onko ristiäisissä oltava sylikummi mukana vai riittäisikö että olisi vain kaksi kummia. sopivaa sylikummia kun ei taida löytyä ja edellinenkin mokasi.....????????.
sylikummi
2
1256
Vastaukset
- Flikka
Lasta voi pitää kasteella jompi kumpi lapsen vanhemmista, lapsen isovanhempi, kummi tai muu perheelle tärkeä ihminen.
Jokainen kastettava lapsi tarvitsee kaksi kummia (maksimimäärä on kuusi), joiden tehtävä on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Olisi toivottavaa, että kummit olisivat paikalla kastettaessa.
Sylikummiksi kutsutaan kummia, joka pitää lasta kasteella sylissä. Mitään erityisasemaa sylikummilla ei ole muihin kummeihin nähden. Isolla osalla lapsista ei ole sylikummia, koska heitä on kasteella pitänyt jompikumpi vanhemmista.- mummi..
Lapsella voi olla kummeja enemmän kuin kuusi!
Olen ollut sellaisissa ristiäisissä, jossa
kummeja oli seitsemän, ja kaikki kummit saivat
omat kummitodistuksensa.
Vähintään kaksi kummia on oltava,
ja sylikummi ei todellakaan eroa millään muulla
lailla muista kummeista kuin että pitää vauvaa sylissään kasteen ajan.
Vauvaa voi pidellä ihan kuka tahansa muukin... veli, sisko, mummo, isä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3193752Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322058- 1001713
Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451684Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101430- 1451225
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041176- 821133
Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja104974Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.74904