Elikkäs minulla on sellainen suurehko pahka rinnassa. Tuli jo jokin aikaa sitten, mutta en ole kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota ennen, koska on ollut niin paljon kaikkea muuta. Olen siis 2,5 kk tytön äiti. Vauva on täysi imetyksellä, ja kumpikin rinta kelpaa hyvin. Pahkura ei oikeastaan ole kipeä, mutta välillä se vähän vihlaisee tai silleen. Tuntuu. Ei satu, mutta kuitenkin jotenkin tuntuu. Elikäs onkos tälläisestä kokemusta? Mikähän mahtaa olla. Pahka syntyi imetyksen alettua, eli luulisin sen liittyvän jotenkin imetykseen.
Pahka rinnassa
3
466
Vastaukset
- tullut
tiehyen tukkeuma? Itselläni tuli pari kertaa, ensin aristi, sitten alkoi punottaa. Lämmitin kauratyynyllä ja painelin ja lypsin pahkuran pois, ennen kuin pääsi tulehtumaan.
- kyselijä
olen yrittänyt hieroa ja tyhjentää rintaa, mutta pahka on ja pysyy. Rinta, jossa pahka on ei ole mitenkään aristava, vaan välillä pahkan olemassa olon vain tuntee. Minulla on myös toinen rinta meinannut tulehtua vissiin tukoksen takia, eikä se ollut tällainen. Pahka on ollu rinnassa ainakin jo viikon. Soitan huomenna lääkärille ajan, mutta haluaisin sitä ennen tietää onko jollain ollut vastaavaa.
- höp¤
kyselijä kirjoitti:
olen yrittänyt hieroa ja tyhjentää rintaa, mutta pahka on ja pysyy. Rinta, jossa pahka on ei ole mitenkään aristava, vaan välillä pahkan olemassa olon vain tuntee. Minulla on myös toinen rinta meinannut tulehtua vissiin tukoksen takia, eikä se ollut tällainen. Pahka on ollu rinnassa ainakin jo viikon. Soitan huomenna lääkärille ajan, mutta haluaisin sitä ennen tietää onko jollain ollut vastaavaa.
Olet laittanut viestisi jo aikaa sitten, mutta vastaan silti.
Miulla tuli myös toiseen rintaan patti vauvan ollessa n. 2vkoa. Kipeä se ei ollut, mutta alkoi hiljallen olemassaolollaan vaivata oltuaan viikon. Soittelin polille, ja komensivat samantien lääkärille, vaikkei rinta punoittanut, aristanut tai ollut kuumetta kyseessä oli ilmeisesti rintatulehdus. Sanoivat, että joskus voi olla, että kipu tulee päiviä perästä. Tulehdus oli alkanut vissiin tiehyttykkeumana, mutta tukkeuma ei jostain syystä ollut avautunut, vaikka imetinkin ja yritin pumpatakin pahkaa pois(tukkeuma avautuu lämmöllä, hieronnalla ja imulla, jos on avautuakseen, miulla ei avautunut). Ilmeisesti tiehyen seinä oli päässyt tulehtumaan ja "märkimään" niin, että tiehyt turposi umpeen. Sain antibiootit ja pahka hävisi. Jos ei olisi hävinnyt, olisi punkteerattu (ajatuksenakin jo kauhistutti, onneksi avautui lääkkeillä).
Tämän kirjoituksen tarkoitus oli siis kannustaa ottamaan yhteyttä lääkäriin ja hankkimaan antibiootit. Lääkkeillä, pumppailulla ja imettämisellä vaiva hoitunee :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763