raskausaikana? itse poltin suurimmaksi osaksi, välissä oli muutaman kkukauden tauko polttamatta lopuajasta. nyt mieltäni kalvaa kauhea syyllisyys päivittäin kun poika reilu 2kk:tta, että miks piti polttaa. poika syntyi terveenä, ei ole ollut mahavaivoja tai muutakaan mutta silti. ajatuskin siitä että olen voinut toiminnalani aiheuttaa lapselleni jotain ahdistaa.. onko teitä muitA jotka polttaneet? miten nyt suhtaudutte asiaan? Itse en ole ottanut savuakaan siitä hetkestä kun lapsi syntyi, enkä ota. Ja viimoiseksi, onko lapsillanne mitä ollut mikä voisi johtua tupakoinnista?
onko ketään muuta..
5
509
Vastaukset
- Zimba-83
kyllä mä poltin kans röökii raskausaikana. mut mul meni kyl max 10 per päivä. viimiset 3kk, kyl ei oikeen maistunut, et saatoin välil polttaa vaikka 3 röökii viikossa. synnytyksen jälkeen, en oo kanssa polttanuut, enkä polta. en oo oikeen ees miettinyt tota asiaa. kaipa sitä voi olla paljon pahempaakin.. ne viimiset kuukaudet on just tärkeimpiä, ja sillon en oikeestaan edes polttanut enää. en usko että tosta mun tupakoinnistani oli haittaa lapselle. tottakai jotain voi olla, en sitä sano, mutta meillä on ainakin todella terve tyttö.
- quiro
poltin kans raskauden aikana ja poltan edelleenkin.en missään vaiheessa imettänyt,jos olisin ehkä oisin lopettanu siinä vaiheessa.
- tupakoimaton
Eilisessä hesarissa kerrottiin, että kuopion yliopistossa oli asiaa tutkittu ja on siis todettu, että lapsella on suurempi riski sairastua astmaan jossain vaiheessa elämäänsä, jos äiti on polttanut raskausaikana tai lapsen ollessa alle 2-vuotias.
- myöntää jos vaikka epäilis ...
tänne kertoilemaan että mitä mahdollisia oireita/ongelmia vauvalle on tullut mahdollisesti tupakoinnista.
Tollaseen sun esittämään kysymykseen vastailevat vain sellaiset, joiden lapsilla ei mitään näkyvää ongelmaa/vikaa tupakoinnista (ainakaan vielä) ole.
Mutta saathan vertaistukea kanssaröökaajilta, toivottavasti helpottaa sun omaa oloa.....
Hienoa että olet pystynyt lopettamaan nyt.- tänne
on samanlaiseen kyselyyn joskus vastattu ja kerrottu kun oli tullut jotain tupakoinnin seurauksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4083025SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis682352Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj782009Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis1171727- 1411590
- 711223
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021039Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li121022Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön2681003- 40874