on varmaan kysytty jo moneen kertaan mutta mun oon aloittelija, niin tiedustelen nettisivuja jossa on toi photoshopin screen kuva ja n sekitykset suomeksi, ja miten ne toimii.
SIIS CS2
ohjekirja nettisivu
7
752
Vastaukset
- 1stMacFinn
Mitä, eikö käyttöohjetta ollutkaan siinä mukana? Olis varmaan kannattanut ostaa vaikka Photoshop Elements, se ei paljon maksa...
- tooCS2
siksi juuri kysynkin asiaa!
- Borkkas
En halua olla tötterö, mutta vaikeeta noita on suomeksi on löytää. Riippuen kokonaan jos joku innokas yksityishenkilö on tuhlannu aikaansa kääntämiseen. Ei noita kännöksiä tahataassa tehä. Vaan kyllä se riippu ihan henkilön hyvämielisyydestä. Niin googlaille vaan eteenpäin.
- toopeCS2
..koska esim noi´ta HTML -tietoja on aikakin paljon netis..
- kumma.
toopeCS2 kirjoitti:
..koska esim noi´ta HTML -tietoja on aikakin paljon netis..
Minä ostan Photarin ja siihen käyttöoppaita tonnilla. Miksi minä tekisin ilmaiseksi nettisivun, jossa on se sama tieto minkä minä olen koulutuksella, rahalla ja pitkällä ajalla koonnut?
- aaH
Kirjastosta löytyy vaikka miten paljon photoshop-kirjoja suomen kielellä. Paljon mukavampikin opetella kun ei tarvitse kokoajan olla vaihtamassa selaimen ja photoshopin välillä.
Tässä muutamia mitä voisin vaikkapa suositella alkuun:
Pasi Kainulainen - Photoshop: velhon käsikirja (nimestään huolimatta kirja on tarkoitettu aloittelijoille ja työkalut yms. esitellään melko kattavasti)
Juha Kaukoniemi - Photoshop CS 2: kuvankäsittely (En ole tätä itse lukenut, mutta muut saman sarjan kirjat ovat ainakin selkeitä ja helppolukuisia)
Sitten kun työkalut ja käyttöliittymä on hallussa, niin suosittelen tutustumaan Scott Kelbyn kirjoihin. Lähinnä erilaisia vinkkejä ja ohjeita, miten erilaisia efektejä yms. toteutetaan.
Myös vanhemmista versioista kirjoitetut kirjat on täysin käyttökelposia, ainakin alkuun.
http://www.good-tutorials.com/
Tuolta löytyy myös englanninkielellä paljon ohjeita photoshoppiin, mutta suosittelen ehdottomasti kävelemistä kirjastoon. Varsinkin jos haluat suomenkielisiä ohjeita. Niitä ei kovin paljon netistä löydä.- nimetön.
"http://www.good-tutorials.com/
Tuolta löytyy myös englanninkielellä paljon ohjeita photoshoppiin, mutta suosittelen ehdottomasti kävelemistä kirjastoon. Varsinkin jos haluat suomenkielisiä ohjeita. Niitä ei kovin paljon netistä löydä."
Ohjeiden mukaan tekeminen auttaa Photoshopin opiskelussa, eli kun yrittää tehdä ohjeiden mukaan kuvia, niin samalla oppii laajasti eri työkalujen käyttöä, työskentely tekniikoita ja kikkoja. Kannattaa siis ehdottomasti yrittää tehdä ohjeiden mukaan harjoituksia.
Ja apua Photshoppiin kannattaa kysellä:
http://photoshoppari.netforce.fi/
(Sivuilla myös tutoriaaleja Suomeksi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pienimäki ei anna haastatteluja
medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.173938- 373731
- 223150
- 881951
En tiedä mitä ajatella
Petaatko perjantaille jotain. Ei meidän kannata minun sydän on viety. Se joka sen vei ei ole mieheni, etkä se ole sinä.361782voitaisiinko unohtaa se sotku?
Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****161669Hyviä vinkkejä täällä
Eli kaivattua vain kädestä kiinni ja jos vastustelee niin sanoo, että hei beibi beibi nyt mennään vaan. Näin he elivät e171647Naisten ulkonäkö, jos miehiä ei olisi?
Mä meinasin ensiksi, että en aloittaisi tätä keskustelua, ainan nyt, mutta huomasin tossa toisessa ketjussa, että tämä s2451609Myös lähellä keskustaa oleva Marttaliitto jättää lihan pois tilaisuuksistaan ja suosituksistaan.
Marttaliitossa siirrytään terveellisempään ruokavalioon ja ihmiselle tarpeeton liha jätetään pois, ympäristö ja luonto k1921159Jee! Palsta toimii jälleen!
Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.201099