Otatteko A-Hepatiittirokotuksen Phuketin matkaavat?
Entä Malarian estolääkityksen?
Suositellaan otetattavaksi, mutta miten on?
Lähdetään tammikuussa Patong Beatsille.
Rokotukset
8
1742
Vastaukset
- raspuli
Olen ottanut twinrix-rokotuksen, joka suojaa a- ja b-hepatiitilta. Melko arvokas, mutta halpa hinta terveydestä kumminkin. Malarialääkitystä en ole hankkinut, voisi olla ihan aiheellinen.
- thaimann
turhaa. paljaalla laitoin ja söin kaikki heinäsirkat ja oravaa pienemmät ilman mitään lääkitystä.
- a+b
Itse otin myös sekä A- että B-hebatiittirokotukset. B-tä suositellaan, jos aikoo harrastaa jotain riskialtista, kun sukellusta, kiipeilyä tai jos viipyy pidemmän ajan. Sen on luvattu kestävän koko elämän, joten ei todellakaan paha hinta siihen nähden.
- anttiaaa
Phukettiin kannattaa ottaa turistihelvettirokotus. Niin saakelisti siellä on urposuomalaisia juntteja.
- * * * * *
anttiaaa kirjoitti:
Phukettiin kannattaa ottaa turistihelvettirokotus. Niin saakelisti siellä on urposuomalaisia juntteja.
Sieltä sanottiin, että hepatiitti-rokotus riittää, jos on muut perusrokotukset kunnossa. Suositteli Twinrixiä, jos vain aikataulu riittää (yht. kolme piikkiä: kaksi rokotusta ennen reissua, viimeinen puolen vuoden päästä toisesta). Phukettiin ei malarialääkkeitä tarvi alle kuukauden matkoilla, jollei viidakkoon aio.
- abcde-
Miten sukellus tai kiipeily altistaa hepatiitille? Itse olen käynyt useita kertoja Thaimaassa ja muualla Aasiassa ilman malaria/hepatiittirokutuksia ja hyvin on sujunut.
- SDFGHJ
Tärkein rokotus on tosiaan tuo juntti-rokotus. Sen kun ottaa niin ei näe kansaamme häpäiseviä urpoja, Suomi-lippiksiä eikä suomeksi lihapullaa ja perunamuusia tilaavia mummoja. Batong beach = Rhodos, tarvitsetko sinne malaria lääkityksen?
Mutta ihan tosissaan. Hawrix riittää, Twinrix parempi jos meinaa oikeesti joskus käydä ulkomailla. Malaria lääkitystä ei missään nimessä.- ainakin Phukettiin
Jos menette oikeasti ulkomaille, paratiisiin jne. kannattanee ottaa muitakin rokotteita. Miten viitsii maksaa tonnin ja mennä lomalle tuhansien muiden suomalaisten kanssa samaa paikkaan. Luulisi että edes lomaillaan haluaa saada uusia kokemuksia ja näkemyksiä kuin pelkkää härmää ja härmää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81953
- 52870
- 56816
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 68790
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,132769Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691