Kumppanin hyvät piirteet

lemnaminor

Mitä kolmea tekijää pidät/pidit tärkeimpinä ominaisuuksina kumppanin valinnassa?

Oma vastaukseni on, että tunnen sekä 1) fyysistä että 2) henkistä vetovoimaa. Kumppanin pitää olla myös 3) luotettava.

41

1598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TIIKERI62

pitää vastata. #MURR#

1. avoimuutta.
      2. ei ole mustasukkainen.
      3. varakas. :=D

• lemnaminor

Toisissa asioissa pitää olla rehellinen itselleen ja toisille. Auttaa elämässä pitkälle :D.

• Korvien väli ratkaisee, eli sisäinen kauneus ja ei ole vastenmielinen.
      Parisuhteessa tärkein on luottamus...=))))

Elikkä aikas samoilla linjoilla mennään...=))))

• lemnaminor

Huomasin sen lukiessani Tompan aloitusta :).

Tällä aloituksella ajattelin ottaa asioita esille välillä myönteisestä kulmasta.

• lemnaminor kirjoitti:

Huomasin sen lukiessani Tompan aloitusta :).

Tällä aloituksella ajattelin ottaa asioita esille välillä myönteisestä kulmasta.

ons mun jutut lukemisen väärtejä.

Kiitos...=))))

• lemnaminor
        mohna kirjoitti:

ons mun jutut lukemisen väärtejä.

Kiitos...=))))

Ole hyvä.. Saat tämän kehun joululahjaksi :)..

• lemnaminor kirjoitti:

Ole hyvä.. Saat tämän kehun joululahjaksi :)..

vastalahjan...=))))

Sun juttujasi on mukava lukea, kun ovat asiallisen lennokkaita...=))))

• lemnaminor
        mohna kirjoitti:

vastalahjan...=))))

Sun juttujasi on mukava lukea, kun ovat asiallisen lennokkaita...=))))

Nyt joulu on pelastettu. Pyrin kirjoittamaan niin, etten lisäisi omalta osalta toisten huonoa oloa :).

• lemnaminor kirjoitti:

Nyt joulu on pelastettu. Pyrin kirjoittamaan niin, etten lisäisi omalta osalta toisten huonoa oloa :).

olet onnistunut mainiosti...=))))

• blackwomans

rehellisyys on numero yksi,
      luotettavuus olkoon kaksi,
      tietysti myös että muuten natsaa,
      olkoon se kolmantena.

Mut kokonaisuus kuitenkin ratkaisee,etenkin miten naista kohtelee:))

• lemnaminor

Luottamus nousee myös Mohnakin vastauksesta. En voisi ajatella toista elämääni, jos en kohtelisi häntä hyvin. Samoin odotan myös toisen käyttäytyvän.

• blackwomans
        lemnaminor kirjoitti:

Luottamus nousee myös Mohnakin vastauksesta. En voisi ajatella toista elämääni, jos en kohtelisi häntä hyvin. Samoin odotan myös toisen käyttäytyvän.

sitä saa,mitä tilaa.

Kuitenkin tärkeintä on että rakastaa toista ihmistä.

Hyväksyy hänen virheensä,ei koskaan tuijota menneisyyteen,vaan rakentaa yhdessä tulevaisuutta.

• Mysteriet

Erillään olemme kaksi puolikasta, yhdessä olemme kokonainen ;D

• lemnaminor

Tuo on jo sielunkumppanuutta :). Sen verran harvinaista, että saattaa mennä elämä ohi.. Ihanteellisin tilanne se olisi kuitenkin..

• Mysteriet
        lemnaminor kirjoitti:

Tuo on jo sielunkumppanuutta :). Sen verran harvinaista, että saattaa mennä elämä ohi.. Ihanteellisin tilanne se olisi kuitenkin..

Pistää välillä hiljaiseksi... minutkin ;D

• Laahustava

Hän hyväksyi minut,ei sitä jota silloin estin niin niin olevinani kovana jätkänä(onnex sain turpaani kunnolla useasti,et putos maa pinnalle)
      Hän vain vei minut rakkauden ihanuuteen kuin kuoriämpäriä.Vieläkään en tajua kuinka siinä kävi niinkuin kävi.
      Siis en valinnut kun en kerinnyt??

• lemnaminor

Sinulle kävi hyvin :). Toisen hyväksyminen sellaisena kuin on ja toisen sisimpään näkeminen..

• blackwomans

mä olen kesyttänyt yhden KOVAN kundin.

Meidän matka on jatkunut jo vuosia.

kaikki ei todellakaan ole sitä miltä se ulospäin näyttää.

Usein nk kovilla kundeilla on kuitenkin pehmeä sydän.

päivääkään en vaihtaisi pois.

Mä olen onnellinen sun puolestasi aidosti.

• uusi-äijäkäs

Seksikkyys lähtee korvien välistä. Henkinen vetovoima yhdistyneenä fyysiseen vetovoimaan. Kolmanneksi, hmmmm...luonteeseen liittyvät seikat eli sopiva määrä itsenäisyyttä, huumorintajua ja empaattisuutta.

• lemnaminor

Hitsi. Aivan selvästi muutkin kuin minä ovat ajatelleet näitä asioita :).

• Tanja***

Elämänkumppanin pitäisi olla ainakin 1. älykäs 2. uskollinen 3. herkkävaistoinen . Kun mainitsit sanan "valinta" , pitää todeta , että nämä piirteet eivät suuresti loista ennen pidempiaikaista tuttavuutta . Riskipeliä. (Entinen puoliso oli älykäs ja herkkävaistoinen ......)

• lemnaminor

Toisaalta mainitsemasi älykkyyden ja herkkävaistoisuuden havaitsee aika nopeasti ihmisen puheista ja käytöksestä. Riskipeliä elämä näyttää aina olevan, mutta ainahan voi toivoa edes loton mukaan 4 1 -tulosta :).

• Tanja***
        lemnaminor kirjoitti:

Toisaalta mainitsemasi älykkyyden ja herkkävaistoisuuden havaitsee aika nopeasti ihmisen puheista ja käytöksestä. Riskipeliä elämä näyttää aina olevan, mutta ainahan voi toivoa edes loton mukaan 4 1 -tulosta :).

Eli suhde aika heikko ... Mutta , kuten sanoit , ainahan voi edes toivoa ! ;)) Riskit pitää vain minimoida ja luottaa lähinnä -omaan- järkeensä . (Ainakin tulevaisuudessa , koska entisiä virheitä voi käyttää vain hyväkseen ;)

• järki ennen tunteita

näin vanhempana naisimmeisenä voin sanoa, että etpä nää ihmisestä rakkauen huumassa kaikkea mitä sinne sieluun kätkeytyy. kyllä vuodet tuovat paljon yllätyksiä tullessaan....ota myös huomioon että ihminen muuttuu vanhetessaan. näin vain on, se on tosiasia...ihminen on niin monivivahteinen että sieltä pikkuhiljaa rupeaa paljastumaan uusia piirteitä. hei kannattaa vähän testata sitä tyttökaveria tai poikakaveria itselle tärkeissä asioissa, onko esim. arvomaailma todellisuudessa samanlainen...kyllä näin on....

• retros

elämä heittää tilanteita ja me heitellään viisauksia:D

• lemnaminor

Ehkä toisesssa kaipaisin sitä ikuista lasta ja seikkailumieltä. Yhdessä eläkkeellä interreillaamaan ja sitä rataa.

Minulla on kotona tietokoneella ohjelma, jolla voin monikriteerianaalysin keinoin testata toisen arvoja. Jos selvittäisin omat arvoni, niin voisin testata, kuinka paljon toinen laittaa samoille asioille painoarvoa :).

• Animus

...tottahan tässä iässä tuo henkinen vetovoima on käyny tärkeemmäksi. Voi sitä nähdä päiväunia Keanu Reevesistä, mutta jos sen tyyppinen hemmo kävelee vastaan niin ei tosielämässä kiinnosta kuitenkaan pätkääkään "siinä mielessä".

Mulla on sellanen pikkuongelma että tietyt jutut tai ominaisuudet on tunnelmakillereitä. Esim alkkistelu on yks. Agressiivisuus on toinen paha, eikä se tarvitse olla kun puheissa vaan, teoreettinen riittää. Sitten kun on luottamus mennyt joskus kauan sitten pahasti, huomaa kaikki ristiriitaisuudet puheissa...huoks...saattaa ihan etsiä niitä...

Kolmen kärki?
      En oikein osaa laittaa järjestykseen ;)

• lemnaminor

Toisaalta hyvä välillä miettiä niitä piirteitä, joita todella toisessa arvostaa.

Omalta kohdalta juon niin vähän, että alkoholi on todella pitkä miinus. Yleensä liikun yöelämässäkin autolla :). Samoin herkkänä henkilönä vetäydyn, jos toinen kiivastuu.

Toisaalta elämä on opettelua. Jos pystyn muuttamaan käytöstäni paremmaksi, niin odotan sitä myös toiselta.

• Animus
        lemnaminor kirjoitti:

Toisaalta hyvä välillä miettiä niitä piirteitä, joita todella toisessa arvostaa.

Omalta kohdalta juon niin vähän, että alkoholi on todella pitkä miinus. Yleensä liikun yöelämässäkin autolla :). Samoin herkkänä henkilönä vetäydyn, jos toinen kiivastuu.

Toisaalta elämä on opettelua. Jos pystyn muuttamaan käytöstäni paremmaksi, niin odotan sitä myös toiselta.

...kyllä ja se on hauskaa, mutta jos "haluaa" tehdä niin joka perjantai ja lauantai niin sillon on kyllä alkkistelu jo ylitetty ;)

Toi kiivastelu on myös paha tosissaan.

Mä oon vähän siltä mieltä, ettei tän ikäsiä oikein voi lähteä muuttamaan, että ollaan siinä mielessä valmiita pakkauksia jo. Tietty voi pyrkiä välttämään jotain toisen seurassa, jos se ärsyyntyy siitä aina, mutta pystyykö siihen kuitenkaan?

Niin huomenta :D

• lemnaminor
        Animus kirjoitti:

...kyllä ja se on hauskaa, mutta jos "haluaa" tehdä niin joka perjantai ja lauantai niin sillon on kyllä alkkistelu jo ylitetty ;)

Toi kiivastelu on myös paha tosissaan.

Mä oon vähän siltä mieltä, ettei tän ikäsiä oikein voi lähteä muuttamaan, että ollaan siinä mielessä valmiita pakkauksia jo. Tietty voi pyrkiä välttämään jotain toisen seurassa, jos se ärsyyntyy siitä aina, mutta pystyykö siihen kuitenkaan?

Niin huomenta :D

Pystyy, jos jotakin todella haluaa :). No, minulle tulee liiasta alkoholista huono olo. Tulee nopeasti raja vastaan. Toisaalta olen sen verran avoin persoona, etteivät muut huomaa olenko selvinpäin.

Kiivastelun saa yleensä loppumaan ärähtämällä takaisin nasevasti. Kun oppii käsittelemään toista, niin rauhoittuu hetkessä. Isäni on välillä tosi ärsyttävä. Olen ainoa perheessäni, joka pystyy saamaan hänen käytöksensä aisoihin.

Välttely ei välttämättä ole oikea sana. Olo on epämiellyttävä, jos joutuu varomaan tekemisiään. Ehkä mieluummin käyttäisin sanaa, että opetella toista käsittelemään :).

Tuli vain mieleeni, että kesällä 2005 laitoin treffit-palstalle ilmoituksen, kun sain viestin tapailemaltani yksilöltä. Viestissä käski keräilemään yrttejä naimaonnen kasvattamiseksi ja välttämään alastomana juoksentelua. Suivaantuneena, koska tunteita vielä oli :), päätin parantaa sitä naimaonnea kunnolla. Tämän jälkeen myöhemmissä kommunikaatioissa kyseinen yksilö tarkisti, etten toista kertaa suutu hänelle.

• Animus
        lemnaminor kirjoitti:

Pystyy, jos jotakin todella haluaa :). No, minulle tulee liiasta alkoholista huono olo. Tulee nopeasti raja vastaan. Toisaalta olen sen verran avoin persoona, etteivät muut huomaa olenko selvinpäin.

Kiivastelun saa yleensä loppumaan ärähtämällä takaisin nasevasti. Kun oppii käsittelemään toista, niin rauhoittuu hetkessä. Isäni on välillä tosi ärsyttävä. Olen ainoa perheessäni, joka pystyy saamaan hänen käytöksensä aisoihin.

Välttely ei välttämättä ole oikea sana. Olo on epämiellyttävä, jos joutuu varomaan tekemisiään. Ehkä mieluummin käyttäisin sanaa, että opetella toista käsittelemään :).

Tuli vain mieleeni, että kesällä 2005 laitoin treffit-palstalle ilmoituksen, kun sain viestin tapailemaltani yksilöltä. Viestissä käski keräilemään yrttejä naimaonnen kasvattamiseksi ja välttämään alastomana juoksentelua. Suivaantuneena, koska tunteita vielä oli :), päätin parantaa sitä naimaonnea kunnolla. Tämän jälkeen myöhemmissä kommunikaatioissa kyseinen yksilö tarkisti, etten toista kertaa suutu hänelle.

...tosta varomisesta. Joskus miehet on pilattu liialla suuttumisella ja ne kyselee jatkuvasti, että "et kai suutu, mutta..." tai "nyt sä tietysti suutut, mut..." tai "älä kulta suutu, mut..." tollanen on hirmu ärsyttävää!

Mä oon vaaka, en mä osaa ärähtää takasin, onkohan työväenopistossa jotain kursseja aiheesta :DD jos joku (nainen tai mies) ärähtää mulle ni meen ihan pois tolaltani, on käyny pari kertaa tässä elämässä.

• lemnaminor
        Animus kirjoitti:

...tosta varomisesta. Joskus miehet on pilattu liialla suuttumisella ja ne kyselee jatkuvasti, että "et kai suutu, mutta..." tai "nyt sä tietysti suutut, mut..." tai "älä kulta suutu, mut..." tollanen on hirmu ärsyttävää!

Mä oon vaaka, en mä osaa ärähtää takasin, onkohan työväenopistossa jotain kursseja aiheesta :DD jos joku (nainen tai mies) ärähtää mulle ni meen ihan pois tolaltani, on käyny pari kertaa tässä elämässä.

Oli sen verran kovapäinen.. Oltiin jo sovittu olevamme kavereita ja siitä huolimatta oli tunteita :). Kyllä onnistui vielä sen jälkeenkin suututtamaan..

Voisit mennä jollekin puheilmaisun kurssille. Saat ääneesi kantavuutta. Kyllä siitä isompikin mies säikähtää, kun otat matalan ja kantavan äänen käyttöösi :).

Jokaisesta ihmisestä löytyy se hätäkatkaisin, jolla voi muuttaa toisen käytöstä tilanteessa. Täytyy vain opetella löytämään se.

• puskapiru

....valintaan taisi vaikuttaa
      1) turvan tunne
      2) ulkoinen olemus
      3) seksi

No noista ajoista on jo kauan.... en sano ettenkö olisi valintaani katunut, mutta vaihtamatta on jäänyt.... vikoja niitä löytyis muistakin :)

• lemnaminor

sisältyivät omaankin vastaukseen. Turvallisuuden tunne eli luotettavuus, seksi ja ulkonäkö --> vetovoima. No, ei aivan tarkasti samoja, mutta sisältävät samoja elementtejä.

• niisku-myy46

samaa mieltä :D

• lemnaminor

Hyviä vastauksia on tullut monelta :). Omalta kohdalta olen pohtinut näitä asioita ja ajattelin, että yhteisestä pohdiskelusta on hyötyä muillekin.

• tuffe

1. Empaattinen
      2. Huumorintajuinen
      3. Nukkuu kuorsaamatta :)

No joo.. olet kyllä siinä oikeassa että vetovoimaa pitää olla :)

• lemnaminor

Purjehdusmatkalla kärsin kajuutassa kuorsaavasta matkakumppanista :(. Lopulta siirryin eräänä yönä salongin puolelle nukkumaan ja olin seuraavan päivän tosi kärttyinen. Katselin navigointiharppia jo sillä silmällä, että seuraavana yönä pesee :). Eli ensi matkalle otan mukaan korvatulpat..

• tuffe
        lemnaminor kirjoitti:

Purjehdusmatkalla kärsin kajuutassa kuorsaavasta matkakumppanista :(. Lopulta siirryin eräänä yönä salongin puolelle nukkumaan ja olin seuraavan päivän tosi kärttyinen. Katselin navigointiharppia jo sillä silmällä, että seuraavana yönä pesee :). Eli ensi matkalle otan mukaan korvatulpat..

Entäs kylmää vettä naamaan? "Hupsista, paatti taitaa vuotaa..."

• lemnaminor
        tuffe kirjoitti:

Entäs kylmää vettä naamaan? "Hupsista, paatti taitaa vuotaa..."

Olisin joutunut nukkumaan märillä patjoilla. Ei kiitos ;). Pelkkä harpin mainitseminen tuotti hyviä tuloksia. Nyt menen nukkumaan. Hyvää yötä!

• tuffe
        lemnaminor kirjoitti:

Olisin joutunut nukkumaan märillä patjoilla. Ei kiitos ;). Pelkkä harpin mainitseminen tuotti hyviä tuloksia. Nyt menen nukkumaan. Hyvää yötä!

Hyvä se harppi, ei voinut kuorsaajakaan veteen heittää :))

Kai sitä on jaksettava mennä nukkumaan :) Kauniita unia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen