Minkälaista muistikortti suosittelette kyseiseen kameraan? Missä hintaluokissa pyöriin?
Kamera on vielä tilausvaiheessa, mutta ei sillä mukana tulevalla kortilla kauas pötkitä.
Muistikortti Canon PowerShot S3 IS
8
1158
Vastaukset
- näin.
Moi, Kyseisessä Canonissa kannattaa käyttää
Sandiskin muistikortteja, joku giganen olisi
varmaan aika riittävä SD Ultra 1GB pyörii ostopaikasta riippuen n.35Euron tietämissä, tavallinen jotain reilu parikymppiä,
Extreme kortit 40-45Euroa paitsi että sen siirtonopeudesta ei ole hyötyä kyseisessä kamerassa mutta kestävät pakkasta,lämpöä ja iskuja ja Extreme kortin mukana tulee kuvien
pelastus ohjelma jos jostain syystä kortti vaurioituu niin pahasti että tieto ei siirry
normaaliin tapaan niin kortissa toinen sisäinen muistisiru jossa säilyvät vaikka putoaisi mereen tai jotain sen saa siirrettyä sillä ohjelmalla,
tapauksessasi riittää varmasti giganen tavallinen SD kortti pakkaamattomanakin kuvia mahtuu jotain kolmesataa, tai parempi olla pari korttia jos kuvaa paljon jos esim korttisi katoaa niin toiselle ainakin jäi jotakin kuvia ainakin matkoilla kannattaa käyttää paria/kolmea muistia, 512MB M-kortteja saa edullisesti.- Tampines
Löysin tällaisen kortin, jonka tiedot on seuraavat:
"Sandisk Ultra II CompactFlash 1GB muistikortti.
Sandisk Ultra II CompactFlash muistikortit on kehitetty nopeaan tallennukseen suorituskykyisille digitaalikameroille.
Sandisk Ultra II CompactFlash kortit ovat täysin yhteensopivia kaikkien CompactFlash digitaalikameroiden kanssa. Kirjoitusnopeus 9MB/s, lukunopeus 10MB/s."
Vai minkäläinen kortin pitää olla? Oon ihan pihalla noiden kanssa ku merkkejä ja malleja on niin moneen lähtöön... - harrastajakuvaaja
Tampines kirjoitti:
Löysin tällaisen kortin, jonka tiedot on seuraavat:
"Sandisk Ultra II CompactFlash 1GB muistikortti.
Sandisk Ultra II CompactFlash muistikortit on kehitetty nopeaan tallennukseen suorituskykyisille digitaalikameroille.
Sandisk Ultra II CompactFlash kortit ovat täysin yhteensopivia kaikkien CompactFlash digitaalikameroiden kanssa. Kirjoitusnopeus 9MB/s, lukunopeus 10MB/s."
Vai minkäläinen kortin pitää olla? Oon ihan pihalla noiden kanssa ku merkkejä ja malleja on niin moneen lähtöön...Tuo kortti on vääränlainen S3 IS -kameraan.
Oikeastaan ainoa virhe minkä voit korttia ostaessa tehdä, on se, että ostat väärän tyyppisen kortin. Kamerasi tukee SD- eli SecureDigital-muistikortteja. Tuo mainitsemasi kortti on CompactFlash eikä näin ollen käy kameraasi.
huom! SanDisk saattaa hämätä hieman: se on siis muistikorttiVALMISTAJA, SecureDigital on muistikorttiTYYPPI. Sattuu vaan olemaan samantyylinen nimi :)
Eli voit ostaa oikeastaan minkä tahansa kortin, missä lukee SecureDigital. Esim. 1Gt:n ihan tavallinen SecureDigital-kortti esim. SanDiskin valmistamana käy aivan hyvin (ei tartte välttämättä olla Extreme tai Ultra II).
- käytän näitä
Omassa S3 IS kamerassani käytän paria tällästä:
http://www.muistikortti.net/kauppa/?p=productsMore&iProduct=1
On hinta/giga suhde kohillaan :) Itse ostin verkkokauppa.com:sta 4kk sitten 47Eur/kpl hintaan, eli on hinnatkin jo nyt laskenu.
--
Lisäksi mulla on yksi tällänen:
http://www.muistikortti.net/kauppa/?p=productsMore&iProduct=31
jonka hankin S2 IS kameralla kuvatessani. Nyt tuon paremmuudesta ei ole hyötyä, koska S3 kuvaa tuolle halvemmallekkin kortille esim. videon ilman "tallennus katkoja" kuten S2 teki hitaille korteille aikoinaan, ja siksi tuli silloin tuo elite pro hankittua.
Seuraavaksi hankin tollasen edukkaan 4GB kingstonin, mutta koska nyt paras hinta/giga/laatu suhde saavutetaan 2GB korteilla, niin ne piisaa mulle.
Kingstonin korttien yhteensopivuudesta on joku valitellu, mutta ainakin kaikissa kokeilemissani Canoneissa on toiminu, ja lisäksi Panasoniceissa. Takuu on ainakin kohillaan, sillä kaikissa hankkimissani on ollu elinikäinen takuu.- onnistunu muokkaaminen
Eiprkl onnistunu viestin muokkaaminen. mutta tässä linkki kauppaan, jolta löyty 4GB kingstonin SDkortti.
http://www.beesting.fi/store/
Suora linkki ei toiminu. Tuolta "sisään" ja sitten muistit ja sieltä kingston ja sitten flash jne... taikka sitten haulla. - Tampines
Yllätyin positiivisesti kuinka halvalla oikeanlaisen 2gb kortin saa. Tuolla muistikortti.netissä oli 29,95€ ja verkkokauppa.comissa 35,90€.
Luulen, että mulle riittää 2gb näin alkuunsa, joten taidan hankkia sellasen. Kyllähän siihen jo mahtuu kuvia ja videoo.
Onko tuo muistikortti.net luotettava paikka ostaa? Ja vielä varmistan, että eihän tuon kyseisen kortin kanssa ole ollu mitään suuria normaalista poikkeavia ongelmia.
Vainoharhainen :o) - vaikuttaa
Tampines kirjoitti:
Yllätyin positiivisesti kuinka halvalla oikeanlaisen 2gb kortin saa. Tuolla muistikortti.netissä oli 29,95€ ja verkkokauppa.comissa 35,90€.
Luulen, että mulle riittää 2gb näin alkuunsa, joten taidan hankkia sellasen. Kyllähän siihen jo mahtuu kuvia ja videoo.
Onko tuo muistikortti.net luotettava paikka ostaa? Ja vielä varmistan, että eihän tuon kyseisen kortin kanssa ole ollu mitään suuria normaalista poikkeavia ongelmia.
Vainoharhainen :o)Tilasin kortin tuolta muistikortti.net:stä perjantaina. Laskun tultua, maksoin heti pois. Juuri hetki sitten tipautti postimies kirjeen luukusta. Tilaamani korttihan siellä =D
Tilasin tämän:
http://www.muistikortti.net/kauppa/?p=productsMore&iProduct=6&sName=Kingston-1GB-Mini-Secure-Digital-Muistikortti
Ainakin puhelimessa toimi heti, ei tarttenu edes alustaa mitenkään. Eli laitoin vaan kortin puhelimeen, ja se toimii ok. Nyt siirrän musaa kortinlukijalla kortille, kun nokia-suite on niin samperin hidas.
puhelimena on:
http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=29&type=handsetmodel
Kylläkin se komeempi hopean värinen malli =D - Tampines
vaikuttaa kirjoitti:
Tilasin kortin tuolta muistikortti.net:stä perjantaina. Laskun tultua, maksoin heti pois. Juuri hetki sitten tipautti postimies kirjeen luukusta. Tilaamani korttihan siellä =D
Tilasin tämän:
http://www.muistikortti.net/kauppa/?p=productsMore&iProduct=6&sName=Kingston-1GB-Mini-Secure-Digital-Muistikortti
Ainakin puhelimessa toimi heti, ei tarttenu edes alustaa mitenkään. Eli laitoin vaan kortin puhelimeen, ja se toimii ok. Nyt siirrän musaa kortinlukijalla kortille, kun nokia-suite on niin samperin hidas.
puhelimena on:
http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=29&type=handsetmodel
Kylläkin se komeempi hopean värinen malli =DLuotettavalta vaikuttaa ja nopealta. Hyvä niin! Ehkä sitä on vaan niin vanhanaikainen nuoresta iästä huolimatta, ettei meinaa uskoa verkkokauppaan :o)
Taidan tilata korttini tuolta. Siellä tuntuu olevan halvin hintakin.
Pitäs tilata itellekkin samanlainen kortti puhelimeen. Puhelimen mallina N73, hopeinen :o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202870Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3572537Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o452308Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262282Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581868Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181399Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121392- 721303
- 551250
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?91229