Hei!
mulla on vaivana todella epäsäännölliset kuukautiset.
Nyt menkat ollu viimesen 4 viikon aikana 3 kertaa!
eli pari päivää täysin vuodotonta ja sitten taas alkaneet.
tämä on todella todella rasittavaa!
kävin naisten erik.lääkärillä n.2-3kk sitten, silloin vaivanani oli 12pvä kestäneet kuukautiset ja kovat kivut, mutta lääkärin mukaan olin terve, ja menkat ovat "vain epäsäännölliset". Minulla ei ole minkäänlaista hormoonillista ehkäisyä, käytän kortsua.
Lääkärikään ei nähnyt syytä miksi tulisi ehkäisyä vaihtaa.
Olen aivan väsynyt kokoajan ja hormonien sekavuus vaikuttaa minuun todella paljon!
kysynpä vaan nyt että onko teillä koskaan ollut vastaavanlaista ja jos on niin miten olette saaneet siihen apua?!
ajattelin nyt varata lääkäriajan ja kysäistä pillereistä,jos niillä saisi jotain järkeä..
kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa:)
kuukautisista
2
417
Vastaukset
- Elise.
Itse olen kärsinyt n. 17-vuotiaasta lähtien todella epäsäännöllisistä kuukautisista. Nyt siis olen 23v. Vuotoja tuli usein tai koko ajan, paljon ja se rajoitti elämääni paljon. Olin tyhmä, kun en aikaisemmin mennyt lääkäriin, mutta lääkäripelko esti. Viime kesänä sain vihdoin mentyä ja näin monen vuoden jälkeen tosiaan pelotti mitä sieltä löytyy. Kaikki kuitenkin oli ok ja sain jonkun 10 päivän lääkekuurin, joka "teki" kuukautiskierron ja heti kuurin jälkeen aloitin e-pillerit. Ongelmia (outoja vuotoja) kuitenkin kesti senkin jälkeen vielä n. 3 kuukautta kunnes elimistö tottui pillereihin, nyt on kaikki hyvin ja kuukautiset tulevat milloin pitääkin :)
- Kuukautisvaivoja...
Minullakin on ollut epäsäännölliset kuukautiset (olen 18 vuotta). Ongelmana on vain se, että ne tulevat harvoin. Joskus jää kuukausi välistä ja joskus ne tulevat milloin sattuu. Yteistä niillä kuitenkin on se, että ne ovat yleensä lauantaina ja alkavat aamu kahdeksan aikaan. :) Aloitin pillerit, jotta saisin kierron säännöllistettyä. Onkohan niistä apua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454990Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481119- 131053
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8927Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713