Tuli tässä aamulenkillä mieleen, miten ihastuu juuri tiettyyn rotuun? Tarkoitan sitä, että miksi juuri "pyhittää" elämänsä juuri sille omalle rodulleen. Mistä innostus tuli?
Nyt on tullut muutaman kerran vastaan nuoria ihmisiä, joilla on joku koira. Kyselee taustoista, miksi juuri tämä rotu, niin vastaus on monesti ollut, että koska vanhemmillani on aina ollut näitä. Saadaanko rakkaus johonkin rotuun jo äidinmaidosta? :)
Sen uskon, että rakkauden eläimiin saa ainakin kotoa...
roduista :)
26
737
Vastaukset
koska kotona oli vaan kissoja joista en suuremmin välitä itse.Mutta voihan se toki noinkin olla joskus että samalla jatketaan kuin mitä kotona on ollut.
Omasta puolestani sanoisin että taitaa olla pitkälti kyseessä se,että löytää rodun joka synkkaa oman luonteen kanssa hyvin ja siihen sitten jää koukkuun.- Riva
mun äiti, jos nyt ei ihan vihannut, mut ei pitänyt ollenkaan eläimistä.Mutta minulla oli ihan pikkutytöstä asti haave omistaa 3 saksanpaimenkoiraa.Ja kun sit tulin Hesaan ja aamulla menin Lintsin ohi töihin,niin ajattelin,että olisipa mahtavaa kävellä saksanpaimenkoirien kanssa Lintsin kallioilla.Haave ei ihan toteutunut,koska sitten vuosien päästä kun kävelin Linstin kallioilla niin mukana oli 4 saksanpaimenkoiraa ja muistan kun ajattelin,että näin ne haaveet toteutuu kun oikeasti niitä haluaa.
Mutta se että miksi saksanpaimenkoira ja nyt vielä borzoi, en osaa kyllä tyhjentävästi sanoa miksi nuo rodut on mun rotuja.- MINÄÄÄS
MULLAKIN ON OLLUT KAUHEASTI SUOSIKKIKOIRIA JA
ON SENTÄÄN OLLUT JO 17-18 V 18-19 V HAAVEENA ETTÄ OIS UPEETA KÄVELLÄ LINTSIN KALLIOILLA BERNHARDILAISEN TAI SAKSANPAIMENKOIRAN KANSSA NIIN SE OIS MAHTAVAA TAI TANSKANDOGGIN KANSSA SAATI LEONBERGERIN JA OIS SE UPEETA LIIKKUA YMPÄRI SUOMENNIEMEÄ < VÄLILLÄ TURKU-KEMIJÄRVI
TAMPERE-KEMIJÄRVI-PYHÄTUNTURI KOIRIENSA KANSSA JA ULLANLINNAN MÄELLÄ NÄIN TANSKANDOGGIN KERRAN JA AJATTELIN ETTÄ OLISI SE IHANAA KÄVELLÄ TANSKANDOGGIN KANSSA ULLANLINNAN KALLIOILLA JA SITTEN KERRAN VOITTAJA 2006SESSA NÄIN BERNHARDILAISEN JA AJATTELIN ETTÄ TOIHAN SOPIS MULLE SAMOIN KUIN TANSKANDOGGI NIIN OLISI SE HIENOA JA OLISI VIELÄ HIENOA KÄVELLÄ TYTTÖYSTÄVÄ.VAIMO.AVOVAIMO.KIHLATTU MUKANA SIELLÄ ULLANLINNAN KALLIOILLA TAI VILLINGISSÄ JA TOISESSA KÄSIPUOLESSA MUSTA TANSKANDOGGI UROS TAI NARTTU < SAATI SAKSANPAIMENKOIRA TAIKKA ROTTWEILER
MUTTA MIE LUULEN ETTÄ NÄÄ OIS MEINAAN SEMMOSIA ROTUJA JOSTA MÄÄ NAUTTISIN JA TOINEN OIS SE ETTÄ OIS IHANAA OMISTAA BERNHARDILAINEN JA NÖFFI JA LIIKKUA NIITTEN KANSSA ULLANLINNAN MÄELLÄ SAATI LINTSIN KALLIOLLA TAI KANNELMÄEN PELTOAUKEELLA JA SAKSANPAIMENKOIRAMIES OLISI MYÖS HIENOA OLLA EHKÄPÄ KOIRAPOLIISI TAI KASVATTAJA TAI SITTEN SPK-UKKO JOKA HARRASTAISI KOIRIENSA KANSSA JOTAIN.TAMPEREELLA NÄIN KERRAN BERNHARDILAISEN TAMMERKOSKEN RANNALLA JA AJATTELIN ETTÄ TUO VOISI OLLA YKSI TAVOITE KAIKKIEN JOUKOSSA.SAMOIN KUIN NAAPURUSTOSSA ASUU KAKSI NÖFFIÄ JOTKA OLISIVAT TODELLISIA HERRASMIEHEN TAI HERRASNAISEN KOIRIA JA 2004 SYKSYLLÄ OLIN HÄMEENLINNASSA JA SIELLÄ TAAS TULI SUURSNAUTSERIKENNELI VASTAAN JA AJATTELIN ETTÄ SE VOIS OLLA AIKA METKAHARRASTEKOIRANA JA KERRAN KUN NÄIN 2 BEETHOVENIA 1993 NIIN AJATTELIN ETTÄ OIS SE HIENOA OMISTAA MYÖS KAKSI BEETHOFENIA JA KASVATTAAKKI NIITÄ JOSSAIN TUOLLA TURKU-TAMPERE VARRELLA.EHKÄ KULTAINENNOUTAJAKIN OLISI YKSI SELLAINEN SAATI ROTTWEILER TAI SUURSNAUTSERI JOSTA OLEN AINA IHAILLUT NO MUTTA NÄITÄ ON MUN SUOSIKKEJAKIN MEINAAN 340 ERI ROTUSTA KOIRAA ETTÄ REPIKÄÄS SIITÄ..ELÄINMAAILMASSA 1991 VUONNA OLI BERNHARDILAINEN JA AJATTELIN ETTÄ SE VOIS OLLA KIVA SEURALAINEN
- paivansadeko
Ihan ensimmäinen koira oli sekarotuinen. Mahtava koira sekin. Valitettavasti sillä oli paha epilepsia ja jouduimme siitä luopumaan aivan liian aikaisin. Mutta tämän koiran kanssa aloin harrastamaan. Joten valinta oli selvä. Seuraava koira on oleva rekisteröity.
Seuraava oli saksanpaimenkoira. Aivan upea koira se olikin. Mutta toista en silti ottanut.
Elämäni koira oli rottweiler urokseni. Sen poismenon jälkeen katselin pitkään uutta rotikkaa mutta en vain löytänyt mieleistäni.
Collieihin ihastuin 80-luvun lopulla. Naapurissa oli ja minä halusin. Siitä saakka ne ovat elämäni täyttäneet. Näistä en luovu. Lyhytkarvaiset colliet tulivat mukaan vuonna 2001.
Isän kotipaikassa on ollut collie jo 50-luvulla. kait se jotenkin geeneistäkin on kiinni :))- blackmagictiger
MULLA ON MONIA 120 220-340 ERI ROTUISTA KOIRAA KAIKEN KAIKKIAAN
ja suvussa oli suomenajokoiria kun olin lapsi.
saksanpaimenkoira oli minun ensimmäinen "suuri rakkauteni". rotukoirana siis.
nyt on nämä Chihut valloittanut sydämeni.
vaikkakin tietty nämä kaksi muuta huliviliä on myös rakkaita, mutta ne onkin sekarotuisia niin ei voi sanoa että on "rotuun" ihastunut.
meillä lapsuudenkodissani oli eläimiä. kissoja, koiria, sikoja, hevosia, lehmiä. kait se sieltä tulee se eläimiin kiintymys. ne on niinkuin luonnoollinen osa elämää.
nyt näen itse lapsistani että rakastavat eläimiä. niitä kun on ollut heidänkin elämässä ihan syntymästä asti.- MIIIIS
ON OLLU BERNHARDILAINEN KUN FAIJAN TYÖKAVERIN VANHEMMILLA OLI SELLAINEN JOSKUS AIKOINAAN JA SITTE NÄITÄ ON 120 ERI ROTUSTA KOIRAA..
- Koirakko
ollut saksanpaimenkoira. Haave ei ole tullut kotoa, eikä edes mistään lähipiiristä. Se kypsyi katsellessa, seuratessa ja ihaillessa koiran voimaa, älyä. Ihanteellinen koulutettava, monipuolinen harrastuskoira ja lisäksi ihana perheenjäsen, kun se hyväksyy kaikki vauvasta vaariin ja vielä kissatkin;) Minulla on käyttölinjainen, terve koira, enkä vaihtaisi sitä pois mihinkään. Lisää vain janoan joskus vuosien kuluttua;)
- MIES VM 1984
BERNHARDINKOIRA.SAKSANPAIMENKOIRA.TANSKANDOGGI.NEWFOUNDLANDINKOIRA.LANDSEER
NÄMÄ OVAT NIITÄ ROTUJA JOITA MÄ OLEN IHAILLUT JO LAPSENA JA EILEN KANNELMÄESSÄ VASTAAN TULLUT LEONBERGER ESTRELLANVUORISTOKOIRA..OLISI IHANAA OMISTAA JOKU NÄISTÄ JA SITTEN OLISI IHANAA KATSOA MITEN SE HYVÄKSYISI KAIKKI VAUVASTA VAARIIN JA VELJENI - blackmagictiger
MUN KOIRAT TULEE OLEEN VARMAAN ERI ROTUISIA KOIRIA MUTTA ELINIKÄISET HAAVEET OVAT NEWFOUNDLANDINKOIRA.
TANSKANDOGGI.BERNHARDILAINEN.LEONBERGER.SAKSANPAIMENKOIRA.ROTTWEILER.
STAFFI.BULLMASTIFFI.ESPANJANMASTIFFI.ROTTWEILER.
SAKSANPAIMENKOIRA.LEONBERGER.SAKSANPAIMENKOIRA JA SUURSNAUTSERI SEKÄ KULTAINEN NOUTAJA JA PUNAINEN IRLANNINSETTERI..LAPSUUSAIKANA SE ON OLLUT BERNHARDILAINEN..SITTE SE ON OLLUT ERI ROTUJA MM SAKSANPAIMENKOIRA JA KULTAINEN NOUTAJA SEKÄ LEONBERGER - blackmagictiger
MIES VM 1984 kirjoitti:
BERNHARDINKOIRA.SAKSANPAIMENKOIRA.TANSKANDOGGI.NEWFOUNDLANDINKOIRA.LANDSEER
NÄMÄ OVAT NIITÄ ROTUJA JOITA MÄ OLEN IHAILLUT JO LAPSENA JA EILEN KANNELMÄESSÄ VASTAAN TULLUT LEONBERGER ESTRELLANVUORISTOKOIRA..OLISI IHANAA OMISTAA JOKU NÄISTÄ JA SITTEN OLISI IHANAA KATSOA MITEN SE HYVÄKSYISI KAIKKI VAUVASTA VAARIIN JA VELJENIBERNHARDINKOIRA.SAKSANPAIMENKOIRA.TANSKANDOGGI
NEWFOUNDLANDINKOIRA.BERNINPAIMENKOIRA.LEONBERGER
ESTRELLANVUORISTOKOIRA.LANDSEER.MILTÄS KUULOSTAA IHMISET ONKO IHAN TYHMÄÄ JA SOKERINA POHJALLA ROTTWEILER.NÖFFI JA SUURSNAUTSERI - blackmagictiger
ON OLLUT BERNHARDILAINEN.NÖFFI.TANSKIS TAI SAKSARI
saadessani lapsuuden kodissa ensimmöäisen Griffonin jota silloin kutsuttiin Brysselin Griffoniksi. Se oli kertalaakista rodun koukkuun jääminen ja en voisi kuvitella itseäni muun kuin Griffonin kanssa elävänä.
Griffonissa on sitä jotakin: apinamaista, lapsen omaista, katupoikamaisuutta ja rotu pitää sisällään erittäin suuria persoonia. Rotu ei ole sohvaperuna vaikka pieni onkin ja tykkää nukkua omistajansa kanssa samassa sängyssä.- MIESSS
ON MONIA
- ruttu-nen
ja rakkaus koiriin on minulla lähtöisin kotoa. Varsinkin isoäidilläni on ollut siihen suuri vaikutus. Hänellä on ollut vain ja ainoastaan kääpiövillakoiria jo yli 60 vuoden ajan. Ei siis varmaan mikään ihme, että myös minun ensimmäinen koira oli kääpiövillis. :) Sen jälkeen on ollut rotikasta australianterrieriin. Ja nyt kleinspitz ja kultainennoutaja.
Kleiniin ihastuin aikoinaan sen valloittavan ulkomuodon ja touhukkaan luonteen vuoksi. Vaikka kleinit ja villikset, rotikat ja aussit tulevatkin aina olemaan minulle rakkaita rotuja, niin kuitenkin yksi on ylitse muiden ja se on kultainennoutaja. Tulen varmaan aina olemaan sokea rakkaudesta näitä uskollistakin uskollisempia kultaisia kavereita kohtaan.- blackmagictiger
ERI ROTUISIIN KOIRIIN < MM SAKSANPAIMENKOIRIIN
- JAAAAS
MULLA TAAS VARMAAN PITKÄN AJAN TAKAA
- Sellainen koira
Luulen että ihminen ihastuu eniten koiraan, josta tuntee itsensä, siis sellainen koira kuin isäntä. Itsellä on ja tulee aina olemaan Bortsu. Älykäs, nopea oppimaan, kova tekemään töitä, vahva, iloinen ja vilkas, ja lisäksi toosi hyvän näköinen.
- miesss
TULEVAT VARMAAN OLEMAAN NEWFOUNDLANDINKOIRA.LEONBERGER.TANSKANDOGGI.BERNHARDINKOIRA.
SUURSNAUTSERI.MASTIFFI.SAKSANPAIMENKOIRA.
LEONBERGER.MASTIFFI.SUURSNAUTSERI.SUURSNAUTSERI.
LEONBERGER.MASTIFFI.NEWFOUNDLANDINKOIRA.KULTAINENNOUTAJA.
SAKSANPAIMENKOIRA JA SITTE EHKÄ ESPANJANMASTIFFI...
MUTTA MYÖS VENÄJÄNVINTTIKOIRA < JOKA ON TODELLA SÖÖTTI JA MIELLYTTÄÄ SILMÄÄ..EHKÄ SE ON BERNHARDINKOIRA MUN ROTU JOKA MULLA ON OLLUT JO LAPSESTA ASTI SUOSIKKINA..SIITÄ MULLA OIS VARMAAN AIKA LAILLA KOKEMUSTA JO BEETHOVENIEN KAUTTA - MIESSH
MÄÄ LULEN ETTÄ MUN KOIRIA ON VARMAA JOKU NOUTAJA TAI SAKSANPAIMENKOIRA TAIKKA SITTE BERNHARDILAINEN
SELLAINEN OIS MEINAA AIKA SÖÖTTI PEUHAUSKAVERI JA SITTE OIS IHANAA LIIKKUA RVA JIIN < TY KANSSA YMPÄRI SUOMEA JA KOIRAT MUKANA < MM SAVONLINNASSA ASTI JA KOLME KERTAA OLISIN JOPA SAVONLINNASSA KYLÄSSÄ KOIRIENI KANSSA JA SITTEN SEINÄJOELLA JA PISIN PAIKKA MISSÄ OLISIN NIIN KEMIJÄRVELLÄ JA SITTEN YLLÄKSELLÄ JA PYHÄTUNTURILLA < JOSSA MAURI HETTA ISÄNNÖISI MEITÄ JA MINUA JA RVA JIITA JA SITTEN OLISI IHANAA OLLA ROTUYHDISTYSTOIMINNASSA MUKANA JA PÖRRÄTÄ SKIDIEN JA KOIRIEN KANSSA JÄÄLLÄ - blackmagictiger
NÖFFI
RIISENI
DOGGI
ROTIKKA
SAKSANPAIMENKOIRA
BERNHARDILAINEN
- blackmagictiger
MUSTA OIS IHANAA JOS MEIÄN PERHEELÄMÄSSÄ OIS KOIRIA
- MINÄÄÄS
OLIN KOIRATESTISSA JA SAIN BERNHARDILAISEN..OLEN AINA HALUNUT SELLAISTA JA SE OLISI MAHTAVA SEURALAINEN
- YKS
MUN YKSI SUOSIKKIROTU ON TANSKANDOGGI
- MMMMS
JA TOISET OVAT BERNHARDINKOIRA JA NEWFOUNDLANDILAINEN SITTEN SAKSANPAIMENKOIRA JA ROTTWEILER.SAKSARIIN IHASTUIN JOSKUS 6-7 V JA KULTSUIHIN 11-12 VUOTIAINA.12-13 VUOTIAINA.BERNHARDILAISIIN TAAS 15-18 VUOTIAINA JA TANSKANDOGGEIHIN 16-19 V UOTIAINA JA LEONBERGERIIN JO EX-ASUINPAIKASSA KIVIPORTINTIELLÄ JA SITTEN NÄYTTELYISSÄ
- MIESSS
MULLA ON MONTA JA LUULEN ETTÄ RVA JIILLÄKI TULEE..OLEEN LUULEN..ETTÄ KYLLÄ
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448