Vetokoukun asennuksen jälkeen ESP herja

Renuko

Ostin Brinkin irroitettavan koukun GS:ään, kun täällä on siitä joillakin ollut jo kokemustakin ja sain sen 300Eur Tampereen Polar autovarusteesta ja sitten asennus oli 175 Tammer Dieselissä. Mutta nyt sitten ekaa kertaa käyttämässä itse koukkua huomasin, että muutaman kilometrin jälkeen tulee tietokoneelle herja "ESP ei toiminnassa". Kysymys kuuluukin, että pitääkö tuo vetokoukku "opettaa" auton tietokoneelle? Onko tullu vastaavia ongelmia peräkärräyä vedettäessä? Taitaa tulla reissu Käyttöautoon taas..

2

1300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ibbe*

      Vetokoukun asennuksen ei pitäisi kyllä vaikuttaa ESP:hen mitenkään, sillä ainakin 2004-mallisessa johdotukset tehtiin ryöstämällä liittimillä takavaloista. Ellei sitten uudemmissa(?) ole jo olemassa suoraa yhtä liitintä vetokoukun rasialle joka voisi sekoittaa sähköt...

      Mulla ei ole tullut kyllä mitään herjaa vetäessä.

      Ainoa mikä alkuun vaikutti sähkötsydeemeihin, oli akun kengän irroitus, mutta silloinkin herjat tulivat heti käynnistyksen yhteydessä (esim. juuri ESP) ja kuittautuivat itsekseen kun systeemit saatiin toimintaan.

      Eli epäilisin, että vika on muualla. Voi toki olla, ettei ESP ole ollenkaan "herännytkään" akun irroituksen jälkeen vaan pitää käydä fiksaamassa jollakin tavalla...?

      Ethän tökännyt vahingossa ESP:n nappulaa kojetaulussa?

      Tulipa vielä mieleen, että onko sulla muuten 7- vai 13-pinninen töpseli, niiden kytkentä lienee erilainen?

      • renuko

        Joo toi on kyllä hyvä pointti, eli jos vaunussa on jotain sähköissä vikaa, niin saattaa se heijastua tuon ESP:n virheenä, täytyypä vielä mitata johdot.

        Tuossa Brink:in koukussa tuli mukana sähkösarja, joka kuulemma meni ihan suoraan Scenikissä olevaaan liittimeen, että ei tarvinnu ryöstellä. Ja joo 7 pinninen versio mulla on, kun on kaikki vedettävät vaunut "vanhalla" liittimellä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe