miksi minun pitää jaksaa elää?

reissuvihko

Äitini kuoli tapaturmaisesti heinäkuussa ja veljeni pari päivää sitten rakas pikku veli tuntuu että tämä ei ole totta tuntuu siltä kuin en olisi enään läsnä täällä. minulta rupeaa paristo olemaan aika tyhjä mutta onneksi hautajais järjestelyt menee rutiinilla. jos joku haluaa jutella niin kiitos sillä ystäville ja lääkäreille se ei onnistu. hyvää joulua ja sen odotusta kaikille. T: Haudankaivaja

9

860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei se katkaise

Rankasti sinua on koeteltu. Otan osaa ahdinkoosi ja suruusi.
      Elämässä ei vaan aina saa vastauksia, miksi jotain tapahtuu tai on tapahtumatta, ei kaikkea voi ymmärtää järjellä ja tunne ei seuraa senkään vertaa.
      Yritä kuitenkin poimia ne hyvät asiat, miksi tämä tie kannattaa kohdallasi kulkea. Sinä olet elämäsi expertti loppupeleissä kuitenkin.

Ei meillä kenelläkään ole mitään varmuutta mistään, elämä kun ei anna takuita, mutta paljon elämässä on hyviä asioita, kun osaa ja jaksaa katsoa.

Kun tästä läpi pääset, osaat varmasti auttaa toisia ihmisiä, jotka samantapaisia suruntunteita ja taakkoja mukanaan kantavat.

Yksi parhaista keinoista täyttää oma sisäinen tyhjyytensä, on toisten auttaminen ja opettaminen siinä, minkä itse jo tietää ja osaa.

Voimia ja anna itsellesi mahdollisisuus kaikkeen siihen, mitä Sinä olet ja mihin pystyt. Ainutkertainen Sinä.

• santtu

Toivon sinulle jaksamista,se ottaa koville mutta
      siitä huolimatta koeta jaksaa.anna elämällesi vielä tilaisuus vaikka se tuntuu
      pahalta.
      Hyvää Joulun odotusta sinulle

• Surusilmä

Hei. Menetit äitisi ja pikkuveljesi vain muutaman kuukauden sisällä.
      Todella surullista.
      Ethän kuitenkaan halua aiheuttaa enää enempää murhetta muille läheisillesi lopettamalla oman elämäsi?
      Toivoisin voivani jotenkin auttaa Sinua. Tiedän kuitenkin, ettei siihen toistaiseksi kukaan luojanluoma pysty.
      Olin äitini omaishoitaja vuosikausia. Hän kuoli, mutta sairauteen. Omistan myös ihanan kaksoissiskon, joka on minulle todella rakas ihminen.Hän on vaikeasti liikuntarajoitteinen. Selkä leikattu seitsemän kertaa ja vatsa kadesti. Joka kerta on vedetty kroppa auki koko pituudeltaan. Hänellä todettu syöpä, kronin tauti ja paljon muitakin vakavia juttuja. En tiedä, kauanko vielä saan auttaa häntä ja kauanko pitää lähelläni.
      Osaan vain toivoa Sinulle jaksamista. Sitä toivon itsellenikin.Ajattelen Sinua lämmöllä.Vanha klisee, että aika hiukan auttaa, on totta.

• TakkuTakiainen

Itse menetin isoveljeni 15-vuotiaana; hän lähti oman käden kautta vakavasti sairastuttuaan. Olimme niin läheisiä, että saatoimme kävelylenkillä alkaa vihellellä samaa melodiaa samaan aikaan; kuin mielemme olisivat yhtä.
        Veljen kuoleman jälkeen en oikeastaan tuntenut mitään ja minua pidettiin kylmänä; ympäristö ei ymmärtänyt. En itkenyt, totesin vain että hän teki ratkaisunsa ja tavataan sitten kun tavataan.
        Kuitenkaan en ole kylmä. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, mutta jos on kiinnikasvanut, niinkuin kiinnikasvetaan perheenjäseneen, niin vaikka hän on kuollut, hän tuntuu olevan läsnä ajatuksissa; tiedän mitä hän sanoisi mistäkin tilanteesta, aivan samoin kuin aloimme vihellellä samaan aikaan. En tiedä onko se siunaus vai kirous, hyvä vai paha asia. Tunnen edelleen olevani TYNKÄ , vaikka menetyksestä on 14 vuotta. Kuin osa itsestäni olisi amputoitu. Mutta totesin viileään tapaani jo silloin 15-weenä, että elämästäni on jäljellä nyt jotain 50 % , ja sillä pitää pärjätä.

En tiedä, onko perheenjäsenten menetykseen lääkettä. Itse en ole löytänyt. Alkoholia olen juonut, mikä on huono lääke; ERITTÄIN huono. (Kumpa vain isoveli olisi ärähtämässä ja ottamassa niskasta kiinni ja kieltämässä ryyppäämästä :( )

Itse olen sitä mieltä, että "amerikkalainen" ajattelutapa, jonka mukaan elämä tulisi "aloittaa alusta" menetysten jälkeen, on väärä. Elämä kirjoitetaan mustekynällä, ei lyijykynällä; kokemuksia ei voi peruuttaa; menetettyä perheenjäsentä ei voi unohtaa (enkä haluaisikaan!) eikä surutyön jälkiä koskaan saa pois. Arvet jäävät. On parempi alusta asti sopeutua siihen tosiasiaan, että elämäni piirtyi nyt näin että jouduin kokemaan nämä menetyxet ja muistot ja kuolleitten perheenjäsenten minuun jättämät vaikutteet ja ajattelutavat säilyvät minussa.
        -T.T.

• reissuvihko

kiitos lohduttavista sanoista. minä toivon sinulle ja siskollesi kaikkea hyvää koita jaksaa. ja niin kuin äitini sanoi elämää pahempaa helvettiä ei ole olemassa. hyvää joulua ja uutta vuotta.

• Eräs epätoivoinen

En osaa vastata kysymykseesi. En edes tiedä, miksi aloin kirjoittamaan tätä viestiä. Ehkä siksi, koska olen monesti miettinyt juuri samaa kysymystä kuin sinä. Monesti olen miettinyt, että kunpa päättyisi tämä kurja maallinen vaellus ja pääsisi pois...

Olen psyykannut itseäni sillä, että katsotaan mitä kaikkea maailma tuo tullessaan, eikä jätetä asiaa kesken.

• ...

laita postia osoitteeseen [email protected] tai voit lisätä myös messengeriin. En ole mikään ihmeidentekijä, mutta voin kuunnella, ja ehkä osaan sanoa jotakin.

• nainen 81

Hei sinä joka kysyit miksi sinun pitäisi elää. Minulla on sinulle vastaus. Tämä voi tuntua vaikealta uskoa, mutta sinulla on eräs, jonka vuoksi elää.Hän on Jeesus.Hän on ainoa,joka sinua voi todella auttaa ja jonka avulla voit nousta surustasi.Tällä traagisella käänteellä elämässäsi on tarkoitus,jota et vielä pysty ymmärtämään,mutta Jeesus rakastaa sinua AINA ja auttaa jos vain pyydät hänen apuaan.Minun elämän hän muutti täydellisesti.Voimia sinulle rakas ystävä.

• vaikka se myöhässä tulleeki. ja voimia vaan sulle elämän jatkamiseen. =o(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      299
      5512
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      72
      5072
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4176
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3850
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3504
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3133
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      73
      3016
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      42
      2197
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2138
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2088
    Aihe