Leikkaushaavan tulehdus

Kipeä

Minulla on ilmeisen paha leikkaushaavan tulehdus. Haava on erittäin kivulias, syön kasapäin vahvoja särkylääkkeitä. Haava kuumottaa, punoittaa ärhäkästi laajalti ympäristöstäänkin ja mätii todella paljon. Päällä 2 antibioottikuuria. Crp oli viime viikolla huimissa lukemissa.

Kysymys koskeekin mitä haavatulehduksesta voi seurata? Verenmyrkytys? Muuta?

Hoitoa olen saanut jo parisen viikkoa ilman tuloksia (crp on laskenut, mutta mätiminen tuntuu vain lisääntyvän). Kivut eivät hellitä ollenkaan.
Haava on jo kerran leikkurissa avattu, putsattu ja ommeltu uudestaan.

Onkohan tässä mahdollisuus saada jotain muuta infektiota heikentyneen yleiskunnon takia?

1

1470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mätälä

leikkaushaavani kun aikoinaan avattiin osittain niin sitä ei ommeltu uudellen vaan se parani itsekseen lääkekuurin ja huuhteluiden ansiosta.Haava avattiin siksi osittain, että siellä oleva mätä pääsi poistumaan kyse oli keisarinleikkaushaavasta ja kohdun mätänemisestä.Kuumetta oli 42,2 joka sahasi väliä 34-42,2 olin sairaalassa muutaman päivän ja jatkoin haavan huuhtelua kotona juoksevalla vedellä (hanasta pieni letku jolla posotin suoraan haavaan vettä)useita kertoja päivässä.Minulle ainakin työnnettiin sormet avattuun haavaan ja koitettiin onko tulehdus levinnyt vatsakalvoihin. Ainakin tällaiseen kohtutulehdukseen olisi voinut kuolla.Sinun kohtalostasi en tiedä sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe