ohjekirja nettisivu

toopeCS2

on varmaan kysytty jo moneen kertaan mutta mun oon aloittelija, niin tiedustelen nettisivuja jossa on toi photoshopin screen kuva ja n sekitykset suomeksi, ja miten ne toimii.

SIIS CS2

7

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Mitä, eikö käyttöohjetta ollutkaan siinä mukana? Olis varmaan kannattanut ostaa vaikka Photoshop Elements, se ei paljon maksa...

• tooCS2

siksi juuri kysynkin asiaa!

• Borkkas

En halua olla tötterö, mutta vaikeeta noita on suomeksi on löytää. Riippuen kokonaan jos joku innokas yksityishenkilö on tuhlannu aikaansa kääntämiseen. Ei noita kännöksiä tahataassa tehä. Vaan kyllä se riippu ihan henkilön hyvämielisyydestä. Niin googlaille vaan eteenpäin.

• toopeCS2

..koska esim noi´ta HTML -tietoja on aikakin paljon netis..

• kumma.
        toopeCS2 kirjoitti:

..koska esim noi´ta HTML -tietoja on aikakin paljon netis..

Minä ostan Photarin ja siihen käyttöoppaita tonnilla. Miksi minä tekisin ilmaiseksi nettisivun, jossa on se sama tieto minkä minä olen koulutuksella, rahalla ja pitkällä ajalla koonnut?

• aaH

Kirjastosta löytyy vaikka miten paljon photoshop-kirjoja suomen kielellä. Paljon mukavampikin opetella kun ei tarvitse kokoajan olla vaihtamassa selaimen ja photoshopin välillä.

Tässä muutamia mitä voisin vaikkapa suositella alkuun:

Pasi Kainulainen - Photoshop: velhon käsikirja (nimestään huolimatta kirja on tarkoitettu aloittelijoille ja työkalut yms. esitellään melko kattavasti)

Juha Kaukoniemi - Photoshop CS 2: kuvankäsittely (En ole tätä itse lukenut, mutta muut saman sarjan kirjat ovat ainakin selkeitä ja helppolukuisia)

Sitten kun työkalut ja käyttöliittymä on hallussa, niin suosittelen tutustumaan Scott Kelbyn kirjoihin. Lähinnä erilaisia vinkkejä ja ohjeita, miten erilaisia efektejä yms. toteutetaan.

Myös vanhemmista versioista kirjoitetut kirjat on täysin käyttökelposia, ainakin alkuun.

http://www.good-tutorials.com/

Tuolta löytyy myös englanninkielellä paljon ohjeita photoshoppiin, mutta suosittelen ehdottomasti kävelemistä kirjastoon. Varsinkin jos haluat suomenkielisiä ohjeita. Niitä ei kovin paljon netistä löydä.

• nimetön.

"http://www.good-tutorials.com/

Tuolta löytyy myös englanninkielellä paljon ohjeita photoshoppiin, mutta suosittelen ehdottomasti kävelemistä kirjastoon. Varsinkin jos haluat suomenkielisiä ohjeita. Niitä ei kovin paljon netistä löydä."

Ohjeiden mukaan tekeminen auttaa Photoshopin opiskelussa, eli kun yrittää tehdä ohjeiden mukaan kuvia, niin samalla oppii laajasti eri työkalujen käyttöä, työskentely tekniikoita ja kikkoja. Kannattaa siis ehdottomasti yrittää tehdä ohjeiden mukaan harjoituksia.

Ja apua Photshoppiin kannattaa kysellä:

http://photoshoppari.netforce.fi/

(Sivuilla myös tutoriaaleja Suomeksi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3521
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1578
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1483
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1275
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      903
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      893
    7. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      889
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      879
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      854
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe