Voisikohan alaselässä olla hermopinne?

salamaja

Onko kenelläkään kokemusta. Minulla on muutaman kuukauden ajan ollut oikean puoleisia oireita, lähinnä turtumisen tunnetta kädessä ja jalassa. Jalka on ajoittain kylmä, joskus se taas hikoilee. Tunnottomuutta tai särkyä ei ole. Välillä jalka ikäänkuin "väreilee", siellä on sellainen jännä "hurinan tunto" =)Selänkään en voi sanoa olevan kipeä. Ihmettelenkin tässä, että voisikohan alaselässä olla joku hermo pinteessä kun näitä oireita on, vai voisiko se johtua jumissa olevista lihaksista. Toinen puoli on huomattavasti kireämmän tuntoinen kuin taas toinen. Syksyllä tehtiin pään MRI, jossa ei mitään poikkeavaa löytynyt. Voisikohan joku niska peräinen syy sitten taas vaikuttaa myös jälkaan? Niska ja kaula (hartiatkin) ja lihakset ovat tosi kireällä.

Olisikohan hermoratahieronnasta apua?

5

1192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salamaja

joskus jalassa tuntuu pientä pistelyä

• eukko2

Mites on sun liikunta- ja venyttelytottumukset?

Vaikeet noiden oireiden perusteella on mitään sanoa.

Kantsis varmaan käydä hierojalla, niin hän kyllä jumit löytää.

• Hermoratahierontaa!

Itse olen saanut avun hermoratahieronnasta puutuileviin käsiin ja myös jalkavaivoihin. Hermothan kaikkea ohjaa kun asiaa rupeaa tarkemmin ajattelemaan. Hermoratahierontaan voi lisätä myös hieronnan loppuun kevyen hoitavan hieronnan öljyllä. Kuitenkin muista aikaa varatessasi kysyä hieronnan ajallinen kesto. Koko vartalon hermoratahieronnan tulee kestää 1 1/2 - 2 tuntiin. Jos on lyhyempi kestoltaan ei käsittely ole ns. oikea oppista!

• tietoja
        Hermoratahierontaa! kirjoitti:

Itse olen saanut avun hermoratahieronnasta puutuileviin käsiin ja myös jalkavaivoihin. Hermothan kaikkea ohjaa kun asiaa rupeaa tarkemmin ajattelemaan. Hermoratahierontaan voi lisätä myös hieronnan loppuun kevyen hoitavan hieronnan öljyllä. Kuitenkin muista aikaa varatessasi kysyä hieronnan ajallinen kesto. Koko vartalon hermoratahieronnan tulee kestää 1 1/2 - 2 tuntiin. Jos on lyhyempi kestoltaan ei käsittely ole ns. oikea oppista!

Parasta vain mennä hierojalle ja hermoratahierojalle, mahdollisimman pitkäkestoiseen ja hierojalle tuottavaan hoitoon.
        Hermothan ne kaikkea ohjaa, eikä hierojalla tai hermoratahierojalla niistä paljonkaan ole käsitystä, useimmat ovat kansakoulupohjalta opiskelleet ja suurimman osan oppimastaan jo unohtaneet.
        Vaikka hieroja onkin alansa ammattilainen, ei hän mitään diagnooseja saa mennä tekemään. Lääkärikään ei niitä tee potilasta näkemättä ja tutkimatta.
        Loppupäätelmänä seuraava: miten hulluja täällä vain kyseleekin, aina löytyy joku todella viisas hieroja, joka osaa vastata oman alansa ulkopuolelta hierojan työnsä antamalla auktoriteetillä :-)
        Mutta onko tämä asiallista?

• viesti!
        tietoja kirjoitti:

Parasta vain mennä hierojalle ja hermoratahierojalle, mahdollisimman pitkäkestoiseen ja hierojalle tuottavaan hoitoon.
        Hermothan ne kaikkea ohjaa, eikä hierojalla tai hermoratahierojalla niistä paljonkaan ole käsitystä, useimmat ovat kansakoulupohjalta opiskelleet ja suurimman osan oppimastaan jo unohtaneet.
        Vaikka hieroja onkin alansa ammattilainen, ei hän mitään diagnooseja saa mennä tekemään. Lääkärikään ei niitä tee potilasta näkemättä ja tutkimatta.
        Loppupäätelmänä seuraava: miten hulluja täällä vain kyseleekin, aina löytyy joku todella viisas hieroja, joka osaa vastata oman alansa ulkopuolelta hierojan työnsä antamalla auktoriteetillä :-)
        Mutta onko tämä asiallista?

On erittäin hyvä kansakoulu pohjalta väännetty provo! Ablodit sinulle!
        Tuosta tuottosuudesta hierojalle ... hmmm ... monellakohan hierojalla olet itse mahdollisesti käynyt? Itse olen vuosien varrella useampaa lajia kokeillut ja asiakkaat äänestää jaloillaan!
        Minun mielestä 45€ kahden tunnin hieronnasta ei ole liian paljon kun ajattelee miten hieronta edistää fyysistä hyvin vointia!
        Eikä diagnoosien tekeminen todellakaan kuulu kenellekkään muulle kun lääkärille. Useammassa tapauksessa hierontaan kyllä tullaan lääkärin suosituksella! Siinä edelliselle kirjoittajalle hieman miettimistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      80
      4424
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3150
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2638
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2332
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2036
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1752
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe