XJ900 -91 sulakerasia

Kra

Lasiputkisulaketta paikallaan pitävä kupariliitin on haurastunut ja lopulta murtunut irtipoikki. On näköjään ollut moottorin sammuminen enemmän kuin lähellä kai jo pitemmän aikaa. Vika on ilmennyt sytysjärjestelmän sulaketta pidättelevässä liittimessä.

Onko jollain havaintoa mistä löytyis kyseisiä puristusliittimiä? Muutamasta paikasta olen jo kysellyt, mutta ei löydy ainakaan ihan helposti.

Vaihtoehtona tietysti on vaihtaa koko sulakehässäkkä toisen malliseen.
Jammun varaosissa rasia on osana kiinteää johtosarjaa.

6

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xs2jammu

      Itse en löytänyt alkuperäistä mistään joten korvasin sen nykymallin mukaisella laattasulakkeille sopivalla rasialla. Mulla saattaisi olla jossain tuo vanha rasia jos haluat alkaa rakentelemaan.

      • Kra

        Laitan uuden sulakeboxin ja samalla pari sulakepaikkaa lisää. Niistä otan sitten virtaskaa GPS:lle ja tehokkaammille tööteille.

        Jotkut kupariseos puristusliittimet näyttävät haurastuvan ajanoloon omia aikojaan. Kun eilen kääntelin vanhaa sulakeboxia käsissäni, niin sieltä löytyi toinenkin näkkileivän rapea liitin, joka hajosi käsiin.


    • Kra

      Bilteman kuuden sulakkeen sulakerasian ( 35-095 ) vanhan tilalle, sain samalla ne kaksi lisäsulaketta alkuperäisen neljän tilalle.

      Vanhasta löytyi vielä muitakin haurastuneita lasisulakkeen pitimiä, kun niitä tarkemmin tutkin.

      Hyvin mahtui uusi rasia sille varattuun tilaan, tosin sulakkeet ovat sitä "ikivanhaa" mallia, mutta eipä tuo isommin haittaa.

      • xs2jammu

        Samanlaisen laitoin silloin itsekin. Yhtenä haittapuolena tuossa vanhassa oli myös se ettei varasulakkeita meinannut löytyä mistään. Tuohon uuteen rasiaan saa joka paikasta.


    • Kra

      Taitaa olla tämä sulakepitimien haurastuminen tämän pyörän ainoa ns. heikkous(?) Tiedä häntä.

      Suosittelen kuitenkin muitakin tarkastamaan kyseisen kohteen huolellisesti.

      Ai niin, onhan se tankin ruostuminen tietenkin toinen pitkä miinus tälle pyörämallille.

    • rahti-59

      olisko kenelläkää laittaa Yamaha 900 XJ -84 sulakerasiasta kuvaa /kaaviota mikä sulake on minkäkin laitteen? Polttaa vas,puol, 10a sulakkeen heti kun vaihtaa uuden. Vaihdoin kaksivuotta nuoremman pyörän CID boksin ja pyörä pelitti ihan ok mut sitten poltti sulaketta,otin johdot irti ja laitoin takaisin niin taas toimii.
      Olisin vaan tarkastanut mikä sulake toi 10a on. Kiitos etukäteen jos tietoa löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe