Mistä löysit

rakkaan?

Mistä löysit rakkaan kristityn seurustelu/elämänkumppanisi?

Olen nelikymppinen nainen, lesbo ja kristitty. Itselläni on ollut pitkä tie "eheytyä" lesbouteen - ja nyt jo kohta keski-iän kynnyksellä olen valmis rakkauteen. Tähän minut on tuonut kristinuskon löytäminen, rakkaus itseen, toiseen, Jumalaan.

Mutta mistäpäs te muut olette löytäneet kumppaninne, rakkaan, elämänjakajan?
Tiedän, että meitä on! Täyttä Jumalan luomaa rakkautta näinkin eläviä.

12

6102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AmandaK

      Minulla hieman samankaltainen tie: pitkä tie "eheytyä" lesboksi, antaa itselleen lupa olla sitä mitä on :) Olin reilusti päälle 30, kun annoin itselleni luvan elää minuna, ja sain tuntea taakan putoavan harteiltani. Nyt olen nelikymppinen.

      Erään "harrastepiirin" kautta kohtasin naisen sitten. Olemme kyllä jo eronneetkin, lähes 1,5 vuotta sitten.

      Kun ei baareissa viihdy, niistä ei halua kumppania etsiä: baareista ei minun kumppanini löytyisikään. En myöskään deitti-palstoilta halua häntä etsiä. Minulla ei ole kovin myönteistä käsitystä deitti-palstoista... (Joskus vuosi sitten kokeilin, ja yksi kokeilu kerta riitti)

      Sitä rukoilee, että Jumala johdattaisi omalle kohdalle sen naisen, joka minua varten on ja jota varten minä olen.

      Haluan uskoa, että hän on jossakin ja myös rukoilee sitä samaa, että kohtaisi minut kuten minä rukoilen kohtaavani hänet:)

      Rauhallisia Joulunalus jatkoja sinulle - olemme samankaltaisessa tilanteessa :)

      PS) Melkein tekisi mieleni tässä antaa e-mailiosoite sinulle, että voisit halutessasi kirjoitella näistä asioista - mutta sentään en uskalla ;)

      • rakkaan?

        Sinullekin AmandaK : ) hymyjä. Näinhän me taidetaan olla saman ikäisiä, aikuisia, keskustelevia, kristittyjä naisia.

        Mielenkiintoista olisi todellakin kuulla mistä kristityt lesbot ovat löytäneet rakkaansa. Sinulla harrastukset toivat. Eli sellainen ilmeinen elämän sattuma, tai ehkäpä johdatuskin vaikka ei sitten kestänytkään. Jokin tarkoitus varmasti kuitenkin silläkin oli.

        Minulla on ystäviä, äärettömän syviäkin muutama. Mutta kaipaus on enempään. Niin, rukous kyllä tuo. Sen olen kokenutkin, joissakin muissa asioissa.

        Toisaalta se (rukousten täyttyminen) on tuonut mukanaan nöyryyttä, että pyytäisi oikeita asioita. Toisaalta tuossakin taitaapi Jumala olla viisaampi: vastaa tavallaan tietäen pienen ihmisen sisimmän : )

        Spostia vois vaihtaa. Tällä palstalla tämä keskustelu on julkista. Ja voidaan toki jatkaa näin yleisellä tasolla - ehkä joitakuita muitakin kiinnostaa? Kertoilepa ehdotuksia ja muutkin ajatuksianne?
        : ) LB


      • AmandaK
        rakkaan? kirjoitti:

        Sinullekin AmandaK : ) hymyjä. Näinhän me taidetaan olla saman ikäisiä, aikuisia, keskustelevia, kristittyjä naisia.

        Mielenkiintoista olisi todellakin kuulla mistä kristityt lesbot ovat löytäneet rakkaansa. Sinulla harrastukset toivat. Eli sellainen ilmeinen elämän sattuma, tai ehkäpä johdatuskin vaikka ei sitten kestänytkään. Jokin tarkoitus varmasti kuitenkin silläkin oli.

        Minulla on ystäviä, äärettömän syviäkin muutama. Mutta kaipaus on enempään. Niin, rukous kyllä tuo. Sen olen kokenutkin, joissakin muissa asioissa.

        Toisaalta se (rukousten täyttyminen) on tuonut mukanaan nöyryyttä, että pyytäisi oikeita asioita. Toisaalta tuossakin taitaapi Jumala olla viisaampi: vastaa tavallaan tietäen pienen ihmisen sisimmän : )

        Spostia vois vaihtaa. Tällä palstalla tämä keskustelu on julkista. Ja voidaan toki jatkaa näin yleisellä tasolla - ehkä joitakuita muitakin kiinnostaa? Kertoilepa ehdotuksia ja muutkin ajatuksianne?
        : ) LB

        Hei, ja kiitos vastauksesta :)
        Kyllä Jumala todella johdatti sen entisen suhteen, vaikka me emme olleetkaan sitten toisiamme varten :)
        Sen suhteen aikana ja sen jälkeen, sain uudelleen, elävämmän suhteen Jumalaan. Sain paljon ja opin paljon. Moni asia myös tuli itselleni selkeäksi, ja sain kokea oikeastaan ensi kerran, todellisen rakkauden - sen, mikä jäi kuitenkin aina aiemmin puuttumaan, jos olinkin nuorempana yrittänyt, miesten kanssa.

        Saada rakastaa, ja saada tulla rakastetuksi. Sitähän sitä kaipaa, kai jokainen :) Ja, kun oikea kohdalle tulee, siinä on nöyrän kiitoksen ja ylistämisen paikka :)

        Täällä netissä ei tosiaan juuri uskalla, eikä halua, itsestään ja asioista kirjoitella syvällisemmin.
        Voisin tehdä anonyymin sähköpostiosoitteen ja laittaa sen tähän keskusteluun, niin siihen voit ottaa yhteyttä (jos sinäkin itsellesi vaikka teet
        anonyymin s-postiosoitteen, jolla voisit minulle kirjoittaa). Nyt en ehdi sitä tehdä, mutta teen sen myöhemmin tänään, kun ehdin.
        Nyt muut hommat kutsuvat!

        Hyvää päivän jatkoa :)


      • AmandaK
        rakkaan? kirjoitti:

        Sinullekin AmandaK : ) hymyjä. Näinhän me taidetaan olla saman ikäisiä, aikuisia, keskustelevia, kristittyjä naisia.

        Mielenkiintoista olisi todellakin kuulla mistä kristityt lesbot ovat löytäneet rakkaansa. Sinulla harrastukset toivat. Eli sellainen ilmeinen elämän sattuma, tai ehkäpä johdatuskin vaikka ei sitten kestänytkään. Jokin tarkoitus varmasti kuitenkin silläkin oli.

        Minulla on ystäviä, äärettömän syviäkin muutama. Mutta kaipaus on enempään. Niin, rukous kyllä tuo. Sen olen kokenutkin, joissakin muissa asioissa.

        Toisaalta se (rukousten täyttyminen) on tuonut mukanaan nöyryyttä, että pyytäisi oikeita asioita. Toisaalta tuossakin taitaapi Jumala olla viisaampi: vastaa tavallaan tietäen pienen ihmisen sisimmän : )

        Spostia vois vaihtaa. Tällä palstalla tämä keskustelu on julkista. Ja voidaan toki jatkaa näin yleisellä tasolla - ehkä joitakuita muitakin kiinnostaa? Kertoilepa ehdotuksia ja muutkin ajatuksianne?
        : ) LB

        Hei.
        Nyt tein s-postiosoitteen, josta minut löytää:
        [email protected]

        Terveisin Amanda.


      • rakkaan?
        AmandaK kirjoitti:

        Hei.
        Nyt tein s-postiosoitteen, josta minut löytää:
        [email protected]

        Terveisin Amanda.

        Kirjoittelen sinulle AmandaK tuohon osoitteseesi, kun ehdin. Palailin äsken s-postin ääreen pienen matkan takaa, joten nyt ei enempää.

        Niin ja edelleen - jakakaapa muutkin, mitä kysyin - siitä voisi olla rohkaisua monelle : )


      • vaikeaa
        AmandaK kirjoitti:

        Hei.
        Nyt tein s-postiosoitteen, josta minut löytää:
        [email protected]

        Terveisin Amanda.

        Kannattaa hakea deitin kautta ja olla vain tekaistu sp osoite jossa käy keskustelua aluksija on hyvä laittaa etsivänsä kristittyä ystävää. Muutenhan esim koodinet on aika "irstas" paikka etsintään , mutta sieltä itse löysin . Paljon tuli asiattomia vastauksiakin ,mutta kuitenkin 2 ihan asiallista ja sen toisen kanssa olen ollut jo yli 5v.


      • AmandaK
        vaikeaa kirjoitti:

        Kannattaa hakea deitin kautta ja olla vain tekaistu sp osoite jossa käy keskustelua aluksija on hyvä laittaa etsivänsä kristittyä ystävää. Muutenhan esim koodinet on aika "irstas" paikka etsintään , mutta sieltä itse löysin . Paljon tuli asiattomia vastauksiakin ,mutta kuitenkin 2 ihan asiallista ja sen toisen kanssa olen ollut jo yli 5v.

        Ei minusta ole nettideittailuun ;)
        En sitä enää halua kokeilla, mutta kiitos rohkaisustasi kuitenkin :)

        Toivon kohtaavani naisen jollakin toisella tapaa :)


      • käynyt
        vaikeaa kirjoitti:

        Kannattaa hakea deitin kautta ja olla vain tekaistu sp osoite jossa käy keskustelua aluksija on hyvä laittaa etsivänsä kristittyä ystävää. Muutenhan esim koodinet on aika "irstas" paikka etsintään , mutta sieltä itse löysin . Paljon tuli asiattomia vastauksiakin ,mutta kuitenkin 2 ihan asiallista ja sen toisen kanssa olen ollut jo yli 5v.

        Moi, hyvinhän sinulle on käynyt. Hieno juttu.


    • [Muro]

      löysin jäätelöaltaalta:)


      Eihän tässä nyt vielä maailman pisimpään olla oltu yhdessä, mutta puoli vuotta kumminkin!

      Rakkaani ei ole uskovainen lahkolaismerkityksessä, tai muutenkaan seurakunnassa aktiivinen. Enpä ole enää kyllä minäkään ollut pitkään aikaan, kun ei tuo helluntaiseurakunta enää maistu identiteetin hyväksymisen jälkeen. Haluaisin olla rehellisesti ja kokonaan olemassa, enkä piilottaa itseäni.

      Mutta näin siis minulla. Kumppani sattui oikeastaan vahingossa kohdalle. Pitkään vain nähtiin sattumalta ja läheteltiin viestejä ja soiteltiin.

    • nainen 82

      Rukoilin Jumalalta puolisoa. (Siinä vaiheessa luulin odottavani miespuolista rakasta.) Jumala johdatti ja antoi sydämeen tunteen, että odota. Sitten löysin rakkaani, naispuolisen, helluntaiseurakunnan nuorten illasta, kumpikin seurakuntanuoria silloin. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä ja tämä on kestänyt kohta viisi vuotta.

      Seurakunnalta tosin lähdimme molemmat alettuamme seurustella. Kiitos Jumalalle puolisosta! Tämä on siis näinkin mahdollista. Pyytäkää niin teille annetaan! :)

      • homokirkko.fi

        Kaikki ovat tervetulleita!!!!


      • ihanaa on

        Hei,
        Kyllä Jumala johdattaa. Rukoilin minäkin ja aivan yllättävästi tapasin minäkin kristityn upean naisen. Nyt olemme jakaneet elämäämme neljä vuotta. Olemme evl seurakunnan jäseniä ja nyt iloitsemme seurakuntavaalien tuloksesta - eli suunnasta ei voi erehtyä, Jumalan rakkaus koskettaa yhä useampia oikeasti ja sitä sanomaa on ilo jakaa. Tulkaa kaikki : )


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe