ajattelin varata matkan ensi pääsiäisen aikoihin Maltalle. Onko siellä paljon ohjelmaa mm.Via Crucis.
Maltalle pääsiäisenä
5
2131
Vastaukset
- Rory
Tuolta sivulta löydät tietoa Maltan pääsiäisjuhlista. Monenlaista tapahtumaa näyttäisi olevan silloin, onhan Malta hyvin katolinen maa ja tykkäävät järjestää erilaisia uskonnollisia tapahtumia.
http://www.visitmalta.com/en/what_to_see/wts_churchesfestas/wts_churchesf_season_holyweek/wts_churchesf_season_holy.html- juuri tätä
kaipasinkin. Asuin vuosia Italiassa ja totuin katoliseen pääsiäisen viettoon.
- natia
Itse olin viime vuonna juuri pääsiäisenä Maltalla lomalla. Todella paljon ohjelmaa liittyen pääsiäisen viettoon ja erilaisia näytelmiä on ympäri saarta. Turistikohteissa näihin kulkueisiin ja näytelmiin tarjotaan kyytejä "turistikohde" kaupoissa, jotka myyvät erilaisia turistikohteittein matkapaketteja. Hinnat olivat noin 10 euroa.
Itse en näitä käyttänyt vaan menin itse bussilla, joka on todella kätevä kulkumuoto maltalla. Bussilla pääsee yleensä kaupunkien keskustaan, jossa kaikki tapahtumat järjestetään.
Lisäksi pääsiäisen aikohin kannattaa vierailla Mostassa Mosta Domessa, joka todella upeasti koristeltu sisältä. Muinakin aikoina upea kohde.- ninjami
Hei te pääsiäisenä Maltalla olleet! Minkälaisissa lämpötiloissa siellä ollaan tuohon aikaan. Aiotaan kaverin kans pääsiäisenä jonnekin, missä olis lämmin, mut sellaisia kohteita ei kanariansaaria lukuun ottamatta tahdo euroopasta löytyä. Vinkkiä siis kaivattas myös kohteen valitsemisessa, jos Maltan lämpötila on alle 20.
- Rory
ninjami kirjoitti:
Hei te pääsiäisenä Maltalla olleet! Minkälaisissa lämpötiloissa siellä ollaan tuohon aikaan. Aiotaan kaverin kans pääsiäisenä jonnekin, missä olis lämmin, mut sellaisia kohteita ei kanariansaaria lukuun ottamatta tahdo euroopasta löytyä. Vinkkiä siis kaivattas myös kohteen valitsemisessa, jos Maltan lämpötila on alle 20.
Lämpötila huhtikuun alussa Maltalla voi olla siinä 20 asteen paikkeilla, hyvällä tuurilla hieman yli. Ihan mukava ilma voi olla mutta luulisin että siihen aikaan olisi lämpimämpää esim. Dubaissa jonne lento ei ole kovin paljoa pidempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 821523
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88848IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56829- 8822
- 53792
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58753Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html188731Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80695Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.170661Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸40661