Se on pöyristyttävää! Joka ainut viesti jonka he kijrjoittavat, ovat pelkkää "haukkumista"! Mistä kummasta he saavat sen energian, ja sisäisen taiston itseensä, että he ovat niitä ihania ja parhaita, ja entiset kaatopaikkajätettä?? Huomaten, että suurin osa heistä itsestäänkin on niitä exiä!
Onko kyse heidän kyvystä kohdata eronnut mies, ja pelko ehkä hänen menettämisestä, vai onko heidät itse niin alasajettu, että "kunnioitusta" pitää hankkia itsellensä vaikka itseä kehuen, kun muuta eivät sitä tee ja huomaa?
Miksi yleensä ottaa eronnut mies, kun tietää, että hänellä on lapsia, vaimo ja pitkä yhteinen menneisyys heidän kanssaan, ja sitä ei helposti voi unohtaa ja jättää taakseen!
Vai onko se niin, että täytyy näyttää jotakin muille, mutta mitä? On niin uskomattomia juttuja, että osa taitaa ollakin vain niitä juttuja, sillä enpä usko että he ihan niin tyhjäpipoja ovat itsekkään, eihän se mies muuten olisi häntä huomlinut...! Mutta jotain kuitenkin puuttuu, ja se on itsensä ymmärtäminen ja toisten kunnioittaminen, vaikka se on kuin vaikeeta, niin vain sillä saavuttaa itselleenkin sen kunnioituksen. Puuttumalla toisten asioihin, sotkee myös oman elämänsä.
Oletteko huomanneet nyxien käytöstä
15
1120
Vastaukset
- oli osuva!
kerropa tuo mieheni exälle. Just noin itsekin ajattelen asiat. Haluamme elää rauhassa, omaa, uutta elämäämme.
- jos ymmärrät sen?
Lueppas kirjoituksesi uudestaan, niin huomaat oman tyhmyytesi!;)))
- no minä
jos ymmärrät sen? kirjoitti:
Lueppas kirjoituksesi uudestaan, niin huomaat oman tyhmyytesi!;)))
mutta tosiasia on se, että fiksusti käyttäytyviä on sekä exissä että nyxissä. Samoin omistushaluisia.
Jos KAIKKI exät ovat sitä mieltä, että eläköön jokainen rauhassa omaa elämäänsä, mikseivät he sitten anna toisille rauhaa? Siksi että exienkin joukkoon kuuluu niitä, jotka ovat katkeria eivätkä osaa aloittaa uutta elämää. Nämä exät ovat usein niitä, jotka eivät ole ( vielä ) löytäneet uutta puolisoa.
Kun nämä exät menevät uusiin naimisiin, heistä tulee nyxiä ja he ovat sitä mieltä että jokaiselle pitää suoda rauha elää omaa elämäänsä.
- vain
että nyxät ovat epävarmoja asemastaan ja rakkaudestaan, siis pelkäävät.
- .................
Puolen totuuden kertominen leimaa ex:t epävarmoiksi? Luehan aloituksia, SUURIN osa on nyksien aloituksia, jossa nyksät itkevät ex:n "ilkeyttä" tai "ahneutta". Miksi ihmiset on näin naiiveja? Asioissa on aina kaksi puolta. Kannattasko kertoa ensin totuus itestää ja omasta miehestään ja SITTEN kertoa siitä "kamalasta" ex:ään! Saattaisi monelle tulla erilainen kuva asioista!
- edellinen!
................. kirjoitti:
Puolen totuuden kertominen leimaa ex:t epävarmoiksi? Luehan aloituksia, SUURIN osa on nyksien aloituksia, jossa nyksät itkevät ex:n "ilkeyttä" tai "ahneutta". Miksi ihmiset on näin naiiveja? Asioissa on aina kaksi puolta. Kannattasko kertoa ensin totuus itestää ja omasta miehestään ja SITTEN kertoa siitä "kamalasta" ex:ään! Saattaisi monelle tulla erilainen kuva asioista!
väsyksissäni luin että ex on epävarma!!! =) sori!
- hyvin ymmärrät!!!!
Ennen vanhaan oli ilkeät anopit, nyt on ilkeät exät ja ilkeät nyxät josta tuli exä ja on taas jonkun nyxä josta pian tulee taas exä kun tulee uusi nyksä exän tilalle...
nyksä se on heikoin lenkki, ei sitä voi muuksi muuttaa! siitä puhe mistä puute.
- tahtoo.
olla se ainutkertainen rakkaimpansa elämässä, tämä pätee niin eksään kuin nyksäänkin. Eksä naimisissa olessaan on ollut tilanteessa, jossa ei ole ollut häiritseviä tekijöitä, on voitu elää täysipainoista perhe-elämää. Eron tullessa on pettymys suuri kaikille osapuolille usein. Sen jälkeen kun eronnut on löytänyt uuden rakkauden, voi perhe-elämä olla pettymys myös sille uudelle puolisolle. Kyllä, eksä ja eksän kanssa saadut lapset hankaloittavat perhe-elämää enemmän tai vähemmän. Ei kukaan kai vapaaehtoisesti haluaisi olla nyksä. Ihmiset kuitenkin rakastuvat uudelleen, me emme ole yksiavioisia.
- nyt sentään,
"Eron tullessa on pettymys suuri kaikille osapuolille usein", kirjoittaa edellinen. Ei ole näin, miksi sitten yleensä erottaisiinkaan?
- nyxex
nyt sentään, kirjoitti:
"Eron tullessa on pettymys suuri kaikille osapuolille usein", kirjoittaa edellinen. Ei ole näin, miksi sitten yleensä erottaisiinkaan?
Kyllä se on aika suuri pettymys se ero niin lähtijälle kuin jätetylle. Se kun yhteen mennään ja ajatellaan tämän olevan ikuista ja se pettymys niin itseensä ja puolisoon, kun epäonnistuttiin. Se on varmasti molemmille yhtä ylä ja alamäkeä, ennen kuin löytää rauhan.
Itse uskon ettei se oikea totuus tule sen jättäjän/jätetyn suusta, vaan se totuus löytyy jostain sieltä keskeltä. Kun se mies/nainen moittii sitä entistä, niin kyllä meistä jokaisen pitää peiliin katsoa ja hyväksyä että syytä oli myös itsessä. En usko että se ex aina niin kamala on vaikka uusi niin väittää. Hän näkee yleensä asiat vain omalta kantilta, eikä aina osaa nähdä asioita sen ex-puolison silmin..
Tietty on niitä häiriköitä, mutta loppupeleissä uskon, että monesti ex ottaa yhteyttä jonkin asian takia ja miellyttääkeen nykyistä puolisoa aletaan puhumaan siitä ex-stä negatiivisesti ja tottakai nyx on mielissään, kukapa tykkäisi siitä, jos puoliso sanoisi jonkin kivan asian ex-puolisosta, kuten esim. että on hyvä äiti meidän lapsille...
- ..............
Eihän niillä ole vaimoa vaan ex-vaimo. ;) Eiköhän ihmisten turhautumisesta ole kyse. Tämän palstan jättänyt vähemmälle huomiolla, koska noh...suomi24:n laatu on aikas vähäpätöistä. Mutta muissa esim. eronneet naiset voivat tuntea olonsa uhatuksi kun kuulevat, että ex on löytänyt rinnalleen naisen. Eli mustasukkaisuus joko miehestä tai lapsesta voi johtaa joskus ilkeisiin tekoihin ja tämä voi olla nyxällekin todella rasittavaa. Joskus taas miehelle voi olla täysin uutta nämä uusperhekuviot eikä osaa oikein toimia siinä. Tai sitten jos nyx on vaikka lapseton ja on suhteessa lapsettomaan mieheen niin siinä joutuu käymään kaikenlaista läpi, kuten odotukset joita ladataan naisen ja lapsen suhteisiin jne jne ja tuohan sekin mielenkiintoisen lisän, että se exä on lapsen äiti, joten hänen kanssaan ollaan lapsen kautta tekemisissä. Jotkut ovat sitten vain yksinkertaisesti yltiömustasukkaisia kaikesta. Mutta niin kuin exät, on myös nyxätkin ihmisiä. Exiä jyrpii joskus, niin nyxiäkin. Kyllähän tänne ne exätkin usein herjaa heittää. Enkä edes tajua miksi täällä pitää näin näitä leirejä pitää pystyssä - olenhan itsekin ollut tälläkin palstalla monesti samaa mieltä joidenkin exien kanssa vaikka nyxä olenkin.
- järkevää jonkun suusta
Kyllä on pitänyt ihmetellä tämän palstan huonoa tasoa. Itse olen täällä hengaillut siinä toivossa, että voisi saada jonkinlaista vertaistukea vaikeisiin asioihin. Kyllähän tämä uusperheen perustaminen on ollut aika vaikea projekti varmasti kaikille osapuolille, kenelläkään kun ei sitä aiempaa kokemusta ole ollut. Minusta negatiivisista asioista olisi kuitenkin hyvä päästä jonnekin kertomaan. Aika eri linjoilla tuntuvat noin pääsääntöisesti eksät ja nyksät olevan näillä palstoilla eikä oikein ymmärtämystä tunnu puolin ja toisin löytyvän.
- ............
järkevää jonkun suusta kirjoitti:
Kyllä on pitänyt ihmetellä tämän palstan huonoa tasoa. Itse olen täällä hengaillut siinä toivossa, että voisi saada jonkinlaista vertaistukea vaikeisiin asioihin. Kyllähän tämä uusperheen perustaminen on ollut aika vaikea projekti varmasti kaikille osapuolille, kenelläkään kun ei sitä aiempaa kokemusta ole ollut. Minusta negatiivisista asioista olisi kuitenkin hyvä päästä jonnekin kertomaan. Aika eri linjoilla tuntuvat noin pääsääntöisesti eksät ja nyksät olevan näillä palstoilla eikä oikein ymmärtämystä tunnu puolin ja toisin löytyvän.
Riippuen nyt oletko uusperheellinen vai eronnut, niin ainakin tiedän nämä asialliset ja oikeasti auttavat keskustelupalstat:
Uusperheellisille:
www.stresscode.fi/forums/supli/?cmd=showforums
Eroperheellisille, jossa myös paljon näitä nyxex-yhdistelmällisiä:
www.eroperhe.net/keskustelu
Kummassakin asiallista porukkaa ja saa hyviä vinkkejä saman kokeneilta, kannattaa ainakin katsastella kirjoituksia :)
- TAITAA OLLA
AIKA HEIKKO ITSETUNTO ja olet katkera, niinkuin monet muutkin exät. Varsinkin ne joiden lapset pitävät isin uudesta naisesta. Koittakaa vain elää sen asian kanssa!
- nyxä
"Joka ainut viesti jonka he kijrjoittavat, ovat pelkkää "haukkumista"! Mistä kummasta he saavat sen energian, ja sisäisen taiston itseensä, että he ovat niitä ihania ja parhaita, ja entiset kaatopaikkajätettä?"
Mistä olen saanut energiani olla epäkunnioittava mieheni exää kohtaan? Usko tai älä, suhteemme alussa totesin miehelleni, että jos hän ja exänsä ovat eripuraisia, niin toivon että minä voin aloittaa tutustumisen neutraalisti ja hoitaa sitten esim. lasten asioihin liittyvät keskustelut ilman riitoja. En siis kuunnellut mieheni sadatteluja, en rakennellut ennakkoasenteita, en mitään. Esittelin itseni, kehuin miten hienoja lapsia miehelläni ja exällään on ja touhuilin lasten kanssa niitä näitä varoen ärsyttämästä tätä entistä rouvaa.
Palkka: minut haukuttiin kaikin mahdollisin keinoin, minä en voi olla lapsille mitään, en saa puuttua mihinkään (vaikkakin kelpaan oikein hyvin siivoamaan lasten jäljet, pesemään pyykit, tekemään ruokaa ja auttamaan askarteluissa, silloin kun äidille tehdään jotain). Samoin lapsille hän on kertonut minusta juttuja, joiden rinnalla Grimmin julmimmatkin sadut Hannusta ja Kertusta kalpenevat.
Kiitos, mutta p*skaa saa pyytämättäkin. Hän on itse omalla käytöksellään saanut aikaan sen, että en kunnioita häntä äitinä, enkä ihmisenä. En ole miehelleni aina se ihanin ja paras, mutta exän temppuihin verrattuna joutuisin käyttämään mielikuvitusta, että voisin kohdella toista niin saastana.
Sen verran aikuisuutta kuitenkin löytyy, että niinä kertoina, kun satumme toisemme tapaamaan käyttäydyn kaikin puolin korrektisti. Vain ja ainoastaan lasten takia. Heidän ei tarvitse kaikkea soopaa kuunnella minun ja mieheni läsnäollessa. Puhukoon äiti sitten itse omat löpinänsä. Ja yrittäköön sitten jonkun vuoden kuluttua selittää lapsilleen sen, miksi on käyttäytynyt niin kuin on tehnyt. Siinä onkin pala purtavaksi. Sitä ennen käyttäköön energiansa kiusantekoon ja ilkeilyyn, ei paljon purista. Minä taasen pyrin käyttämään energiani siihen, että vietän hauskaa aikaa lasten kanssa, nautin elämästä ja olen onnellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881531
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1141420Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras681282- 301141
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne118982Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46928- 19882
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n65797Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks316783- 46733