ohjekirja nettisivu

toopeCS2

on varmaan kysytty jo moneen kertaan mutta mun oon aloittelija, niin tiedustelen nettisivuja jossa on toi photoshopin screen kuva ja n sekitykset suomeksi, ja miten ne toimii.

SIIS CS2

7

802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Mitä, eikö käyttöohjetta ollutkaan siinä mukana? Olis varmaan kannattanut ostaa vaikka Photoshop Elements, se ei paljon maksa...

• tooCS2

siksi juuri kysynkin asiaa!

• Borkkas

En halua olla tötterö, mutta vaikeeta noita on suomeksi on löytää. Riippuen kokonaan jos joku innokas yksityishenkilö on tuhlannu aikaansa kääntämiseen. Ei noita kännöksiä tahataassa tehä. Vaan kyllä se riippu ihan henkilön hyvämielisyydestä. Niin googlaille vaan eteenpäin.

• toopeCS2

..koska esim noi´ta HTML -tietoja on aikakin paljon netis..

• kumma.
        toopeCS2 kirjoitti:

..koska esim noi´ta HTML -tietoja on aikakin paljon netis..

Minä ostan Photarin ja siihen käyttöoppaita tonnilla. Miksi minä tekisin ilmaiseksi nettisivun, jossa on se sama tieto minkä minä olen koulutuksella, rahalla ja pitkällä ajalla koonnut?

• aaH

Kirjastosta löytyy vaikka miten paljon photoshop-kirjoja suomen kielellä. Paljon mukavampikin opetella kun ei tarvitse kokoajan olla vaihtamassa selaimen ja photoshopin välillä.

Tässä muutamia mitä voisin vaikkapa suositella alkuun:

Pasi Kainulainen - Photoshop: velhon käsikirja (nimestään huolimatta kirja on tarkoitettu aloittelijoille ja työkalut yms. esitellään melko kattavasti)

Juha Kaukoniemi - Photoshop CS 2: kuvankäsittely (En ole tätä itse lukenut, mutta muut saman sarjan kirjat ovat ainakin selkeitä ja helppolukuisia)

Sitten kun työkalut ja käyttöliittymä on hallussa, niin suosittelen tutustumaan Scott Kelbyn kirjoihin. Lähinnä erilaisia vinkkejä ja ohjeita, miten erilaisia efektejä yms. toteutetaan.

Myös vanhemmista versioista kirjoitetut kirjat on täysin käyttökelposia, ainakin alkuun.

http://www.good-tutorials.com/

Tuolta löytyy myös englanninkielellä paljon ohjeita photoshoppiin, mutta suosittelen ehdottomasti kävelemistä kirjastoon. Varsinkin jos haluat suomenkielisiä ohjeita. Niitä ei kovin paljon netistä löydä.

• nimetön.

"http://www.good-tutorials.com/

Tuolta löytyy myös englanninkielellä paljon ohjeita photoshoppiin, mutta suosittelen ehdottomasti kävelemistä kirjastoon. Varsinkin jos haluat suomenkielisiä ohjeita. Niitä ei kovin paljon netistä löydä."

Ohjeiden mukaan tekeminen auttaa Photoshopin opiskelussa, eli kun yrittää tehdä ohjeiden mukaan kuvia, niin samalla oppii laajasti eri työkalujen käyttöä, työskentely tekniikoita ja kikkoja. Kannattaa siis ehdottomasti yrittää tehdä ohjeiden mukaan harjoituksia.

Ja apua Photshoppiin kannattaa kysellä:

http://photoshoppari.netforce.fi/

(Sivuilla myös tutoriaaleja Suomeksi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2362
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe