Hei!

-karvapallo-

Olen nyt viimeinen päättänyt,että jaksa enää naisena näiden karvojen kanssa elää ja kärsiä.Yritin odottaa,että Yasminit olisivat auttaneet ja hillinneet karvankasvua...ei onnea.Eli,Novat varmaan nyt kuvioihin.Ongelma on tämä:En ole koskaa maininnut lääkärilleni tästä ongelmasta.Pelkään mihin joudun asian tiimoilta.Kärsin ajoittaisista ns"pelkotiloista"(tavallaan) ja kaikki mahdolliset kokeet kauhistuttavat minua jo etukäteen.Ongelma on perinnöllinen ja vaivaa muitakin sukuni naisia,joten PCO ei varmaan ole nyt kyseessä.Eli te jotka kärsitte tai olette saaneet apua karvankasvuun/hirsutismiin,kertokaa minulle mitä lääkärissa tapahtui ongelman kerrottuanne.`Saitteko suorilta ilman kokeita esim.Diane Novat?On vähän outo kysymys,mutta valaiskaa mua jos omia kokemuksia löytyy.Kiitos jo etukäteen ja ihanaa joulua ja v.07 kaikille!

5

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanna

Hei!
      Minä olen myös kyllästynyt ylimääräisiin karvoihini. Niitä on ihan kaikkialla; käsissä,jaloissa,mahassa,selässä,pepussa ja nänneissä jne. ja ne ovat tummia ja ihoni vaalea. Niitä on siis todella ihan kaikkialla ja ne näkyvät selvästi!:(
      Tunnen itseni joksikin hirvitykseksi ja ongelma vaivaa joka päivä mieltäni.
      Minäkin haluasin tietää mistä voisin saada apua ja tehoaako ongelmaan todella jokin lääke tms.
      Sanoin terveydenhoitajalle ongelmasta mutta hän totesi vain että jotkut naiset vain ovat karvaisempia, eipä paljon lohduttanut mieltä:,(
      Itsetuntoa ei ole olemassakaan, masentaa ja itken paljon, mikä/kuka minua voisi auttaa...?

• -karvapallo-

Siis tajuan sinua todella hyvin,valitettavasti.
        Liikakarvaisuus on tietyissä rajoissa normaalia naisilla.Etelänmaissa naisethan on usein melko tummakarvaisia.Mene terveyskeskuslääkärille tai yksityiselle gynekologille ja kerro asiasta.E-pillereillä hoidetaan liiallista karvankasvua naisilla.Merkkeinä sanottakoon esim.Diane Nova.Novia käytetään myös aknen hoitoon.Lääkäri voi auttaa sinua varmasti,ainakin yrittää.Tee asialle heti jotain,ettei tarvitse kärsiä kauempaa.Voit kysyä minulta asiasta lisää,jos neuvoa tarvitset.Kyllä me näistä karvoista päästään vielä:)!-karvapallo-

• hanna
        -karvapallo- kirjoitti:

Siis tajuan sinua todella hyvin,valitettavasti.
        Liikakarvaisuus on tietyissä rajoissa normaalia naisilla.Etelänmaissa naisethan on usein melko tummakarvaisia.Mene terveyskeskuslääkärille tai yksityiselle gynekologille ja kerro asiasta.E-pillereillä hoidetaan liiallista karvankasvua naisilla.Merkkeinä sanottakoon esim.Diane Nova.Novia käytetään myös aknen hoitoon.Lääkäri voi auttaa sinua varmasti,ainakin yrittää.Tee asialle heti jotain,ettei tarvitse kärsiä kauempaa.Voit kysyä minulta asiasta lisää,jos neuvoa tarvitset.Kyllä me näistä karvoista päästään vielä:)!-karvapallo-

Kiitos,et uskokaan kuinka paljon jo helpotti se että sai purkaa tätä asiaa. Se painaa niin kovasti mieltä mutta ei ole oikein ketään kenelle puhua,kavereilleni en ole tästä osannut kertoa:/

Ajattelin heti huomenna soittaa johonkin josko pääsisin jonkun luokse joka voisi jotain tehdä..
        Luin netistä karvojen liikakasvusta ja siellä sanottiinkin niistä pillereistä, tulee vaan mieleen että vaikka ongelma helpottaisi niin palaako se sitten välittömästi takas ku lopettaa niiden syönnin..?:/
        olen aiemmin syönyt kolme vuotta pillereitä,nyt vuosi väliä..tuntuu että karvojen kasvu on pahentunut sen jälkeen, nyttemmin on alkanut tulla huulen yläpuolelle tummaa karvaa että kohta on varmaan partakin:,(
        Koitan kyllä kovasti ajatella että ei tää elämä oo karvoista kiinni mutta aina se ei auta..
        Oletko muuten minkä ikäinen? itse olen 20 ja kärsinyt ongelmasta teinistä asti..

• -karvapallo-
        hanna kirjoitti:

Kiitos,et uskokaan kuinka paljon jo helpotti se että sai purkaa tätä asiaa. Se painaa niin kovasti mieltä mutta ei ole oikein ketään kenelle puhua,kavereilleni en ole tästä osannut kertoa:/

Ajattelin heti huomenna soittaa johonkin josko pääsisin jonkun luokse joka voisi jotain tehdä..
        Luin netistä karvojen liikakasvusta ja siellä sanottiinkin niistä pillereistä, tulee vaan mieleen että vaikka ongelma helpottaisi niin palaako se sitten välittömästi takas ku lopettaa niiden syönnin..?:/
        olen aiemmin syönyt kolme vuotta pillereitä,nyt vuosi väliä..tuntuu että karvojen kasvu on pahentunut sen jälkeen, nyttemmin on alkanut tulla huulen yläpuolelle tummaa karvaa että kohta on varmaan partakin:,(
        Koitan kyllä kovasti ajatella että ei tää elämä oo karvoista kiinni mutta aina se ei auta..
        Oletko muuten minkä ikäinen? itse olen 20 ja kärsinyt ongelmasta teinistä asti..

Ei mitään,hyvä jos tunnet saavasi helpotusta ongelmaasi.Et ole ainoa samasta vaivasta kärsivä.Selailepa tätäkin palstaa ja löydät useita samasta vaivasta kärsiviä.Eihän tämä nyt ole sellainen aihe,että kehtaa kaikkialla kuulluttaa.Onneksi täällä saamme vaihtaa ajatuksiamme ilman häpeän tunnetta karvaisuudesta:)Itse ainakin joskus hävettää ja raivostuttaa tämä karvabisnes.On jotenkin väärin tämä naisille,että mulle sekä sinulle.No koetetaan ratkaista tämä.On totta,että pillereitten käytön jälkeen karvankasvu kiihtyy.Tämä johtuu hormonitoimminnasta,aivan kuten asia käännettynä pillereitten johdota karvankasvu on heikompaa.Ei kannata ehkä tässä vaiheessa miettiä sitä,että miten tulevaisuudessa pillereitten jälkeen karvankasvun laita on?Siihen en osaisi vastatakaan sinulle,koska jokaisen elimistö on erillainen.Ehkä on tärkeää keskittyä nyt vain saamaan karvat pois paikoilta jonne ne eivät naisella kuulu tai niitä ei sinne toivota.Lääkäri auttaa sinua.Kysy kaikki mitä haluat tietää ja sinulle kerrotaan varmasti asiasta.Ite olen lähempänä kolmea-kuin kahtakymmentä...ja karsinyt tästä n.kolmetoista vuotiaasta lähtien.Tosin teiniässä karvankasvu oli todella lievää.karvanasvu alkoi suunnilleen samoihin aikoihin kuin menkatkin.Nyppimiset ja muut ovat pahentaneet nyt tilannetta.Ilmoittele miten lääkärissä meni,jos piakkoin sinne menet.Voi hyvin-karvapallo-

• pysyvästi...

... kosmetologin laser-hoidolla. Tätä laitetta ei kyllä ole kuin suurimmissa kaupungeissa joillakin kosmetologeilla. Mutta toimii!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2491
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe