Mikä oli nimi?

vaikea...

Moi!

90-luvulla tuli 2-osainen, melko varmasti Tanskalainen piirretty maailmanhistoria "dokumentti" YLE:ltä. Suomenkielinen kertoja oli Heikki Määttänen, joka luki sitä pirullisen ivallisella äänellään. Ensimmäisen osan alussa oli evoluutio ja toinen osa oli kokonaan ihmisen historiaa.

1) Muistaako kukaan sarjan nimeä?
2) Sattuisiko jollakulla peräti olemaan toinen tai molemmat osat nauhalla?

Haluaisin saada sen jostain käsiini. Toivottavasti joku muistaa jotain!

3

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas

Mulla oli jollain videolla pätkä sellaisesta sarjasta jossa kerrottiin siitä kun edison (?) sai omenan päähän ja ihminen keksi ties mitä. Siinä oli kyllä kertojana Jarmo Koski, näin muistelen...

Mutta ei tosiaan ollut kuin alku, oli nimittäin Alfrerin tai Babarin tms. perässä ja sitten koko video loppui, eikä se mua paljon harmittanut.

Kuulostiko yhtään tutulta tuo keksintöosuus, jos asia on sulle kovin tärkeä voi katsoa jos se kasetti sattuisi vastaan niin voisi se nimi mahdollisesti löytyä?

• että ei

ollut tuo. En muista tuota omenajuttua, voisi kyllä hyvin olla siinä. Siitä on kyllä niin paljon aikaa, että voisin ehkä sekoittaa Jarmo Kosken ja Heikki Määttäsen, mutta uskoisin että se oli Määttänen (koko jutussa oli sellainen ivallinen suhtautuminen yleiseen käsitykseen historian kulusta ja Määttäsen ääni toimii siinä hyvin). Ja jos se olisi ollut etsimäni ohjelma, niin uskoisin, että olisi tykännyt siitä :)

Mutta kyllä - asia on minulle tärkeä! :) Älä nyt sentään ryhdy penkomaan kasetteja, mutta jos satut törmäämään, niin käy vastaamassa tähän viestiin vaikka kuukauden päästä. Kiitti kun kirjoitit!

• itsekinmiettinyt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11392
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5803
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5151
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4019
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3531
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3050
    Aihe