Lasiputkisulaketta paikallaan pitävä kupariliitin on haurastunut ja lopulta murtunut irtipoikki. On näköjään ollut moottorin sammuminen enemmän kuin lähellä kai jo pitemmän aikaa. Vika on ilmennyt sytysjärjestelmän sulaketta pidättelevässä liittimessä.
Onko jollain havaintoa mistä löytyis kyseisiä puristusliittimiä? Muutamasta paikasta olen jo kysellyt, mutta ei löydy ainakaan ihan helposti.
Vaihtoehtona tietysti on vaihtaa koko sulakehässäkkä toisen malliseen.
Jammun varaosissa rasia on osana kiinteää johtosarjaa.
XJ900 -91 sulakerasia
6
1035
Vastaukset
- xs2jammu
Itse en löytänyt alkuperäistä mistään joten korvasin sen nykymallin mukaisella laattasulakkeille sopivalla rasialla. Mulla saattaisi olla jossain tuo vanha rasia jos haluat alkaa rakentelemaan.
- Kra
Laitan uuden sulakeboxin ja samalla pari sulakepaikkaa lisää. Niistä otan sitten virtaskaa GPS:lle ja tehokkaammille tööteille.
Jotkut kupariseos puristusliittimet näyttävät haurastuvan ajanoloon omia aikojaan. Kun eilen kääntelin vanhaa sulakeboxia käsissäni, niin sieltä löytyi toinenkin näkkileivän rapea liitin, joka hajosi käsiin.
- Kra
Bilteman kuuden sulakkeen sulakerasian ( 35-095 ) vanhan tilalle, sain samalla ne kaksi lisäsulaketta alkuperäisen neljän tilalle.
Vanhasta löytyi vielä muitakin haurastuneita lasisulakkeen pitimiä, kun niitä tarkemmin tutkin.
Hyvin mahtui uusi rasia sille varattuun tilaan, tosin sulakkeet ovat sitä "ikivanhaa" mallia, mutta eipä tuo isommin haittaa.- xs2jammu
Samanlaisen laitoin silloin itsekin. Yhtenä haittapuolena tuossa vanhassa oli myös se ettei varasulakkeita meinannut löytyä mistään. Tuohon uuteen rasiaan saa joka paikasta.
- Kra
Taitaa olla tämä sulakepitimien haurastuminen tämän pyörän ainoa ns. heikkous(?) Tiedä häntä.
Suosittelen kuitenkin muitakin tarkastamaan kyseisen kohteen huolellisesti.
Ai niin, onhan se tankin ruostuminen tietenkin toinen pitkä miinus tälle pyörämallille. - rahti-59
olisko kenelläkää laittaa Yamaha 900 XJ -84 sulakerasiasta kuvaa /kaaviota mikä sulake on minkäkin laitteen? Polttaa vas,puol, 10a sulakkeen heti kun vaihtaa uuden. Vaihdoin kaksivuotta nuoremman pyörän CID boksin ja pyörä pelitti ihan ok mut sitten poltti sulaketta,otin johdot irti ja laitoin takaisin niin taas toimii.
Olisin vaan tarkastanut mikä sulake toi 10a on. Kiitos etukäteen jos tietoa löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256