Mafia?

Kerrostalossa

Kerrostalokiusaaminen on tuttua ja yleistä, mutta siitä ei tällä nimellä puhuta. Se on järjestelmällistä valitun asukkaan kiusaamista ja häiritsemistä teoin ja sanoin. Kotirauha turvataan lailla - ei oikeutta saa ken ei sit hanki? Monesti on niin että erilaiset väärinkäytökset ja niistä nouseet keskustelut johdattavan kiusatun ja kiusaajat yhteen. Aina löytyy joku suorasanainen joka haluaa asioiden olevan oikealla ja oikeudenmukaisella tolalla... mutta, mutta kiusatuksi tuleminenhan siitä seuraa ja pitkä taival ennenkuin edes itse huomaa olevansa ns. kiusattu. Miten tälläisiin voi puuttua, onko mitään tahoa jonka puoleen voi kääntyä?

5

802

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitettavasti

Koulukiusaajat, apukoululaiset, muuten vaan häiriköt tulevat aikuisisksi ja sitten sama tahti jatkuu kuin aikanaan koulussa. Mitään ei ole opittu - vain viekkautta on tullut lisää, tehdään ikään kuin ei olisi mitään tehtykään!

• omat säännöt

Häiritsemisestä ilmoitetaan poliisille.
      Kyttääjien annetaan rauhassa kurkistella.
      Pienet väärinkäytökset ilmoitetaan isännöitsijälle, esim. väärin parkkeeratut autot.
      Isommat esim. kavallukset menevät poliisitutkintaan.
      Kaksi vuotta olin hallituksen puheenjohtaja ja koskaan ei enää. En katso, että tämä pieni otos olisi kerrostalokiusaamista, jos ei heti mennä varotusta antamaan.
      Naapuri pistänyt hernekeittopurkin keittiöjätteisiin, aamuposti kolahtaa, lapsi huutanut 2 sekuntia käytävässä, sauna on tahallaan liian kuuma/liian kylmä, talonmies jättänyt 10 sentin lumikasan juuri minun auton taakse, siivooja ei ole pyyhkinyt minun oveani, naapurissa on asunut anoppi viikon (hoitamassa jalkansa poikkaissutta alle kouluikäistä lasta), tästä voisi kirjoittaa vaikka kirjan.
      Meidänkin hallitus oli kaikki työssäkäyviä perheellisä ihmisiä. Ei meillä ollut aikaa kokoontua kellarikäytävälle ja päättää, että ollaan mafiosoja ja ruvetaan kerrostalokiusaajiksi. Meidän tehtävä oli hoitaa sitä prkleen kallista sijoitusta mahdollisimman hyvin.

• Mafia paritalossa

Nämä (luonnehäiriöiset) kiusaajat käyttävät mitä moninaisempia keinoja kiusaamiseen/häirintään.
      Yleensä kiusaaminen koostuu erilaisista, vähäpätöisiltäkin tuntuvista (sivullisista) asioista, mutta pitkittyessään teot voivat koventua.
      Tarvitaan näyttöä, elikkä riippumaton todistaja.
      Ihan pienestä ei kannata lähteä käräjöimään.
      Jos kiusaaminen jatkuu, kiusaamisen kohde uupuu, ei jaksa itse viedä asioita oikeuteen - ja oikeusprosessi maksaa, tarvitaan asianajaja.
      Kiusaaja yleensä kiistää kaiken, mistä häntä syytetään. Muiden tehtävä on hankkia riittävä näyttö, eli todisteet. Ilman niitä on turha edetä.
      Jos kyse luonnehäiriöisestä, hän jaksaa, hän nauttii tilanteesta. Kiusattu uupuu, eikä voi ymmärtää, kuinka joku voi vuodesta toiseen jatkaa lapsellista touhuaan. Kaikki ei ole vain lapsellista touhua; autoa on voitu naarmuttaa tai kolhia parkkipaikalla, jne. Jos ei ole silminnäkijää, ei ole todisteita. Itse maksat ainakin omavastuun.
      Kyseiselle (luonnehäiriöiselle) kiusaajalle on turha puhua. Hänessä ei itse asiassa ole mitään vikaa, vika on muissa, siinä kiusatussa. Kiusattu on itse asiassa se, joka häiriköi, ei hän.
      Jos ko. kiusaaja joutuu poliisikuulusteluun, hän kääntää asiat päälaelleen, hän itse on uhri. Ovat hyviä näyttelemään ja puhumaan, se on muistettava.
      Muuttavat 'mustan valkoiseksi' - taito sekin, siihen ei moni pysty. Totuus ja valhe eivät ole toistensa vastakohtia. Kaikki mikä on omaksi eduksi on sallittua.

Jos tuohon myllytykseen ei halua, suosittelen muuttoa ja mahdollisimman pian.
      Ei nimittäin ole muuta vaihtoehtoa, jos kiusaaja ei muuta.

Nimimerkki 'kokemusta on & asunto menee pian myyntiin'.

• Koti ei olekaan lepopaikka

Asiat todella muuttuu, tosiasiat kääntyvät päälaelleen ja asiat vaan mutkistuu.

• Asumisenäänet?

Outoa on että häiriköiltä ei kuulu laisinkaan ns.normaaleja asumisen ääniä, kuten keskustelu, ruuanlaitto, TV/radio/musiikki, leikkiminen lapsen kanssa yms. Onko niin että he kuuntelevat asunnoista tulevia ääniä ja silloin kun on hiljaista he aloittavat terrorisoinnin ja provokaation?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe