Tervehdys!osaatteko sanoa pystyykö kotioloissa vaihtamaan takapyörän laakerit? en tietenkään omista mitään hienoja prässejä mitä korjaamolla on käytössä, mutta paljon on tullut autojen kanssa "häärättyä".ajokki on itselleni viellä melko tuore hankinta ja siiksi utelen viisaampien neuvoja.
T:tietämätön
transporterin pyöränlaakerit
11
8423
Vastaukset
- wolsu
kyllä nuo kaiken järjen mukaan on kaikissa volkkareissa järjestään kotikonstein vaihdettavissa; passattiin (ja kuplaan; heh) vaihdoin viime syksynä takalaakerit ja kyllä ne ihan kotivermein tuli vaihdettua.
pitää vain olla tarkkana sisemmän laakerin ulkorengasta irroittaessa/asennettaessa, että ei vaurioita abs-jarrujen hammastusta jarrulevyn sisältä. ja kunnolla esim. skf lgmt laakerirasvaa sisään ja laakereille!
laakerit tosiaan maksoivat passattiin noin 20 € (muistaakseni) ja työ ei mitään -> stockmann auto olisi ottanut ko työstä noin 170 € per puoli, joten kannattanee ainakin yrittää. hyvää apua saa haynesin korjausoppaista, jotka eivät maksa maltaita, mutta räjäytyskuvat ja asennusohjeet ovat todella käypiä (ainakin vw oppaissa).- transporter
asiahan on niin että tranportterissa on leveä laakeri, ei suinkaan perinteinen kartiolaakeri maljalla.mitä tulee korjausoppaaseen, niin se ohittaa tyylikkäästi koko laakeri vaihdon. siitä ei ole mitään ohjetta.kiitos kuitenkin vastauksesta!!
- 57 kotka
2003vm transporterin takalaakerin vaihtoon tarvitset; keskiön ulosvetäjän ja kun laitat uuden keskiön ja laakerin niin siinä pitää olla jonkinlainen erikoinen vehje millä saat painettua keskiön ja laakerin ehjänä takaisin paikoilleen.koko työ laakeri ja keskiö maksoi vw liikkeessä jyväskylässä 406e..eli..tuo on vain oikean puolen osat ja työt..mutta nopeasti teki homman alle tunnissa ja takuu on 2v..
- patteri51
Ei kannata itse vaihdella , omasta nelikko porteista molemmat etulaakerit sökönä , mutta toinen menee takuuseen , 2v takuu kun merkkiliikkeessä teettää , pikkupajoihin ei kannata viedä saattaa tulla kalliimmaksi
- vaginalaatu
Alle kaksi vuotiaasta menee takalaakerit??? Kyllä on VW-laatu nykyään kohillaan. Iselläni 18- vuotias Transportter, yli 300.000 ajettuna. eikä ainuttakaan pyöränlaakeria ole vaihdettu.
- VWFanatic
VW on maailman paras auto, eikä siinä ole koskaan mitään vikoja.
- vwonpaska
paskoja vehkeitä
- hevosennäköinen.paku
Katsoin yhtenä päivänä että hevonenko se sieltä vastaan tulee niin olikin uusin VW Transporter :D
- Redevil75
Itse hankin tuon erikoistyökalun laakerienvaihtoon tuohon meidän t5:een -06 ja eilen juhannuksen kunniaksi ja se kun oli sentään vapaa päivä niin piti pistää vaihtoon oikeanpuoleinen takalaakeri. Ikinä en ole vielä VW laakereita vaihtanut mutta muihin kyllä. Ja täytyy sanoa että seuraavalla kerralla kun tiedän mitä löytyy purkamisen aikana ja mitä purkaa niin menee aika hyvin se 1 tunti koko hommassa tuon työkalun kanssa. Eilen meni 2 tuntia mutta puuttuikin pari muuta kätevää työkalua. Täytyy hankkia varalle eli nuo jousien asennus koukut. Jos kiinnostusta tai tarvetta yseiselle erikoistyökalulle niin olen valmis lainaamaan sitä pienellä korvausella. =)
- Hidasta
Naapurilla meni yhden kulman remonttiin koko talvi.
- remonttiayhtenään
Volsun laakereita ei kannata itse vaihdella . Niitä kun joudutaan vaihtelemaan kerran parissa viikossa niin muuta ei kerkiikkään tehdä kuin autoremonttia. Muutakin korjattavaa päivittäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733