Kyselevät joululahjoista

Rouva47

Hei!
Miten Sinä vastaat, kun läheiset kysyvät mitä haluat joululahjaksi?
Tuo on minusta aina hankala kysymys. Tottahan sitä ilahtuu jotain saadessaan ja kyseessä ei todellakaan tarvitse olla mikään suuri ja kallis, mutta itse lahjatoiveiden antaminen on hankalaa.

7

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DoeJohn

.. kohteliaasti kieltävästi ja kerron, etten tarvitse mitään lahjaksi, koska minulla on kaikkea mitä tarvitsen. Teen samalla selväksi, että jo pelkkä lahjanantamishalu riittää ja osoittaa hänen/heidän pitävän minusta. Saan ketomuksellani hyvän mielen enkä siis millään tavalla pahoita toisen mieltä. Kysyn epäselvässä tapauksessa vielä, että enhän ole pahoittanut mieltä.

Voi olla, että olen erikoinen kieltäytyessäni, mutta oikeasti, en ole pitkään aikaan periaatteessa tarvinnut mitään. Ei sen puoleen, onhan kiva saada ja antaa lahjoja. En minä sitä kiellä enkä takuulla ole tunteetonkaan .. :D

Olet oikeassa, lahjatoiveen esittäminen on miltei vastenmielistä .. ainakin vaikeaa.

• Rouva47

Useasti tuota vastausta itse käytän ja lähes aina sitä tarkoitankin :)
        Mutta entä toisinpäin. Toivoisit voivasi ilahduttaa ja kysyt toivetta. Miten toimit saadessasi vastauksen: Kiitos kauniista ajatuksesta, mutta en tarvitse mitään.
        Mun on itseni aika vaikea tuossakaan tilanteessa osata toimia oikein, sitä sitten koettaa pinnistellä ja löytää ilman vihjeitä sen juuri hänelle oikean lahjan.

• DoeJohn
        Rouva47 kirjoitti:

Useasti tuota vastausta itse käytän ja lähes aina sitä tarkoitankin :)
        Mutta entä toisinpäin. Toivoisit voivasi ilahduttaa ja kysyt toivetta. Miten toimit saadessasi vastauksen: Kiitos kauniista ajatuksesta, mutta en tarvitse mitään.
        Mun on itseni aika vaikea tuossakaan tilanteessa osata toimia oikein, sitä sitten koettaa pinnistellä ja löytää ilman vihjeitä sen juuri hänelle oikean lahjan.

hyväksyn vastauksen and thats it. Son niin yksinkertaista .. :D

• lemnaminor

Omalta kohdalta toivon saavani esim. pussin hyvää teetä. Mieluummin jotakin sellaista joka kuluu ja ei jää riesaksi :).

• blackwomans

kirjeen jossa kerroin,että en halua yhtään joululahjaa.

Mulla on tota materiaa niin paljon itsellänikin ,että lahjat on ihan turhia.

Mut jos jotain haluan toivoa,niin rauhallista joulunaikaa kaikille joka perheelle.

ikävä kyllä myöskin tänä jouluna on perheitä ,jossa alco näyttelee niin suurta osaa lapset kärsii ,samoin koko perhe.

Mä pyysin,et joulupukki pitää ihmisistä huolta jokaisesta ihmisestä.

Niin kornilta kun se voi nyt kuulostaa,mut totta se kuitenkin on:))

• xs2jammu

... olevani ainakin siinä suhteessa ikävä ihminen että sanon aina että en mä mitään tartte. Toisaalta se on kiva jos jonkun yllätyksen saa, mutta oikeesti en mä mitään ihmeitä tarvii, kaikki alkaa olla jo mitä ihminen tarvii.

• R.O.O.P.E

Lapsilta riittää joulukortti, tai joku ite tehty juttu. Rihkamasta en perusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5380
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4956
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4365
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4066
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3820
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3707
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3408
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      86
      3086
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      66
      2949
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2688
    Aihe