onko ristiäisissä oltava sylikummi mukana vai riittäisikö että olisi vain kaksi kummia. sopivaa sylikummia kun ei taida löytyä ja edellinenkin mokasi.....????????.
sylikummi
2
1210
Vastaukset
- Flikka
Lasta voi pitää kasteella jompi kumpi lapsen vanhemmista, lapsen isovanhempi, kummi tai muu perheelle tärkeä ihminen.
Jokainen kastettava lapsi tarvitsee kaksi kummia (maksimimäärä on kuusi), joiden tehtävä on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Olisi toivottavaa, että kummit olisivat paikalla kastettaessa.
Sylikummiksi kutsutaan kummia, joka pitää lasta kasteella sylissä. Mitään erityisasemaa sylikummilla ei ole muihin kummeihin nähden. Isolla osalla lapsista ei ole sylikummia, koska heitä on kasteella pitänyt jompikumpi vanhemmista.- mummi..
Lapsella voi olla kummeja enemmän kuin kuusi!
Olen ollut sellaisissa ristiäisissä, jossa
kummeja oli seitsemän, ja kaikki kummit saivat
omat kummitodistuksensa.
Vähintään kaksi kummia on oltava,
ja sylikummi ei todellakaan eroa millään muulla
lailla muista kummeista kuin että pitää vauvaa sylissään kasteen ajan.
Vauvaa voi pidellä ihan kuka tahansa muukin... veli, sisko, mummo, isä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014224- 2443374
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792295Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851963Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391609- 1381270
- 151228
- 481208
- 991131