nintendo oikeuteen..

syyllistynyt kopioimiseen..

10

749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W11F4NB0Y

      "syyllistynyt kopioimiseen.."

      Guilty until proven innocent, kuuluu sananparsi, ja tässä tapauksessa koko kanne on niin naurettava, että kovin pitkälle se ei voi edetä. Interlink on patentoinut langattoman ohjaimen, jossa on "nappula kääntöpuolella ja peukalolle sopiva tatti". Miksei se sitten haasta saman tien PS3:n sixaxisia patenttirikkomuksesta?

      Tekniikka on täysin erilaista Interlinkin kaukosäätimessa ja Wii remotessa, kannattaa tutustua. Jos Interlink voittaa jutun, niin minä syön hattuni.

      • W11F4NB0Y

        Sananparsi kuuluu tietysti "Innocent until proven guilty" eli syytön kunnes toisin todistetaan. Tullu kuunneltua vähän liikaa Zay-Z:tä...


      • W11F4NB0Y
        W11F4NB0Y kirjoitti:

        Sananparsi kuuluu tietysti "Innocent until proven guilty" eli syytön kunnes toisin todistetaan. Tullu kuunneltua vähän liikaa Zay-Z:tä...

        Artisti on siis Jay-Z. Toivottavasti näin lyhyeen viestiin ei mahdu virheitä.


      • ...
        W11F4NB0Y kirjoitti:

        Artisti on siis Jay-Z. Toivottavasti näin lyhyeen viestiin ei mahdu virheitä.

        .. Ameriikassahan haastetaan esimerkiksi ravintola heti oikeuteen, jos vaikka keitossa on kärpänen..


    • W11F4NB0Y

      Interlinkin ohjaimessa ei ole siis minkäänlaista 3d-liikkeentunnistusta, toisin kuin Wii Remotessa, johon sen koko idea perustuu. Interlinkin ohjain on tarkoitettu vaihtoehtoiseksi hiireksi tietokoneelle ja kursoria liikutetaan peukalolla ohjailtavan tatin avulla. Samankaltaisuudet Wiimoten ja Interlinkin ohjaimen välillä loppuvat heti syvällisemmässä tarkastelussa.

      Lukekaa vaikka itse, tässä kuvaus Interlinkin ohjaimesta (sivulla 11 kursorin liikuttamisesta):
      http://cache.kotaku.com/assets/resources/2006/12/InterlinkvNintendo.pdf

      • japsivarkaat

        Siinäpä innovaatioita kerrakseen, kun pitää ohjaimenkin design varastaa muilta.


      • Nimetön
        japsivarkaat kirjoitti:

        Siinäpä innovaatioita kerrakseen, kun pitää ohjaimenkin design varastaa muilta.

        Kaukosäätimen mallisella designillä ei ole mitään tekijänoikeussuojaa ja näin ollen sitä ei voida varastaa. Designin pitää olla riittävän omaperäinen jotta se saisi suojan. Näin sanoo laki. Vai keneltä mielestäsi tämä "design" on varastettu? Nokia, Grundig, Samsung, Philips... kuka on se onnekas jota ei haasteta oikeuteen vuosikymmeniä jatkuneesta rikkeestä vaan todetaan alkuperäisen kaukosäätimen mallin keksijäksi?


      • piisaa...
        Nimetön kirjoitti:

        Kaukosäätimen mallisella designillä ei ole mitään tekijänoikeussuojaa ja näin ollen sitä ei voida varastaa. Designin pitää olla riittävän omaperäinen jotta se saisi suojan. Näin sanoo laki. Vai keneltä mielestäsi tämä "design" on varastettu? Nokia, Grundig, Samsung, Philips... kuka on se onnekas jota ei haasteta oikeuteen vuosikymmeniä jatkuneesta rikkeestä vaan todetaan alkuperäisen kaukosäätimen mallin keksijäksi?

        Mitähän jos menisit huiskimaan nintentoosallasi sen sijaan että yrität päteä olemattomalla USA:n patenttilainsäädännön tuntemuksellasi.


      • Xboxfanboy
        piisaa... kirjoitti:

        Mitähän jos menisit huiskimaan nintentoosallasi sen sijaan että yrität päteä olemattomalla USA:n patenttilainsäädännön tuntemuksellasi.

        Sä oot tosi älykäs ja viisas ja kaadat toiset tietämykselläsi USA:n patenttilainsäädännöstä! Voi kunpa mäkin osaisin väitellä yhtä hyvin!!!!


      • Jon-Jon
        piisaa... kirjoitti:

        Mitähän jos menisit huiskimaan nintentoosallasi sen sijaan että yrität päteä olemattomalla USA:n patenttilainsäädännön tuntemuksellasi.

        Tästä voi tulla hyvin mielenkiintoista...

        patentti jutun kantavana voimana on kaksi piirrettä: 1. nintendo käyttää toki erilaista välitysteknologiaa kuin kyseessä oleva hiiren korvike, mutta kumpikin laite sisältää valosensorin, joskin erilaisen. Teknologioiden eroavuuksien takia homma ei ehkä kaadu vielä tähän, onhan samankaltaisia toiminoja myös tv:n kaukoohjaimissa.

        2. nintendon wiimotessa (ainakin nunchakussa) on sekä joystick padin kaltainen osa, että liipasin, joka muistuttaa jenkkivehjettä.
        kohta 2 voi pahimillan kaataa jutun nintendoa vastaan, vaikka näin tuskin käynee.

        kohdat 1 ja 2, yhdessä nunchakun ja jenkki hiiren samanoloisen ulkonäeön kanssa ovat potentiaalinen mahdollisuus voittoon nintendoa vastaan.

        Näinollen laitteet ovat hyvin samanmoisia, vaikka erojakin kyllä löytyy. Tämä juttu voi oikeasti mennä lävitse, jolloin nintendon on joko maksettava sangen suuria summia wiimoten käytön jatkamisesta (amerikassa), tai vedettävä wiimote pois markinoilta (amerikassa).

        Käytännössä nintendo voi pahimmillaan joutua maksamaan rojaltteja jokaisesta myydystä wiimotesta kyseessä olevalle firmalle (edelleenkin vain amerikassa). Wiimoten myyntiä firma tuskin tulee estämään, koska kyseisestä tempauksesta ei ensinäkään irtoa pahemmin rahaa, ja toiseksi moisen tempauksen aiheuttama Negatiivinen PR voi pahimmillaan aiheuttaa suurehkoa tuhoa firman imagolle.

        Mielenkiintoiseksi jutun tekee se, että nämä jenkit voivat kenties onnistuneesti vaatia rojaltteja myös playstationin sekä Xboxin ohjaimista, joista myös löytyy padi-liipasin combo... varsinkin kun ainakin playstation 3:n ohajimet saattavat olla langattomia myös.

        Jos näin vaikka kävisi, saattaisi microsoft olla hyvinkin innostunut yhteistyöstä kyseisen firman kanssa... onhan amerikkalaisten toki vedettävä yhtä köyttä...

        Viikon fakta, tämä jenkkien hiirikorvike muuten maksaa 160 $, sairasta xD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      56
      2906
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      988
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      13
      987
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      844
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      761
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      95
      729
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      615
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      585
    Aihe