäessä ei tapahdu ensin mitään, sitten se kolahtaa kerralla lukkoon, kerran oikea puoli pakastui täysin lukkoon
      - Tuulilasin ja konepellin välistä pääsee konepellin saranoille varattuun tilaan pakkautumaan puista putoavat lehdet, tosi hankala paikka kaivella niitä pois sieltä
      - Laiska. Välityksillä tehty polttoainetaloudeltaan kohtuullisen hyväksi (parhaimmillaan päästy alle 6 l/100 km), mutta vitonen on sitten pelkkä bensasnsäästövaihde. Ylämäkeen ja ohituksiin tarttee kepittää pienempää. 900 kg perävaunun kanssa kulutus nousee 11 l tietämille ja vitosta turha käyttää muulloin kuin alamäessä.

      Onneksi elämäntilanteen kohta muuttuessa joutuu vaihtamaan isompaan.
      Näiden kokemusten perusteella SEURAAVA AUTO EI TULE OLEMAAN OPEL.

    • vespa68

      Minulla ollut reilut pari vuotta 1,6 farkku. Ostin merkkiliikkeestä käytettynä 60 tkm ajettuna kaikki tarvittavat huollot tehtynä. Jonkun takuun antoivat vielä, en nyt muista km rajaa/aikaa.
      Takuuaikana jouduttiin vaihtamaan ohjausvaihde (vuoti öljyt pihalle), onneksi ei tarvinnut maksaa itse. Olisi ollut reilun 2000 Euron tikki.
      Suositeltua jakohihnan vaihtoa ei ollutkaan tehty 60tkm huollon yhteydessä, vaihdettiin 75 tkm huollon jälkeen kun asiasta huomauttivat. Ei riittänyt pelkkä hihnan vaihto vaan kaikki hihnapyörätkin menivät uusiksi. Kustannus lähes 600 Euroa.
      78 tkm kohdalla piti uusia koko katalysaattorin jälkeinen pakoputkisto.
      Nyt 90 tkm huollon yhteydessä huomasivat, että kampiakselin vuotava stefa pitäisi vaihtaa ja takatukivarren pusla on väljä. Kampiakselin stefa on vuotanut öljyä em. vaihdetulle hihnalle joka sekin tulisi sitten taas vaihtaa.

      Muita ilmenneitä vikoja / kummallisia ominaisuuksia:
      - Kojelauta pitää kummallista natinaa pakkasella
      - Kattopelti rämisee ikäänkuin olisi pintapelti ja tukirakenne irti toisistaan
      - Takaovien keskuslukitus toimii pakkaskeleillä satunnaisesti, aina pitää erikseen tarkistaa tulikos kaikki ovet lukkoon
      - Lumet pakkautuu takaluukun ja katon väliseen rakoon ja jäätyy sinne, ahdistaen avautuvaa takaluukkua
      - Käsijarrua vedettäessä ei tapahdu ensin mitään, sitten se kolahtaa kerralla lukkoon, kerran oikea puoli pakastui täysin lukkoon
      - Tuulilasin ja konepellin välistä pääsee konepellin saranoille varattuun tilaan pakkautumaan puista putoavat lehdet, tosi hankala paikka kaivella niitä pois sieltä
      - Laiska. Välityksillä tehty polttoainetaloudeltaan kohtuullisen hyväksi (parhaimmillaan päästy alle 6 l/100 km), mutta vitonen on sitten pelkkä bensasnsäästövaihde. Ylämäkeen ja ohituksiin tarttee kepittää pienempää. 900 kg perävaunun kanssa kulutus nousee 11 l tietämille ja vitosta turha käyttää muulloin kuin alamäessä.

      Onneksi elämäntilanteen kohta muuttuessa joutuu vaihtamaan isompaan.
      Näiden kokemusten perusteella SEURAAVA AUTO EI TULE OLEMAAN OPEL.

      • Mitz

        Muutama kommentti:

        Tuo 1.6 moottori on kyllä pieni asuntovaunun(?) vetoon.
        Seuraava auto kannattaa suosiolla olla ainakin 2.0l kokoa.

        Pakoputkisto on kulutustavaraa kaikissa autoissa.

        Huolto on toiminut kiitettävästi ja huomannut viat ajoissa.
        Olisivat saaneet myös korjata tuon käsijarrunkin samalla.

        Harmillista on tuo stefan vuoto. Muutaman € laite aiheutaa 100€ kirjauksen.

        Minkä auton valitsit seuraavaksi?


      • nomore

        ...ja alla olevat vm. 2001 farkussa:

        - ovien saranatapit natisee/kitisee, säännöllisesti rasvattava (2-3 krt. vuosi)
        - automaatti-ilmastoinnista freonit pihalle (ollut pajalla 4 kertaa tämän takia)
        - ilmastoinnin rele jäättyy jos suvikelistä äkillisesti pakkaseen (tehnyt 2 kertaa). Ilmastointi täysin mykkä kunnes saa tuon releen sulatettua/kuivattua
        - kojelauta nitisee (SIKANA) pakkasella
        - kojelauta paukkuu kun se lämpiää
        - ajovaloja (H7) palaa noin 4-paria vuodessa
        - avaimien keskuslukkojen kaukosäätö helposti rikki (molemmat avaimet korjattu 2 kertaa)
        - luistonestoa EI SAA kytkettyä pois!!! imee mehut tehoista. (2.2 bensa kone)
        - takatuulilasi liian kupera, pyyhin ottaa kiinni noin 50%:sti.

        ...ja sitten muuta pientä jota löytynee kaikista autoista mutta sen verran olen pettynyt etten enään opelia osta. Menee nääs syksyllä vaihtoon...


      • vespa68
        Mitz kirjoitti:

        Muutama kommentti:

        Tuo 1.6 moottori on kyllä pieni asuntovaunun(?) vetoon.
        Seuraava auto kannattaa suosiolla olla ainakin 2.0l kokoa.

        Pakoputkisto on kulutustavaraa kaikissa autoissa.

        Huolto on toiminut kiitettävästi ja huomannut viat ajoissa.
        Olisivat saaneet myös korjata tuon käsijarrunkin samalla.

        Harmillista on tuo stefan vuoto. Muutaman € laite aiheutaa 100€ kirjauksen.

        Minkä auton valitsit seuraavaksi?

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä, että 1,6 on liian pieni sekä asuntovaunun, että venekärryn vetoon. Riittävästi voimaa ja vääntöä alkaisi löytymään tuolta yli 2,5 litraisista. Mutta kun satunnaisesti muutaman kerran vuodessa tulee em. kärryjä nyhdettyä niin se ei ole ensimmäinen autonvalintaperuste. Enkä sitä kulutusta kärryn kanssa moitteeksi tarkoittanutkaan, olipahan vain huomio. Tarkoitus oli lähinnä kiinnittää huomio mielestäni tämän koneen voimavaroille liian harvaan välitykseen.
        Pakoputki on kyllä kulutustavaraa, mutta minusta kohtuutonta jos alle neljä vuotta vanhaan autoon menee koko alkuperäinen putkisto uusiksi. Aiemmissa autoissa on tarvikeputketkin kestäneet pidempään.
        Aivan oikein, huolto on toiminut oikein kun on viat löytänyt ja niistä maininnut. Viimeksi myös ehdottivat että pitäisi varata aika tuon käsijarrun perussäätöä varten. Ei minulla huollon toiminnasta oikeastaan moitittavaa olekaan. Huoltojen hinnoittelu on taas sitten oma asiansa, onko siihen kukaan asiakas ikinä tyytyväinen.
        Stefan vaihdosta, arvioivat sen maksavan n. 130 Euroa plus vielä se uusi jakoremmi, ei taida taas 200 Euroa riittää.
        Tuntuu vain, että on kohtuuttoman paljon ollut vikaa/korjattavaa juuri tässä yksilössä.
        Jokainen autohan on yksilö, mutta tämä ontanut sellaisen kuvan, ettei sama merkki enää kiinnosta. Kuulemani mukaan samoja tyyppivikoja ilmenee myös Opelin muissa malleissa.
        Seuraavaa en ole vielä valinnut, mutta pitäisi etsiä auto johon menee kaksi aikuista, neljä lasta joista kolme vielä turvaistuimissa, sekä riittävä määrä tavaraa (ainakin kaksosrattaat) lisäksi. Joten tarpeet menee selkeästi tuonne isojen tila-autojen puolelle.


      • vespa68
        Mitz kirjoitti:

        Muutama kommentti:

        Tuo 1.6 moottori on kyllä pieni asuntovaunun(?) vetoon.
        Seuraava auto kannattaa suosiolla olla ainakin 2.0l kokoa.

        Pakoputkisto on kulutustavaraa kaikissa autoissa.

        Huolto on toiminut kiitettävästi ja huomannut viat ajoissa.
        Olisivat saaneet myös korjata tuon käsijarrunkin samalla.

        Harmillista on tuo stefan vuoto. Muutaman € laite aiheutaa 100€ kirjauksen.

        Minkä auton valitsit seuraavaksi?

        Olen kanssasi samaa mieltä lähes kaikesta, mitä kirjoitit.
        1,6 on liian pieni sekä asuntovaunun, että venekärryn vetoon. Riittävästi voimaa ja vääntöä alkaisi löytymään tuolta yli 2,5 litraisista. Mutta kun satunnaisesti muutaman kerran vuodessa tulee em. kärryjä nyhdettyä niin se ei ole ensimmäinen autonvalintaperuste. Enkä sitä kulutusta kärryn kanssa moitteeksi tarkoittanutkaan, olipahan vain huomio. Tarkoitus oli lähinnä kiinnittää huomio mielestäni tämän koneen voimavaroille liian harvaan välitykseen.
        Pakoputki on kyllä kulutustavaraa, mutta minusta on kohtuutonta jos alle neljä vuotta vanhaan autoon menee koko alkuperäinen putkisto uusiksi. Aiemmissa autoissa on tarvikeputketkin kestäneet pidempään.
        Aivan oikein, huolto on toiminut oikein kun on viat löytänyt ja niistä maininnut. Viimeksi myös ehdottivat että pitäisi varata aika tuon käsijarrun perussäätöä varten, eihän ne sitä automaattisesti ainakaan kysymättä huollon yhteydessä tietenkään tee ja lisälaskua siitä tulee jokatapauksessa. Ei minulla huollon toiminnasta oikeastaan moitittavaa olekaan. Huoltojen hinnoittelu on taas sitten oma asiansa, onko siihen kukaan asiakas ikinä tyytyväinen.
        Stefan vaihdosta, arvioivat sen maksavan n. 130 Euroa plus vielä se uusi jakoremmi, ei taida taas 200 Euroa riittää.
        Tuntuu vain, että on kohtuuttoman paljon ollut vikaa/korjattavaa juuri tässä yksilössä.
        Jokainen autohan on yksilö, mutta tämä ontanut sellaisen kuvan, ettei sama merkki enää kiinnosta. Kuulemani mukaan samoja tyyppivikoja ilmenee myös Opelin muissa malleissa.
        Seuraavaa en ole vielä valinnut, mutta pitäisi etsiä auto johon menee kaksi aikuista, neljä lasta joista kolme vielä turvaistuimissa, sekä riittävä määrä tavaraa (ainakin kaksosrattaat) lisäksi. Joten tarpeet menee selkeästi tuonne isojen tila-autojen puolelle.


      • vespa68
        vespa68 kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä lähes kaikesta, mitä kirjoitit.
        1,6 on liian pieni sekä asuntovaunun, että venekärryn vetoon. Riittävästi voimaa ja vääntöä alkaisi löytymään tuolta yli 2,5 litraisista. Mutta kun satunnaisesti muutaman kerran vuodessa tulee em. kärryjä nyhdettyä niin se ei ole ensimmäinen autonvalintaperuste. Enkä sitä kulutusta kärryn kanssa moitteeksi tarkoittanutkaan, olipahan vain huomio. Tarkoitus oli lähinnä kiinnittää huomio mielestäni tämän koneen voimavaroille liian harvaan välitykseen.
        Pakoputki on kyllä kulutustavaraa, mutta minusta on kohtuutonta jos alle neljä vuotta vanhaan autoon menee koko alkuperäinen putkisto uusiksi. Aiemmissa autoissa on tarvikeputketkin kestäneet pidempään.
        Aivan oikein, huolto on toiminut oikein kun on viat löytänyt ja niistä maininnut. Viimeksi myös ehdottivat että pitäisi varata aika tuon käsijarrun perussäätöä varten, eihän ne sitä automaattisesti ainakaan kysymättä huollon yhteydessä tietenkään tee ja lisälaskua siitä tulee jokatapauksessa. Ei minulla huollon toiminnasta oikeastaan moitittavaa olekaan. Huoltojen hinnoittelu on taas sitten oma asiansa, onko siihen kukaan asiakas ikinä tyytyväinen.
        Stefan vaihdosta, arvioivat sen maksavan n. 130 Euroa plus vielä se uusi jakoremmi, ei taida taas 200 Euroa riittää.
        Tuntuu vain, että on kohtuuttoman paljon ollut vikaa/korjattavaa juuri tässä yksilössä.
        Jokainen autohan on yksilö, mutta tämä ontanut sellaisen kuvan, ettei sama merkki enää kiinnosta. Kuulemani mukaan samoja tyyppivikoja ilmenee myös Opelin muissa malleissa.
        Seuraavaa en ole vielä valinnut, mutta pitäisi etsiä auto johon menee kaksi aikuista, neljä lasta joista kolme vielä turvaistuimissa, sekä riittävä määrä tavaraa (ainakin kaksosrattaat) lisäksi. Joten tarpeet menee selkeästi tuonne isojen tila-autojen puolelle.

        Joku outo homma tässä viestien lähetyksessä.
        Eka kerralla tulee aina joku errori, ettei mukamas mene viesti läpi. Sitten kun lähettää uudestaan , tulee molemmat näkyviin????!


      • Jaksu
        vespa68 kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä lähes kaikesta, mitä kirjoitit.
        1,6 on liian pieni sekä asuntovaunun, että venekärryn vetoon. Riittävästi voimaa ja vääntöä alkaisi löytymään tuolta yli 2,5 litraisista. Mutta kun satunnaisesti muutaman kerran vuodessa tulee em. kärryjä nyhdettyä niin se ei ole ensimmäinen autonvalintaperuste. Enkä sitä kulutusta kärryn kanssa moitteeksi tarkoittanutkaan, olipahan vain huomio. Tarkoitus oli lähinnä kiinnittää huomio mielestäni tämän koneen voimavaroille liian harvaan välitykseen.
        Pakoputki on kyllä kulutustavaraa, mutta minusta on kohtuutonta jos alle neljä vuotta vanhaan autoon menee koko alkuperäinen putkisto uusiksi. Aiemmissa autoissa on tarvikeputketkin kestäneet pidempään.
        Aivan oikein, huolto on toiminut oikein kun on viat löytänyt ja niistä maininnut. Viimeksi myös ehdottivat että pitäisi varata aika tuon käsijarrun perussäätöä varten, eihän ne sitä automaattisesti ainakaan kysymättä huollon yhteydessä tietenkään tee ja lisälaskua siitä tulee jokatapauksessa. Ei minulla huollon toiminnasta oikeastaan moitittavaa olekaan. Huoltojen hinnoittelu on taas sitten oma asiansa, onko siihen kukaan asiakas ikinä tyytyväinen.
        Stefan vaihdosta, arvioivat sen maksavan n. 130 Euroa plus vielä se uusi jakoremmi, ei taida taas 200 Euroa riittää.
        Tuntuu vain, että on kohtuuttoman paljon ollut vikaa/korjattavaa juuri tässä yksilössä.
        Jokainen autohan on yksilö, mutta tämä ontanut sellaisen kuvan, ettei sama merkki enää kiinnosta. Kuulemani mukaan samoja tyyppivikoja ilmenee myös Opelin muissa malleissa.
        Seuraavaa en ole vielä valinnut, mutta pitäisi etsiä auto johon menee kaksi aikuista, neljä lasta joista kolme vielä turvaistuimissa, sekä riittävä määrä tavaraa (ainakin kaksosrattaat) lisäksi. Joten tarpeet menee selkeästi tuonne isojen tila-autojen puolelle.

        Kerropa mitä tila-autoja olet katsellut/kokeillut/harkinnut? Erityisesti kiinnostaa mitä mieltä olet Toyota Avensis Versosta vert. Opel Zafiraan?


      • vespa68
        Jaksu kirjoitti:

        Kerropa mitä tila-autoja olet katsellut/kokeillut/harkinnut? Erityisesti kiinnostaa mitä mieltä olet Toyota Avensis Versosta vert. Opel Zafiraan?

        Vaihto olisi ajankohtainen loppukesästä/alkusyksystä. Avensista en ole ehtinyt käydä tutkailemassa, mutta Zafiraa pidän liian pienenä, kuten myös Streamia. Pitäisi olla vielä tavaratilaakin, kun takapenkit on käytössä. Haen autoja kokoluokasta GrandVoyager, TransSport, Galaxy, Alhambra.
        Tai sitten "oikea" bikkubussi.
        Jostain kun osuisi kohdalle hyvä käytetty, eihän tuollaisia ole "tavallisella tallaajalla" varaa uutena ostaa.


    • Anonyymi

      Ostakaa pojjaat Laada, se on paras itämerkki ja kuskinkin on syytä olla melko remontti Erkki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe