Näön tarkkuus/tarkentuminen LASIK-laserleikkauksen jälkeen?

wondering

Heippa!
Te jotka olette kyseisen leikkauksen läpikäyneet taikka asiasta enempi tiedätte, kuinka kauan teillä on kestänyt näön tarkentuminen leikkauksen jälkeen?
Pitäisikö olla huolissaan jos kolmantena päivänä ei näe terävästi lähelle eikä kauas.

16

11613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perjantaina

      olla huolissaan. Minulla viides viikko menossa ja vasta nyt alkaa kirkastuun oikeen kunnolla. Riippuu valaistuksesta (ulkona oli selkeää pitkästä aikaa). Odottele vaan ihan rauhassa ja kostuta silmiä ahkerasti!

      • wondering

        Kiitos vastauksestasi...
        Sitä mä itsekin mietin ja sen takia epävarmaksi oloni tunsin kun monesti lukee että moni näkee heti hyvin mutta vähän niinkuin sumun takaa... tässä tapauksessa näkö on kuitenkin epätarkka... mutta onhan tässä mennyt vasta vähänaikaa kuitenkin... odotellaan :o)


    • Odotteleva

      Hei!
      Kävin lasikissa 2 kuukautta sitten ja oikean silmän uusinnassa kuukausi sitten. Olet voinut lukeakin minun "tarinaani" näiltä sivuilta. Varmasti erittäin todennäköistä on näön tarkentuminen. Itselläni oli leikkausta seuraavana päivänä näkö plussalla 0.75 ja 2.25 ja oikean silmä hajataitto oli -1.5. Näkö ei tarkentunut leikkausta seuraavasta aamusta yhtään kuukauden aikana. Uusintaleikkaus tehtiinkin kuukauden päästä oikeaan silmän huonon tuloksen ja epiteelisolukon kasvamisen (läpän väliin)takia. Uusintaleikkauksen jälkeen 3 päivää myöhemmin oikean silmän näkö oli -0.5 (ei hajataittoa) ja siitä viikon päästä näkö oli 0.25 ja hajataitto -0.5 eli tällä kertaa muutosta tapahtui ensimmäisten päivien aikana. Nyt näkö on siitä asti pysynyt samana.Kaverini kävi viikko sitten lasikissa. Hänelle oli sanottu, että voi varautua, että ensimmäisen kuukauden aika näkö "heittelee" ja kuukauden päästä aletaan aika hyvin tietämään, mihin tulokseen päästiin.

      • wondering

        minun pitäisi kai tällä viikolla mennä tarkastukseen ja sitten päätetään leikataanko tuo toinen silmä myös sillä samalla reissulla. Lääkärikin sanoi että se näkö voi heitellä.. mutta odottelenpas kuitenkin vielä ihan rauhassa, kyllä mä luotan lääkäriin. Niin, en tiedä olisko mullekin sitten uusintaleikkaus mahdollinen, mutta jospa ensin tuo toisenkin silmän leikkaus. On se kumma, että silti haluan että sekin leikataan vaikkei tää nyt ihan ns. täydellisesti tämä toinen mennytkään.


      • wondering

        Niin, että näetkö nyt sitten ihan hyvin ilman silmälaseja, vai oletko hankkinut silmälasit leikkauksen jälkeen?


      • Odotteleva
        wondering kirjoitti:

        Niin, että näetkö nyt sitten ihan hyvin ilman silmälaseja, vai oletko hankkinut silmälasit leikkauksen jälkeen?

        Hei!
        Uusintaleikkauksen jälkeen odottelin 1.5 viikkoa näön tarkentumista. Vaikka optimistisesti yritin ajatella, että kyllä tilanteeseen tottuu tai näkö vielä paranee (vaikka ekan leikkauksen jälkeen niin ei käynytkään),niin tosiassa 1.5 viikon jälkeen oli se tilanne, että koko sen ajan oli juuri sellainen olo,että "silmälasit puuttuu". Näin kyllä, mutta en tarkasti. Kaikista teksteistä sain selvää, mutta näkö ei ollut terävä -sellainen, mihin olin tottunut ennen leikkausta. Kysyin ensin lääkäriltä luvan, että voin hankkia taas lasit, sillä optikot eivät yleensä ole "kovin halukkaita" tekemään silmälaseja leikatuille, jos ei ole lääkärin lupaa tai siis se on suositus. Silmälasit hankin myös sen takia niin pian, että minulla on ollut silmissä kipuja (ehkä liittyy kuivasilmäisyysongelmaan loppujen lopuksi), niin ajattelin, että jos se, etten näe kunnolla, niin aiheuttaa särkyä. No, ei silmälasit siihen vaikuttaneet.Mutta muuten, heti kun sain taas lasit päähän, niin tuntui, että nyt näkyy niinkuin pitää. Kävin viime viikolla kontrollissa tässä lähellä silmälääkärillä, joka tekee myös leikkauksia, mutta hän ei tehnyt minun leikkausta. Hän oli sitä mieltä, että kyllä tällä minun näölläni pitäisi pärjätä ilman lasejakin. Totta se onkin, että näen kyllä tarpeeksi, MUTTA en tarkkaan. Optikko sanoi, että ilmeisesti minulla on ollut ennen leikkausta lasikorjauksella poikkeuksellisen hyvä näkö, kun nytkin lasikorjauksella minulle saadaan todella hyvä näkö. Hän epäili vähän, että sekin voi olla syynä siihen, etten "totu näkemään huonommin". Silmälääkärin mukaan kannattaisi vain opetella olemaan silmälaseja, vaikka tietenkin hänkin myönsi, että näen laseilla paremmin. En kuitenkaan tyydy yhtään huonompaan näköön. En ennen leikkausta edes tajunnut, että tällaisetkin poikkeukset tekevät näin paljon. Olen käsittänyt leikkauksen jälkeen vasta, että kun puhutaan kuinka moni pääsee silmälaseista eroon leikkauksessa, niin se tarkoittaa, että saavutetaan vähintään ajokorttinäkö. Optikko sanoi, että ajokorttinäkö on noin puolet siitä, mitä näkö on täydellisimmillään. Minun kavereistani on toistakymmentä käynyt silmäleikkauksessa. Osa jo kymmenen vuotta sitten. Kaikki ovat omasta mielestään saanut tosi hyvän näön. Kolmelta, ketkä ovat viimeksi käyneet, kysyin tarkkoja arvoja. Kaksi oli saanut nollat, yksi nollan ja -1, mutta se oli ollut ikänäön takia suunniteltu. Kyllähän se minulla oli etukäteen tiedossa, ettei kaikki saavuta supernäköä, mutta toiveikkaana olin, kun lasikia mainostetaan juuri supernäön takia verrattuna prk:on. Ne, jotka kavereistani ovat käyneet prk:ssa, ovat saaneet tosi hyvän näön. Taitaa siis vain olla mainoskikka houkutella ihmisiä kalliimpaan leikkaukseen. Tosin tiesin, että prk:ssa monella on ollut niin kovat kivut toipumisvaiheessa, että ajattelin, että jos niiltä välttyy, niin hyvä olisi.


      • Ttp
        Odotteleva kirjoitti:

        Hei!
        Uusintaleikkauksen jälkeen odottelin 1.5 viikkoa näön tarkentumista. Vaikka optimistisesti yritin ajatella, että kyllä tilanteeseen tottuu tai näkö vielä paranee (vaikka ekan leikkauksen jälkeen niin ei käynytkään),niin tosiassa 1.5 viikon jälkeen oli se tilanne, että koko sen ajan oli juuri sellainen olo,että "silmälasit puuttuu". Näin kyllä, mutta en tarkasti. Kaikista teksteistä sain selvää, mutta näkö ei ollut terävä -sellainen, mihin olin tottunut ennen leikkausta. Kysyin ensin lääkäriltä luvan, että voin hankkia taas lasit, sillä optikot eivät yleensä ole "kovin halukkaita" tekemään silmälaseja leikatuille, jos ei ole lääkärin lupaa tai siis se on suositus. Silmälasit hankin myös sen takia niin pian, että minulla on ollut silmissä kipuja (ehkä liittyy kuivasilmäisyysongelmaan loppujen lopuksi), niin ajattelin, että jos se, etten näe kunnolla, niin aiheuttaa särkyä. No, ei silmälasit siihen vaikuttaneet.Mutta muuten, heti kun sain taas lasit päähän, niin tuntui, että nyt näkyy niinkuin pitää. Kävin viime viikolla kontrollissa tässä lähellä silmälääkärillä, joka tekee myös leikkauksia, mutta hän ei tehnyt minun leikkausta. Hän oli sitä mieltä, että kyllä tällä minun näölläni pitäisi pärjätä ilman lasejakin. Totta se onkin, että näen kyllä tarpeeksi, MUTTA en tarkkaan. Optikko sanoi, että ilmeisesti minulla on ollut ennen leikkausta lasikorjauksella poikkeuksellisen hyvä näkö, kun nytkin lasikorjauksella minulle saadaan todella hyvä näkö. Hän epäili vähän, että sekin voi olla syynä siihen, etten "totu näkemään huonommin". Silmälääkärin mukaan kannattaisi vain opetella olemaan silmälaseja, vaikka tietenkin hänkin myönsi, että näen laseilla paremmin. En kuitenkaan tyydy yhtään huonompaan näköön. En ennen leikkausta edes tajunnut, että tällaisetkin poikkeukset tekevät näin paljon. Olen käsittänyt leikkauksen jälkeen vasta, että kun puhutaan kuinka moni pääsee silmälaseista eroon leikkauksessa, niin se tarkoittaa, että saavutetaan vähintään ajokorttinäkö. Optikko sanoi, että ajokorttinäkö on noin puolet siitä, mitä näkö on täydellisimmillään. Minun kavereistani on toistakymmentä käynyt silmäleikkauksessa. Osa jo kymmenen vuotta sitten. Kaikki ovat omasta mielestään saanut tosi hyvän näön. Kolmelta, ketkä ovat viimeksi käyneet, kysyin tarkkoja arvoja. Kaksi oli saanut nollat, yksi nollan ja -1, mutta se oli ollut ikänäön takia suunniteltu. Kyllähän se minulla oli etukäteen tiedossa, ettei kaikki saavuta supernäköä, mutta toiveikkaana olin, kun lasikia mainostetaan juuri supernäön takia verrattuna prk:on. Ne, jotka kavereistani ovat käyneet prk:ssa, ovat saaneet tosi hyvän näön. Taitaa siis vain olla mainoskikka houkutella ihmisiä kalliimpaan leikkaukseen. Tosin tiesin, että prk:ssa monella on ollut niin kovat kivut toipumisvaiheessa, että ajattelin, että jos niiltä välttyy, niin hyvä olisi.

        Paljonkohan sinulla on visus? Puhut näöntarkkuudesta, mutta mainitset aina linssien vahvuudet: 0,25, -1... jne. Minkä visuksen saavutat noilla omilla arvoillasi? Visus kertoo enemmän kuin se, että silmät ovat "nollassa". Vaikka silmät olisikin nollassa, se ei tarkoita, että saavutetaan hyvää näöntarkkuutta.


      • wondering
        Odotteleva kirjoitti:

        Hei!
        Uusintaleikkauksen jälkeen odottelin 1.5 viikkoa näön tarkentumista. Vaikka optimistisesti yritin ajatella, että kyllä tilanteeseen tottuu tai näkö vielä paranee (vaikka ekan leikkauksen jälkeen niin ei käynytkään),niin tosiassa 1.5 viikon jälkeen oli se tilanne, että koko sen ajan oli juuri sellainen olo,että "silmälasit puuttuu". Näin kyllä, mutta en tarkasti. Kaikista teksteistä sain selvää, mutta näkö ei ollut terävä -sellainen, mihin olin tottunut ennen leikkausta. Kysyin ensin lääkäriltä luvan, että voin hankkia taas lasit, sillä optikot eivät yleensä ole "kovin halukkaita" tekemään silmälaseja leikatuille, jos ei ole lääkärin lupaa tai siis se on suositus. Silmälasit hankin myös sen takia niin pian, että minulla on ollut silmissä kipuja (ehkä liittyy kuivasilmäisyysongelmaan loppujen lopuksi), niin ajattelin, että jos se, etten näe kunnolla, niin aiheuttaa särkyä. No, ei silmälasit siihen vaikuttaneet.Mutta muuten, heti kun sain taas lasit päähän, niin tuntui, että nyt näkyy niinkuin pitää. Kävin viime viikolla kontrollissa tässä lähellä silmälääkärillä, joka tekee myös leikkauksia, mutta hän ei tehnyt minun leikkausta. Hän oli sitä mieltä, että kyllä tällä minun näölläni pitäisi pärjätä ilman lasejakin. Totta se onkin, että näen kyllä tarpeeksi, MUTTA en tarkkaan. Optikko sanoi, että ilmeisesti minulla on ollut ennen leikkausta lasikorjauksella poikkeuksellisen hyvä näkö, kun nytkin lasikorjauksella minulle saadaan todella hyvä näkö. Hän epäili vähän, että sekin voi olla syynä siihen, etten "totu näkemään huonommin". Silmälääkärin mukaan kannattaisi vain opetella olemaan silmälaseja, vaikka tietenkin hänkin myönsi, että näen laseilla paremmin. En kuitenkaan tyydy yhtään huonompaan näköön. En ennen leikkausta edes tajunnut, että tällaisetkin poikkeukset tekevät näin paljon. Olen käsittänyt leikkauksen jälkeen vasta, että kun puhutaan kuinka moni pääsee silmälaseista eroon leikkauksessa, niin se tarkoittaa, että saavutetaan vähintään ajokorttinäkö. Optikko sanoi, että ajokorttinäkö on noin puolet siitä, mitä näkö on täydellisimmillään. Minun kavereistani on toistakymmentä käynyt silmäleikkauksessa. Osa jo kymmenen vuotta sitten. Kaikki ovat omasta mielestään saanut tosi hyvän näön. Kolmelta, ketkä ovat viimeksi käyneet, kysyin tarkkoja arvoja. Kaksi oli saanut nollat, yksi nollan ja -1, mutta se oli ollut ikänäön takia suunniteltu. Kyllähän se minulla oli etukäteen tiedossa, ettei kaikki saavuta supernäköä, mutta toiveikkaana olin, kun lasikia mainostetaan juuri supernäön takia verrattuna prk:on. Ne, jotka kavereistani ovat käyneet prk:ssa, ovat saaneet tosi hyvän näön. Taitaa siis vain olla mainoskikka houkutella ihmisiä kalliimpaan leikkaukseen. Tosin tiesin, että prk:ssa monella on ollut niin kovat kivut toipumisvaiheessa, että ajattelin, että jos niiltä välttyy, niin hyvä olisi.

        No juuh, nytpä tuli flashbackin tavoin mieleen että lääkäri sanoikin kun minulla myös oli erinomainen näkö silmälaseilla korjattuna se ei välttämättä ole niin hyvä se leikattu näkö.. no, mutta edelleen odottavalla asenteella olen..

        Se koko tilanne menee kuitenkin melko nopeaan eteenpäin ja siinä on kuitenkin aika paljon sulattelemista, siis tarkoitan koko leikkauksessa..
        Joo, olen saanut myös käsityksen että PRK olisi jotenkin hiukan kivuliaampi, tai siis LASIKhan ei tuntunut missään, mutta PRK:sta usein näkee sanottavan että toipuminen hitaampaa ja toimenpide saattaa aiheuttaa särkyä...

        Odotellaan, odotellaan :o)


      • Odotteleva
        Ttp kirjoitti:

        Paljonkohan sinulla on visus? Puhut näöntarkkuudesta, mutta mainitset aina linssien vahvuudet: 0,25, -1... jne. Minkä visuksen saavutat noilla omilla arvoillasi? Visus kertoo enemmän kuin se, että silmät ovat "nollassa". Vaikka silmät olisikin nollassa, se ei tarkoita, että saavutetaan hyvää näöntarkkuutta.

        Optikko on kyllä kertonut visuksen, mutta nyt en muista, mikä se oli. Olen aina vain tarkkaillut noita plussia ja miinuksia. Tällä viikolla on kuukausikontrolli. Selvitän asian ja ilmoittelen sitten.


      • Perjantaina
        wondering kirjoitti:

        No juuh, nytpä tuli flashbackin tavoin mieleen että lääkäri sanoikin kun minulla myös oli erinomainen näkö silmälaseilla korjattuna se ei välttämättä ole niin hyvä se leikattu näkö.. no, mutta edelleen odottavalla asenteella olen..

        Se koko tilanne menee kuitenkin melko nopeaan eteenpäin ja siinä on kuitenkin aika paljon sulattelemista, siis tarkoitan koko leikkauksessa..
        Joo, olen saanut myös käsityksen että PRK olisi jotenkin hiukan kivuliaampi, tai siis LASIKhan ei tuntunut missään, mutta PRK:sta usein näkee sanottavan että toipuminen hitaampaa ja toimenpide saattaa aiheuttaa särkyä...

        Odotellaan, odotellaan :o)

        näkö oli minullakin silmälasien aikaan. En tiedä, vaikuttiko asiaan se, että silmälasini olivat -4,25 ja näöntarkastus juuri ennen Lasikia antoi arvot -3,75. Eli minulla oli liian vahvat silmälasit. Nyt minulla on arvot -0,25 molemmissa ja hajataittoa -0,25 (akseli 170) ja -0,5 (akseli 50). Hieman on epätarkkaa kauas katsottuna. Päivittäin kuitenkin muuttuu jonkin verran näkö, usein valaistuksen ja silmien väsymisen mukaan. Myös vasemman pupillin koko tuntuu heilahtelevan, mikä minua pari viikkoa sitten huolestutti vähän. Onneksi sekin on vähän päivästä kiinni..


      • Anonyymi
        wondering kirjoitti:

        minun pitäisi kai tällä viikolla mennä tarkastukseen ja sitten päätetään leikataanko tuo toinen silmä myös sillä samalla reissulla. Lääkärikin sanoi että se näkö voi heitellä.. mutta odottelenpas kuitenkin vielä ihan rauhassa, kyllä mä luotan lääkäriin. Niin, en tiedä olisko mullekin sitten uusintaleikkaus mahdollinen, mutta jospa ensin tuo toisenkin silmän leikkaus. On se kumma, että silti haluan että sekin leikataan vaikkei tää nyt ihan ns. täydellisesti tämä toinen mennytkään.

        En luottaisi lääkäriin. Minulle sanoi etten laseja tarvitsisi enään ikinä kaukonäköön, mutta 9v leikkauksesta tarvitsen laseja edelleen. En suosittele leikkausta kuin 50 vuotiaana jolloin näkö saattaa olla jo pysyvä.


    • wondering

      Kyllä se vaan se näkö tarkentui, ja tarkentuu edelleen.. mulla vaan hiukan hitaammin menee tää paranemisvaihe mutta silti, jes. Ihan hyvä että leikattiin vain toinen silmä..
      Kohtapuolin sitten on toisen leikkaus edessä, ja kyllä aion kaikesta huolimatta mennä.
      Ei oo kaduttanut :o)

      • Perjantaina

        hyvin on parantunut mielestäsi? Onko yhtä hyvä kuin leikkaamattomassa? Minulla nyt 2 kk lasikista ja kaikin puolin muuten on asiat hyvin, mutta bussipysäkkien tekstit ja muut kyltit eivät näy terävästi. Ihmeellistä on se, että kun istun bussin SISÄLLÄ, näen ulkona olevat samalla etäisyydellä olevat tekstit kunnolla ja tarkasti.. Valaistuksella on kai siis tekemistä tämän ilmiön kanssa. Hajataittoa on (-0,25 ja -0,5)..
        Kuivuus on loppunut, käytän silti niitä tippoja useita kertoja päivässä.


      • wondering
        Perjantaina kirjoitti:

        hyvin on parantunut mielestäsi? Onko yhtä hyvä kuin leikkaamattomassa? Minulla nyt 2 kk lasikista ja kaikin puolin muuten on asiat hyvin, mutta bussipysäkkien tekstit ja muut kyltit eivät näy terävästi. Ihmeellistä on se, että kun istun bussin SISÄLLÄ, näen ulkona olevat samalla etäisyydellä olevat tekstit kunnolla ja tarkasti.. Valaistuksella on kai siis tekemistä tämän ilmiön kanssa. Hajataittoa on (-0,25 ja -0,5)..
        Kuivuus on loppunut, käytän silti niitä tippoja useita kertoja päivässä.

        No mielestäni on parantunut hyväksi näöksi ja tarkastuksessa todettiinkin että ollaan edetty jo huonosta näöstä hyvään näköön. Minulla silmässä vielä hiukan turvotusta (joten tarkentumista todennäköisesti tapahtuu vieläkin silmän parantuessa). Minulle kävi kai melko harvinainen asia siinä leikkauksessa. Eli läpänteon yhteydessä epiteeli luisti pois paikaltaan => paraneminen pitkittyi, suuresta turvotuksesta johtuen näkö oli melko huono heti leikkauksen jälkeen. Mutta nyt tosiaan näkyy jo tarkasti, valaistuksella saattaa hyvinkin olla osuutta myös aina näöntarkkuuteen.

        Eli minulle todellakin kävi tämä ratkaisu että silmä kerrallaan, sillä voi olla että toisessa silmässä käy sama asia. Jolloin ei olisi nähnyt periaatteessa mitään.
        Mutta erittäin tyytyväinen olen jo nyt, toisen leikkausta odotellessa.

        Kuivuusoireita ei oikeastaan ole ollut ensimmäisten parin päivän jälkeen.


      • Valossa paras
        wondering kirjoitti:

        No mielestäni on parantunut hyväksi näöksi ja tarkastuksessa todettiinkin että ollaan edetty jo huonosta näöstä hyvään näköön. Minulla silmässä vielä hiukan turvotusta (joten tarkentumista todennäköisesti tapahtuu vieläkin silmän parantuessa). Minulle kävi kai melko harvinainen asia siinä leikkauksessa. Eli läpänteon yhteydessä epiteeli luisti pois paikaltaan => paraneminen pitkittyi, suuresta turvotuksesta johtuen näkö oli melko huono heti leikkauksen jälkeen. Mutta nyt tosiaan näkyy jo tarkasti, valaistuksella saattaa hyvinkin olla osuutta myös aina näöntarkkuuteen.

        Eli minulle todellakin kävi tämä ratkaisu että silmä kerrallaan, sillä voi olla että toisessa silmässä käy sama asia. Jolloin ei olisi nähnyt periaatteessa mitään.
        Mutta erittäin tyytyväinen olen jo nyt, toisen leikkausta odotellessa.

        Kuivuusoireita ei oikeastaan ole ollut ensimmäisten parin päivän jälkeen.

        vielä. Hassua oli että leikkauspäivän iltana näin kaikkein parhaimmin, jo seuraavana päivänä huonommin. Nyt näkö vaihtelee tyydyttävä miinuksesta huonoon plussaan ja valaistuksella on suuri merkitys. Minulla oli miinusta noin -5 ja -6 ja myös ikänäköä (olen 45 v) sekä hajataittoa. 2,5 puoli viikkoa siis kulunut ja lähinäkö varsinkin häiritsee, välillä en saa teksteistä selvää, näen ne ikäänkuin sekavana kahtena enkä pientä pränttiä esim lääke ym pulloissa lainkaan. Myös ripsiväriä pitää laittaa kuin summassa. Ennen näin tosi lähelle kuin röntgenkatseella joten harmittaa, jos se ei tästä parane. No 8.2. on tarkastusaika. Täytyy myös toivoa että näkö tarkentuu vielä kuten useimmilla.


    • 1233444

      Jotenkin en jaksa uskoa millään että jollain on suoraan leikkauksesta ( " Haukan näkö, näin kaikki e-kirjaimet. Loppuivat kesken tarkistuksessa" )

      Ainakin omakohtasena kokemuksena silmällä ei kyllä viellä puolentoista tunnin päästä näe " Haukan tavoin" ja menee päiviä sen parantua/tottua. Itselläni on toinen silmä täysin normaali ja tosi hyvät arvot ja nytkun vertaan sitä vasempaan niin kyllä vasemmalla silmällä on viellä kiinne otettavaa päivää leikkauksen jälkeenkin.

      Kyllä se näkö varmasti voi kovastikkin parantua leikkauksen jälkeen jos ollut huono näkö ennen sitä mutta ei se kyllä viellä voi mikään kovin hääppöinen olla. Siinä kuitenkin siinämäärin ronkitaa silmää et kyllä se tarvii aikaa parantua.
      Lääkärikin totesi että monelle on isoa asia kun näkee leikkauksen jälkeen ekaa kertaa kellonviisarit.

      Eli ei paniikkia vaikka ette näkisikään haukan tavoin heti, ajan kanssa ehkä kyllä mutta meneehän ihmisillä 1-2viikkoa tottua pelkästään uusin laseihin.
      Varmasti osalla on näkö ollut huono pitkään ja se todellakin tuntuu alkuunsa että näkee haukan tavoin mutta ainakin oma silmä vuosi viellä sinä iltanakin sen verran että ei sillä kyllä hävittäjää lähetty lentämään. Pikkuhiljaa parantunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2281
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      121
      1673
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      13
      743
    Aihe