Onko kellään kokemusta auttaako bulgarian jogurtti oikeasti hiivaan? Neuvolassa täti sanoin että monet naiset ovat kertoneet sen auttaneen. Vinkiksi sain syödä jogurttia purkin päivässä, lisäksi "täti" kertoi että eräs raskaana oleva nainen olisi laittanut jogurttia aina pissan jälkeen emättimeen, ja tämä olisi hillinnyt myös hiivaa(kuulostaa todella epäilyttävältä)
hiiva+bulgarian jogurtti
4
9273
Vastaukset
- tietoa hiivasta
Emätin on luonnostaan hapahko, kostea limakalvo. Hiivasientä on melkein jokaisella ihmisellä elimistössään jossain. Kun hiivasieni siis iskee, se johtuu yleensä vain siitä, että emättimen oma balanssi on heikentynyt eikä se pysty vastustamaan hiivaa.
Hiivalääkkeet auttavat nopeasti, mutta ne saattavat aiheuttaa allergista reagointia ja osa hiivakannoista tulee niille resistanteiksi.
Kun hiiva ei ole mikään bakteeritulehduksen tyyppinen vaiva, vaan se on enemmän tai vähemmän paikalla, on yleensä järkevämpää hoitaa olosuhteita kuin yrittää tappaa hiivaa lääkkeellä. Siksi terkkarisi neuvoi niin kuin neuvoi, kun emätintä hapattaa, se häätää itse hiivan pois. Toiset lutraavat jugurtilla, mutta muitakin keinoja on.
Apteekista saa pesuaineita, joiden pH on 3,5 eli erittäin hapan (Avecyd, Lactacyd, Ceridal jne). Jos niitä käyttää emäksisen saippuan sijasta, emättimessä säilyy hapan tila. Sperma on emäksistä, eli jos harrastaa paljon seksiä ilman kortsua, tulee helposti hiiva. Toiset pesevät ronskisti happamalla pesuaineella, toiset laittavat jugurttia, toiset käyttävät apteekin maitohappobakteeri-emätinkapseleita. Pääasia on se happamuus .. ja siksi bulgarianjugurttia, että hiiva ilahtuu sokerista yli kaiken, eli jos sinne laittaa jotain, sen olisi oltava sokeroimatonta.- kysymykseesi
Olen käyttänyt hätätilanteessa Bulgarianjugurttia, kun on alkanut kutina, ja "pessyt" sillä. Toimii hyvin, mutta on vähän sotkuista menoa verrattuna maitohappobakteereihin.
- kirjoittaja
kysymykseesi kirjoitti:
Olen käyttänyt hätätilanteessa Bulgarianjugurttia, kun on alkanut kutina, ja "pessyt" sillä. Toimii hyvin, mutta on vähän sotkuista menoa verrattuna maitohappobakteereihin.
Kiitoksia molemmille vastauksista! Pitää kokeilla niitä maitohappobakteerikapseleita, josko niistä olisi vähän pitempi aikainen apu :). Onko kummallakaan tietoa voiko kapseleita käyttää raskauden aikana?
- Anonyymi
Itse käytän myös bulgarian jogurttia hillitsemään hiivan aiheuttamaa kutinaa. Levitän hienan ulkosynnyttimiin sekä syön viikon ajan päivittäin. Hiiva parantunut näin aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.344011Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131533Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2461476Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1801237Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1301011Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ811004Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254978- 62949
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56785