Meillä on reilun kaksi vuotias lapsi. Olin joutunut käymään melkoisen taistelun jo hänen saamiseksi. Itse raskaaksi tulo oli helppoa, mutta miehen taivuttelu asiaan ei. Olemme olleet viisi vuotta yhdessä ja olemme naimisissa.
Ajattelin ennen, että kunhan vain saisin yhden lapsen tulisin onnelliseksi. Nyt on kamala vauvakuume koko ajan päällä ja miehelle ei asiasta juuri voi mainita, kun suuttuu heti. Ja pelin henki on se että minä haaveilen, mutten enää juuri uskalla tai lähinnä viitsi ottaa asiaa esille, kun toinen heti raivona.
Onko kellään neuvoja miehen pään kääntämiseksi?
Olen yrittänyt kysellä miksi niin ehdoton ei, mutten saa vastausta pelkkää pahantuulisuutta moniksi päiviksi..
Miten miehen
6
611
Vastaukset
- todellakin
Sama täällä! Tarttis nyt todella neuvoja, miten saada mies ymmärtämään tämä vauva-asia. Täällä olis kyseessä esikoinen. Kauanko jouduit "taivuttelemaan" ensimmäisen tekoon? Täällä vuosi taivuttelua takana. Ja montakohan vielä edessä :( Innostuisko mies, jos sille jotain juttuja ettis luettavaks (netti/lehdet/kirjat)? Vai suostuskohan tuo edes lukemaan... Mä alan olla todella epätoivnen, joten neuvot olisi paikallaan (jotkin muut kuin, että ei auta kuin odottaa)!
- Neuvokas??
Yrittäkää kysyä miehiltänne, että miksi he eivät halua lasta. Jos mies on niin lapsellinen, että ei suostu puhumaan edes asiasta, niin ehkä hän ei todellakaan ole valmis isäksi tai yhtään miksikään!!
- pakolla
Ensimmäinen tehtiin puoli pakolla. Ei ollut raskaudesta yhtään iloinen ja halusi aborttia. Sain keskenmenon, jonka jälkeen olin todella surullinen. Tässä vaiheessa mies sanoi, että yritetään sitten saada ja tehdä se lapsi. Näin onnellisesti myös kävi.
Minusta vain on epäreilua, ettei mies halua. Olen sanonut jo ennen naimisiin menoa ja ennen ensimmäistä, että haluan perheen ja lapsia. Itselläni ei ole sisaruksia ja olen niitä aina kaivannut. Vaikka eihän kaikista sisaruksistakaan tule läheisiä..
Anyway, mies ei halua puhua, asia on jo vaikea ottaa esille, kun ei itse halua pettyä. Kaikki mahdollisuudet kuitenkin olisi. On rakkautta ja toimeentuloa. Ja mies myös osallistuu kotielämään, rakastaa esikoista. En ymmärrä.
- millamaaria
Miksi lähdet siitä ajattelusta, että miehesi on jotenkin väärässä kun hän ei lasta halua? Tämän asian pitäisi olla yhteinen päätös ja lasta pitää molempien haluta. Muuten ei hankita ja sillä siisti.
Entäpä jos itse olet täysin hormoniesi vietävissä ja haluat lapsen vaikka se ei järjellä ajateltuna olisikaan järkevää. Tajuatteko yhtään millaisen lisä stressin uudesta raskaudesta ja lapsesta johtuva rahan menon kasvu miehellenne aiheuttaa? Tietysti voit koittaa sitä, että keräät lapsen ja äitiyslomasi kustannuksia vastaavan rahamäärän ihan itse ja kysyt sitten voidaanko lapsi hankkia.- Auliina
Rahatilanteen ei saisi vaikuttaa siihen, voiko lapsia hankkia vai ei. Vai oletko sitä mieltä, että: "Köyhät älkööt lisääntykö!"?
Meillä on kans se tilanne, että mä haluaisin lapsia, ja mieluiten useamman. Mies ei halua ees puhua asiasta. Sillä kun on jo yksi. Kumpi tässä on itsekäs? Vai kummatkin?
Se vaan on mun suurin haave. Yritän taivutella miestäni, mutta jossain vaiheessa mä varmaan lähden muuten toimivasta suhteesta. Musta tulee muuten katkera vanha akka.
- Paxis
Sama täälläkin. Olen halunnut lasta jo kohta kahden vuoden ajan. En voi keskustella asiasta mieheni kanssa, koska hän vain suuttuu asiasta. Ja saattaa mennä viikkokin ennen kuin leppyy asiasta.
Kertoisi edes syyn siihen, miksi ei lasta halua. Vaikka tunnen oloni epätoivoiseksi ja surulliseksi asian takia, en ala miestäni pakottamaan ja painostamaan hankkimaan lapsia. Lapsen hankinta on kuitenkin yhteinen päätös eikä vain yhden ihmisen projekti.
Olen kuitenkin mielestäni yhtä oikeutettu kuulemaan syyn asiaan kuin hän olemaan ilman lasta. Kaiken pitäisi olla muuten hyvin. Olemme hyvin toimeentulevia, asumme omassa kodissa, opiskelut takana ja molemmilla vakituinen työ. Ja liian nuori ikäkään ei voi olla este, sillä mies on 32 ja minä kohta 28! Auttaako mikään muu kuin miehen vaihto? Rakastan häntä, mutta en tiedä voinko uhrata haaveni ja unelmani isosta perheestä hänen takiaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070