Piilolinssit

iuyj

Näkökyky on jo ollut heikomman puoleinen tossa jo ehkä 4 vuotta niin nyt kun on mopokorttiakin hankkimassa kohta niin pitäisi hommata piilolinssit koska laseista en pahemmin pidä. Onko piilolinsseihin jotain rajoituksia että minkälaisille silmille ne ei käy ja voi kertoa kaikkea muutakin tietoa tälläiselle aloittelijalle. En millään haluaisi laseja =(

2

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piilolasien käyttäjä

Piilolasit periaatteessa sopii melkeinpä kelle vaan. Joillain saattaa aiheuttaa ärsytystä, mutta kyllä niihin linsseihin yleensä tottuu, ainakin mä itse olen jo tottunut niihin niin etten huomaakaan. Mene optikolle näöntarkastukseen jossa selvitetään näkö ja silmän kaarevuusarvot ja kerrot toiveestasi sovittaa piilolinssejä. Sovitusta varten kannattaa ehkä kokeilla jo kotona, miten hyvin pystyy koskettamaan omaa silmää ilman että alkaa räpytellä. Optikko kokeiluttaa sulla oikeanvahvuiset linssit, saat siis itse laittaa ne ja siinä selviää sitten pystytkö pitämään niitä. Sitten saat ohjeet piilolasien hoidosta ja niitä kannattaa sitten tosiaankin noudattaa jos et halua ikäviä silmänpunoituksia ja pöpöjä! Vinkkinä sellainen, että kannattaisi kuitenkin olla sellaiset varalla olevat lasit, kuten mulla itsellä on. Eli siis ihan aina ei kannata olla piilarit päässä vaan pitää edes joskus välipäivä. Optikko varmaan osaa sitten neuvoa, että tarvitsetko päivälinssit (kertakäyttöiset, eli aamulla silmiin ja illalla laitetaan roskiin) vai kuukausilinssit (omasta kokemuksesta nämä kätevimmät, eli jos käyttää vain päivisin niin nämä kestävät kuukauden ja jos yötä päivää niin kaksi viikkoa. Välissä pitää kumminkin olla taukoja...) Tässäpä tällaista tietoa aloittelijalle, toivottavasti auttoi!

• iyuj

Kiitos :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      313
      6116
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3606
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      146
      2790
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      225
      2167
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      100
      1728
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1182
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      81
      1045
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      144
      958
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      928
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      884
    Aihe