Aikaisemmin kun palstoilla kehuttiin Jorma Hynnistä, luulin että se oli tarkoitettu provoksi. Sain syntymäpäivälahjaksi viikko sitten levyn Joulun tähtihetkiä, Jorma Hynninen, Tauno Äikää. Olen kuunnellut levyä päivittäin ja olen täysin myyty Jorma Hynnisen esitykseen. Hän laulaa niin luonnollisesti ja kauniisti, että en voi kuvitella kenenkään laulavan paremmin. Suosittelen levyn ostamista muillekin. Onko täällä muitakin jotka pitävät Jorma Hynnisestä? Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä.
Hynninen!
14
464
Vastaukset
- Heitin
Hynninen on hieno laulaja. Olet kuitenkin väärällä palstalla. Tänne kirjoittaa tyypit jotka ovat epämusikaalisia ja joille kelpaa vain pinnallinen musiikki ja pinnallinen laulaja. Eivät nämä peelot ymmärrä laulamisesta mitään.
- Gilla*
Ehkä tuo klassisenmusiikin palsta olisi sopivampi tälle aiheelle.
Hynnisen joululauluja en ole kuullut, mutta kun hän kerran on maailmankuulu baritoni, niin eihän se silloin kai huonolta voi kuulostaa.
- kiinnostunut.
Mitä joululauluja tuolla levyyllä on ? Sen voisi ainakin kirjastosta käydä lainaamassa. Lainasin kirjastosta kerran sen hynnisen "Hurmio"- tangolevyn ja se oli hienon kuuloista.
- Listaa
Netistä löysin Googlettamalla listan levyn biiseistä :
1. Sylvian joululaulu
2. Jouluyö, juhlayö
3. Oi jouluyö
4. Rauhaa, vain rauhaa
5. Taas kaikki kauniit muistot
6. Arkihuolesi kaikki heitä
7. Ensimmäinen joulu
8. Joulu saapuu portin luo
9. Tervehtii jo meitä
10. Jo joutuu ilta
11. En etsi valtaa, loistoa
12. On hanget korkeat, nietokset
13. Jubilate
14. Oi Jeesus, lapsi armainen
15. Ma seimes ääreen seisahdun
16. Joulurukous
17. Enkelien joululaulu
18. Synnyintähti
19. Kun Jeesus oli syntynyt
20. Joulun sävel soi
21. Soittakaa kellot
22. Varpunen jouluaamuna
23. On totuus tullut
24. On jouluyö
- Kritiker
Kuunnelkaapa vaikka "en etsi valtaa loistoa" Hynnisen esittämänä, niin tiedätte, mistä puhun.
- Bertta täti
Jorma Hynninen laulaa hienosti joululauluja. On kiva huomata että tälläkin palstalla osataan arvostaa kunnon laulajaa.
- Luotomäki
Bertta täti kirjoitti:
Jorma Hynninen laulaa hienosti joululauluja. On kiva huomata että tälläkin palstalla osataan arvostaa kunnon laulajaa.
Tänään kuulin Jari Sillanpään laulavan Jouluyö, juhlayö laulua. Esitys oli huono. Korkeat äänet piti huutaa, rytmiä ja melodiaa muutettiin. Koko laulun hieno tunnelma oli poissa. Samoin muistan Tapani Kansan jossain joulukonsertti taltioinnissaan huutavan kyseisen kappaleen alusta loppuun. Tyylitaju pettää näillä herroilla pahasti. Jorma Hynnisen esittämänä olen kuullut kappaleen. Hän laulaa sen herkästi ja tyylikkäästi. Mielestäni iskelmälaulajien ei pitäisi laulaa näitä perinteisiä joululauluja. Pysyköön siellä Punakuonoissa ja Tonttu Torvisissa.
- Ursa N
Luotomäki kirjoitti:
Tänään kuulin Jari Sillanpään laulavan Jouluyö, juhlayö laulua. Esitys oli huono. Korkeat äänet piti huutaa, rytmiä ja melodiaa muutettiin. Koko laulun hieno tunnelma oli poissa. Samoin muistan Tapani Kansan jossain joulukonsertti taltioinnissaan huutavan kyseisen kappaleen alusta loppuun. Tyylitaju pettää näillä herroilla pahasti. Jorma Hynnisen esittämänä olen kuullut kappaleen. Hän laulaa sen herkästi ja tyylikkäästi. Mielestäni iskelmälaulajien ei pitäisi laulaa näitä perinteisiä joululauluja. Pysyköön siellä Punakuonoissa ja Tonttu Torvisissa.
Jossain täälä keskustelupalstoilla kehuttiin kauan aika sitten Hynnisen joulu-ja tangolevyä. Mulla on molemmat ja niitten lisäksi Merikantolevy. Mies laulaa upeasti, ei kukaan mieslaulaja pysty Suomessa noihin esityksiin. Mua myös harmittaa pahuksesti kuunnella Sillanpää/Kari Tapio/Kansa esityksiä perinteisistä joululauluista. Kun ei ääni ja tulkintataito riitä miksi täytyy kajota ja raiskata hienot laulut.
- Hmmm...
Ursa N kirjoitti:
Jossain täälä keskustelupalstoilla kehuttiin kauan aika sitten Hynnisen joulu-ja tangolevyä. Mulla on molemmat ja niitten lisäksi Merikantolevy. Mies laulaa upeasti, ei kukaan mieslaulaja pysty Suomessa noihin esityksiin. Mua myös harmittaa pahuksesti kuunnella Sillanpää/Kari Tapio/Kansa esityksiä perinteisistä joululauluista. Kun ei ääni ja tulkintataito riitä miksi täytyy kajota ja raiskata hienot laulut.
Älä viitsi verrata Sillanpäätä ja Kari tapiota T.kansaan. T.Kansa on sentään laulaja noihin verrattuna.
Sillanpää ja Kari Tapio eivät ole kouluttaneet ääntäänkään varmaan muuta kuin minimimäärän ja niillä rahkeilla sitten yrittävät vonkua joululauluja, vaikka ääni ei riitä alkuunkaan. Kaikki perinteiset vanhat joululaulut on sovitettu heille helpommiksi ja viihteellisemmiksi. T.Kansan sentään laulaa niitä laulujen alkuperää ja sitä sovitusta kunnioittaen etenkin silloin kun laulaa vain pianistin säestyksellä. ( konsertissa jossa on useampi soittaja orkesterissa sovituksia sitten tietysti hieman muutetaan ).
Eipä ole muuten Kari Tapio eikä Sillanpää kumpikaan koskaan laulanut konserttia vain pianistin säestyksellä ( eli ns. lied-konserttia).
T.Kansan laulussa on häiritsevää liiallinen pateettisuus ja ylitulkintoihin sortuminen. mutta äänellisesti ja taidollisesti on selvästi edellä Kari Tapiota ja Jari Sillanpäätä.
Kyllä kuulee eron esim. Kansan lähes klassisesta laulutyylistä, että hän on enemmän kouluttanut ääntään , kuin nuo edellämainitut herrat.
Jorma Hynninenhän on huippubaritoni. Olen kuullut tuon joululevyn ja pidin erityisen paljon "Sylvian joululaulusta" se oli sykähdyttävän komea ja kaunis tulkinta. Hynnisen esittämän " Jouluyö,juhlayö" olen myös kuullut ja se oli koskettavan herkkää kuultavaa.
Jorma Hynninen on teknisesti hyvä laulaja, mutta hänen äänestään puuttuu lämpö. Tapani Kansan äänessä on aitoa tunnetta ja hän onkin parempi tunnelmanluoja, kuin jorma Hynninen.
- Kaunosuu
En voi olla enempää eri mieltä. Jorma Hynnisen äänessä vasta lämpöä on ja tunnetta.
- Korvat on!
Kaunosuu kirjoitti:
En voi olla enempää eri mieltä. Jorma Hynnisen äänessä vasta lämpöä on ja tunnetta.
Täytyy olla aika korvaton jos väittää että Jorma Hynnisen äänessä ei ole lämpöä ja tunnetta.
- ReimaK
Korvat on! kirjoitti:
Täytyy olla aika korvaton jos väittää että Jorma Hynnisen äänessä ei ole lämpöä ja tunnetta.
LainasineilenHynnisen Joululevyn jatäytyy myöntää että mieslaulaa hienosti. Paras joululaulujen laulaja mitä tiedän.
- Bellasini
ReimaK kirjoitti:
LainasineilenHynnisen Joululevyn jatäytyy myöntää että mieslaulaa hienosti. Paras joululaulujen laulaja mitä tiedän.
Ihan ehdottomasti hakkaa kaikki viihdelaulajapellet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 875439
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804722Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113027Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv882955Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232564Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328