Kyselevät joululahjoista

Rouva47

Hei!
Miten Sinä vastaat, kun läheiset kysyvät mitä haluat joululahjaksi?
Tuo on minusta aina hankala kysymys. Tottahan sitä ilahtuu jotain saadessaan ja kyseessä ei todellakaan tarvitse olla mikään suuri ja kallis, mutta itse lahjatoiveiden antaminen on hankalaa.

7

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DoeJohn

.. kohteliaasti kieltävästi ja kerron, etten tarvitse mitään lahjaksi, koska minulla on kaikkea mitä tarvitsen. Teen samalla selväksi, että jo pelkkä lahjanantamishalu riittää ja osoittaa hänen/heidän pitävän minusta. Saan ketomuksellani hyvän mielen enkä siis millään tavalla pahoita toisen mieltä. Kysyn epäselvässä tapauksessa vielä, että enhän ole pahoittanut mieltä.

Voi olla, että olen erikoinen kieltäytyessäni, mutta oikeasti, en ole pitkään aikaan periaatteessa tarvinnut mitään. Ei sen puoleen, onhan kiva saada ja antaa lahjoja. En minä sitä kiellä enkä takuulla ole tunteetonkaan .. :D

Olet oikeassa, lahjatoiveen esittäminen on miltei vastenmielistä .. ainakin vaikeaa.

• Rouva47

Useasti tuota vastausta itse käytän ja lähes aina sitä tarkoitankin :)
        Mutta entä toisinpäin. Toivoisit voivasi ilahduttaa ja kysyt toivetta. Miten toimit saadessasi vastauksen: Kiitos kauniista ajatuksesta, mutta en tarvitse mitään.
        Mun on itseni aika vaikea tuossakaan tilanteessa osata toimia oikein, sitä sitten koettaa pinnistellä ja löytää ilman vihjeitä sen juuri hänelle oikean lahjan.

• DoeJohn
        Rouva47 kirjoitti:

Useasti tuota vastausta itse käytän ja lähes aina sitä tarkoitankin :)
        Mutta entä toisinpäin. Toivoisit voivasi ilahduttaa ja kysyt toivetta. Miten toimit saadessasi vastauksen: Kiitos kauniista ajatuksesta, mutta en tarvitse mitään.
        Mun on itseni aika vaikea tuossakaan tilanteessa osata toimia oikein, sitä sitten koettaa pinnistellä ja löytää ilman vihjeitä sen juuri hänelle oikean lahjan.

hyväksyn vastauksen and thats it. Son niin yksinkertaista .. :D

• lemnaminor

Omalta kohdalta toivon saavani esim. pussin hyvää teetä. Mieluummin jotakin sellaista joka kuluu ja ei jää riesaksi :).

• blackwomans

kirjeen jossa kerroin,että en halua yhtään joululahjaa.

Mulla on tota materiaa niin paljon itsellänikin ,että lahjat on ihan turhia.

Mut jos jotain haluan toivoa,niin rauhallista joulunaikaa kaikille joka perheelle.

ikävä kyllä myöskin tänä jouluna on perheitä ,jossa alco näyttelee niin suurta osaa lapset kärsii ,samoin koko perhe.

Mä pyysin,et joulupukki pitää ihmisistä huolta jokaisesta ihmisestä.

Niin kornilta kun se voi nyt kuulostaa,mut totta se kuitenkin on:))

• xs2jammu

... olevani ainakin siinä suhteessa ikävä ihminen että sanon aina että en mä mitään tartte. Toisaalta se on kiva jos jonkun yllätyksen saa, mutta oikeesti en mä mitään ihmeitä tarvii, kaikki alkaa olla jo mitä ihminen tarvii.

• R.O.O.P.E

Lapsilta riittää joulukortti, tai joku ite tehty juttu. Rihkamasta en perusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      370
      2864
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      66
      2294
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1959
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      69
      1610
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1552
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1159
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1029
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      264
      965
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      9
      946
    10. 39
      821
    Aihe