minun

mielestäni

Kaikki työttömyyskorvaukset voisi minun mielestäni poistaa kokonaan. Ihmiset, jotka eivät tee töitä, heidän ei kuuluisi saada siitä rahaa yhtään. Itse olen käynyt työvoimatoimistossa ja siellä oli silloin yksi seinä täynnä ilmoituksia vapaista työpaikoista. Ymmärrän että ottaa luonnolle lähteä tekemään vaikka yliopistopohjalta jotain duunari- tai pätkätöitä mutta niin se vaan menee joskus. Sitten on eriasia jos on invaliidi tai on lapsia tms. mutta normaali työmies, joka kykenisi tekemään normaalia työtä ei tarttisi mitään.

11

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duuni kelpais

jos kelpais duunari työnantajalle...kun se oliskin noin helppoa se työnsaanti kun esitit. Siitä vaan valitsemaan työvoimatoimiston seinältä ja työnantaja ottaa vastaan ilomielin mukisematta... joopa joo wake up pahvi.

• .............

No kuvittelisin että kaikkia pitsataksin paikkoja ja vastaavia olis avoinna koko ajan. Olen kai sitten väärässä. Ei oo omaa kokemusta, töitä on piisannut konehommis koko elämän niin paljon ku viittii tehä ja ahkerille ja taitaville työntekijöille ois sillä alalla ainaki vapaita työpaikkoja

• ............

Vielä semmosta että saksassa oli jokin aika sitten jokin kokeilu että kaikki työttömät laitettiin johki pelloille keräileen jotaki oliko se maissia. Jos ei siihen suostunut niin ei saanu työttömyyskorvauksia. Tämä ei siellä toiminut vaan ihmiset lähtivät nykiin kun ei niitä kiinnostanut. Jos suomessa valtio järjestäisi tällaisia urakoita kaikille työttömille ja työttömyysraha voisi vaikka nousta hieman tehdyn työn ansiosta, olisitteko valmiit?

Ja oli ihan asiallinen kysymys, ei tartte kenenkään alkaa aukoon nassua

• anni

Jos niitä töitä noin vain saiskin.

Itse korkeakoulutettuna en pääse edes haastatteluun, jos haen vaikka merkonomin koulutuksen vaativia toimistohommia. Olen surkean ylikoulutettu.

Olen kanssasi samaa mieltä, että työn pitää kelvata, mutta kun minä en kelpaa työnantajalle :(

• Idiootti...

...Kaikki työttömyyskorvaukset voisi minun mielestäni poistaa kokonaan....

Taas idiootti asialla. Ei pitäisi kirjoitella asioista, joista ei näytä ymmärtävän mitään,

• ............

Niin se pitäisi mennä että raha jolla mies elättää perheensä, tulee työstä jota se tekee. Tiedän seuraukset että tällaisesta tukien poistosta nousisi järjetön haloo, alkoholisoitumiset, ja nälkäkuolemat ja muut mutta silti se tuntuu monesta väärältä että työtä tekevien rahoilla elätetään ne jotka eivät tee työtä.

Esitäs jotaki perustelua, itse olet idiootti, lälläslää..

• Mies????
        ............ kirjoitti:

Niin se pitäisi mennä että raha jolla mies elättää perheensä, tulee työstä jota se tekee. Tiedän seuraukset että tällaisesta tukien poistosta nousisi järjetön haloo, alkoholisoitumiset, ja nälkäkuolemat ja muut mutta silti se tuntuu monesta väärältä että työtä tekevien rahoilla elätetään ne jotka eivät tee työtä.

Esitäs jotaki perustelua, itse olet idiootti, lälläslää..

Sinäkö mies??? Salli mun nauraa noiden viestiesi perusteella.

• MIELESTÄNI

...

• suivaantunut

kuulkaapa isät ja äidit .esim minä en olisi halunnut edes syntyä tähän valheelliseen maailmaan, mutta kun teidä kerran pitää puskea niitä kakaroita niin elättäkää .

• on tämä

Siinä tapauksessa tulkitsen, että aloittajasta on paljon mukavampaa, että rahattomat työttömät muuttuvat rahan puutteessa rikollisiksi. Murtautautuvat yöllä kotiisi ja vähintäänkin pahoinpitelevät sinut ja mahdolliset muut ihmiset tiedottamaksi. Tämän jälkeen he vievät kaikki rahat tai helposti rahaksi muutettavat tavarat kotoasi. Vieläpä kenties jälkien peittämiseksi polttavat asuntosi.

Mutta ilmeisesti juuri tätä sinä haluat.

• Joko...

Tasaus joko vapaaehtoisesti tai pakolla. Ihan oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      329
      6257
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3716
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      151
      2898
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      227
      2200
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      107
      1763
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      73
      1306
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1112
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      993
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      968
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      924
    Aihe