Roomassa ryöstettyjä?

Minttu_

Kuinka moni on joutunut taskuvarkaan uhriksi? Minä olen joutunut... ja tosi hirvee tunne ku sen tajus...

7

2608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutunut roomassa

Kesällä Roomassa metroa odotellessa kaverini "meinasi" joutua, onneksi huomasi tilanteen. Joku pikkuskidi, romanialainen tms... Itse en edes nähnyt koko tilannetta vaikka seisoin vieressä...

• +++

kaverini "meinasi joutua" kun käveltiin terminillä mutta huomasin että joku pikkujeppe koittaa tunkea kättään kaverin reppuun jolloin tietysti älähdin ja poika katosi. hetken kuluttua sama poika oli tunkemassa kättään uudelleen kaverini reppuun jolloin tein asiasta hiukan isomman metelin perusitalialaiseen tapaan ja ei poikaa sen jälkeen näkynyt. onneksi tällä kertaa näin.

noita mustalaisia (ja muitakin taskuvarkaita) roomassa on paljon. mutta löytyy yhtälailla varmasti kaikista maailman suuremmista kaupungeista eli kunhan pitää asiallisesti huolen tavaroistaan niin ei pitäisi olla hätää eikä taskuvarkaiden pelossa kannata missään nimessä jättää roomaan tutustumatta tai rajoittaa omia menojaan! yölläkin naisena selviää ihan hyvin jopa yksin, sen verran turvallinen kaupunki kuitenkin on kyseessä.

• .....
        +++ kirjoitti:

kaverini "meinasi joutua" kun käveltiin terminillä mutta huomasin että joku pikkujeppe koittaa tunkea kättään kaverin reppuun jolloin tietysti älähdin ja poika katosi. hetken kuluttua sama poika oli tunkemassa kättään uudelleen kaverini reppuun jolloin tein asiasta hiukan isomman metelin perusitalialaiseen tapaan ja ei poikaa sen jälkeen näkynyt. onneksi tällä kertaa näin.

noita mustalaisia (ja muitakin taskuvarkaita) roomassa on paljon. mutta löytyy yhtälailla varmasti kaikista maailman suuremmista kaupungeista eli kunhan pitää asiallisesti huolen tavaroistaan niin ei pitäisi olla hätää eikä taskuvarkaiden pelossa kannata missään nimessä jättää roomaan tutustumatta tai rajoittaa omia menojaan! yölläkin naisena selviää ihan hyvin jopa yksin, sen verran turvallinen kaupunki kuitenkin on kyseessä.

taskuvarkailta on hyvä suojautuva sijoittamalla arvoesineet ja -paperit vyölaukkuun, jonka voi vielä varmuuden vuoksi sujauttaa t-paidan alle piiloon (ja tietysti t-paidan helma sortsien alle).

• +++
        ..... kirjoitti:

taskuvarkailta on hyvä suojautuva sijoittamalla arvoesineet ja -paperit vyölaukkuun, jonka voi vielä varmuuden vuoksi sujauttaa t-paidan alle piiloon (ja tietysti t-paidan helma sortsien alle).

sellasia ohuita kankaisia "vyötaskuja" (esim. samsonite, löytyy mustaa ja valkoista) eikä niinkään perinteisiä vyölaukkuja jotka joskus parikymmentä vuotta sitten oli muodissa. "vyötaskut" on todella kevyitä (positiivisessa mielessä) eli menevät todellakin hyvin vaatteiden alle piiloon vaikka käyttäisikin muodikkaita, tiukahkoja hepeneitä. itse olen joskus käyttänyt esim lantiolla jolloin menee hyvin paidan ja puolihameen alle eikä kukaan ole nähnyt/arvannut että mulla on sellanen (testattu useaan otteeseen kaveriporukalla). ainoa miinus noissa on tietysti se, että jos sattuu hikoilemaan paljon, niin kangas tietysti kostuu ja samoin kenties taskussa olevat setelit...

• ääääääääääää

Mustalaisakka Terminin metroasemalla. Vaikka lompsa oli ketjulla kiinni niin sai vedettyä sen taskusta ja nappasi 50 € setelin sieltä juuri silloin, kun astuin metroon...

Olen nähnyt vastaavia Pariisissa, Prahassa, Budapestissä ja Helsingissä jne.

Kaulassa roikkuva pussit eivät ole mitään varmoja. Taitava varas ossa napsauttaa nyörin poikki jne.

Ei mitään turhaa mukaan. Hotellin tai majapaikan varmaan talteen passit, liput ym.

Rahaa sen verran mukaan kuin luulee välttämättä tarvitsevansa. Taskunohja on usein varmenpi paikka kuin kukkaro...

• TorVergata

Olen reissannut kymmeniä kertoja eri puolilla Eurooppaa. Toistaiseksi olen välttynyt ryöstöiltä. Ainut ryöstö Roomassa oli se, kun kahvilassa minulta laskutettiin ylimääräistä ("tippiä") kahvin maksun yhteydessä.

Pukeudun matkaillessa vaatimattomasti. Vältän liikkumista yöaikaan. En ota riskejä: esim. metrossa pidän lompakon käsituntumallani.

• Viajero

Kun näyttää riittävän köyhältä, jättää turhat korut, yms kotiin, saa kulkea rauhassa lähes missä tahansa, kyllä taskuvarkaatkin vähän katsovat ketä ryöstävät. Muovikassi on ihan kätevä ei taskuun mahtuvia tavaroita kuljetettaessa, huomattavasti helpommin vievät laukun kuin muovikassin. Näillä keinoilla minä olen välttynyt varkailta, vaikka olen kulkenut myös yksin öiseenkin aikaan etelä-euroopan suurkaupungeissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      170
      12945
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4810
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1969
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      112
      1715
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe