Toimiiko

Tuhkaimuri?

Onko kukaan hommannut sellaista pölynimuriin liitettävää pönttöä,
jolla voi imaista tuhkat uunista?
Toimiiko se vai tukkiiko imurin? Ei kai ne tuhkat oikeasti kaikki sinne pönttöön jää?

11

1220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastarannan kiiski

      Ei siihen teesiivilään jää kuin isoimmat kokkareet.

    • Mutta pitää olla kuiva/märkäimuri ei normaali imuri.
      Eihän ne kaikkijää siihen pönttöön mutta toimiva systeemi.Itselläni ollut moinen keksintö reilun vuoden kovassa käytössä eikä tarvii sotkea tuhkien kanssa sisällä/pannuhuoneessa.

      • vinkistä

        Totta tosiaan, kuiva/märkäimurin kanssa ei vissiin haittaa vaikka tuhkaa joutuis imuriinkin. Ymmärtääkseni mainitussa vehkeessä ei ole mitään pölypussia, tietenkään... Eikös moisella voisi saman tien imuroida tuhkat ilman sitä välipönttöäkin?


      • vinkistä kirjoitti:

        Totta tosiaan, kuiva/märkäimurin kanssa ei vissiin haittaa vaikka tuhkaa joutuis imuriinkin. Ymmärtääkseni mainitussa vehkeessä ei ole mitään pölypussia, tietenkään... Eikös moisella voisi saman tien imuroida tuhkat ilman sitä välipönttöäkin?

        Mutta sitten se suodatin on kokoajan tukkeessa.Mutta kannattaa kumminkin käyttää sitä tuhkapönttöä.


      • uskonut tyhmyri

        ei tosiaan toimi, vain suurimmat kokkareet kuten
        hiilet jää, mutta kaikki tuhka ja noki menevät
        kuiva/märkäimuriin.
        Kuiva/märkäimuri toimii ihan yhtä hyvin ilman
        lisähärveliä.
        Eihän sinne muutenkaan voi imeä kuumaa tuhkaa.
        Turhan kallis tuhka-astia, vanha maalipönttö ajaa saman asian.


      • raksaaja--sh
        uskonut tyhmyri kirjoitti:

        ei tosiaan toimi, vain suurimmat kokkareet kuten
        hiilet jää, mutta kaikki tuhka ja noki menevät
        kuiva/märkäimuriin.
        Kuiva/märkäimuri toimii ihan yhtä hyvin ilman
        lisähärveliä.
        Eihän sinne muutenkaan voi imeä kuumaa tuhkaa.
        Turhan kallis tuhka-astia, vanha maalipönttö ajaa saman asian.

        Jos siihen tuhkapömpeliin virittää vaimon vanhat sukkahousut lisäsuodattimeksi niin tuhkapömpeli pelaa hieman paremmin.

        Kätevintä lienee ostaa pelkkä halpis (raksa-) imuri jolla nykii tuhkatkin pesästä.


    • mihin sitä tarvii

      Itse kokeilin moista paskaa ja siivosin imuria tunnin sen jälkeen. Miksi en siis jatkossakin lapioisi tuhkaa metalliämpäriin ja veisi kompostiin?

      Koko tuhkaimuripömpeli on ihan aito SUSI jo ajatuksena...onneksi en ostanut vaan kokeilin ensin.

      • Keskuspölynimuri

        Allawein esierottelija ainaskin toimii!


      • ettei
        Keskuspölynimuri kirjoitti:

        Allawein esierottelija ainaskin toimii!

        noki ja tuhka mene imurin säiliöön, tai ei likaa
        sitä sisältä.
        Onko keskuspölyimurissa jokin suodatin?


      • ei tuki
        ettei kirjoitti:

        noki ja tuhka mene imurin säiliöön, tai ei likaa
        sitä sisältä.
        Onko keskuspölyimurissa jokin suodatin?

        kaikki tuhka jää esierotus säiliöön ja suodattimeen joka on tuhkaimurisäiliössä.olen itse keskuspölyimurin suodattimet ja pussit tarkistanut, ei tule tuhkapölyä sinne ollenkaan. tuhkasäiliössä kuuluu olla todella paksu kartio suodatin joka ottaa kaiken (hionojakoisenkin )tuhkan talteen. käyttökokemusta 2,5v, TOIMII!
        kyseinen laite hankittiin keskuspölyimurin mukana.


      • ettei 2
        ei tuki kirjoitti:

        kaikki tuhka jää esierotus säiliöön ja suodattimeen joka on tuhkaimurisäiliössä.olen itse keskuspölyimurin suodattimet ja pussit tarkistanut, ei tule tuhkapölyä sinne ollenkaan. tuhkasäiliössä kuuluu olla todella paksu kartio suodatin joka ottaa kaiken (hionojakoisenkin )tuhkan talteen. käyttökokemusta 2,5v, TOIMII!
        kyseinen laite hankittiin keskuspölyimurin mukana.

        Nyt puhutaan ihan eri laitteesta kuin "romukauppojen" halpismallista.
        Sinun laitteessa on suodatin joka sinun täytyy
        aika-ajoin puhdistaa tai vaihtaa.
        Näissä halpismalleista se puuttuu, minäkin viritin dugaton ilmansuodattimen sinne sisään,ja
        kerralla tukossa.
        Siinä märkä/kuivaimurissa on se kartiosuodatin
        joka myös täytyy joka käytön jälkeen tampata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe