Viides Elementti, tuo outo voima

paalag

Viides elementti on outo voima; tai kuten sitä myös kutsutaan – Viides aine – kvintessenssi.

Nimi kvintessenssi tulee jo Aristoteleen käyttämästä termistä quinta essentia, viides aine.
On olemassa viides ulottuvuus, jota emme aisti emmekä ymmärrä.
Sen voima kuitenkin pitää nykyisen kaikkeuden toiminnassa.

Jos haluat lukea lisää poikkea http://iportti.com/.5992c231 artikkelin parissa.

9

1344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärinajattelija

      Vilkaisin pikaisesti, tuttua huttua.
      Vilkaisun perusteella siis suosittelenkin sinulle luettavaksi Peter Carrollin artikkeleita hänen nettisivustoltaan http://www.specularium.org
      Mutta miten tämä luonnonuskontoihin liittyy? Ja mistä täältä suomi24.fi:n keskustelupalstoilta löytää keskustelua magiasta?

      • paalag

        Kysyit: Mutta miten tämä luonnonuskontoihin liittyy?

        En tiennyt kysyitkö antamastasi linkistä, vai nk. Viidennestä Elementistä.
        Mitä viimeksi mainittuun tulee, eikö ole niin että Kosmos on osa luontoa – luonto osa kosmosta?

        PS. Magia tulee sanasta "Maagi" (eng. magi) – joka tulee Persiasta, tarkoittaen mm Itämaisia Tietäjiä. Lisää http://iportti.com/.599467f0

        Siihen ei liity "Harry Potter" kaltaista taikuutta eikä Alkemiaa.


      • Magiaa makeaa
        paalag kirjoitti:

        Kysyit: Mutta miten tämä luonnonuskontoihin liittyy?

        En tiennyt kysyitkö antamastasi linkistä, vai nk. Viidennestä Elementistä.
        Mitä viimeksi mainittuun tulee, eikö ole niin että Kosmos on osa luontoa – luonto osa kosmosta?

        PS. Magia tulee sanasta "Maagi" (eng. magi) – joka tulee Persiasta, tarkoittaen mm Itämaisia Tietäjiä. Lisää http://iportti.com/.599467f0

        Siihen ei liity "Harry Potter" kaltaista taikuutta eikä Alkemiaa.

        "Euroopassa on yleensä käytetty tätä nimitystä yleisesti koko Persian valtakunnan papeista.

        Maagit olivat muinainen heimo Meediasta, ennen Meedian liittämistä Persian valtakuntaan n. 550 eaa. He olivat vastuussa yhteisön uskonnollisista menoista ja hautajaismenoista."

        Tämän sinä jo tiesitkin kun wikipediasta sinäkin copy pastetit :)


      • kjskjdgwewgwgweug
        Magiaa makeaa kirjoitti:

        "Euroopassa on yleensä käytetty tätä nimitystä yleisesti koko Persian valtakunnan papeista.

        Maagit olivat muinainen heimo Meediasta, ennen Meedian liittämistä Persian valtakuntaan n. 550 eaa. He olivat vastuussa yhteisön uskonnollisista menoista ja hautajaismenoista."

        Tämän sinä jo tiesitkin kun wikipediasta sinäkin copy pastetit :)

        Mikä on
        -1. elementti
        -2. elementti
        -kolmas elementti
        -neljäs elementti?

        Mitä ne tarkoittaa?


      • elementti= perusosa

    • Multipass

      Se oli niihin aikoihin kun savuakin pidettiin eetterinä ja sen läpi pystyi katsomaan muihin maailmoihin. Mitä siis hyödymme viidennestä ulottuvuudesta jos sitä ei ysty aistimaan ja ymmärtämään, jos sellainen nyt olisi?

      Miten sen olemassaolo on tutkittu jo silloin kun sitä ei pysty aistimaan mitenkään?

      • paalag

        Kun ei pysty mitenkään aistimaan, ei ymmärtämään...

        Se on kaiken alku ja loppu. Sen on kuin lentohiekka, tai suon silmä joka ei kannata.
        Siihen jokainen uskonto on uponnut ja siinä se rypee.

        Ihminen on aina hakenut, lähtökohtaisesti niin aistittavaa kuten näkyvää.
        Sillä mitä näkee tai mitä aistii, sillä ei ole merkitystä, kunhan se on jotain.

        Viides elementti – joka on saamassa uuden selityksen, tuhoten sen alkuperäisen tarkoituksen - voidaan esittää portaana,
        portaana jota ei näe, eikä sitä voi aistia, se vain on olemassa. Mitä korkeammalle portaissa pääsee, sitä "todellisemmaksi" se muuttuu, oman kokemuksen kautta.

        Kokemus on jotain jota ei voi aistia, eikä sitä voi ymmärtää. Se on tietoisuutta, tietoisuutta sen eri asteissa.

        Tuo "viides elementti" on universumin tuntematon osa, – se on todellisuutta – jolle saman aikaisesti ei ole olemassa "ymmärrystä".
        Sen määrä kokonaisuudesta on noin 96 prosenttia, ja se on suunnilleen se mitä siitä "tiedetään".


    • magiaa löytyy

      satanismista ja sitä tulee karttaa kaikin tavoin, sanoo Raamattu!

      Ja nykyviihde ja mediakin alkaa jo olla täynnä magiikkaa eli taikuutta ja henkivoimiin yhteydenottoa...

      Olihan Suomessakin jo aikoinaan saatana-palvonnallnen Kalevala, josta meidät Jeesus ja kristillinen usko vapautti!

      Jeesus auttakoon-
      kittäkäämme ja rukoilkaamme jeesusta.

      ps
      kiitos aloittajalle aloituksesta- hyvä viesti!

      http://www.kristilliset.com/nettilehdet.php

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe