maha kovalla

mamà

poikani nyt kohta 2kk eika kolmeen viikoon ole pystynyt itse kakkaamaan, kuumemittarilla olen saanut kakan tulemaan. Mista johtuu etta vatsa on nain kovalla ja mika siihen auttais? vauva pelkalla tissimaidolla.

12

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kallis

kokeilepa mallasuutetta, meillä auttoi. mekin jouduttin sitä ennen turvautumaan kuumemittariin.

• moi!!!

hae apteekista mallasuutetta, en kyllä tiedä kuinka sen saa rintalapselle ujutettua, se kun sekoitetaan maitoon.. voisitko lypsää pulloon ja antaa uutteen oman maitosi seassa pullosta?

neuvolassa meille suositeltiin myös levolacia vauvan ummetukseen. sitäkin saa apteekista, tuo mallasuute on kai jotenkin luonnonmukaisempi(korjatkaa jos olen väärässä!).

luumusosettakin voisi pieniä määriä antaa, mut ei ehkä kuitenkaan noin pienelle..

voithan soittaa neuvolaan ja kysyä esim. just tosta levolacista jos et uskalla sitä suinpäin mennä antamaan. meille täti tosiaan sitä suositteli ja pullosto luin annosohjeet.. apteekissa osaavat myös neuvoa.

kuumemittarikikka on ihan hyvä apu, mutta tiesithän ettei sitä saisi ihan jatkuvasti käyttää, se vaavin peräreikä on kuitenkin aika herkkä.. ite ainakin huomasin että kuumemittarin pyörittelyn jälkeen saattoi kakan mukana tulla hieman verta, vaikka kuinka hellästi tuota pyörittelyä yrittikin tehdä.

on kuitenkin hirveää katsoa kun pieni kärsii eikä saa kakkaa tulemaan vaikka kuinka naama punaisena äheltää..:(. levolac toi avun meille! nyt kun vauva 5kk on korvattu tuo lääke luumusoseella. se levolac on muuten sinänsäkin turvallinen ettei elimistö totu siihen. se pehmittää ja lisää ulosmassaa..

• auttoi

Jos söin jotain, missä oli pienikin ripaus tomaattia tai paprikaa, oli vauva viikon kakkaamatta ja oli itkuisempi kuin normaalisti. Se tarkoitti lähes kaikkien valmiiksi maustettujen ruokien, maustekastikkeiden ja mausteseosten hylkäämistä.

Mutta teillä se syyllinen voi olla mikä tahansa muukin ruoka, esim. maito, peruna, kananmuna, viljat tms.

• klsdjfs

voisi kokeilla peräruisketta. Eli jos on niin laita tavalliseen pieneen ruiskuun vettä ja se sitten sinne peräaukkoon. Tarkoitushan olis että sen veden mukana tulis sitten kakkaakin.. Tietenkään sitäkään ei usein saa tehä.

• lisäys

mahan hellä hieronta!

• kylläkin

sanottiin neuvolassa, että vauvat joko kakkaavat monta kertaa päivässä tai kerran viikossa.

Itse en kylläkään helposti turvautuisi mallasuutteisiin, kuumemittareihin yms. Suoli vielä tottuu niihin ja sitten ei itse opi koskaan kakkaamaan.

Suosittelen neuvolaan soittamista. He ovat ammattilaisia kertomaan, miten pitäisi toimia.

Kuulostaa huolestuttavalta, että joka kerta pitää "avittaa kakkaamista". Ei hyvä.

• mieltä!
        kylläkin kirjoitti:

sanottiin neuvolassa, että vauvat joko kakkaavat monta kertaa päivässä tai kerran viikossa.

Itse en kylläkään helposti turvautuisi mallasuutteisiin, kuumemittareihin yms. Suoli vielä tottuu niihin ja sitten ei itse opi koskaan kakkaamaan.

Suosittelen neuvolaan soittamista. He ovat ammattilaisia kertomaan, miten pitäisi toimia.

Kuulostaa huolestuttavalta, että joka kerta pitää "avittaa kakkaamista". Ei hyvä.

Ei kannata alkaa joka kerta auttamaan kakan tulemista. Vauva käyttää rintamaidon niin perusteellisesti hyväkseen, että on aivan normaalia, että kakka tulee esim. kerran kahdessa viikossa. Olin juuri neuvolassa työharjoittelussa ja tätä sai vähän väliä kertoa huolestuneille äideille.

Tietysti on eri asia, jos vauva on kivuliaan oloinen, mutta soittaisin silti mieluummin neuvolaan, kun alkaisin mitään peräruiskeita antamaan.

• lkdjsflksdjf
        mieltä! kirjoitti:

Ei kannata alkaa joka kerta auttamaan kakan tulemista. Vauva käyttää rintamaidon niin perusteellisesti hyväkseen, että on aivan normaalia, että kakka tulee esim. kerran kahdessa viikossa. Olin juuri neuvolassa työharjoittelussa ja tätä sai vähän väliä kertoa huolestuneille äideille.

Tietysti on eri asia, jos vauva on kivuliaan oloinen, mutta soittaisin silti mieluummin neuvolaan, kun alkaisin mitään peräruiskeita antamaan.

siis, oikeasti voisitteko lukea viestit oikein tai sitten vastata oikealle henkilölle??!! Minä en ole ollut joka kakkaa avittamassa, ehdotin vain peräruisketta ja masun hierontaa! Vai tarkoittaako se automaattisesti että se pitää tehä joka helvetin hetkenä?? Ja a.p:llä oli kuitenkin kyse jo kolmesta viikosta. Minä kyllä hyvin tiedän, että on normaalia jos vaikka viikon välein kakkaa, mutta kolme on jo vähän erikoista.

Perkele, oikeasti raivostuttaa kun täällä jotkut ei osaa vastata oikeisiin viesteihin eikä aina lukea niitä oikein!!!!!!! Älkää kirjoittako jos ette osaa!

• kun...
        lkdjsflksdjf kirjoitti:

siis, oikeasti voisitteko lukea viestit oikein tai sitten vastata oikealle henkilölle??!! Minä en ole ollut joka kakkaa avittamassa, ehdotin vain peräruisketta ja masun hierontaa! Vai tarkoittaako se automaattisesti että se pitää tehä joka helvetin hetkenä?? Ja a.p:llä oli kuitenkin kyse jo kolmesta viikosta. Minä kyllä hyvin tiedän, että on normaalia jos vaikka viikon välein kakkaa, mutta kolme on jo vähän erikoista.

Perkele, oikeasti raivostuttaa kun täällä jotkut ei osaa vastata oikeisiin viesteihin eikä aina lukea niitä oikein!!!!!!! Älkää kirjoittako jos ette osaa!

pitää raivostua tälläisestä.

TÄmä sivusto on tehty niin hölmösti.

Minä ainakin luen viestiketjun ja viimeisen viestin kohdalla painan "vastaa tähän". Eli teen juuri niinkuin et suositellut. Mutta koska sivusto on niin perk... hidas, en jaksa mennä enäää ap-kirjoittajan kohdalle.

Yritä sinäkin nauttia elämästä, rakkaasta lapsestasi, terveydestä, äitiyslomasta, tulevasta joulusta, kauniista ilmasta yms. Elämässä voi olla hirveitä sairauksia yms.... joista voi olla harmissaan, ei tälläisistä keskustelusivujen tekniikoista.

Hauskaa Joulua sinullekkin. Ole onnellinen tänään, ei vasta huomenna.

• ldjfkj
        kun... kirjoitti:

pitää raivostua tälläisestä.

TÄmä sivusto on tehty niin hölmösti.

Minä ainakin luen viestiketjun ja viimeisen viestin kohdalla painan "vastaa tähän". Eli teen juuri niinkuin et suositellut. Mutta koska sivusto on niin perk... hidas, en jaksa mennä enäää ap-kirjoittajan kohdalle.

Yritä sinäkin nauttia elämästä, rakkaasta lapsestasi, terveydestä, äitiyslomasta, tulevasta joulusta, kauniista ilmasta yms. Elämässä voi olla hirveitä sairauksia yms.... joista voi olla harmissaan, ei tälläisistä keskustelusivujen tekniikoista.

Hauskaa Joulua sinullekkin. Ole onnellinen tänään, ei vasta huomenna.

kuka sanoo etten nauttisi noista asioista? Onko se niin, että jos netissä sanoo jotain tiettyä, niin se sitten kertoo minkälaista mun elämä on ja etten silloin osaa nauttia pikkuasioista? Jep, näinhän se menee, ihmiset tuntevat toisensa yhden viestin perusteella.

Mutta hyvää joulun odotusta sinnekin!

Ja muuten minä en ole harmissani mistään tekniikasta, vaan ihmisistä jotka ei osaa sitä käyttää.

• luin niin
        lkdjsflksdjf kirjoitti:

että ap sanoi, että kolmeen viikkoon kakka ei ole tullut luonnostaan, vaan on joutunut avittamaan. Eli on voinut avittaa useamman kerran kolmen viikon aikana, ensimmäisen kerran vaikkapa jo alle viikon kakkaamattomuuden jälkeen. Niin ja rauhoitu.

• pitihän se arvata....
        ldjfkj kirjoitti:

kuka sanoo etten nauttisi noista asioista? Onko se niin, että jos netissä sanoo jotain tiettyä, niin se sitten kertoo minkälaista mun elämä on ja etten silloin osaa nauttia pikkuasioista? Jep, näinhän se menee, ihmiset tuntevat toisensa yhden viestin perusteella.

Mutta hyvää joulun odotusta sinnekin!

Ja muuten minä en ole harmissani mistään tekniikasta, vaan ihmisistä jotka ei osaa sitä käyttää.

Olet äärettömän positiivinen ihminen; ainakin, jos ei muuta.

En viitsi edes kommentoida viestiäsi.

Onneksi nautit kaikesta, osaat käyttää tietokoneita ja muita tekniikoita. Sorry, ettei me muut osata.

Ihanaa joulua. Ole edes ystävällinen lähimmäisillesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe