se siitä teidän hyvästä wii lasten koneestanne.
http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=cube&id=1927
nintendo oikeuteen..
10
749
Vastaukset
- W11F4NB0Y
"syyllistynyt kopioimiseen.."
Guilty until proven innocent, kuuluu sananparsi, ja tässä tapauksessa koko kanne on niin naurettava, että kovin pitkälle se ei voi edetä. Interlink on patentoinut langattoman ohjaimen, jossa on "nappula kääntöpuolella ja peukalolle sopiva tatti". Miksei se sitten haasta saman tien PS3:n sixaxisia patenttirikkomuksesta?
Tekniikka on täysin erilaista Interlinkin kaukosäätimessa ja Wii remotessa, kannattaa tutustua. Jos Interlink voittaa jutun, niin minä syön hattuni.- W11F4NB0Y
Sananparsi kuuluu tietysti "Innocent until proven guilty" eli syytön kunnes toisin todistetaan. Tullu kuunneltua vähän liikaa Zay-Z:tä...
- W11F4NB0Y
W11F4NB0Y kirjoitti:
Sananparsi kuuluu tietysti "Innocent until proven guilty" eli syytön kunnes toisin todistetaan. Tullu kuunneltua vähän liikaa Zay-Z:tä...
Artisti on siis Jay-Z. Toivottavasti näin lyhyeen viestiin ei mahdu virheitä.
- ...
W11F4NB0Y kirjoitti:
Artisti on siis Jay-Z. Toivottavasti näin lyhyeen viestiin ei mahdu virheitä.
.. Ameriikassahan haastetaan esimerkiksi ravintola heti oikeuteen, jos vaikka keitossa on kärpänen..
- W11F4NB0Y
Interlinkin ohjaimessa ei ole siis minkäänlaista 3d-liikkeentunnistusta, toisin kuin Wii Remotessa, johon sen koko idea perustuu. Interlinkin ohjain on tarkoitettu vaihtoehtoiseksi hiireksi tietokoneelle ja kursoria liikutetaan peukalolla ohjailtavan tatin avulla. Samankaltaisuudet Wiimoten ja Interlinkin ohjaimen välillä loppuvat heti syvällisemmässä tarkastelussa.
Lukekaa vaikka itse, tässä kuvaus Interlinkin ohjaimesta (sivulla 11 kursorin liikuttamisesta):
http://cache.kotaku.com/assets/resources/2006/12/InterlinkvNintendo.pdf- japsivarkaat
Siinäpä innovaatioita kerrakseen, kun pitää ohjaimenkin design varastaa muilta.
- Nimetön
japsivarkaat kirjoitti:
Siinäpä innovaatioita kerrakseen, kun pitää ohjaimenkin design varastaa muilta.
Kaukosäätimen mallisella designillä ei ole mitään tekijänoikeussuojaa ja näin ollen sitä ei voida varastaa. Designin pitää olla riittävän omaperäinen jotta se saisi suojan. Näin sanoo laki. Vai keneltä mielestäsi tämä "design" on varastettu? Nokia, Grundig, Samsung, Philips... kuka on se onnekas jota ei haasteta oikeuteen vuosikymmeniä jatkuneesta rikkeestä vaan todetaan alkuperäisen kaukosäätimen mallin keksijäksi?
- piisaa...
Nimetön kirjoitti:
Kaukosäätimen mallisella designillä ei ole mitään tekijänoikeussuojaa ja näin ollen sitä ei voida varastaa. Designin pitää olla riittävän omaperäinen jotta se saisi suojan. Näin sanoo laki. Vai keneltä mielestäsi tämä "design" on varastettu? Nokia, Grundig, Samsung, Philips... kuka on se onnekas jota ei haasteta oikeuteen vuosikymmeniä jatkuneesta rikkeestä vaan todetaan alkuperäisen kaukosäätimen mallin keksijäksi?
Mitähän jos menisit huiskimaan nintentoosallasi sen sijaan että yrität päteä olemattomalla USA:n patenttilainsäädännön tuntemuksellasi.
- Xboxfanboy
piisaa... kirjoitti:
Mitähän jos menisit huiskimaan nintentoosallasi sen sijaan että yrität päteä olemattomalla USA:n patenttilainsäädännön tuntemuksellasi.
Sä oot tosi älykäs ja viisas ja kaadat toiset tietämykselläsi USA:n patenttilainsäädännöstä! Voi kunpa mäkin osaisin väitellä yhtä hyvin!!!!
- Jon-Jon
piisaa... kirjoitti:
Mitähän jos menisit huiskimaan nintentoosallasi sen sijaan että yrität päteä olemattomalla USA:n patenttilainsäädännön tuntemuksellasi.
Tästä voi tulla hyvin mielenkiintoista...
patentti jutun kantavana voimana on kaksi piirrettä: 1. nintendo käyttää toki erilaista välitysteknologiaa kuin kyseessä oleva hiiren korvike, mutta kumpikin laite sisältää valosensorin, joskin erilaisen. Teknologioiden eroavuuksien takia homma ei ehkä kaadu vielä tähän, onhan samankaltaisia toiminoja myös tv:n kaukoohjaimissa.
2. nintendon wiimotessa (ainakin nunchakussa) on sekä joystick padin kaltainen osa, että liipasin, joka muistuttaa jenkkivehjettä.
kohta 2 voi pahimillan kaataa jutun nintendoa vastaan, vaikka näin tuskin käynee.
kohdat 1 ja 2, yhdessä nunchakun ja jenkki hiiren samanoloisen ulkonäeön kanssa ovat potentiaalinen mahdollisuus voittoon nintendoa vastaan.
Näinollen laitteet ovat hyvin samanmoisia, vaikka erojakin kyllä löytyy. Tämä juttu voi oikeasti mennä lävitse, jolloin nintendon on joko maksettava sangen suuria summia wiimoten käytön jatkamisesta (amerikassa), tai vedettävä wiimote pois markinoilta (amerikassa).
Käytännössä nintendo voi pahimmillaan joutua maksamaan rojaltteja jokaisesta myydystä wiimotesta kyseessä olevalle firmalle (edelleenkin vain amerikassa). Wiimoten myyntiä firma tuskin tulee estämään, koska kyseisestä tempauksesta ei ensinäkään irtoa pahemmin rahaa, ja toiseksi moisen tempauksen aiheuttama Negatiivinen PR voi pahimmillaan aiheuttaa suurehkoa tuhoa firman imagolle.
Mielenkiintoiseksi jutun tekee se, että nämä jenkit voivat kenties onnistuneesti vaatia rojaltteja myös playstationin sekä Xboxin ohjaimista, joista myös löytyy padi-liipasin combo... varsinkin kun ainakin playstation 3:n ohajimet saattavat olla langattomia myös.
Jos näin vaikka kävisi, saattaisi microsoft olla hyvinkin innostunut yhteistyöstä kyseisen firman kanssa... onhan amerikkalaisten toki vedettävä yhtä köyttä...
Viikon fakta, tämä jenkkien hiirikorvike muuten maksaa 160 $, sairasta xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 562906
- 89988
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!13987- 49886
- 84844
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35761- 95729
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27660Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap86615- 48585