Olen vasta aloittelija sakemanni piireissä joten mietiskelen että mitä kaikkea alaosaston piireissä puuhataan ja voi puuhata?
Ja koska olen täysin ummikko kaikessa tämmöisissä piirien jutuissa ja slangeissa niin haittaako se?
Voinko mennä sinne vuoden ikäisen koirani kanssa ja opastavatko ja auttavatko vielä tämänkin ikäisen peruskoulutuksessa?
Harrastaminen
34
1231
Vastaukset
- m-li
Ensimmäiseksi menet osoitteeseen www.spl.fi ja sieltä kaivat kartasta klikkailemalla oman alaosastosi, jolla toivottavasti on kotisivut, joilla taas kerrotaan mitä ko. ao:ssa voi harrastaa. Eli vaihtelua on ao:den välillä. Kaikissa ei voi harrastaa esim. puruja, hakuja. Joka alaosastossa varmasti yhteiset tottisreenit kerran, pari viikossa ja jäljen alkeitakin varmasti joku opettaa.
Kaikki me ollaan joskus aloitettu ja oltu ihan yhtä ummikoita. Yleensä ummikko, joka myöntää olevansa ummikko eikä yritä päteä, saa hyvän vastaanoton ja kannustusta. Porukka on jossain "himpan verran" sisäänpäinlämpiävää, mutta älä anna periksi. Mukavia ihmisiä löytyy joka paikasta, kunhan tulet sinuiksi. Pentuhan vuoden ikäinen vielä on, joten reenaamaan vaan!- -Tessa-
Onko teillä sielä treeneissä sellasta väkeä jotka koittavat päteä? Mä kanssa pelästynyt näitä sivuja katsellessa kuinka äkäsiä monet ihmiset ovat kotikoiria kohtaan,mutta pelottaa mennä ummikkona harkkoihin jos sielläkin kokeneemmat talloo maanrakoon keltanokan.
- amityville
-Tessa- kirjoitti:
Onko teillä sielä treeneissä sellasta väkeä jotka koittavat päteä? Mä kanssa pelästynyt näitä sivuja katsellessa kuinka äkäsiä monet ihmiset ovat kotikoiria kohtaan,mutta pelottaa mennä ummikkona harkkoihin jos sielläkin kokeneemmat talloo maanrakoon keltanokan.
jos harrastustoiminta kiinnostaa..ja juu hyvän vastaanoton saat jos et ole yhtä nenäkäs kuin minä..jota tosin olen sellasille,jotka mun mielestä sen ansaitsevat olemalla itse myös nenäkkäitä näpäytyksineen..
En mää harrastustoimintaa oikeesti vastusta vaikka piruuttani välillä olen vastarannan kiiski,kun mulle ei harrastuksia tai muutakaan myydä leveilemällä,mutta on täälä niitäkin harrastajia jotka oikeesti osaavat neuvoa ja auttaa kysyvää. Siis ilman pikkuviisaita välihuomautuksia=) Mulla jo vanhempi sesse tyttö joten sen kanssa taitaa harrastelut olla näissä kotiympyröissä parhaat kuviot..joskus sitten jos pentu taloon tulisi niin lähtisin ettiskelee porukkaa joka harrastaa maastossa ja jos vielä arka pentu sattus tuleemaan toistekin niin varmasti oman mukavuuden ja helppouden nimissä menisin tottis harkkoihinkin...toki tarvishan se ottaa pennusta selkoa jotta sopisi niihin kuvioihin joita mä tahtosin harrastella, kun näyttelyt ei oo kyl mun juttuni ei millään pahalla kelleen, kyllä mä telsusta olen kauniita koiruuksia kattellu ja kaveri käy omiensa kanssa näyttelyissä et mukaankin vois mennä..eipä kyllä koskaan niistä näyttelyistä isommin olla kamun kanssa puhuttukkaan.Ja ummikkojen ummikko minäkin harrastushommissa. - Ihan ulapalla
amityville kirjoitti:
jos harrastustoiminta kiinnostaa..ja juu hyvän vastaanoton saat jos et ole yhtä nenäkäs kuin minä..jota tosin olen sellasille,jotka mun mielestä sen ansaitsevat olemalla itse myös nenäkkäitä näpäytyksineen..
En mää harrastustoimintaa oikeesti vastusta vaikka piruuttani välillä olen vastarannan kiiski,kun mulle ei harrastuksia tai muutakaan myydä leveilemällä,mutta on täälä niitäkin harrastajia jotka oikeesti osaavat neuvoa ja auttaa kysyvää. Siis ilman pikkuviisaita välihuomautuksia=) Mulla jo vanhempi sesse tyttö joten sen kanssa taitaa harrastelut olla näissä kotiympyröissä parhaat kuviot..joskus sitten jos pentu taloon tulisi niin lähtisin ettiskelee porukkaa joka harrastaa maastossa ja jos vielä arka pentu sattus tuleemaan toistekin niin varmasti oman mukavuuden ja helppouden nimissä menisin tottis harkkoihinkin...toki tarvishan se ottaa pennusta selkoa jotta sopisi niihin kuvioihin joita mä tahtosin harrastella, kun näyttelyt ei oo kyl mun juttuni ei millään pahalla kelleen, kyllä mä telsusta olen kauniita koiruuksia kattellu ja kaveri käy omiensa kanssa näyttelyissä et mukaankin vois mennä..eipä kyllä koskaan niistä näyttelyistä isommin olla kamun kanssa puhuttukkaan.Ja ummikkojen ummikko minäkin harrastushommissa.Mistäpäin mahdatte olla?
Kiitokset hyvistä jutuista saa purnata lisää.
Tässä tosiaan olen aika ulapalla kaikesta ja pelkään jopa että huomauttavat mulle koirasta jotain kun en tiedä mitä senkin pitäis heidän mielestään osata valmiiksi sinne mennessään. puuh näitä mun aivoja :D - amityville
Ihan ulapalla kirjoitti:
Mistäpäin mahdatte olla?
Tässä tosiaan olen aika ulapalla kaikesta ja pelkään jopa että huomauttavat mulle koirasta jotain kun en tiedä mitä senkin pitäis heidän mielestään osata valmiiksi sinne mennessään. puuh näitä mun aivoja :Detelä-suomessa uuden oikoradan varrella=) landella asutaan ja kurakelejä harmitellaan...
- Ihan ulapalla
amityville kirjoitti:
etelä-suomessa uuden oikoradan varrella=) landella asutaan ja kurakelejä harmitellaan...
No joo eläpä muuta viserrä,törkeet kelit laitto joulun alle,päänsä täräyttää kun ulos menee!
- amityville
Ihan ulapalla kirjoitti:
No joo eläpä muuta viserrä,törkeet kelit laitto joulun alle,päänsä täräyttää kun ulos menee!
vasta toipunut nisäleikkauksesta ja mekko päällä kulkeminen kai kävin sen luonnon päälle, nyt sitten revittää pellolla niin että mura lentää!!!=D Ja mamma pesee koipea ja vattanahkaa...montakohan kertaa päivässä,huh.. mutta täytyyhän mussukan saada nauttia elämästään vaikka vähän porsasteleekin ;0)Tottahan sitä ennemmin hinkkaa kuraa koiruudesta kun pitää toista tuvassa päivät pitkät happanemassa..
Kyllä saisi tulla vasenkin puolesta lunta,kun päivät niin nopeasti pimenee ja Joulukin vielä ovella..nyt lähtis pulkat halvalla kun ei säät suosi...Nii en mää tiedä onko ne harrastuspiirit ihan niin kauheita kuitenkaan kun äkkiä luulee jos muutamat ihmiset antaa huonoa mainosta...meinaatko lähteä millasta harrastusta katteleen? Minkäs ikänen koiruli sulla on? Tyttö vai poika? =) - m-li
Ihan ulapalla kirjoitti:
Mistäpäin mahdatte olla?
Tässä tosiaan olen aika ulapalla kaikesta ja pelkään jopa että huomauttavat mulle koirasta jotain kun en tiedä mitä senkin pitäis heidän mielestään osata valmiiksi sinne mennessään. puuh näitä mun aivoja :DReilu vuosi sitten loppukesästä / syksyllä, jotain niitä aikoja se oli, tuli reeneihin sellainen n. 20 v tyttö 9 kk vanhan koiran kanssa. Emäntää jännitti aivan kamalasti ja kun ollaan jälkikäteen asiasta juteltu, niin kaikenlaisia kuvitelmia ainakin hänellä oli. Piti omaa koiraansa tosi kurittomana, kun hyppi vasten ja vähän tahtoi muille räyhätä. Vaikka aika normaalilta sen ikäiseltä se minun silmään tuntui. Ei ne muidenkaan koirat ole täydellisen tottelevaisia ja koiran ikää pitää muistaa ajatella. Yllätyt varmaan iloisesti, kun menet mukaan vaan. Nämä nettikeskustelut kannattaa jättää kuitenkin pitkälti omaan arvoonsa, tosielämässä ihmiset osaavat yleensä jopa saksanpaimenkoirapiireissä alkeellisia käytöstapoja!
Mitä siellä reeneissä edes tekee, jos osaa kaiken jo valmiiksi? Porukalla on mukava puuhastella ja muilta saa aina kullanarvoisia vinkkejä, kun vain uskaltaa kysyä. - -Tessa-
m-li kirjoitti:
Reilu vuosi sitten loppukesästä / syksyllä, jotain niitä aikoja se oli, tuli reeneihin sellainen n. 20 v tyttö 9 kk vanhan koiran kanssa. Emäntää jännitti aivan kamalasti ja kun ollaan jälkikäteen asiasta juteltu, niin kaikenlaisia kuvitelmia ainakin hänellä oli. Piti omaa koiraansa tosi kurittomana, kun hyppi vasten ja vähän tahtoi muille räyhätä. Vaikka aika normaalilta sen ikäiseltä se minun silmään tuntui. Ei ne muidenkaan koirat ole täydellisen tottelevaisia ja koiran ikää pitää muistaa ajatella. Yllätyt varmaan iloisesti, kun menet mukaan vaan. Nämä nettikeskustelut kannattaa jättää kuitenkin pitkälti omaan arvoonsa, tosielämässä ihmiset osaavat yleensä jopa saksanpaimenkoirapiireissä alkeellisia käytöstapoja!
Mitä siellä reeneissä edes tekee, jos osaa kaiken jo valmiiksi? Porukalla on mukava puuhastella ja muilta saa aina kullanarvoisia vinkkejä, kun vain uskaltaa kysyä.Minulla ei vielä ole koiraa. Olen vasta hankkimassa, mutta miettinyt lähtisinkö harrastamaan sen kanssa vai pidänkö kotikoirana.
Porvoon seudulta kyllä löytyisi harrastus kavereita. Minun pitää ensin hankkia se koira ja vähän tutustua sen olemukseen. Mutta kiitoksia kaikille ihanan rohkaisevista vastauksista ja mukavaa joulun aikaa kaikille.
-Tessa- - harrastamisesta
amityville kirjoitti:
En mää harrastustoimintaa oikeesti vastusta vaikka piruuttani välillä olen vastarannan kiiski,kun mulle ei harrastuksia tai muutakaan myydä leveilemällä,mutta on täälä niitäkin harrastajia jotka oikeesti osaavat neuvoa ja auttaa kysyvää. Siis ilman pikkuviisaita välihuomautuksia=) Mulla jo vanhempi sesse tyttö joten sen kanssa taitaa harrastelut olla näissä kotiympyröissä parhaat kuviot..joskus sitten jos pentu taloon tulisi niin lähtisin ettiskelee porukkaa joka harrastaa maastossa ja jos vielä arka pentu sattus tuleemaan toistekin niin varmasti oman mukavuuden ja helppouden nimissä menisin tottis harkkoihinkin...toki tarvishan se ottaa pennusta selkoa jotta sopisi niihin kuvioihin joita mä tahtosin harrastella, kun näyttelyt ei oo kyl mun juttuni ei millään pahalla kelleen, kyllä mä telsusta olen kauniita koiruuksia kattellu ja kaveri käy omiensa kanssa näyttelyissä et mukaankin vois mennä..eipä kyllä koskaan niistä näyttelyistä isommin olla kamun kanssa puhuttukkaan.Ja ummikkojen ummikko minäkin harrastushommissa.Amityvillen olisi tosiaan paras pysyä näiden keskustelujen ulkopuolella, koska hän ei tiedä koiraharrastuksesta hevon ---kaan. Hänellähän on vaan ihania omiá ja sukulaisten susikoiria, jotka on niin viisaita ja onnellisia, ettei paremmasta väliä. Onko aivan pakko tunkea nenänsä JOKA keskusteluun, niihinkin joista ei tajua mitään? Jos nyt ylipäätänsä MISTÄÄN mitään tajuat.
- amityville
harrastamisesta kirjoitti:
Amityvillen olisi tosiaan paras pysyä näiden keskustelujen ulkopuolella, koska hän ei tiedä koiraharrastuksesta hevon ---kaan. Hänellähän on vaan ihania omiá ja sukulaisten susikoiria, jotka on niin viisaita ja onnellisia, ettei paremmasta väliä. Onko aivan pakko tunkea nenänsä JOKA keskusteluun, niihinkin joista ei tajua mitään? Jos nyt ylipäätänsä MISTÄÄN mitään tajuat.
make my day..sanon minä sulle=) Tuollanen kiukkuperse se saa mut vaan hyvälle tuulelle =) hehehe...mä saan sanoa asiani siinä missä muutkin,mä siihen sun lupaa tarvii kysyä...keskity sä vaan omiin näkemyksiisi kun itse et kotikoirien oloista tunnu tajuavan hevon paskaakaan...mustavalkee katsanta kotikoirien elämästä perustuu sullakin vaan luuloihin ei tietoon...sen enempää kun mulla on tietoa harrastamisesta ja siihen liityvistä termeistä!
Eli samalla viivalla ollaan muruseni=) - amityville
harrastamisesta kirjoitti:
Amityvillen olisi tosiaan paras pysyä näiden keskustelujen ulkopuolella, koska hän ei tiedä koiraharrastuksesta hevon ---kaan. Hänellähän on vaan ihania omiá ja sukulaisten susikoiria, jotka on niin viisaita ja onnellisia, ettei paremmasta väliä. Onko aivan pakko tunkea nenänsä JOKA keskusteluun, niihinkin joista ei tajua mitään? Jos nyt ylipäätänsä MISTÄÄN mitään tajuat.
jos sulla asiaa susikoirista niin olet vika sivustolla,täälä puhutaan saksanpaimenkoirista ja susikoirat on oma rotunsa kokonaa...=)
- vaikka ei
amityville kirjoitti:
make my day..sanon minä sulle=) Tuollanen kiukkuperse se saa mut vaan hyvälle tuulelle =) hehehe...mä saan sanoa asiani siinä missä muutkin,mä siihen sun lupaa tarvii kysyä...keskity sä vaan omiin näkemyksiisi kun itse et kotikoirien oloista tunnu tajuavan hevon paskaakaan...mustavalkee katsanta kotikoirien elämästä perustuu sullakin vaan luuloihin ei tietoon...sen enempää kun mulla on tietoa harrastamisesta ja siihen liityvistä termeistä!
Eli samalla viivalla ollaan muruseni=)tiedä sakuista tuon taivaallista,neuvoja antaa harrastuksestakin,vaikka toisaalla haukkunut harrastajat lähestulkoon eläinrääkkääjiks ja koti sessun omistajat lahjaksi rodulle.Arvostelua ei kestä pätkääkään,vaan alkaa haukkua ja nimitellä.Pari mokaa kirjotuksissa,joten vahva epäilys koirattomuudesta,pesaa kirjotuksia ja vaihtaa mielipidettä,lennosta.Ei tiedä sakuista mitään,jos nyt yleensä mistään mitään,mutta neuvoja satelee...
- huilaa jo
amityville kirjoitti:
Eli samalla viivalla ollaan muruseni=)Lopeta jo se kotisessujen puolesta puhuminen. Jo pelkkä vilkaisu rotumääritelmään kertoo, että ko. rotu on tarkoitettu työhön. Ei sohvalle emännän kanssa silakoita syömään. Todella kummallinen asenne sulla. Yhdessä olet niin kivaa ja mukavaa ja myönnät, ettet tiedä mistään mitään, kyselet jopa harrastuksesta avoimin mielin. Ja seuraavassa hetkessä taas harrastajat koirineen ovat eläinrääkkäjiä ja kisakoneita.
Kaikista parasta on kuitenkin se, että kukaan ei jaksa lukea kilometrin pituisia jorinoitasi joka aiheesta, niissä kun ei ole päätä eikä häntää.
"Kun meille tuli eka koira.." tarina on kuultu jo sata kertaa. Samoin koiran lopettamistarina. - amityville
huilaa jo kirjoitti:
Lopeta jo se kotisessujen puolesta puhuminen. Jo pelkkä vilkaisu rotumääritelmään kertoo, että ko. rotu on tarkoitettu työhön. Ei sohvalle emännän kanssa silakoita syömään. Todella kummallinen asenne sulla. Yhdessä olet niin kivaa ja mukavaa ja myönnät, ettet tiedä mistään mitään, kyselet jopa harrastuksesta avoimin mielin. Ja seuraavassa hetkessä taas harrastajat koirineen ovat eläinrääkkäjiä ja kisakoneita.
Kaikista parasta on kuitenkin se, että kukaan ei jaksa lukea kilometrin pituisia jorinoitasi joka aiheesta, niissä kun ei ole päätä eikä häntää.
"Kun meille tuli eka koira.." tarina on kuultu jo sata kertaa. Samoin koiran lopettamistarina.että en tykkää kaikista harrastajista? Enkä tykkää kaikista kotikoirien pitäjistäkään.
Mun asenteet on samat kokoajan vain henkilökohtaisella tasolla annan piruuttani päälaelleen vetäviä vastauksia. Sitähän täälä harrastetaan, asioiden ylösalasin vatkaamista=)
Onkos se sitten paha jos myöntää ettei harrastuksista tiedä mitään? Harrastamattomuus ei tee ihmisestä huonompaa tai tyhmempää koiran pitäjää,uskokaa nyt vaan jo sovinnolla.
Mä puolustan kotikoiria, koska tiedän ettei suinkaan ole vain ja ainoastaan sohvapottuja koiria ja emäntiä, jotka eivät tajuaisi mikä on koiralle parasta, mutta koiraa voi hoitaa oikeaoppisesti myös ilman harrastuksia joita suoritetaan seuroissa. Kotonakin voi harrastaa, vai onko joku erimieltä? Kaikista harrastuksista ei tarvitse saada mitaleja tai mainintaa,riittää että koira ja omistaja saavat hyvän mielen.
Totta rotu on tarkoitettu työhön ei pokaaleja keräämään tai isännän egoa nostamaan saavutuksistaan. Eläinrääkkäjiä löytyy myös harrastuspiireistä usko tai älä. Ei kaikki paha tapahdu vain kotikoirien piireissä.Kisakone on edelleenkin kommentti erään harrastajan suusta kuultua ja sanalla ajanee juuri mainetta ja kunniaa...konetta joka lentää kilpailusta toiseen kahmien kaikki pokaalit.Miten muuten sen sanan voisi maallikko ymmärtää?
Kun meille tuli eka koira ja koiran menetys ovat mun henkilökohtaisia asioita siinä missä te jauhatte kilpailuista ja meriiteistä, teille isoja asioita kuten mulle ekan koiran saaminen ja koiran menettäminen. Asia on juuri niin yksinkertainen.Harrastuksista lienee saan kysyä avoimin mielin vai eikö tarkoituksenne olekkaan suositella harrastustoimintaa myös kotikoirien omistajille? Eikö siitä saa kysellä onko se niin huono juttu harrastaa ettei siitä voida edes uteliaalle kertoa mitään muuta kun näin on paras tehdä ja elää...
Ilmeisesti kuitenkin juuri te jotka väitätte ettette jaksa lukea mun romaaneja kuitenkin olette just ne jotka lukee kaiken ja protestoi kaikkea? - amityville
vaikka ei kirjoitti:
tiedä sakuista tuon taivaallista,neuvoja antaa harrastuksestakin,vaikka toisaalla haukkunut harrastajat lähestulkoon eläinrääkkääjiks ja koti sessun omistajat lahjaksi rodulle.Arvostelua ei kestä pätkääkään,vaan alkaa haukkua ja nimitellä.Pari mokaa kirjotuksissa,joten vahva epäilys koirattomuudesta,pesaa kirjotuksia ja vaihtaa mielipidettä,lennosta.Ei tiedä sakuista mitään,jos nyt yleensä mistään mitään,mutta neuvoja satelee...
säädetty pykälää joka kieltää neuvomisen kotikoirien omistajilta ja antaisi vain harrastajien kertoa neuvoja ja vinkkejä.
Ja harrastustoimintaa en ole neuvonut kelleen vaan suositellut menemään harrastusten pariin,mikäli ne kiinnostavat. Olenko hölmö kun markkinoin ihailemianne harrastuksia olematta itse harrastaja?
Kotisessun omistajat on koiran omistajia siinä missä harrastajatkin ja aivot on annettu muillekin kun harrastaville. Niin kauan kun missään pykälässä ei ole velvoitettu koiria viemään harrasteisiin, niin jokaisella on oikeus päättää itse viekö vai ei. Ette te arvon harrastajat sorsimalla saa ihmisiä koulutuksesta innostumaan, pikemminkin epäilemään...
Ja jos minä heitän lokaa jonkun päälle se mielestäni on tietyille persoonille ja tosiaankin koskettaa vain niitä jotka itse ovat rääpineet omaa päätänsä eivätkä itsekään kestä kritiikkiä.
Kritiikki on aina mulle tervetullutta,kun se perustellaa eikä vaan möläytetä ylimalkaan sammakoita suustaan. Jos asioita ei haluta tai osata perustella se on yhtä kuin mitätön kommentti.
Saksanpaimenkoiria meiltä kyllä löytyy ja jokainen yksilö on ja ovat olleet ihania sellasenaankin. Sinun pari mokaasi ovat taas aiheuttaneet sen että olet saanut minut epäilemään järjettömyytesi olevan täysin totta, sen sijaan että vain esittäisit ....
Näinhän se menee kun joku uskaltaa olla vahvasti eri mieltä, niin tyhjät tynnyrit alkavat kolista kilpaa...Ja taas vaan kilpailut mielessä. =)
Minä hellitän sitten kun se mulle itselleni sopii ja keskustelen niiden kanssa joiden kanssa itse haluan keskustella ja arvoisa raati ei siihen pysty vaikuttamaan. Minuun eivät päde auktoriteetit tai niskasta ravistelut eikä tittelit, joten ne voivat tepsiä koiriinne, mutta ei pidä oletta että ihmisetkin tanssivat pillinne mukaan.. - itseään joka
amityville kirjoitti:
säädetty pykälää joka kieltää neuvomisen kotikoirien omistajilta ja antaisi vain harrastajien kertoa neuvoja ja vinkkejä.
Ja harrastustoimintaa en ole neuvonut kelleen vaan suositellut menemään harrastusten pariin,mikäli ne kiinnostavat. Olenko hölmö kun markkinoin ihailemianne harrastuksia olematta itse harrastaja?
Kotisessun omistajat on koiran omistajia siinä missä harrastajatkin ja aivot on annettu muillekin kun harrastaville. Niin kauan kun missään pykälässä ei ole velvoitettu koiria viemään harrasteisiin, niin jokaisella on oikeus päättää itse viekö vai ei. Ette te arvon harrastajat sorsimalla saa ihmisiä koulutuksesta innostumaan, pikemminkin epäilemään...
Ja jos minä heitän lokaa jonkun päälle se mielestäni on tietyille persoonille ja tosiaankin koskettaa vain niitä jotka itse ovat rääpineet omaa päätänsä eivätkä itsekään kestä kritiikkiä.
Kritiikki on aina mulle tervetullutta,kun se perustellaa eikä vaan möläytetä ylimalkaan sammakoita suustaan. Jos asioita ei haluta tai osata perustella se on yhtä kuin mitätön kommentti.
Saksanpaimenkoiria meiltä kyllä löytyy ja jokainen yksilö on ja ovat olleet ihania sellasenaankin. Sinun pari mokaasi ovat taas aiheuttaneet sen että olet saanut minut epäilemään järjettömyytesi olevan täysin totta, sen sijaan että vain esittäisit ....
Näinhän se menee kun joku uskaltaa olla vahvasti eri mieltä, niin tyhjät tynnyrit alkavat kolista kilpaa...Ja taas vaan kilpailut mielessä. =)
Minä hellitän sitten kun se mulle itselleni sopii ja keskustelen niiden kanssa joiden kanssa itse haluan keskustella ja arvoisa raati ei siihen pysty vaikuttamaan. Minuun eivät päde auktoriteetit tai niskasta ravistelut eikä tittelit, joten ne voivat tepsiä koiriinne, mutta ei pidä oletta että ihmisetkin tanssivat pillinne mukaan..asiassa tuoda julki ja esittää että jotain tietäis.On olemassa myös moraalinen oikeus ja velvollisuus,mutta silloin kun ei ole minkään valtakunnan tieto/taitoa koirista,ei pitäisi alkajia ruveta neuvomaan,se on "moraalisesti" väärin ja voi aiheuttaa turhia virheitä.
en minäkään mene autonasentajaa neuvomaan,vaikkei sitä laissa olekkaan kielletty tai ajan autolla,oletko sä ihan oikeesti noin dorka? - omistajana,niinkö?
amityville kirjoitti:
että en tykkää kaikista harrastajista? Enkä tykkää kaikista kotikoirien pitäjistäkään.
Mun asenteet on samat kokoajan vain henkilökohtaisella tasolla annan piruuttani päälaelleen vetäviä vastauksia. Sitähän täälä harrastetaan, asioiden ylösalasin vatkaamista=)
Onkos se sitten paha jos myöntää ettei harrastuksista tiedä mitään? Harrastamattomuus ei tee ihmisestä huonompaa tai tyhmempää koiran pitäjää,uskokaa nyt vaan jo sovinnolla.
Mä puolustan kotikoiria, koska tiedän ettei suinkaan ole vain ja ainoastaan sohvapottuja koiria ja emäntiä, jotka eivät tajuaisi mikä on koiralle parasta, mutta koiraa voi hoitaa oikeaoppisesti myös ilman harrastuksia joita suoritetaan seuroissa. Kotonakin voi harrastaa, vai onko joku erimieltä? Kaikista harrastuksista ei tarvitse saada mitaleja tai mainintaa,riittää että koira ja omistaja saavat hyvän mielen.
Totta rotu on tarkoitettu työhön ei pokaaleja keräämään tai isännän egoa nostamaan saavutuksistaan. Eläinrääkkäjiä löytyy myös harrastuspiireistä usko tai älä. Ei kaikki paha tapahdu vain kotikoirien piireissä.Kisakone on edelleenkin kommentti erään harrastajan suusta kuultua ja sanalla ajanee juuri mainetta ja kunniaa...konetta joka lentää kilpailusta toiseen kahmien kaikki pokaalit.Miten muuten sen sanan voisi maallikko ymmärtää?
Kun meille tuli eka koira ja koiran menetys ovat mun henkilökohtaisia asioita siinä missä te jauhatte kilpailuista ja meriiteistä, teille isoja asioita kuten mulle ekan koiran saaminen ja koiran menettäminen. Asia on juuri niin yksinkertainen.Harrastuksista lienee saan kysyä avoimin mielin vai eikö tarkoituksenne olekkaan suositella harrastustoimintaa myös kotikoirien omistajille? Eikö siitä saa kysellä onko se niin huono juttu harrastaa ettei siitä voida edes uteliaalle kertoa mitään muuta kun näin on paras tehdä ja elää...
Ilmeisesti kuitenkin juuri te jotka väitätte ettette jaksa lukea mun romaaneja kuitenkin olette just ne jotka lukee kaiken ja protestoi kaikkea?Harrastajat on palkintoja kahmivia eläinrääkkääjiä.Mutta minun koirani esim. tarkastetaan niin kisoissa kuin näyttelyissä,että koirani on hyvässä kunnossa ja hyvin hoidettu,sinä voit ainoastaan vakuutella sitä netissä,tai sen kertoo sinulle joku toinen yhtä tumpelo kuin sinä itse,vakuuttavaa!
Käyn koirani kanssa näyttelyissä,koska se on hauska harrastus,niinkuin myös viesti ja hakuharrastus.Käyn pitkälti siksi kisoissa ja näyttelyissä,koska ihmiset joita niissä tapaan ovat ystäviäni,enkä näe heitä,koska asumme eri puolilla Suomea.Koirani on menestynyt hyvi,huonosti ja hyvin huonosti,mutta se ei ole se pointti,vaan eteenpäinmeno.
sinun kaltaisiasi mistään mitään tietämättömiä ihmisiä saa tuolla olla oikomassa kun käsitykset on niitä urbaaneja legendoja,ja tieto pelkkää oletusta,ne on niitä pahimpia.Mitä enemmän harrastan sen vähemmän tunnun koirista tietävän ja sen nöyremmäksi tulen,mutta sinun kaltaiset mistään mitään tietämättömät,tulevat vaan koppavaemmiksi,mitä vähemmän tietoa on! - amityville
itseään joka kirjoitti:
asiassa tuoda julki ja esittää että jotain tietäis.On olemassa myös moraalinen oikeus ja velvollisuus,mutta silloin kun ei ole minkään valtakunnan tieto/taitoa koirista,ei pitäisi alkajia ruveta neuvomaan,se on "moraalisesti" väärin ja voi aiheuttaa turhia virheitä.
en minäkään mene autonasentajaa neuvomaan,vaikkei sitä laissa olekkaan kielletty tai ajan autolla,oletko sä ihan oikeesti noin dorka?autonasentaja ja ihan aikusten oikeesti olen=)
Mä luotan että aikuisilla ihmisillä on jokasella itellään harkinta kykyä siihen, että mitä mun tai sun jutuista totena ottaa..enhän voi olla kaikkien teidän lastenkaan kasvatuksesta vastuussa. Kyllä loppujen lopuksi jokasen tarvii itse ne päätökset tehdä, kysyköön neuvoja vaikka paavalilta tms. Kuka nostaa kissan hännän jos ei kissa itse ystäväiseni?
Otat liian vakavasti asiat ilmeiseti kaikessa ja uskot itse olevasi ainoastaan oikeassa mitä koiriin tulee. minä aikoinani olin lastenkasvatus työssä ja näin monenlaisia vanhempia muksuineen. Ja mun mieleen ei ollut kaikkien vanhempien ajatukset ja kasvatukset, mutta meninkö neuvomaan että eläkää näin ja olkaa näin, niin elämästä tulee täydellisempää ja lapsillanne ei ole sos.emotionaalisia häiriöitä, jotka te arvon vanhemmat itse olette aiheuttaneet. Ei, ei en mennyt neuvomaan. saatoin kertoa mielipiteeni, näkemykseni mutta en pitänyt omaa käsitystäni ainoana oikeana vain mahdollisesti oikeana ratkaisuna, kuten teen koiriakin kasvattaessa ja opettaessa.
Sitten vielä kysymys: Mitä olen opettanut moraalisesti väärin? Ja nyt vastaat kun on kerta kanttia sellasta esittää. - amityville
omistajana,niinkö? kirjoitti:
Harrastajat on palkintoja kahmivia eläinrääkkääjiä.Mutta minun koirani esim. tarkastetaan niin kisoissa kuin näyttelyissä,että koirani on hyvässä kunnossa ja hyvin hoidettu,sinä voit ainoastaan vakuutella sitä netissä,tai sen kertoo sinulle joku toinen yhtä tumpelo kuin sinä itse,vakuuttavaa!
Käyn koirani kanssa näyttelyissä,koska se on hauska harrastus,niinkuin myös viesti ja hakuharrastus.Käyn pitkälti siksi kisoissa ja näyttelyissä,koska ihmiset joita niissä tapaan ovat ystäviäni,enkä näe heitä,koska asumme eri puolilla Suomea.Koirani on menestynyt hyvi,huonosti ja hyvin huonosti,mutta se ei ole se pointti,vaan eteenpäinmeno.
sinun kaltaisiasi mistään mitään tietämättömiä ihmisiä saa tuolla olla oikomassa kun käsitykset on niitä urbaaneja legendoja,ja tieto pelkkää oletusta,ne on niitä pahimpia.Mitä enemmän harrastan sen vähemmän tunnun koirista tietävän ja sen nöyremmäksi tulen,mutta sinun kaltaiset mistään mitään tietämättömät,tulevat vaan koppavaemmiksi,mitä vähemmän tietoa on!asioista ja minusta. Olen iloinen että koirasi saavat ohjelmaa ja tarkastetaan terveys jne. Niin meilläkin tehdään,ei vain samalla tavalla harrastamalla julkisissa paikoissa.
Tänään juuri tunti sitten tulimme eläinlääkäristä koska koiruudet saivat rokotuksensa.
Miksi luulet, etten huolehtisi koirastani?
Siksikö etten harrasta samoja juttuja kun sinä?
Eikö sellainen ole jo syrjintää ja ajattelematonta olettaa sellaista?
Sekin on sinussa hieno piirre jota kaikissa ei ole, ettet harrasta vain hyvien päivien vuoksi ja kestät jos koirasi ei menesty. Oikea asenne.
Tiedätkö kaikki eivät harrasta pelkästä ilosta, eikä kestä pettymyksiä.Vai onko sinusta oikein hakata koira huonon kisan jälkeen ja todeta"turhaan syömässä tuokin, kun ei palkintoa saanut?" Ei minustakaan,mutta tälläisiä taulapäitä olen tavannut ja siellä he kisaavat kanssanne samalla areenalla mahdollisesti. Leveä hymy ja huikea fiilis takaraivossa asti, mutta pettymystä on vaikeata niellä ja koiraa sen vuoksi sitten piestään kun vierasta sikaa.
Jos kerta et itse ole tuollainen,niin älä ihmeessä ota moitteitani henkilökohtaisesti,sillä silloinhan sinusta ei ole kysymys.
Mitään tietämätön ihminen en suinkaan ole, olen skeptinen ja tiedonhaluinen. Harrastamisesta koiran kanssa varmasti tiedän paljon vähemmän kuin sinä, mutta tiedätkö se ei tee minusta mitään tietämätöntä. millä luulet että olen hengissä pysynyt, oman kodin omistava, yritystä perheeni kanssa pyörittävä, 5 eläintä omistava ja niistä huolehtiva ihminen jos olisin mitään tietämätön? - pyörität
amityville kirjoitti:
asioista ja minusta. Olen iloinen että koirasi saavat ohjelmaa ja tarkastetaan terveys jne. Niin meilläkin tehdään,ei vain samalla tavalla harrastamalla julkisissa paikoissa.
Tänään juuri tunti sitten tulimme eläinlääkäristä koska koiruudet saivat rokotuksensa.
Miksi luulet, etten huolehtisi koirastani?
Siksikö etten harrasta samoja juttuja kun sinä?
Eikö sellainen ole jo syrjintää ja ajattelematonta olettaa sellaista?
Sekin on sinussa hieno piirre jota kaikissa ei ole, ettet harrasta vain hyvien päivien vuoksi ja kestät jos koirasi ei menesty. Oikea asenne.
Tiedätkö kaikki eivät harrasta pelkästä ilosta, eikä kestä pettymyksiä.Vai onko sinusta oikein hakata koira huonon kisan jälkeen ja todeta"turhaan syömässä tuokin, kun ei palkintoa saanut?" Ei minustakaan,mutta tälläisiä taulapäitä olen tavannut ja siellä he kisaavat kanssanne samalla areenalla mahdollisesti. Leveä hymy ja huikea fiilis takaraivossa asti, mutta pettymystä on vaikeata niellä ja koiraa sen vuoksi sitten piestään kun vierasta sikaa.
Jos kerta et itse ole tuollainen,niin älä ihmeessä ota moitteitani henkilökohtaisesti,sillä silloinhan sinusta ei ole kysymys.
Mitään tietämätön ihminen en suinkaan ole, olen skeptinen ja tiedonhaluinen. Harrastamisesta koiran kanssa varmasti tiedän paljon vähemmän kuin sinä, mutta tiedätkö se ei tee minusta mitään tietämätöntä. millä luulet että olen hengissä pysynyt, oman kodin omistava, yritystä perheeni kanssa pyörittävä, 5 eläintä omistava ja niistä huolehtiva ihminen jos olisin mitään tietämätön?elämällä netissä elämää,jota sinulla ei todellisuudessa ole!
- amityville
pyörität kirjoitti:
elämällä netissä elämää,jota sinulla ei todellisuudessa ole!
Kun mulla ei sitä ole? Valehteleminen sopii sulle paremmin kun mulle muruseni=)
- amityville
amityville kirjoitti:
Kun mulla ei sitä ole? Valehteleminen sopii sulle paremmin kun mulle muruseni=)
hullu!Mä täällä puhun koirista,enkä tollasten apinoiden kanssa jaksa vääntää!;)
- amityville/kumikana
amityville kirjoitti:
hullu!Mä täällä puhun koirista,enkä tollasten apinoiden kanssa jaksa vääntää!;)
ja naaman kampauksen=)mihin lähen ja mitä vetämää?
- Saku*3
ensimmäistä kertaa kentällä...
Minä olen saanut vaihtelevan vastaanoton. Toiset koulutuspoppoot ottaneet oikein avosylin vastaan ja toisiin on päässyt "sisään" pienen totuttelun jälkeen puolin ja toisin.
Tässä vuosien varrella on nähnyt jos jonkin moista kouluttajaa ja ohjaajaa ja neuvvoja on sadellut jokapuolelta.
Ja alussa mulla sekos pää ihan täysi siitä tajuttomasta ohjeiden määrästä, meni hetki et sain kaiken sulatettuu ja sieltä ohjeiden joukosta kerättyy ne omaan käteen sopivat ohjeet.
Minä olen kentälle mennessä ollut aina aloittelija ja hyvin selvästi sanonu et nyt neuvvotte ja kerrotte jne. niin aina on neuvvoja ja ohjausta saanu.
On tosin välilä ollu niinki et kuvitteleevat et koiran pitäs jo kaikki osata koulutuksiin mennessä, ohjaajasta puhumattakaan...sit on nää sisäpiiri koulutusporukat jne.
Mut eiku mukaan vaan!!
Onnea treenaukseen =)- Ihan ulapalla
Ihan jokaiselle ihmiselle joka tähän vastasi,kyllä se on kentille painuttava ja karistettava nämä pelot ja epäilykset ja tutinat rytinällä pois!
Kaikille teille mitä karvaisinta joulun aikaa :D - amityville
Ihan ulapalla kirjoitti:
Ihan jokaiselle ihmiselle joka tähän vastasi,kyllä se on kentille painuttava ja karistettava nämä pelot ja epäilykset ja tutinat rytinällä pois!
Kaikille teille mitä karvaisinta joulun aikaa :DMukavia harrastus hetkiä sulle ja koirakaverille ja mahtavaa Joulua ja huikean kivaa Uutta Vuotta 2007!!!! =D
- luuletko
amityville kirjoitti:
Mukavia harrastus hetkiä sulle ja koirakaverille ja mahtavaa Joulua ja huikean kivaa Uutta Vuotta 2007!!!! =D
tosiaan....
- amityville
luuletko kirjoitti:
tosiaan....
pakene vuorille ja tule sitten vasta alas sieltä kun lumet sulaa nulikka =)
- amityville
amityville kirjoitti:
pakene vuorille ja tule sitten vasta alas sieltä kun lumet sulaa nulikka =)
muita senkin inhottava tapaus!
- amityville/kumikana
amityville kirjoitti:
muita senkin inhottava tapaus!
mistä keksit alkaa tälläsen kirjotus nikki jutun?
- amityville/kumikana
amityville/kumikana kirjoitti:
mistä keksit alkaa tälläsen kirjotus nikki jutun?
Sinähän tämän pelleilyn aloitit,en minä!Mene hankkimaan itsellesi elämä ja jätä minut rauhaan!
- amityville
amityville/kumikana kirjoitti:
Sinähän tämän pelleilyn aloitit,en minä!Mene hankkimaan itsellesi elämä ja jätä minut rauhaan!
olet niinkun mun exäni,...rassaa rassaa ja jää hatullinen varaosia
- Tintti__
Hei! Tungen tähän samaan aiheeseen nyt :) Meille muutti juuri 9kk ikäinen sassanpaimen ja kiinnostusta on täälläkin alotella uutta harrastusta, jotenkin vaan tuntuu tosi vaikeelta lähtee tosiaan ihan puupäänä mukaan, ja kun ei tunne ketään niistä piireistä ni vielä hankalampaa.. Me ollaan varsinais-suomesta Turun alueelta, mulle saa laittaa säpöä jos jotakin kiinnostaa jutella/neuvoa mua tän asian suhteen.. olisin kovin kiinnostunut juttelemaan/kyselemään asioista jonkun muun kanssa.
vitkutin(at)luukku.com, saa laittaa mailia.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15111359
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424296Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska372701Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041623Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?901473Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311406