tissillä, noin tunnin/puolentoista välein.Sitten nukkuu syöttöjen väleillä puol tuntii tai sit ei! Rinnatkin jo kipeenä lutkutuksesta. Ne tuntuvat tyhjiltä, eikä mielestäni heruminenkaan ala niin helposti kuin yöllä ja päivällä. Muuten nukkuu yöllä ja päivällä noin neljä tuntii. Sitten vielä yö ja aamutissin jälkeen kolme tai neljä tuntii. Mites toi iltaruokailu? Alkaako sitä maitoa sit vaan lisääntymään kun viikkoja kuluu? Poika 6vko. Syön kalkkii ja juon monta litraa päivässä. Onko kokemuksia vastaavanlaisista??
ilta kuudesta
11
1262
Vastaukset
- -äiti-
Mitä ja milloin syöt itse viimeiseksi ennen kuin tuo imetysmaraton alkaa?
Minä huomasin, että jos unohdan syödä päivällisen n. klo 17 maissa tai syön vain jotain pientä, ei vauvalle riitä maito illalla. - että maito loppuu
kun rinnat on "tyhjät". Niistä tyhjistä rinnoista tulee kaikkein rasvaisin ja ravitsevin maito! Juuri sitä lapsi tarvitsee yötä vasten. Eli imetä, imetä, imetä - lapsen tahtiin, äläkä murehdi.
- imetän
mutta kun ei vaan heru. Sen kyllä tuntee. oi syöminen on kyllä jäänyt välillä vähäiselle...
- Jihuuu
Tissitakiainen täälläkin, nyt kun on vähän isompi eli 3,5kk niin ei enää niin paljon roiku rinnassa mutta iltaisin kyllä enempi, että kyllä se siitä ajan myötä helpottaa eikä se vauva-aikakaan pitkä ole :)
- kahden äiti
Hei meillä oli sama homma molempien vauvojen kohdalla.Ekan kanssa istuin yötä myöten ja imetin ja imetin ja vauva rääkyi ja ei tullut tyytyväiseksi sitte millään,kunnes puolikuolleena väsymyksestä annoin kerran nannia ja vauva joi 120ml ja nukkui!!4 tuntia mitä ei koskaan aiemmin ja minä myös.Toisen lapsen kohdalla imetän päivät ja jos merkkejä vähänkään illalla että oma maito ei riitä annan korviketta -surutta.Vauva tulee tyytyväiseksi ja minä myös ja koko perhe jaksaa paremmin kun saadaan nukkua.Näin meillä toimittiin.Tsemppiä vauva arkeen kaikille.
- tyttö 2v
kahden äiti kirjoitti:
Hei meillä oli sama homma molempien vauvojen kohdalla.Ekan kanssa istuin yötä myöten ja imetin ja imetin ja vauva rääkyi ja ei tullut tyytyväiseksi sitte millään,kunnes puolikuolleena väsymyksestä annoin kerran nannia ja vauva joi 120ml ja nukkui!!4 tuntia mitä ei koskaan aiemmin ja minä myös.Toisen lapsen kohdalla imetän päivät ja jos merkkejä vähänkään illalla että oma maito ei riitä annan korviketta -surutta.Vauva tulee tyytyväiseksi ja minä myös ja koko perhe jaksaa paremmin kun saadaan nukkua.Näin meillä toimittiin.Tsemppiä vauva arkeen kaikille.
Eli tyttö kohta 2-vuotias.
Meillä oli vauva-aikana samaa, istuttiin imettämässä monen monituiset tunnit.
Joka ilta sama, korvikkeeseen ei tarvinnut turvautua. Lapsi hakee noilla iltaimemisillä läheisyyttä ja turvaa, sekä lisää maidontuotantoa. Mitä enemmän vauva imee, sitä enemmän maitoa tulee.
Korvike takaa pidemmät yöunet, mutta vain siksi että ei sula vauvan elimistössä yhtä hyvin kuin rintamaito. Pienen lapsen kuuluukin syödä usein, jotta suolisto kehittyy.
Ja nimenomaan ilta/yöimetys lisää maidontuotantoa parhaiten, ja pitää sen yllä. Joten suosittelen vain jatkamaan imetystä. :)
Oletko tutustunut imetystukilistan sivuihin? Suosittelen sieltä lukemaan jutun "vauvan kello"
http://www.imetystukilista.net/faq/kello.php - Jihuuu
tyttö 2v kirjoitti:
Eli tyttö kohta 2-vuotias.
Meillä oli vauva-aikana samaa, istuttiin imettämässä monen monituiset tunnit.
Joka ilta sama, korvikkeeseen ei tarvinnut turvautua. Lapsi hakee noilla iltaimemisillä läheisyyttä ja turvaa, sekä lisää maidontuotantoa. Mitä enemmän vauva imee, sitä enemmän maitoa tulee.
Korvike takaa pidemmät yöunet, mutta vain siksi että ei sula vauvan elimistössä yhtä hyvin kuin rintamaito. Pienen lapsen kuuluukin syödä usein, jotta suolisto kehittyy.
Ja nimenomaan ilta/yöimetys lisää maidontuotantoa parhaiten, ja pitää sen yllä. Joten suosittelen vain jatkamaan imetystä. :)
Oletko tutustunut imetystukilistan sivuihin? Suosittelen sieltä lukemaan jutun "vauvan kello"
http://www.imetystukilista.net/faq/kello.phpEipä tyttö nälkää näe täälläkään.
Tuttia ei meidän vauva juurikaan syö enkä todellakaan pidä tissiä huonompana vaihtoehtona. Mulla ei ole minnekään kiire illalla, ettenkö ehtisi olla tuttinakin :) Joskus se tutti saattaa kelvata tissin tilalle jos olen yrittänyt karata omiin touhuihin myöhäisillasta, mutta useimmiten tulee parku joka lakkaa kun saa sen tissin suuhun. Vauva on kuitenkin niin pieni ja se merkitsee hänelle paljon. Tosin isin sylissä pärjää ilman tissiäkin, kumma kyllä :D
Ja onpa paljon helpompaa, kun kauppareissut sun muut ei kaadu siihen, jos tutti unohtuu tms, kun sitä ei tarvita reissuilla. Eikä tartte turhaan sitä muutenkaan lutkuttaa ja vieroittaa aikanaan. - Jihuuu
Jihuuu kirjoitti:
Eipä tyttö nälkää näe täälläkään.
Tuttia ei meidän vauva juurikaan syö enkä todellakaan pidä tissiä huonompana vaihtoehtona. Mulla ei ole minnekään kiire illalla, ettenkö ehtisi olla tuttinakin :) Joskus se tutti saattaa kelvata tissin tilalle jos olen yrittänyt karata omiin touhuihin myöhäisillasta, mutta useimmiten tulee parku joka lakkaa kun saa sen tissin suuhun. Vauva on kuitenkin niin pieni ja se merkitsee hänelle paljon. Tosin isin sylissä pärjää ilman tissiäkin, kumma kyllä :D
Ja onpa paljon helpompaa, kun kauppareissut sun muut ei kaadu siihen, jos tutti unohtuu tms, kun sitä ei tarvita reissuilla. Eikä tartte turhaan sitä muutenkaan lutkuttaa ja vieroittaa aikanaan.Täälläkin yleensä 6 ja parhaillaan nukuttu 9 tuntia putkeen, ihan rintamaidon voimin!
- meilläkin
Jihuuu kirjoitti:
Täälläkin yleensä 6 ja parhaillaan nukuttu 9 tuntia putkeen, ihan rintamaidon voimin!
nukutaan kuuden tunnin yöunet! Sitä iltasyömistä olen oikeen alkanut tutkiskella, eikä se loppujenlopuksi olekaan koko ajan tissillä oloa vaan parin tunnin välein ja siinä sitten väleissä puolen tunnin tirsat. Viimeksi syödään 24-01 ja siitä sitten nukutaan aamuun. Parempi näin...
- äiti 32
Taitaa vauveli käyttää sinua tuttina =), mutta se ei ole vaarallista ellet itse siitä kärsi. Lapset ei aina ime rintaa vain siksi että olisivat nälkäisiä vaan aivan, kuin tuolla aiemmin mainittiin turvan ja läheisyyden takia. Vauvallesi on vain muodostunut tuollainen tapa, mutta ravinnon tarpeen vuoksi tuollaiset iltamaratonit eivät ole välttämättömiä. Vauvaa voi koittaa pitää hyvänä ja lähellä, kylvettää ja antaa ilmakylpyjä, jutella ja keinutella ilman, että laittaa tissiä suuhun.
- pitkä imetys
Meillä oli alkuun ihan samanlaista. Tyttö oli koko illan tissillä, jostain kuudesta-seitsemästä puoleenyöhön. Torkkui välillä ja söi sitten taas. Tuskin lapsi sitä ihan vaan nälissään tekee, siinä on ihan vaan imemisentarvetta ja läheisyydentarvetta myös. Meillä sai imetystaukoa jos kantoi tyttöä liinassa illalla.
Minä parkkeerasin sohvannurkkaan ja keräsin ympärille kaukosäätimen, puhelimen, läppärin, lehtiä ja ruokaa. Oli ihan kivaa kun siihen suhtautui niin. Nyt sitä on jo ikävä, ei sitä sitten kestänyt kuin pari kuukautta kumminkaan :)
6 viikkoa on myös ikä, jossa vauvalla on tyypillisesti tiheän imun kausi ja se asuu rinnalla vielä tavallistakin enemmän! Jos jaksoit imettää silloin niin nyt varmaan maratonit ovat vähän keventyneet. Tiheän imun kaudella kannattaa vaan imettää eikä antaa korviketta, muuten korviketta joutuu todennäköisesti antamaan jatkossakin koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753