samanaikaisesti työtön ja saada kotihoidontukea?
voiko
2
391
Vastaukset
- ahneelle paskanen loppu
Joopa joo
Jos saat työttömyysturvaa vaikkapa
1000 euroa kuussa nyt.
ja haet kotihoidontuen ja saat sitä 300
tämän jälkeen saat työttömyysturvaa 1000-300
eli 700.
Siitä vaan hakemaan. 500 päivää kuluu, vaikka
korvaus laskee huomattavasti- - yksi kokemus
Itse olin kotihoidontuella kotona, ja ajattelin ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi jotta voisin osallistua työvoimakoulutuksen jos sopiva koulutus osuisi kohdalle. Useisiin koulutuksiin hain pääsemättä, "oikeat työttömät" veivät paikat. Vasta kun kotihoidontuki loppui olin oikeasti työtön, karenssiaika alkoi kulua pois vasta silloin, jonka olin saanut monta vuotta sitten lopetettua opiskelut kesken. Eli jos ilmottaudut työttömäksi, käyt vain ilmoittelemassa olemassa olostasi työkkärissä 3kk välein, mitään muuta hyötyä en katsonut siitä olevan.
Minulle esim. yksi työkkäri setä rupesi paasaamaan miksi en ollut hakenut kesätyöpaikkoja, mutta kun luki papereitaan huomasi että olen kotihoidontuella ja paasaukset loppui siihin. Ja sanoi että tule ilmoittautumaan 3kk päästä uudestaan =/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3376313Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483776- 81933
- 52860
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 67769
- 49748
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130743Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14671