runsas valkovuoto

ja kutina

Onko kellään samanmoista ongelmaa ja oletteko oppineet elämään sen kanssa, taikka löytäneet "hoidon"?

Minulla on hyvin runsas valkovuoto. Se ei haise pahalta ja on vaaleata ( vaihtelee kierron mukaan ), koostumus vaihtelee juoksevaisesta lähes kokkareiseen tahnaan. Pesen alapään päivittäin vedellä ja vaihdan alushousut, koska housuihin kuivuva rähmä alkaa haista ja aiheuttaa kovaa kutinaa. Tuo kutina sitten turvottaa ja "punastuttaa" ja tekee toisinaan jopa pienen haavan limakalvolle juuri siihen pienten ja isojen häpyhuulien yhtymäkohtaan klitoriksen viereen..

Hiiva ei varsinaisesti ole ollut minulle ongelma ja hiivalääkkeet ovat sellaisissa tapauksissa auttaneet. Maitohappobakteerivalmisteita käytän toisinaan kuukautisten jälkeen, koska siteet aiheuttavat myös ärsytystä. Nyt ostin kuukupin ja toivon siitä apua tasapainon löytämiseen.

Mutta tuo runsas valkovuoto ja kutina ovat mun ongelma. Miten sen kanssa oppii elämään? On se vähän noloakin, kun pöksyt on rähmässä. Nuoruuden hormoniheilahtelutkaan eivät ole syynä, koska olen pian 30 ja ongelma on ollut sama teiniajoista asti.

55

34220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kammio

      Oletko kysäissyt lääkäriltä vaivastasi? Emättimessä voi olla muitakin bakteeritulehduksia kuin hiiva, jotka aiheuttavat valkovuotoa. Tai josko löytyisi jonkinlainen hoito tuohon?

      • kyllä

        Kävin joskus vuosia sitten tämän takia lääkärissä, koska oli takana hieman "seksihurjasteluja" ja pelkäsin sukupuolitautia. Löytyi vain bakteeritulehdus, johon sain antibioottikapselit. No, sen jälkeen olen vuosi sitten antanut mm. täysin puhtaan papa-näytteen ja vaiva jatkuu yhä. Tästä varsinaisesta vaivasta en vain ole viitsinyt kysyä, sillä vastaus "se on ihan normaalia joillakin naisilla" ei kuulostaisi kannustavalta. Kun selvää sairautta ei kerran ole, niin eihän minussa silloin voi lääkäreittenkään mielestä mitään vikaa olla.


      • täälläkin
        kyllä kirjoitti:

        Kävin joskus vuosia sitten tämän takia lääkärissä, koska oli takana hieman "seksihurjasteluja" ja pelkäsin sukupuolitautia. Löytyi vain bakteeritulehdus, johon sain antibioottikapselit. No, sen jälkeen olen vuosi sitten antanut mm. täysin puhtaan papa-näytteen ja vaiva jatkuu yhä. Tästä varsinaisesta vaivasta en vain ole viitsinyt kysyä, sillä vastaus "se on ihan normaalia joillakin naisilla" ei kuulostaisi kannustavalta. Kun selvää sairautta ei kerran ole, niin eihän minussa silloin voi lääkäreittenkään mielestä mitään vikaa olla.

        Itsellä on sama ongelma. On inhottavaa kun alushousut ovat aina aivan valkoiset valkovuodosta. Ei huvita antaa miesystävän ottaa alushousuja pois niin että saattaa nähdä pöksyjen sisään.
        Vaiva on aina ollut ja ilmeisesti tulee aina olemaan.


      • irtokarkki
        täälläkin kirjoitti:

        Itsellä on sama ongelma. On inhottavaa kun alushousut ovat aina aivan valkoiset valkovuodosta. Ei huvita antaa miesystävän ottaa alushousuja pois niin että saattaa nähdä pöksyjen sisään.
        Vaiva on aina ollut ja ilmeisesti tulee aina olemaan.

        Mulla ollut sama ongelma jonkun aikaa, olen epäillyt vaikka mitä tauteja, mutta ainakin papa-näyte oli ihan puhdas. Vaiva on vaan tosi kiusallinen ja ikävä, toivoin niin että siihen löytyisi joku apu. Täytyy varmaan kestää vaan, voi ei.


      • Tyttönen1985
        irtokarkki kirjoitti:

        Mulla ollut sama ongelma jonkun aikaa, olen epäillyt vaikka mitä tauteja, mutta ainakin papa-näyte oli ihan puhdas. Vaiva on vaan tosi kiusallinen ja ikävä, toivoin niin että siihen löytyisi joku apu. Täytyy varmaan kestää vaan, voi ei.

        PAPA-koe ei näytä, että onko sulla jotain sukupuolitautia. Siinä näkyy vaan mahdolliset solumuutokset, jotka SAATTAVAT joskus viitata johonkin tulehdseen. Mutta ei välttämättä. Ei se PAPA kerro edes, että onko sulla mahdollisesti se Papilloma Virus. Sekin pitää testata eri kokeella.

        Tarkkana nyt siellä Terveystiedontunneilla. Vai eikö siellä kerrota näitä asioita?


    • Vähän pihalla..

      Minullakin on valkovuotoa. Mutta minulla ei ole mitään muuta noista, en ole mikään asiantuntija mutta kannattaisiko käväistä lääkärissä?

    • 555

      tiedän tunteen.. ihan sairaan ärsyttävää ku tuntuu että aina ois vaa "märkänä" ja just se et ei haluu et kukaa koskee likapyykkeihin ettei vaan löydä likaisia pöksyjä.. yök! itselleni tulee välillä just sellanen olo että ois sukupuolitauti, mutta en usko ettö se on vaa sitä.. vihastuttaa ettei lääkärit pysty tekemään asialle mitään eikä sitten itsekään oikein osaa tehä mitää! toivottavasti joku joskus keksii miten tahnaisen valkovuodon voi tyrehdyttää!

      • nipsU-23v

        Mulla ainakin valkovuoto alkoi lisääntymään tai siis muuttui paksummaksi sen jälkeen, kun aloin käyttää pillereitä (eli tätä nyt on ollut jo yli 5 vuotta). On välillä tosi häiritsevää ja ärsyttää kun ei paikat pysy "puhtaana" edes paria tuntia. Ois niin kiva joskus harrastaa spontaania seksiä, ilman, että tarttee käydä pesulla, vaikka edellisestä pesusta vasta muutama tunti. Arggh.

        Mulla kans ollu muutaman kerran hiivaa. Siitä tulee sietämätön kutina ja kirvely, eli en usko, että tämä normaali vuotoni hiivasta ainakaan johtuu. Olisko noista pillereistä sitten. Tai pesemisestä. Käytän ihan tavallista suihkusaippuaa, pitäis ehkä kokeilla niitä apteekin alapääsaippuoita.. En kyllä tiedä onko niistäkään hyötyä, sebamed ei ainakaan auttanut.


      • >penni<
        nipsU-23v kirjoitti:

        Mulla ainakin valkovuoto alkoi lisääntymään tai siis muuttui paksummaksi sen jälkeen, kun aloin käyttää pillereitä (eli tätä nyt on ollut jo yli 5 vuotta). On välillä tosi häiritsevää ja ärsyttää kun ei paikat pysy "puhtaana" edes paria tuntia. Ois niin kiva joskus harrastaa spontaania seksiä, ilman, että tarttee käydä pesulla, vaikka edellisestä pesusta vasta muutama tunti. Arggh.

        Mulla kans ollu muutaman kerran hiivaa. Siitä tulee sietämätön kutina ja kirvely, eli en usko, että tämä normaali vuotoni hiivasta ainakaan johtuu. Olisko noista pillereistä sitten. Tai pesemisestä. Käytän ihan tavallista suihkusaippuaa, pitäis ehkä kokeilla niitä apteekin alapääsaippuoita.. En kyllä tiedä onko niistäkään hyötyä, sebamed ei ainakaan auttanut.

        mä oon -96 syntyny ja mulla on aika runsaat valkovuodot ja se on niin ärsyttävää! mitä niille vois tehä että ne vähä hellittäs. ku ärsyttää ku koko ajan alushousut on jossin töhnässä!alushousuja saattaa mennä päivässä jopa kuudet!!(jos on lomalla, koulussa ei ole kyllä mukana mitään alushousuja vaihettavaks XD. pitäs varmaa olla!!)


      • ooooooioioiooooio
        nipsU-23v kirjoitti:

        Mulla ainakin valkovuoto alkoi lisääntymään tai siis muuttui paksummaksi sen jälkeen, kun aloin käyttää pillereitä (eli tätä nyt on ollut jo yli 5 vuotta). On välillä tosi häiritsevää ja ärsyttää kun ei paikat pysy "puhtaana" edes paria tuntia. Ois niin kiva joskus harrastaa spontaania seksiä, ilman, että tarttee käydä pesulla, vaikka edellisestä pesusta vasta muutama tunti. Arggh.

        Mulla kans ollu muutaman kerran hiivaa. Siitä tulee sietämätön kutina ja kirvely, eli en usko, että tämä normaali vuotoni hiivasta ainakaan johtuu. Olisko noista pillereistä sitten. Tai pesemisestä. Käytän ihan tavallista suihkusaippuaa, pitäis ehkä kokeilla niitä apteekin alapääsaippuoita.. En kyllä tiedä onko niistäkään hyötyä, sebamed ei ainakaan auttanut.

        EI saippuaa alapäähän.... apteekin aineet ovat ehkä eri juttu, mutta turha on kyllä ihmetellä vaivoja jos pesee alapäätä suihkusaippualla.


      • Sama vika myös mulla
        >penni< kirjoitti:

        mä oon -96 syntyny ja mulla on aika runsaat valkovuodot ja se on niin ärsyttävää! mitä niille vois tehä että ne vähä hellittäs. ku ärsyttää ku koko ajan alushousut on jossin töhnässä!alushousuja saattaa mennä päivässä jopa kuudet!!(jos on lomalla, koulussa ei ole kyllä mukana mitään alushousuja vaihettavaks XD. pitäs varmaa olla!!)

        Kannattaa käyttää pikkuhousunsuojia. Ne vaihtaa helpommin kun alushousut.


      • !!!
        Sama vika myös mulla kirjoitti:

        Kannattaa käyttää pikkuhousunsuojia. Ne vaihtaa helpommin kun alushousut.

        Ei kannata! Ne lisäävät vain sitä!!


    • sdfghjkl

      Todella häiritsevää...et pysy ees tunti puhtaana..

      mä olen ihan märkä kokoajan...joskus jopa housut ovat märkä ja sit haisee vaikka olisit ihan puhdas...aivan yökköttävää!!

      ei ees haluis et joku mies oottaa kuteet pois...ettei paljastu mitään ikävää...

      joskus jopa ja menee pissalle ni pissan kaa tulee ulos limaisia pitkiä klönttejä...ja pikkareissa jää hirveesti pikku klönttei..





      mut mikä tää on? on ollu jo 3 kertaa...et emätin on ihan uppo täynnä valkoista mönjää ja kutittaa iha hirveesti?
      melkein perseen asti

      • Tyttönen1985

        Jos sulla on valkosta mönjää alapää täynna ja kutiaa, niin hiivatulehdus se on. Apteekista saa lääkkeen ilman reseptiä.

        Jos taas alapää haisee kalamaiselta ja tulee vuotoa, niin bakteeritasapaino voi heittää. Sillon voi ottaa emättimeen laitettavaa maitohappobakteeria kuurina.


    • HELP!! :/:/

      Moi!

      Eli mulla on ollu jotain 3vk alapään kutinaa..ja se heltyy aina kun suihkutan sinne vettä.. Mitä se voi olla... olen13v.. Alapään sieltä takaata on hieman turvoksissa kaks sellasta läppää (en tiedä niiden nimiä), mutta jos on hiivatulehdus niin voiko mennä itsellään ohi, miten? :)

      olkaa kilttejä ja vastatkaa!!

      Kiitos

      • 98 tyttö >;D

        en mä tiiä mitä se on kysy sun äitiltä


    • 98 tyttö >;D

      Oon 98 syntynyt ja mulla on jo alkanut valkovuoto. Onhan se normaalii? No on se :DD ei se viel mitää runsasta oo tai no on joskus

      • 98 tyttö

        juu sama juttu mullaki ja on se normaalia ja jos joku arveluttaa kannattaa puhuu terkkarin kaa koska nii mäki teen :DD


    • jossupa9

      minulla on myös sama ongelma,ja olen puhunut terkkarin kanssa tästä ja kehotti tekemään näin: jos on sellaista et tulee kokkareita voi olla että kysymyksenä on tulehdus. ja yöt kannattaa nukkua ilman pikkareita että alapää saa ilmaa vapaasti. jos vuoto on kamalan suuri,ei mielellään pikkuhoususuojia käyttäen vaan esim. pumpulia(työntää melko sisälle mutta ei nii että et saa sitä sieltä päivän päätteeksi millään pois.)
      minun täytyy mennä käymään laboratoriossa ja sieltä ehkä lääkäriin ja siellä saa sitten selville että onko tulehdus vai aivan normaalia? mutta eihän semmonen vuoto voi olla normaalia. se häiritsee elämää eikä semmosen kanssa voi elää. apteekista voi ostaa ja kokeilla mm.

    • tyttönen1985

      Mulla on sama ongelmat. Myös siteet aiheuttavat ärsytystä. Kutinasta olen päässyt eroon kun en enää pese alusvaatteita huuhteluaineen kanssa ja käytän hajusteettomia pesuaineita pyykin kanssa.

      Toi valkovuoto-ongelma on aina. En mä jaksa siitä enää stressaa. Sitä tulee sen verran kun tulee. Multa on otettu "ylimääräisiä" PAPA-kokeita ja HPV-koe, mutta ei niissäkään mitään ollut. Tän kanssa on vaan elettävä.

      • !!!!!!!!

        pikkuhousun suojia niin ei tarvia kalsareita liata


      • Marianna23
        !!!!!!!! kirjoitti:

        pikkuhousun suojia niin ei tarvia kalsareita liata

        Pikkuhousunsuojat vaan hiostaa ja luo otollisen olotilan hiivasienen kasvulle eli ei pikkuhousunsuojille.


      • tiedän
        Marianna23 kirjoitti:

        Pikkuhousunsuojat vaan hiostaa ja luo otollisen olotilan hiivasienen kasvulle eli ei pikkuhousunsuojille.

        Apteekista saa runsaaseen valkovuotoon sellaisia kapseleita, joita laitetaan emättimeen aamulla ja illalla yhden viikon ajan. Tämän jälkeen jatketaan kapseleiden käyttöä vain iltaisin tasapainottamaan valkovuodon loppumista. Kuurin ajan käytetään pikkuhousun suojaa, mutta sen jälkeen ei enään tarvitse. Ennen kuin kapseli laitetaan emättimeen kastellaan sitä vähän vedessä. Todella kätevää, eikä tarvitse mennä lääkäriin ellei ole muita oireita.


      • n. 35v
        Marianna23 kirjoitti:

        Pikkuhousunsuojat vaan hiostaa ja luo otollisen olotilan hiivasienen kasvulle eli ei pikkuhousunsuojille.

        Jos tunnette usein tarvetta käyttää pikkuhousunsuojia, kannattaa hankkia kestositeitä. Ne hengittävät paremmin eivätkä aiheuta muutenkaan ihoärsytystä kuten kertakäyttöiset. Linkkejä myyjien sivuille löytyy täältä: http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut .


      • puppee
        tiedän kirjoitti:

        Apteekista saa runsaaseen valkovuotoon sellaisia kapseleita, joita laitetaan emättimeen aamulla ja illalla yhden viikon ajan. Tämän jälkeen jatketaan kapseleiden käyttöä vain iltaisin tasapainottamaan valkovuodon loppumista. Kuurin ajan käytetään pikkuhousun suojaa, mutta sen jälkeen ei enään tarvitse. Ennen kuin kapseli laitetaan emättimeen kastellaan sitä vähän vedessä. Todella kätevää, eikä tarvitse mennä lääkäriin ellei ole muita oireita.

        mikä on tämän kuurin nimi?:)


      • sexforalife
        !!!!!!!! kirjoitti:

        pikkuhousun suojia niin ei tarvia kalsareita liata

        Mitäjos ei haluu poikaystävän järkyttyvä semmosista;)?


    • Jossiina

      Minulla on monenlaisia oireita mm. runsas valkovuoto, mikä aiheuttaa kutinaa, polttelua, haavauman tunnetta...Parhaiten on tilanteeseen on auttanut tampax. Pesen aamulla hyvin ja laitan sitten tampaxin. Iltaisin yritän olla ilman ja aina öisin. Joo, tiedän, ettei tampaxin käyttöä varmaan suositella valkovuotoon, mutta näihin helvetillisiin oireihin se on tuonut ainakin jonkin verran apua. Tosin olen menossa taas ensi viikolla lääkäriin, joten katsotaan taas sitten...Kaikkea mahdollista olen kokeillut, mutta mikään muu ei ole yhtään tepsinyt.

      • Noorahz

        Itse olen nyt 18 vuotias. Olen kärsinyt jo jokusen vuoden ajan valkovuodon pahasta hajusta. Pillereitä olen käyttänyt ehkä 1.5 vuoden ajan. Papa- kokeessa ei ole ollut mitään huomioimisen arvoista ja hiivatestit on tehty labrassa puhtain tuloksin. Sukupuolitaudin mahdollisuutta ei ole. Mistä paha haju mahtaa johtua? Käyn päivittäin pesulla joskus aamuisinkin ja alusvaatteet vaihdan myös joka päivä. Vaiva on hyvin epämukava. Iltaisella uloimpien häpyhuulien 'väliin' on kertynyt paljon valkovuotoa joka sitten suihkussa jää kynsien alle pestessä.. Ja kuten joku aiemmin kirjoitti niin on inhottavaa ettei voi tuosta vain harrastaa seksiä kun ensin tarvitsee putsata paikkoja.. kyllähän siinä jo tunnelma latistuu! :D


      • Apua!!!!!

        Hyvä ihminen ei tamppoonia missään nimessä! Se on tarkoitettu KUUKAUTISIIN, ei valkovuotoon. Tamppoonin käyttö muulloin luivattaa emätintä turhaan ja näin vain aiheuttaa pahempaa valkovuotoa ja altistaa kutinalle ja tulehduksille.


      • kupitar :)
        Apua!!!!! kirjoitti:

        Hyvä ihminen ei tamppoonia missään nimessä! Se on tarkoitettu KUUKAUTISIIN, ei valkovuotoon. Tamppoonin käyttö muulloin luivattaa emätintä turhaan ja näin vain aiheuttaa pahempaa valkovuotoa ja altistaa kutinalle ja tulehduksille.

        Mä käytän kuukuppia silloin, kun valkovuoto oikein äityy. Mulla vaiva ei ole jatkuva, vaan ilmenee aina tietyssä kierron vaiheessa, ei aina silloinkaan.

        Kuppi toimii mulla hyvin, ei kuivata limakalvoja ja pöksyt pysyvät puhtaina. Kuppi pitää tietysti jaksaa puhdistaa riittävän usein ja huolellisesti, mutta se on mielestäni pieni vaiva siihen nähden, että säästyy valkovuodon aiheuttamilta ongelmilta.


      • lauraa17
        Noorahz kirjoitti:

        Itse olen nyt 18 vuotias. Olen kärsinyt jo jokusen vuoden ajan valkovuodon pahasta hajusta. Pillereitä olen käyttänyt ehkä 1.5 vuoden ajan. Papa- kokeessa ei ole ollut mitään huomioimisen arvoista ja hiivatestit on tehty labrassa puhtain tuloksin. Sukupuolitaudin mahdollisuutta ei ole. Mistä paha haju mahtaa johtua? Käyn päivittäin pesulla joskus aamuisinkin ja alusvaatteet vaihdan myös joka päivä. Vaiva on hyvin epämukava. Iltaisella uloimpien häpyhuulien 'väliin' on kertynyt paljon valkovuotoa joka sitten suihkussa jää kynsien alle pestessä.. Ja kuten joku aiemmin kirjoitti niin on inhottavaa ettei voi tuosta vain harrastaa seksiä kun ensin tarvitsee putsata paikkoja.. kyllähän siinä jo tunnelma latistuu! :D

        Moi! Sama vika, tiiän niin hyvin ton tunteen!! Tästä sun viestistä on jo jokunen vuosi aikaa, onko vielä sama ongelma?
        terv. Laura


    • titii

      ÄÄH olen 15 vuotias tyttö ja minulla on ollut valkovuotoa jo about vuoden verran.... ongelmani on se että valkovuotoa tulee runsaasti ja se on aika klimppimäistä.. ei ole kutinaa eikä kirvelyä mutta valkovuotoa saattaa tulla yhtäkkiiä 4 cm pitkä pötkö . Mitä pitäisi toimia?
      viikko sitten tuli jotain 4 päivää rusehtavaa valkovuotoa.. voisiko tämä olla sitten se kuukautisen alku?

      • mui

        Kyllä tuo viittaa kuukautisten alkamiseen.. Ihan normaalia, älä hätäile! Kohta vain on siteet tai tamponit ajankohtaisia, joten keskustelepa jonkun vanhemman naisen kanssa asioista (äiti, sukulainen, luotettava tuttu,terkkari?)


    • tyttötääepävarma

      Minäkin sitten avaudun!
      Mulla on myös valkovuoto runsas ja kokkareista. Nyt 2 vko sitten menkkojen jälkeen jatkui sama peli, mutta pari päivää sitten alkoi kutina ja välillä pissatessa kirvely, kutinaa on taukoamatta! Silloin kun pesee alapään vedellä niin kutina helpottaa hetkeksi.
      Tänään kävin hakemassa apteekista hiivasieni-/emätintulehdukseen Fluconazol:in.. Ennen mulla ei oo ollut kutinaa eikä kirvelyä, ensimäinen kerta. Menin ja ostin tuollaisen lääkkeen ja nyt oon miettiny oliko se sittenkin virhe, olisiko mun pitänyt ensin käydä lääkärillä.
      Tuotteen pakkausselosteessa oli, että jos oireet eivät kolmen päivän kuluessa lähde, silloin on otettava yhteys lääkäriin. Toivon kuitenkin, että kutina jää tähän, sillä kutina on erittäin inhottavaa, eikä millään meinaa pysyä pöksyissä.
      Teinkö virheen kun ostin ominpäin lääkkeen enkä käynyt lääkärillä?
      Apuaa!

    • hei.

      Eiköhän se ole niin että ensin kokeillaan niitä itsehoitotuotteita ja jos ei toimi niin sitte lääkäriin. :)

    • Tsemppiä muillekin!

      Heipsu, Sama homma täällä, mieletöntä valkovuotoa!!!Pikkareita vaihdettava tosi useaan otteeseen päivässä jos mahdollista.Kutina äityi ja mulla oli useampi hiivasienitulehdus peräkkäin, aina vähäksi ajaksi helpotti mutta tuli uudestaan jonkin ajan päästä.Menin lääkäriin kun mikään ei helpottanut oloa (menin ihan päivystykseen, kutina oli NIIN kovaa, vaikka olen useat useat hiivatulehdukset läpi käynyt, mutta tämä oli jotain käsittämätöntä kun ei voinut olla mitenkään päin) ja olihan hyvä lääkäri kun otti kaiket mahdolliset ja mahdottomat kokeet ja löytyikin bakteeri joka oli aiheuttanut tuon loppupelissä (vaikka hiivaaki oli jonkun verran, mutta sitä on aina kaikilla, toisilla vaan tulee oireet ja toisilla ei).Nyt kutina on helpottanut mutta valkovuotoa on niin ettei meinaa loppu millään.Voi sanoa että kyllä on aiheuttanut ongelmaa jo koko alapää!!!

    • pallokala__

      Moikka! Tässä olen kärsinyt kutinasta, kirvelystä, valkovuodosta. Klimpit mitä tulee ei ole ihania koska ne jää sisälle pyörimään ja en saa niitä pois kunnolla. Olen käyttänyt hiivalääkkeitä ja se pahentaa asiaa kutisee niin paljon että en voi istua, kävellä, makoilla en mitään kun kutisee. Kävin lääkärissä ja lääkäri sanoi että kaikki on hyvin että terve olen. Kai sitä pitää raahaa itseni lääkäriin. Mutta voiko se johtua kun minulle laitettiin kierukka ja sen asennus päivän jälkeen alkoi heti kutisemaan ja siitä on jo kuitenkin jokunen aika.

    • SSMoonSS

      Heissan!! Itellä olen huomannut kutinaa aina kuukautisten jälkeen, mutta nyt jatkunut 2vko reilu. Mutta kutina on uloimpien häpyhuulten ulkopuolella eli lähempänä jalkoja... En osaa selittää sitä tarkemmin XD Valkovuotoa ei esiinny normaalia enemmän ja koska käytän e-pillereitä ja niissä on tiputus vuotoa haittavaikutuksena (joka toivottavasti normalisoituu 3kk aikana) en ole vielä sitäkää pistäny vaaralliseksi merkiksi, ku se on sellaista punertavaa vähän kuin menkka verta tulis. Aikaisemmin näistä kutisevista kohist lähti vahnaa ihoa pois, voisko siis olla iha vaa et on kuivaa ihoa ja johtuis just näistä siteistä?

    • Siouxman

      Sain sätkyn kun laitoin tyttökaverin pyykkejä pesuun hänen tultua parin viikon matkaltaan. Ilmeisesti pikkareissa oli kuivunutta valkovuotoa mutta kun se vaikuttaa samanlaiselta tökötiltä kuin miehen kuivunut siemenneste niin,,, voi pieksut. Kaipa täytyy vain luottaa toiseen kun en kehtaa kysyä.

    • ---H-

      Vaiva nimeltä sytolyysi mitä todennäköisimmin kyseessä! Ei vaarallinen, mutta kiusallinen vaiva. Papa-kokeella todetaan. Itselläni samainen vaiva. Pikkuhousunsuojat nykisin jokapäiväinen kaveri, mutta asian kanssa oppii kyllä elämään. :)

    • problem

      Osaisiko joku auttaa, ennen kuin hakeudun lääkäriin? Eli siis mulla on nyt 3 päivää ollut sellainen, kun käyn pissalla, kirvelee pissatessa alapään ulkopuolelle ja pyyhkiessä kutiaa ja hinkkaan sitten paperilla kun kutiaa, ja siitä on ilmennyt pieniä haavaumia ja paperiin jää haavoista verta. Itselläni oli vuosi sitten hiivasieni, sekä virtsaputken tulehdus, ja nämä oireet ovat jotain siltä väliltä, mutta eivät tarkalleen kuitenkaan ole, sillä ei ole jatkuvaa virtsaamisen tarvetta, eikä sisäisesti satu kun pissaa, eikä alapää kutia yhtään kun olen normaalisti, ainoastaan kun käyn pissalla ja pyyhin paperilla. Joten mistä voisi olla kyse? Myös tällä hetkellä kuukautiseni ovat jo viikon myöhässä. Olen 18-vuotias ja minulla on aina ollut säännölliset kuukautiset. Sitten ilmeni eilen jälleen uusi ongelma, valkovuotoa tulee todella paljon, ja huomasin, että välillä sen mukana tulee verta ja rusehtavaa vuotoa. Monta on ongelmaa, mutta ei tietoa mistä kyse, toivon, että joku fiksumpi osaisi valaista/auttaa, ennenkuin menen lääkäriin. Mutta siis ei voi olla virtsaputken tulehdus, koska minulla on se 2 kertaa elämäni aikana ollut, eikä ole samanlaisia kipuja. Eikä hiivasientä, koska ei kutia jatkuvasti, eikä vuoto ole kokkareista tai muutenkaan pahemmin sen oireita.

    • 12 v ipana

      moi oon tässä tämmönen 12v ja valkovuoto on lisääntynyt joten tulin tutkimaan jotain "tietoa" niistä. Niin mun alushousut on yleensä tollasessa "rähmässä" mutta
      en usko aivan kamalasti että se on vakavaa nimittäin siitä ei ole ollut mulle mitään muuta haittaa kun pikkuhousujen vaihatminen päivittäin, eikä se edes ole mikään haitta koska tein vaihdoin pikkuhousut joka päivä ennen valkovuodon lisääntymistä

      • 12 vuotias tietämätön

        Mul ei oo alkanu menkat mut mul on jo valkovuotoja, on ollu yli puoli vuotta tosi kiusallista kun yht'äkkiä alus housut kostuu (mun valkovuodot on melko nestemäisiä) mikä avuks???


      • normaalia!
        12 vuotias tietämätön kirjoitti:

        Mul ei oo alkanu menkat mut mul on jo valkovuotoja, on ollu yli puoli vuotta tosi kiusallista kun yht'äkkiä alus housut kostuu (mun valkovuodot on melko nestemäisiä) mikä avuks???

        Valkovuoto alkaa usein jopa yli vuosi ennen kuukautisten alkua ja se on ihan normaalia, emättimen turvaks bakteereilta yms. Joten ei tarvetta huoleen! Jos vuoto on tosi runsasta kannattaa kokeilla esim.pikkuhousunsuojia, mutta ei tamponeja, niiden jatkuva käyttö ei ole alapäälle hyväks. Puhu asiasta enemmän äitisi tai kouluterkan kanssa.


    • ???

      Mitäköhän on? Valkovuotoni on yllättäen tullut runsaaksi ja hieman kokkareiseksi, joka on aavistuksen rusehtavaa. Mitään kutinaa/kipua/turvotusta/hajua tms ei ole. En ole harrastanut koskaan seksiä.

      Normaalia?

      • hei6

        Jos teillä on kutinaa niin suosittelen vaihtamaan pesuaineet hajusteettomaksi.
        Nukkumaan ilman pikkareita jotta ala-pää hengittää
        Peseydyt vedellä ala-pään tai apteekista ostetuilla intiimituotteilla.
        Pikkuhousunsuojia ei suositella koska ne kasvattaa hiivanpitoisuutta sekä ei anna ihon hengittää ja lisää kutinaa.
        Sukupuolitestit kannattaa poissulkea
        Hormoonikierukka saattaa alussa aiheuttaa kutinaa ala-päässä sekä muu ehkäisy myös.
        Emättimen kuivuus/ vaihdevuodet aiheuttaa kutinaa siihen on kapseleita ja kostuttavia voiteita apteekista.
        Valkovuotoon: Hiivälääke apteekista, jos ei auta niin lääkäriin koska voi olla bakteeri tulehdus joka aiheuttaa vuotoa.
        Maitohappobakteerit tasapainottaa emätintä, ennenvanhaa käytettii piimää joka upotettii tamppooniin ja se alapäähän.
        Valkovuotoa tulee ennen kuukautisia runsaammin, jos on ruskehtavaa siellä on seassa verta.


      • Hormonihäiriö syynä
        hei6 kirjoitti:

        Jos teillä on kutinaa niin suosittelen vaihtamaan pesuaineet hajusteettomaksi.
        Nukkumaan ilman pikkareita jotta ala-pää hengittää
        Peseydyt vedellä ala-pään tai apteekista ostetuilla intiimituotteilla.
        Pikkuhousunsuojia ei suositella koska ne kasvattaa hiivanpitoisuutta sekä ei anna ihon hengittää ja lisää kutinaa.
        Sukupuolitestit kannattaa poissulkea
        Hormoonikierukka saattaa alussa aiheuttaa kutinaa ala-päässä sekä muu ehkäisy myös.
        Emättimen kuivuus/ vaihdevuodet aiheuttaa kutinaa siihen on kapseleita ja kostuttavia voiteita apteekista.
        Valkovuotoon: Hiivälääke apteekista, jos ei auta niin lääkäriin koska voi olla bakteeri tulehdus joka aiheuttaa vuotoa.
        Maitohappobakteerit tasapainottaa emätintä, ennenvanhaa käytettii piimää joka upotettii tamppooniin ja se alapäähän.
        Valkovuotoa tulee ennen kuukautisia runsaammin, jos on ruskehtavaa siellä on seassa verta.

        Runsas valkovuoto johtui itselläni hormonihäiriöstä. Siihen ei hiiva- tai maitohappolääkkeet auta. Pitkäaikainen hormonien vaje tai liikasyönti esim pillerit nostaa vain vuotoa. Sain lapsettomuushoitojen aikana valkovuodon tyrehtymään, niin että se on nyt normaalia. Ei tarvii suojia. Viimeisen lääke joka tasapainotti omaa toimintaa oli DHEA.


      • Tällei täällä
        Hormonihäiriö syynä kirjoitti:

        Runsas valkovuoto johtui itselläni hormonihäiriöstä. Siihen ei hiiva- tai maitohappolääkkeet auta. Pitkäaikainen hormonien vaje tai liikasyönti esim pillerit nostaa vain vuotoa. Sain lapsettomuushoitojen aikana valkovuodon tyrehtymään, niin että se on nyt normaalia. Ei tarvii suojia. Viimeisen lääke joka tasapainotti omaa toimintaa oli DHEA.

        Oon 13 ja käytän tohon samaan ''vaivaan" kesto pikkuhousun suojia :)


      • kauhistus!
        Tällei täällä kirjoitti:

        Oon 13 ja käytän tohon samaan ''vaivaan" kesto pikkuhousun suojia :)

        Siis apua?? Tuleeks valkovuoto vain jos on hiiva?? Oon 12 eikä alkanu menkat. Onks normaalia? Mut vähä asiast toiseen miten kerron äidille valkovuodosta jis en ole varma että se on sitä? Pikkuhousuissa on valkoista "rähmää".


      • Anonyymi
        Tällei täällä kirjoitti:

        Oon 13 ja käytän tohon samaan ''vaivaan" kesto pikkuhousun suojia :)

        Olenko epänormaali, minulla ei ole koskaan ollut valkovuotoa, alkkareita
        ei sen takia tarvitse vaihtaa, muuten vaihdan hygienia syistä.


    • tyttönen2002

      Oon 02 tyttönen ja ajattelin kysyä et onko se vaarallista näin "pienelle"

      • ei huolta

        ei oo vaarallista, täysin normaalia :)


    • pirulliset pillerit

      E-pillerit voivat lisätä valkovuotoa.

    • tarvitseva-apua-tarvii

      Oon 13 ja yhtäkkiä alko kunnon vuoto-> tulee läpi...vuoto kirkasta,hajutonta,limasta ja RUNSASTA. AUTTAKAA!!! aina ollut melko runsasta mutta nytylipaljon tulee.. En kehtaa sanoo äitille tms. Menkat oli just toista kertaa( muuten, eka kerralla menkat oli ERITTÄIN RUNSAAT, nyt TODELLA NIUKAT, liittyykö tähän??)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe