Terve,
Mietin tässä juuri että kuinka tärkeässä roolissa matematiikka ja fysiikka ja vastaavat opinnot ovat ammattilentäjäksi pyrkiessä?
Itse en lukiossa fysiikka lukenut ja matematiikkakin vaihtui pitkästä lyhyeeseen, jossa kuitenkin pärjäsin ihan mukavasti ja kirjoitin Exemian.
Nyt sitten haluaisin lentäjäksi kun armeija on kesällä ohi. Mutta yleensä hakuvaatimuksissa puhutaan jotain fysiikasta... Pitääkö minun heittää hyvästit haaveilleni kun en lukiossa fysiikkaa lukenut?
"Soveltuvuuskokeen ensimmäisessä osassa testataan hakijan englanninkielen, matematiikan ja fysiikan taito." Sanotaan Patrian sivuilla. Mutta jos tuonne kuulemma pääsee ilman lukiotakin sisään, niin pitäiskö ottaa fysiikan tunteja vai mitä?
Auttakaa te jotka jo sisään olette päässeet...
Patria Pilot Training, SIO, JNE
19
12551
Vastaukset
- ...
Voin sanoa suoraan, että unohda hakeminen jos et ole kirjoittanut hyviä arvosanoja ko. aineista. Hakijoiden taso on todella kova ja kyllä jyvät erottuu akanoista...
- Minä vaan (aloittaja)
Mietin vaan ku tuolla on ollut aina jonkun verran ammatilliseltakin puolelta, joilta ei kyseisiä aineita kirjotettuna ole löytynyt.
Itselläni kyllä tuo matematiikka on kirjotettuna (lyhyt, exemia) mutta ei fysiikkaa, vaan aivan muita reaaliaineita.
Miten muuten ku vanhassa realissa nuo eivät näkyneet? Niin ei kai nyt siitä ole sakotettu? Itse olen uuden realin kirjottajia, mutta en fysiikan vaan psykologian...
Onko sinulla kokemusta/varmaa tietoa vai vaan arvelet? - tietoa
Minä vaan (aloittaja) kirjoitti:
Mietin vaan ku tuolla on ollut aina jonkun verran ammatilliseltakin puolelta, joilta ei kyseisiä aineita kirjotettuna ole löytynyt.
Itselläni kyllä tuo matematiikka on kirjotettuna (lyhyt, exemia) mutta ei fysiikkaa, vaan aivan muita reaaliaineita.
Miten muuten ku vanhassa realissa nuo eivät näkyneet? Niin ei kai nyt siitä ole sakotettu? Itse olen uuden realin kirjottajia, mutta en fysiikan vaan psykologian...
Onko sinulla kokemusta/varmaa tietoa vai vaan arvelet?www.flightforum.fi
Ei tarvi olla edes lukiota käynyt, 3 vuoden ammattikoulukin saattaa riittää hyvillä papereilla. Testaavat kyllä kokeissa miten pälli riittää.. Ihan huonoilla papereilla vaan ei välttämättä pääse edes pääsykokeisiin. - Njoo...
läpäsin testit kalliimpaan vaihtoehtoon ja lukios kirjotin lyhyest matikasta E ja fysiikkaan en koskenut...
- llehik
Ensinnäkin Patria Pilot Training ja SIO (=Suomen Ilmailuopisto) ovat kaksi täysin erilaista paikkaa noin hakemisen kannalta. SIO:oon hakijoita riittää ja karsinta on kovaa. Aloituspaikkoja on muutamia kymmeniä ja hakijoita toista tuhatta. SIO:han on käytännössä katsoen ilmainen (10 000€) ja sieltä valmistuneet työllistyvät käytännössä hyvin pitkälti Finnairille (SIO on entinen Finnairin lentäjäkoulu).
Patria Pilot Training taasen on täysin eri asia. Käytännössä sinne pääsevät kaikki, joilla on tarjota koulutukseen tarvittava rahasumma pankkilainalla tai omarahoitteisesti (84 000€). Soveltuvuuskokeet toki järjestetään, mutta karsinta on melko leväperäistä, sillä raha kelpaa tietysti. Patrialta valmistuneet työllistyvät pääasiassa pienten ja keskisuurten lentoyhtiöiden palvelukseen, esim. Finncom Airlines on palkannut paljon näistä yksityisistä lentokouluttamoista valmistuneita viime aikoina, sillä alalla on kova lentäjäpula!!!
Sikäli ajankohta on erinomainen lentäjäksi kouluttautumiseen, sillä suurien ikäluokkien jäädessä nyt ja seuraavien vuosien aikana eläkkeelle muodostuu lentäjätarve arvioituakin suuremmaksi.
Ja huolesi matematiikan ja fyysiikan osalta on turhaa, jos ajattelit hakea esim. Patrialle tai Salpauslennolle (toinen Suomessa toimiva yksityinen lentäjäkoulu). Mutta kuten alussa sanoin, SIO on toinen juttu, kannattaa sinnekkin toki hakea ensin, mutta turhan optiset ennakko-odotukset kannattaa haudata, sillä voit kuvitella miten lahjakkaita parin tuhannen ihmisen joukosta löytyy ja vain parhaista parhaat valitaan koulutukseen (n. pari prosenttia hakijoista).- james.27
Minut on kutsuttu patrian pääsykokeisiin, ja kyselisin, että paljonko noin suurin piirtein on hakijoita kurssille, kun 15 max pääsee opiskelemaan, eli jos on tietoa siitä minkä verran karsiutuu porukkaa ekasta vaiheesta ja tokasta vaiheesta..?
siltä varalta vaan, että uskaltaa sanoa töistä itsensä irti :) - lentäjä itsekkin
james.27 kirjoitti:
Minut on kutsuttu patrian pääsykokeisiin, ja kyselisin, että paljonko noin suurin piirtein on hakijoita kurssille, kun 15 max pääsee opiskelemaan, eli jos on tietoa siitä minkä verran karsiutuu porukkaa ekasta vaiheesta ja tokasta vaiheesta..?
siltä varalta vaan, että uskaltaa sanoa töistä itsensä irti :)Harkitse toden teolla ennen ku menet kyseiseen lafkaan opiskelemaan..lupaukset ei pidä paikkaansa valmistumis ajan kohdasta ja muutenki siel on raht pois meinigillä asenne.Suosittelen enemmin vaik SIO:ta taikka vieläkin nyky kursilla jenkeissä kouluttautumista jos ala todella kiinostaa.
- ääliö___maailmalta
lentäjä itsekkin kirjoitti:
Harkitse toden teolla ennen ku menet kyseiseen lafkaan opiskelemaan..lupaukset ei pidä paikkaansa valmistumis ajan kohdasta ja muutenki siel on raht pois meinigillä asenne.Suosittelen enemmin vaik SIO:ta taikka vieläkin nyky kursilla jenkeissä kouluttautumista jos ala todella kiinostaa.
Mihin kyseiset kommenttisi perustuvat?
- heppelijep
ääliö___maailmalta kirjoitti:
Mihin kyseiset kommenttisi perustuvat?
luultavasti kokemukseen. itsekkin olen kyseiseessä lafkassa ja toi pitää paikkansa.
- Pilot2010
heppelijep kirjoitti:
luultavasti kokemukseen. itsekkin olen kyseiseessä lafkassa ja toi pitää paikkansa.
Arvon herrat!
Malmille on perustettu uusi lentokoulu TTT Aviation, joka tarjoaa lentokoulutusta iltaisin ja viikonloppuisin oppilaiden omien aikataulujen mukaisesti. Myös lentokoulutuksen kustannukset pystyy jakamaan osiin sopimuksen mukaan. Koulutusmateriaalit on Suomen parhaat PPL-teoriamateriaalit joten ota askele kohti taivata ja tule TTT Aviationin lentolupakirjakurssille. Kurssi soveltuu harrasteilmailuun tai ammattilentäjäksi tähtäävälle. Lisää tietoja osoitteesta www.ttt-aviation.com - Tiedän
heppelijep kirjoitti:
Patrialta ei valmistu juuri kukaan luvatussa ajassa. Kannattaa kysellä siellä opiskelevilta tai valmistuneilta. Raha kelpaa kyllä Patrialle. Useat asiat ovat siinä firmassa rempallaan. Opettajat vaihtuvat usein ja lupauksia pidetään harvoin. TTT-aviation taas näpertelee PPL-tasolla, joten sieltäkään ei apua löydy. Salpauslento on ainoa vaihtoehto Suomessa, muuten pitää mennä ulkomaille hakemaan koulutusta.
- asukkaat puistolasta
Patrian koneet ovat tavattoman meluisia. Jos mahdollista valitkaa jokin toinen lentokoulu. Hiljaisempia vaihtoehtoja löytyy.
- lentäjä-ässä
pellet, ette tiedä mistään mitään. Kenny Loggins-Dangerzone
- Nordic TiTiTyyy
Hyvät herrat...heh, noin alkaa kaikki kirjoitukset eräällä... Patrialla varmasti omat huonot puolensa, mutta totta totisesti myös TiTiTyyllä. Löytyy myös toisaalta täältä Suomi24:stä juttua ja muualtakin, kunhan jaksaa vähän tietoja onkia ensin. Ei todellakaan kannata, jos haluaa hyvää koulutusta ja henkikulta on itselleen tärkeä! Ammattiin valmistavia vaihtoehtojahan Suomesta tosiaan löytyy kolme edellä mainittua, eli: SIO, Salpauslento ja Patria. Ulkomailta lisää ja mahdollista on tietenkin opiskella myös osissa. PPRune ja FlightForum mm. ovat hyviä paikkoja tutustua lisää aiheeseen.
- purkke
älkää nyt missään tapauksessa hyvät ihmiset hakeko suomi24 palstalta mitään TIETOA. sitä ette täältä nimittäin löydä. huhupuheita ja trollia kylläkin löytyy paljon.
- Ei näin!
http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=173294
Hups, unohtui tankkaus! - Huh...
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,104034.new.html#ne
Erittäin epämääräistä toimintaa myös muun kuin koulutustoiminnan ympärillä. - sopgun
Osataan sitä muuallakin.
http://lentoyhtio.files.wordpress.com/2012/01/13273498402471.pdf - potpuripasi
TTT:llä ei tällä hetkellä ole koulutuslupaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493807
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613724Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062851Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522589Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211739Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261