Osaisiko joku auttaa hankalassa ongelmassa.
Thunderbird kun pakottaa domainin käyttäjätunnuksen perään. Esim. jos laitat asetuksiin käyttäjätunnuksen pelle ja serveriksi mail.sirkus.com, loggautuu TB sisään tunnarilla [email protected].
Tämä on ongelma tilin kanssa, jossa käyttäjätunnus sisältää myös loppuosan, esim. @sirkus.com. Tällöin TB laittaa väkisin perään toisen @sirkus.comin, tai jos jätät tunnarista lopun pois, on käyttäjätunnus kuitenkin väärin.
Jostain sittten löytyi workaround, että laitetaan käyttäjätunnukseen @-merkin tilalle -merkki, ja tämä auttoikin.
MUTTA: Nyt minulla on meilitili, jossa käyttäjätunnuksena on koko sähköpostiosoite JA meilipalvelin on eri niminen kuin tuo domain.
Tähän ei enää toimi tuo plus-merkkikään.
Eli onko joku keksinyt asetukset tai muun keinon, millä tuollaisen sähköpostin saisi toimimaan myös TB:llä.
Kiitos, jos joku osaa ja viitsii auttaa.
Pakko-osoite?
6
352
Vastaukset
- vaan ehdottaa
Niitä asetuksia voi aina muuttaa, mullekin se ehdottaa aina tiettyjä tunnuksia sähköpostiosoitteen mukaan mutta käsin niitä sitten muuttelen tilin asetuksissa kun tili on ensin luotu.
Periaatteessa sä voit laittaa sähköpostiosoitteeksesi eli lähettäjäksi minkä vaan osoitteen, samoin voit laittaa minkä tahansa serverinnimeksi siihen.. Ei ole ainakaan mulle koskaan tuottanut ongelmia tuo.- alkup kysyjä
No ei hitsi, olen renkannut tuota vaikka kuinka paljon ja nyt vielä paljon lisää, ja en löydä asetusta jolla toimisi.
TB laittaa väkisin muuttamattomissa olevaan login-ikkunaan serverin nimen meiliosoitteen perään, vaikka mitä tekisi. Salasanan voi antaa vielä tässä, mutta tunnusta ei.
Tämä on oikeasti ongelma, koska olen nähnyt muidenkin tätä kyselevän, ja tuo plussamerkki-workaround on olemassa. Tuo plussa vaan ei auta, jos serverin domain on eri kuin meiliosoitteen. Eli apua kaivataan edelleenkin.
- En löytänyt ongelmaa
Ohjelmalla on todella taipumus tehdä tilistä
käyttäjä@domain.com, mutta sen voi muuttaa asetuksissa jälkikäteen. Myöskään sillä, mikä tilin nimi on ei ole merkitystä.
Kokeilin keinotekoisella tilillä.
Käyttäjätunnus voi olla mikä[email protected] ja serveri mikä[email protected]
Ja osoite mikä[email protected]
Onnistui.
Esimerkiksi minulla on osoite netscape.net, mutta serveri onkin nykyään imap.aol.com. Käyttäjätunnus sitten vielä eri. Kuitenkin kaikki järjestyy.- EVO
Minulla vaan väkisin työntyy login-ikkunaan nimi@osoite@toinen osoite ja en löydä oikeita asetuksia.
- thunder_
EVO kirjoitti:
Minulla vaan väkisin työntyy login-ikkunaan nimi@osoite@toinen osoite ja en löydä oikeita asetuksia.
tein juuri uuden tilin ihan hatusta ja sain laitella sinne mitä vaan.
Onko sulla ruksi ruudussa, tallenna käyttäjätunnus/salasana, tuleekohan se sieltä esiin.
Kun tilin olet luonut, voit muutella sitä ihan miten haluat. Vaikka alussa kaikki olis väärin.
Siellähän ei tarvitse olla muuta oikein kun lähtevän postin palvelin ja siihen käyttäjätunnus ja salasana. No, jotta voisit hakea postisi, pitää olla myös saapuvan postin tiedot oikein.
Saapuvan asetukset voi olla täysin eri paikkaan kuin lähtevän postin.
Ei oikein keksi, mikä sulla loppujen lopuksi mättää. Jos jossain login-ikkunassa esiintyy jotain väärin ,kirjoita siihen oikeat tilalle.
Soneran postihommelit oli joulun alla jumissa, mutta ei vielä 17.12. kuten viestisi päiväys näyttää. - evo
thunder_ kirjoitti:
tein juuri uuden tilin ihan hatusta ja sain laitella sinne mitä vaan.
Onko sulla ruksi ruudussa, tallenna käyttäjätunnus/salasana, tuleekohan se sieltä esiin.
Kun tilin olet luonut, voit muutella sitä ihan miten haluat. Vaikka alussa kaikki olis väärin.
Siellähän ei tarvitse olla muuta oikein kun lähtevän postin palvelin ja siihen käyttäjätunnus ja salasana. No, jotta voisit hakea postisi, pitää olla myös saapuvan postin tiedot oikein.
Saapuvan asetukset voi olla täysin eri paikkaan kuin lähtevän postin.
Ei oikein keksi, mikä sulla loppujen lopuksi mättää. Jos jossain login-ikkunassa esiintyy jotain väärin ,kirjoita siihen oikeat tilalle.
Soneran postihommelit oli joulun alla jumissa, mutta ei vielä 17.12. kuten viestisi päiväys näyttää.Onko sinulla thunder_ Linux-versio käytössäsi, koska tuntuu, kuin puhuisimme eri ohjelmista? Minulla tämä TB on XP:ssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996084
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983055Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282863Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861039Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774