vaipanvaihto

joka

Vaihdatteko vaipan joka syötön yhteydessä, myös yöllä?

14

1350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihdettiin

silloin kun oli tullut kahdet pissat. eli kun vaippa alkoi olla kostea sisäpinnaltakin, pieni pissa siellä ei vielä haittaa. Sen oppii aika pian tietämään jo vaipan pulleudesta, milloin täytyy vaihtaa. Kakkavaippa vaihdettiin heti kun huomattiin, myös yöllä. Muuten ei yöllä vaihdettu pissavaippa, ellei sitten vuotanut yli.

• Omppu

No en todellakaan! Sitten kun vaippa tuntuu märältä ja tietenkin jos on kakka tai jos kärsii vaippaihottumasta. vaihdan vaipan n klo 8, klo 12-13, klo 16-18 ja klo 20 enne yöunia. jokainenhan tuntee oman lapsensa ja kuinka usein on tarvis vaihtaa. nykyäänhän vaipat vetävät hyvin ja tuntuvat kuivilta ja onhan tuo vähän rahallinen kysymyskin. yökin selvitään samalla vaipalla, ikää 4kk.

• ..voi pientä parkaa... :-(

Annat pienesi olla samalla vaipalla jopa 5-6 tuntia päiväsaikaan?
        Ja yöpisseissäänkin 12 tuntia?
        Eikö lapsi herää kertaakaan syömään tuon 12 tunnin aikana?
        Onko tämä laiskuutta vai pihiyttä, että käytätte noin vähän vaippoja? Anteeksi vaan... 4 vaippaa vuorokaudessa on kyllä minun mielestäni ihan liian märissään pitoa.

Meille sanottiin neuvolassa, että max 3 tuntia samalla vaipalla ja kakat tietty heti pois.
        Yöllä tietty menee pitempi pätkä 23-7 samalla vaipalla, mutta muuten päivässä kuluu ainakin 7 vaippaa.

..voi pientä parkaa... :-( kirjoitti:

Onko tämä laiskuutta vai pihiyttä, että käytätte noin vähän vaippoja? Anteeksi vaan... 4 vaippaa vuorokaudessa on kyllä minun mielestäni ihan liian märissään pitoa.

Meille sanottiin neuvolassa, että max 3 tuntia samalla vaipalla ja kakat tietty heti pois.
        Yöllä tietty menee pitempi pätkä 23-7 samalla vaipalla, mutta muuten päivässä kuluu ainakin 7 vaippaa.

Meillä vaihdetaan vaippa n.5krt päivässä ja aina kun on ollut kakka. Pissavaipan kyllä tietää koska pitää vaihtaa. Yöt nukkuu niin hyvin ettei sitä nyt herätteleen mennä vaipanvaihdon takia, eli yövaippa n.klo 20-8. Ja sen sun "kolmen tunnin" ohjeeshan toteutuu viidellä vaipalla jos yön nukkuu heräämättä (niinku meillä).

• niin joo

pitäis sitten vaihtaa yölläkin jos lapsi ei edes herää yöllä syömään. Eikä muutenkaan kannata toista turhaan herättää yöllä vaipan vaihdolla vaikka söiskin silloin. Ainoastaan jos on silloin kakat.

• kommentin

että, joku puuttuu asiaan. Vaippoja menee 4-6/vrk. Ei vain todellakaan ole tarvetta vaihtaa tiuhempaan. Yö pärjätään moitteettomasti samalla vaipalla, vaikka syö 1-3 krt yössä. On äärettömän virkeä kaiketi, jos yöllä vaihdetaan vaippa. Ei olla mitään pihejä, mutta tuntuu hölmöltä vaihtaa vaippa tiuhempaan, koska kumminkin tarkastamme vaipan n 3 tunnin välein, miltä tuntuu. Hyvinkin usein on vain pieni pissi. Nooh, enpä tässä nyt enempää itseäni puolustele.

• vaikka siltä kai...
        kommentin kirjoitti:

että, joku puuttuu asiaan. Vaippoja menee 4-6/vrk. Ei vain todellakaan ole tarvetta vaihtaa tiuhempaan. Yö pärjätään moitteettomasti samalla vaipalla, vaikka syö 1-3 krt yössä. On äärettömän virkeä kaiketi, jos yöllä vaihdetaan vaippa. Ei olla mitään pihejä, mutta tuntuu hölmöltä vaihtaa vaippa tiuhempaan, koska kumminkin tarkastamme vaipan n 3 tunnin välein, miltä tuntuu. Hyvinkin usein on vain pieni pissi. Nooh, enpä tässä nyt enempää itseäni puolustele.

kuulosti, anteeksi.

Mutta vaihtoväli oli mun korvaan aika harva.
        No, meidän neiti tekee "litran" pissejä, joten meillä tuo ei toimisi. Ollankin vaihdettu Lidlin vaippoihin ;-)

• harvakseltaan vaihdetaan

Meillä menee vuorokaudessa nykyään (kun vauva yleensä kakkaa kerran päivässä) yleisimmin 4 vaippaa. Sen lisäksi toki vaihdetaan vaippa aina, kun on kakka - eli joskus menee sitten melkein kymmenenkin vaippaa jos on vatsa jostain syystä toiminnallisella tuulella.

Syynä ei ole pihiys eikä ilkeys eikä huono äitiys/isyys, vaan tarvetta ei tunnu olevan sen useammin vaihtaa. Mielestäni olisi pelkästään turhaa jätevuoren kasvattamista vaihtaa vaippa useammin meidän tilanteessa. Kun ei lapsen iho kärsi eikä olo ole kurja, en katso aiheelliseksi joka pienestä lirauksesta mennä vaihtamaan vaippaa. Varmaan vaikuttaa sekin, että käytetään kalliimpia vaippoja, olen huomannut että halpisvaipat tuntuvat epämiellyttäviltä vähänkin märkinä.

Poika (nyt 5kk) tekee yleensä vaipanvaihdon yhteydessä isot pissat, kun ottaa ilmakylpyä. Siksikin niitä vaippoja kastuu vähemmän.

Onko jonkun mielestä minunkin vauvani tämän takia "pieni parka"? Minun mielestäni ei ole.

• lisätä, että...
        harvakseltaan vaihdetaan kirjoitti:

Meillä menee vuorokaudessa nykyään (kun vauva yleensä kakkaa kerran päivässä) yleisimmin 4 vaippaa. Sen lisäksi toki vaihdetaan vaippa aina, kun on kakka - eli joskus menee sitten melkein kymmenenkin vaippaa jos on vatsa jostain syystä toiminnallisella tuulella.

Syynä ei ole pihiys eikä ilkeys eikä huono äitiys/isyys, vaan tarvetta ei tunnu olevan sen useammin vaihtaa. Mielestäni olisi pelkästään turhaa jätevuoren kasvattamista vaihtaa vaippa useammin meidän tilanteessa. Kun ei lapsen iho kärsi eikä olo ole kurja, en katso aiheelliseksi joka pienestä lirauksesta mennä vaihtamaan vaippaa. Varmaan vaikuttaa sekin, että käytetään kalliimpia vaippoja, olen huomannut että halpisvaipat tuntuvat epämiellyttäviltä vähänkin märkinä.

Poika (nyt 5kk) tekee yleensä vaipanvaihdon yhteydessä isot pissat, kun ottaa ilmakylpyä. Siksikin niitä vaippoja kastuu vähemmän.

Onko jonkun mielestä minunkin vauvani tämän takia "pieni parka"? Minun mielestäni ei ole.

alkuperäinen kysymys oli, että vaihdetaanko joka syötön yhteydessä. Ei todellakaan vaihdeta, kun poika syö usein tunninkin välein. :) :) :)
        En ole koskaan ennen tätä viestiketjua edes kuullut sellaisesta periaatteesta, että vaipanvaihtorytmi kulkisi syömisrytmin mukaan. :)

• Elfarran

päivisin. Niitähän kannattaa vaihdella useammin kuin mitä kertiksiä. Riippuen tietenkin myös siitä kuinka paljon milloinkin laittaa imuja niihin. Siinä tunnin, parin välein ehkä. Jos on syötön aika niin ennen syöttöä, koska meillä sankari puklaa välittömästi vaipanvaihdon yhteydessä, vaikka syötöstä olis tuntikin kulunut.

Yöllä ollaan käytetty siis kertakäyttövaippoja ja ei olla vielä kertaakaan vaihdettu vaippaa yön aikana ellei ole selvästi kakat haisseet. Vaavi kun tahtoo täydellisesti herätä siitä touhusta eikä pistä millään enää sen jälkeen nukkumaan. Tyttö nyt melkein 4kk.

• tietenkään...

Päivällä 3 tunnin välein, jollei ihan täynnä tai kakkainen vaippa. Yö (23-7) menee samalla vaipalla.
      Päivässä menee 7-10 vaippaa.

• vaihdetaan

syöttöjä ennen. Aamulla ennen maitoa, seuraavaksi ennen keskipäivän syöttöä (paitsi yleensä siinä välissä on tullut kakat ja silloin tietenkin vaihdetaan), seuraava syöttö noin neljän tunnin päästä edellisestä ja sitten seuraava vaihdetaan iltapesujen yhteydessä puol 8 aikaan. Ja yöllä ei vaihdeta (eikä kyl herätäkään..).

• Jihuuu

Synnäriltä itsekin sain ohjeet, että ennen syöttöä aina vaipanvaihto. Käytännössä huomasin sen ihan älyttömäksi enkä niin tehnytkään, mites sitten kun vauva on välillä ollut puolenkin tunnin välein tissillä, menis aika monta vaippaa ;)

Meillä käytetty kestoja ja kertiksiä, alussa vastasyntyneenä meni eniten vaippoja kun tyttö väänsi kakkaa joka vaippaan (joskus öisinkin). Ikinä en ole pelkkää pissavaippaa vaihtanut yöllä (kakkavaipat kylläkin alussa, nykyään tyttö ei ole öisin kakannut) ja usein se pissavaippa onkin yöunien jälkeen jopa kuivempi, kuin päivällä oltuaan 3 tuntia vaihtoväli. Ja silloin, kun se vaippa on aamulla niin kuiva ja menee tytön kanssa aamutoimille, niin viimestään sitten siinä vaiheessa tuleekin kunnon kasa aamupissaa.

Meilläkin on kertisten kanssa ollut päivisin jopa 5-6 tunnin vaihtoväli, riippuu varmasti todella paljon vauvasta - kuinka paljon nukkuu, minkä kokoinen, minkälaiset vaipat.

Nyttemmin kun tyttö on kasvanut ja enemmän hereillä, ei tuollaisia 5-6 tunnin välejä juurikaan pääse tulemaan. Paitsi esim. jos olen vaihtanut vaipan klo 10, hän nukahtaa vaikka klo 12 samalla vaipalla ja nukkuu klo 15 asti (noh, tosi harvinaista moinen mutta näinkin on joskus käynyt).

Tuskinpa kukaan täysissä voimissaan oleva äippä vauvaansa märissä vaipoissa pitää :)

• softis09

Minä en ole koskaan kuullut ohjeesta jonka mukaan joka syötön yhteydessä pitäisi vaihtaa vaippa.
      Sen olen kuullut et yöllä ei kannata vaippaa alkaa vaihtaan muutakuin kakan tullessa ja näin meilläkin on toimittu.
      Meillä pojalle vaihdetaan päiväsaikaan vaippa n. kahden tunnin välein ja tietenkin silloin jos tulee kakka.
      Yöllä ei siis vaihdella, paitsi jos tulee kakka (äärimmäisen harvoin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4611
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2588
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2425
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      55
      2317
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1295
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82