Mafia?

Kerrostalossa

Kerrostalokiusaaminen on tuttua ja yleistä, mutta siitä ei tällä nimellä puhuta. Se on järjestelmällistä valitun asukkaan kiusaamista ja häiritsemistä teoin ja sanoin. Kotirauha turvataan lailla - ei oikeutta saa ken ei sit hanki? Monesti on niin että erilaiset väärinkäytökset ja niistä nouseet keskustelut johdattavan kiusatun ja kiusaajat yhteen. Aina löytyy joku suorasanainen joka haluaa asioiden olevan oikealla ja oikeudenmukaisella tolalla... mutta, mutta kiusatuksi tuleminenhan siitä seuraa ja pitkä taival ennenkuin edes itse huomaa olevansa ns. kiusattu. Miten tälläisiin voi puuttua, onko mitään tahoa jonka puoleen voi kääntyä?

5

805

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitettavasti

Koulukiusaajat, apukoululaiset, muuten vaan häiriköt tulevat aikuisisksi ja sitten sama tahti jatkuu kuin aikanaan koulussa. Mitään ei ole opittu - vain viekkautta on tullut lisää, tehdään ikään kuin ei olisi mitään tehtykään!

• omat säännöt

Häiritsemisestä ilmoitetaan poliisille.
      Kyttääjien annetaan rauhassa kurkistella.
      Pienet väärinkäytökset ilmoitetaan isännöitsijälle, esim. väärin parkkeeratut autot.
      Isommat esim. kavallukset menevät poliisitutkintaan.
      Kaksi vuotta olin hallituksen puheenjohtaja ja koskaan ei enää. En katso, että tämä pieni otos olisi kerrostalokiusaamista, jos ei heti mennä varotusta antamaan.
      Naapuri pistänyt hernekeittopurkin keittiöjätteisiin, aamuposti kolahtaa, lapsi huutanut 2 sekuntia käytävässä, sauna on tahallaan liian kuuma/liian kylmä, talonmies jättänyt 10 sentin lumikasan juuri minun auton taakse, siivooja ei ole pyyhkinyt minun oveani, naapurissa on asunut anoppi viikon (hoitamassa jalkansa poikkaissutta alle kouluikäistä lasta), tästä voisi kirjoittaa vaikka kirjan.
      Meidänkin hallitus oli kaikki työssäkäyviä perheellisä ihmisiä. Ei meillä ollut aikaa kokoontua kellarikäytävälle ja päättää, että ollaan mafiosoja ja ruvetaan kerrostalokiusaajiksi. Meidän tehtävä oli hoitaa sitä prkleen kallista sijoitusta mahdollisimman hyvin.

• Mafia paritalossa

Nämä (luonnehäiriöiset) kiusaajat käyttävät mitä moninaisempia keinoja kiusaamiseen/häirintään.
      Yleensä kiusaaminen koostuu erilaisista, vähäpätöisiltäkin tuntuvista (sivullisista) asioista, mutta pitkittyessään teot voivat koventua.
      Tarvitaan näyttöä, elikkä riippumaton todistaja.
      Ihan pienestä ei kannata lähteä käräjöimään.
      Jos kiusaaminen jatkuu, kiusaamisen kohde uupuu, ei jaksa itse viedä asioita oikeuteen - ja oikeusprosessi maksaa, tarvitaan asianajaja.
      Kiusaaja yleensä kiistää kaiken, mistä häntä syytetään. Muiden tehtävä on hankkia riittävä näyttö, eli todisteet. Ilman niitä on turha edetä.
      Jos kyse luonnehäiriöisestä, hän jaksaa, hän nauttii tilanteesta. Kiusattu uupuu, eikä voi ymmärtää, kuinka joku voi vuodesta toiseen jatkaa lapsellista touhuaan. Kaikki ei ole vain lapsellista touhua; autoa on voitu naarmuttaa tai kolhia parkkipaikalla, jne. Jos ei ole silminnäkijää, ei ole todisteita. Itse maksat ainakin omavastuun.
      Kyseiselle (luonnehäiriöiselle) kiusaajalle on turha puhua. Hänessä ei itse asiassa ole mitään vikaa, vika on muissa, siinä kiusatussa. Kiusattu on itse asiassa se, joka häiriköi, ei hän.
      Jos ko. kiusaaja joutuu poliisikuulusteluun, hän kääntää asiat päälaelleen, hän itse on uhri. Ovat hyviä näyttelemään ja puhumaan, se on muistettava.
      Muuttavat 'mustan valkoiseksi' - taito sekin, siihen ei moni pysty. Totuus ja valhe eivät ole toistensa vastakohtia. Kaikki mikä on omaksi eduksi on sallittua.

Jos tuohon myllytykseen ei halua, suosittelen muuttoa ja mahdollisimman pian.
      Ei nimittäin ole muuta vaihtoehtoa, jos kiusaaja ei muuta.

Nimimerkki 'kokemusta on & asunto menee pian myyntiin'.

• Koti ei olekaan lepopaikka

Asiat todella muuttuu, tosiasiat kääntyvät päälaelleen ja asiat vaan mutkistuu.

• Asumisenäänet?

Outoa on että häiriköiltä ei kuulu laisinkaan ns.normaaleja asumisen ääniä, kuten keskustelu, ruuanlaitto, TV/radio/musiikki, leikkiminen lapsen kanssa yms. Onko niin että he kuuntelevat asunnoista tulevia ääniä ja silloin kun on hiljaista he aloittavat terrorisoinnin ja provokaation?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      298
      6003
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      47
      3543
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      146
      2720
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      224
      2141
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      97
      1696
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      66
      1130
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      1001
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      138
      924
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      898
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      864
    Aihe