Dvi vai ei

en ole aivan varma

Olen lueskellut lähestulkoon tämän palstan läpi.
Mutta suuri epävarmuus jäi silti jäljelle.

Olen hankkimassa ensimmäistä LCD näyttöä ja normaalin internet käytön jälkeen myös tärkeä merkitys on pelaaminen ja elokuvien katselu.

Kysynkin että parantaako tämä DVI-liitäntä näytössä kuvanlaatua nimenomaan pelatessa ja elokuvien katselussa,näytönohjaimessani on toki DVI-lähtö.

Minä kyllä ymmärrän analogisen ja digitaalisen eron merkityksen.

Pointti on juuri se että huomaako sitä käytännössä omilla silmillä vai tuleeko sitä maksaneeksi aivan turhasta ominaisuudesta.

8

1000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Sun näytönohjaimesi rakentaa sen kuvan digitaalisesti. VGA on analoginen, joten sille kuva muunnetaan digitaalisesta analogiseksi ja näyttö on digitaalinen eli piuhan toisessakin päässä tehdään muunnos analogisesta digitaaliseen. Mieti nyt parantaako nuo muunnokset kuvan laatua.

DVI:n erotat varmasti. Ja kaikessa käytössä.

• epävarma olin

Tämä vastaus selkeytti ajatuksiani huomattavasti.

Herääkin kysymys,miksi näitä TFT-näyttöjä myydään paljon pelkällä WGA-SUB liitännällä varustettuina.

Käytetäänkö tässä kuluttajien tietätämättömyyttä hyväkseen,ninkuin monessa muussakin nykypäivään liittyvässä elekroniikan kaupassa,mutta se onkin taas aivan toinen asia.

• jhhjhjkl
        epävarma olin kirjoitti:

Herääkin kysymys,miksi näitä TFT-näyttöjä myydään paljon pelkällä WGA-SUB liitännällä varustettuina.

Käytetäänkö tässä kuluttajien tietätämättömyyttä hyväkseen,ninkuin monessa muussakin nykypäivään liittyvässä elekroniikan kaupassa,mutta se onkin taas aivan toinen asia.

Hyvässä näytössä kuvassa ei huomaa mitään eroa!

Siis analoginen on yhtä hyvä kuin digitaalinen useimmissa tapauksissa.

• epävarma silti
        jhhjhjkl kirjoitti:

Jos puhutaan hyvästä näytöstä,voisitko antaa esimerkkejä malleista.

Tosin luulen että hintaluokka on myös sen mukainen.

• Piru_
        epävarma olin kirjoitti:

ja hyvälaatuisessa littunäytössä VGA:llakin kuva hakkaa vanhat putkinäytöt mennen tullen.

Itse ostin ensin VGA-liitännällä olevan ja olin todella tyytyväinen. Sitten ostin DVI:llä ja edellinen näyttö meni heti kakkosnäytöksi. Sillä ei jaksa enää kuin jotain nettisurffailua.

Töissä on joku Sonyn 20" LCD ja siinä on kaksi konetta kiinni toinen VGA:lla ja toinen DVI:llä.
        Kalliin Sonyn VGA-ulostulo on niin luokaton, että sen kautta ei katso edes videopätkiä.

• jhhjhjkl
        Piru_ kirjoitti:

ja hyvälaatuisessa littunäytössä VGA:llakin kuva hakkaa vanhat putkinäytöt mennen tullen.

Itse ostin ensin VGA-liitännällä olevan ja olin todella tyytyväinen. Sitten ostin DVI:llä ja edellinen näyttö meni heti kakkosnäytöksi. Sillä ei jaksa enää kuin jotain nettisurffailua.

Töissä on joku Sonyn 20" LCD ja siinä on kaksi konetta kiinni toinen VGA:lla ja toinen DVI:llä.
        Kalliin Sonyn VGA-ulostulo on niin luokaton, että sen kautta ei katso edes videopätkiä.

ITsellä rinnakkain kaksi litteetä. Toinen on dvi-liitännässä. Täysin mahdoton sanoa, kummassa on parempi kuvanlaatu!!!
        Täällä idiootteja on pilvin pimein...

• dsfdsfdfs
        jhhjhjkl kirjoitti:

ITsellä rinnakkain kaksi litteetä. Toinen on dvi-liitännässä. Täysin mahdoton sanoa, kummassa on parempi kuvanlaatu!!!
        Täällä idiootteja on pilvin pimein...

Sitten 20tuumaisessa pitää olla erittäin hyvä näytönohjain, jotta vga-kuva olisi hyvä.

Täällä idiootit eivät tajua, että kun vga-liittimeen kytketään, niin silloin näytönohjain pitää olla laadukas...

• Markkinointi kikka
        jhhjhjkl kirjoitti:

Digitalinen on parempi jos sen huomaa. On kysymyksessä järjestelmä jonka hyödyt ja haitat ovat kiistattomat.

Silmä kertokoon sen. Aivot rekisteröikööt tarpeen.
        Mutta hinta laatu suhteen voi jokainen itse nähdä.

Kysyn itseltäni ostanko näytön itselleni vai muita varten näyttääkseni että minä ymmärrän jotain tekniikan päälle.

Mielikuvian me ostamme. Myyjä myy niitä.Vaikka tarpeemme olisivat jotkin aivan toiset.

Mutta nyt markkinat luovat jo olemattomiakin ominaisuuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      93
      5984
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe