avioero on hyvä asia

sosiologiX

Avioero on hyvä asia:

- kylmät, rakkaudettomat kulissisuhteet raukeavat ja tuovat tilaa uudistumiselle

- lasten ei tarvitse kärsiä väkivaltaisista, riitaisista, mökötys-suhteista, alkoholismista jne

- avosuhteissa enemmän sisältöä. avioliitto on onnellisen parisuhteen hautakammio

- naiset eivät voi enää taloudellisesti hyväksikäyttää miehiä kun tehdään avioehto

- ihmiset elävät erilaisissa elämäntilateissa (uusioperheitä, pitkät välimatka...t). avioliitto on muodoltaan jäykkä ja vanhoillinen, eikä sovi moderniin dynaamiseen yhteiskuntaan

- avioliitto on tekosiveellistä saastaa

- avioliitto sellaisena kuin me sen nyt tunnemme on menneenajan instituutio

-

14

2223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväksi käyttää?

...olenpa hieman eri mieltä....

• Etsin ruman muijan

Jolla ei rahasta puutetta, saa olla myös todella vanhakin, vaikka 90, kunhan rahaa on ja naimisiin mennään ehdoitta.

Jos taas itse rikastun niin muutan saudi arabiaan ja perustan haaremin.

• Sinkkuus näköjään parasta
        Etsin ruman muijan kirjoitti:

Jolla ei rahasta puutetta, saa olla myös todella vanhakin, vaikka 90, kunhan rahaa on ja naimisiin mennään ehdoitta.

Jos taas itse rikastun niin muutan saudi arabiaan ja perustan haaremin.

joilla ei raha pörssissä kasva hurjaa vauhtia, on hyvä asia, jos jää leskeksi, että saa leskeneläkettä.
        Lisäksi on hyvä lapsille, jos on pysyvä avioliitto, että lapset tuntevat kuuluvansa tiettyyn kristilliseen instituutioon, jossa koko perhe haluaa yhdessä elää ja molemmat vanhemmat kantaa vastuun koko perheestä.
        Tietysti avioero on helppo ja silloin jos joku rahakas ihminen on niin tyhmä, että ei tee avioehtoa, niin silloin avioliitto on todella ikävä, mutta kyllä nykyisin sentään varakkaat ovat yleensä senverran järjissään, että sen tekevät. Lisäksi kattiloiden ja kapustojen jako.
        Eli kaikki on nykyisin niin vaikeaa.

• vaan pakko saada se

Todellinen liitto nähdään vasta sitten kun rakastetaan toisiaan kuolemaan asti sekä myötä- että vastamäessä.

Liiton rekisteröinti tehdään vaan taluodellisen turvan takia. En itse ainakaan mitään muuta merkitystä keksi avioliitolle. Erolla voidaan uhkailla ja kuvitella edes paperin sitovan puolisoo itseensä jos ei muuta. Joillain on turvallisempi tunne jos kumppani saadaan avioliittoon. Epävarmat parit turvautuu lähes heti "paperiin" tai suhde ei muuten onnistu.

Moneen kertaan naimisiin menneet ja eronneet ovat mielestäni aivan pellejä mutta kai niitäkin täytyy olla...Itse en ole moista avioliitto pelleilyä tarvinnut koskaan harrastaa ja yli puolet elämästäni olen elänyt saman kumppanin kanssa. Mikään kiire ei ole. Rekisteröimme suhteen sitten joskus kun toinen jalka on jo haudassa :)))

• näin tosiaan

>Todellinen liitto nähdään vasta sitten kun
        >rakastetaan toisiaan kuolemaan asti sekä myötä-
        >että vastamäessä.

Näin siis menee yhä edelleen. Myötämäessä vaimokin taputtelee selkään, mutta annas kun tulee vastamäkiä niin se lyö puukolla selkään.

• Ei selkään puukottamisia
        näin tosiaan kirjoitti:

>että vastamäessä.

Näin siis menee yhä edelleen. Myötämäessä vaimokin taputtelee selkään, mutta annas kun tulee vastamäkiä niin se lyö puukolla selkään.

Tarkoitin "todellisilla liitoilla" onnellisia tasapainoisia parisuhteita jotka kestää kuolemaan asti oli sitten rekisteröityjä tai ei.

Olisiko itsessäsikin vikaa jos noin huonosti valitset puolisosi? Vai valittaako täällä juuri ne miehet jotka alunperinkin valitsevat puolisonsa vain ulkonäön mukaan? Sitä saa mitä tilaa! Heh, heh, ei käy yhtään kateeksi...

• mikään ei ole pakko
        näin tosiaan kirjoitti:

>että vastamäessä.

rakastaa kuolemaan asti.

Väkivaltasuhteessa voi näin käydäkkin.

Nm.kristitty ja eronnut.

• itse kuulut
        Ei selkään puukottamisia kirjoitti:

Tarkoitin "todellisilla liitoilla" onnellisia tasapainoisia parisuhteita jotka kestää kuolemaan asti oli sitten rekisteröityjä tai ei.

Olisiko itsessäsikin vikaa jos noin huonosti valitset puolisosi? Vai valittaako täällä juuri ne miehet jotka alunperinkin valitsevat puolisonsa vain ulkonäön mukaan? Sitä saa mitä tilaa! Heh, heh, ei käy yhtään kateeksi...

No kerroppa kunpaan kastiin itse kuulut?

• sanoo suutari

Pitää kuule aika lailla paikkansa.
      Tämän päivän ihmiset ovat itsekeskeisiä ja itserakkaita.

Kenties avioliitto itsensä kanssa olisi paras vaihtoehto. Perheriidat olisi historiaa, ei takuuvarmasti olisi eroa eikä muita kirjoittamisiasi ongelmia.

• menee naimisiin

Jos suhde ei onnistu niin siinä on kaksi syyllistä ottaa eron kumpi tahansa. Ja naimisiin mennessä olisi syytä se tajuta että sillä ei toista ihmistä omisteta kun tuntuu että joillain on se luulo että avioliitossa ihminenkin on tavaraa.

Ei ihmiset ole itsekeskeisiä ja itserakkaita vaan tyhmiä ovat ne jotka menevät naimisiin. Täytyykö omasta tyhmyydestä pilkata joitain ihmisiä ja instanssia? No toki täytyy jos se helpottaa! Täytyykö olla noin tyhmä ja itsekeskeinen jotta täyttää yhteiskuntakelpoisuuden?

Mitä ihmettä nämä eronneet ja karanneet täällä valittaa sillä johan tyhmästä päästä sakotetaan ketä tahansa tässä yhteiskunnassa. Jos noin tyhmä on niin maksakoon kukin seurauksista. Jos ei mene rahat niin ainakin maine ja eronnutta ei kukaan enään tosissaan ota. Sellaisia helppoheikkejä en minäkään olisi ottanut koskaan. Tyhmyydestä sakotetaan, ettekö tienneet?

• ehkä hyvä

jos kaikki ei suju ja toiset kärsii siitä.

Useimmiten miehet käyttävät hyväksi liitoissa naisia, eikä päinvastoin

Avoliitto, jossa avioehto, on tekosiveellistä. Siitä ei päästä mihinkään, koska avioehdon nojalla toinen olettaa saavansa tehdä mitä haluaa toisen siitä kärsiessä

• Omavarainen

Nykyaikana myös nainen voi tienata enemmän kuin mies tai yhtä paljon. Minä ainakin elätin ex-miestäni ja taidan vieläkin, kun ei elatustukia näy tilillä.

• elätät

Niin miten elätät, maksat hänen vuokransa ja ruokansa? Tuskinpa. Kai siihen joku syy löytyy jollei elatusmaksuja näy tililä. Ja jos ne on käräjäoikeuden vahvistamat niin mistäs enää täällä valitat.

• TÄMÄ AVIOEHDOSTA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      82
      4438
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3170
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2648
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2342
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2036
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1752
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe